Aansluitingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Ach, reizigers Utrecht - Rotterdam - Dordrecht hebben het nog altijd beter dan reizigers die uit de s9500 in Gouda aankomen. Die zien bij aankomst direct de stoptrein naar Den Haag, de Intercity naar Rotterdam en de intercity naar Utrecht vertrekken zonder zichzelf erin. :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Nouja, eigenlijk kan je stellen dat die het dan juist beter hebben: ze weten tenminste zeker dat ze hun aansluiting missen :wink:
waar de een blij is zijn trein te halen omdat hij 2 minuten later vertrekt, zijn er 10 anderen die daardoor op een volgend station hun aansluiting weer missen.
He kijk, laat dat nou toevallig de situatie met die s2800 zijn :P Al zijn er in dit geval geen extra aansluitingen die haalbaar worden door het 2 minuten later uit Gouda vertrekken, behalve dan die op de IC uit Den Haag. Maargoed, die is alleen zinvol als er een verstoring tussen Rotterdam en Den Haag is.
tussen Rotterdam en Utrecht bestaat deze al
Nouja, komt 'ie terug als de berichten hier kloppen. 'tis nu immers een 13/17-minutendienstregeling.
Wubbo schreef:Overigens is de overstap theoretisch wel 7,5 minuut, maar in de praktijk is ie altijd hetzelfde (want: twee strakke kwartierdiensten) en dat kan dus altijd 3 minuten zijn of altijd 17, of alles daartussenin :).
Heb eens even de adviesaanvraag voor de situatie na indienststelling van de HSL erbij gepakt: aansluiting van de s2800/NoordOost op de s2100/s2200 wordt 14 minuten als de lijn Gouda-Rotterdam v.v. dezelfde vertrektijden blijft houden. Overigens zou de s1900 daar in z'n huidige patroon tussen blijven rijden als ik me niet vergis (met nogsteeds de krappe overstap uit de s2800), waarmee het mogelijk wordt om deze onaantrekkelijk te maken voor reizigers op de korte afstand.
Een optimale reizigersspreiding lijkt mij namelijk mogelijk door de kwartiersdienst op de MerwedeLingeLijn (die er tegen die tijd ook is) te laten aansluiten op de IC's ri. Haarlem. Op de MLL ri. Dordrecht hoeft daarvoor niks te veranderen om een mooie 10-minutenoverstap te bieden, de andere kant op kan je door de kruisingsmogelijkheid op Ddrs 10 minuten later vertrekken en verschuift de kruising op Gr naar Boven-Hardinxveld. Eigenlijk kan je aan de huidige dienstregeling al zien dat ze iets dergelijks van plan zijn: in Leerdam is er nu een stop van 10 minuten, waardoor je dus in het huidige pad verder kunt naar Geldermalsen en de aansluitingen daar ook behouden blijven :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Ach, reizigers Utrecht - Rotterdam - Dordrecht hebben het nog altijd beter dan reizigers die uit de s9500 in Gouda aankomen. Die zien bij aankomst direct de stoptrein naar Den Haag, de Intercity naar Rotterdam en de intercity naar Utrecht vertrekken zonder zichzelf erin. :neg:
En verder rijdt er natuurlijk niets tussen Gd - Rtd/Gvc en Gd - Ut :roll:

En verder moeten we natuurlijk ook nog een trein op max 3 minuten lopen van huis hebben met een frequente verbinding van max om de 5 minuten, met daarbij wel aangetekend dat er natuurlijk totaal geen sprake mag zijn van enige vorm van (geluids)overlast, geen geparkeerde auto's/fietsen in de straat enz. O en natuurlijk niet te vergeten .... er moet wel een directe verbinding zijn met alle stations waar je (in de toekomst) wel eens naar toe zou kunnen reizen!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Het punt wat Bee heeft is dat je nog niks aan een kwartiersdienst op een bepaalde verbinding hebt als je vervolgens op je overstappunt een kwartier staat te wachten. Een hogere frequentie heeft immers doorgaans tot doel de wachttijd te bekorten.
En eigenlijk is mijn situatie waarover al geruime tijd discussie is precies hetzelfde: op basis van de officiële aansluitingen heb je er voor de verbinding Utrecht - Dordrecht helemaal niks aan dat er elk kwartier een IC tussen Utrecht en Rotterdam rijdt: op papier kom ik met de volgende trein op exact hetzelfde tijdstip aan :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

In alle gevallen is de overstap een kwartier. Het probleem is echter het materieel in dit geval. Nu de s9500 met SGM wordt gereden zijn de overstappen namelijk opeens wel haalbaar. Rara hoe kan dat :|

Dat de tunnelbouw in Alphen nog maar heel lang mag duren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Ennes »

Nouja, eigenlijk kan je stellen dat die het dan juist beter hebben: ze weten tenminste zeker dat ze hun aansluiting missen
Als jij er dus van uit zou gaan dat je hem ook "altijd" mist.... dan heb jij het net zo goed als die reizigers vanuit de 9500 :wink:
door Reiziger Ddrs op za 25 jul 2009, 13:23

Het punt wat Bee heeft is dat je nog niks aan een kwartiersdienst op een bepaalde verbinding hebt als je vervolgens op je overstappunt een kwartier staat te wachten. Een hogere frequentie heeft immers doorgaans tot doel de wachttijd te bekorten.
En eigenlijk is mijn situatie waarover al geruime tijd discussie is precies hetzelfde: op basis van de officiële aansluitingen heb je er voor de verbinding Utrecht - Dordrecht helemaal niks aan dat er elk kwartier een IC tussen Utrecht en Rotterdam rijdt: op papier kom ik met de volgende trein op exact hetzelfde tijdstip aan
Misschien zou je je er gewoon in kunnen berusten dat je nu eenmaal niet alles kan hebben wat je graag zou willen, en dat je reistijd tussen je huidige woon/werk locatie gewoon iets langer duurt als je graag zou willen!

En wees blij dat je bv niet in Zevenbergen of Oudenbosch woont, met een officiele overstap van 5 min en een uurs verbinding, want stel je toch eens voor dat er per ongeluk een controlerende HC door die IC loopt en toevallig een zwartrijder tegenkomt die een beetje lastig is, en daardoor dus een paar minuten vertraging maakt... zit je toch mooi een heel uur te wachten :wink:
Laatst gewijzigd door Ennes op za 25 jul 2009, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Probleem is alleen dat je daar niet vanuit kunt gaan :wink: Je mist 'm namelijk niet altijd in tegenstelling tot de situatie in Gouda.
Dat zit 'm er natuurlijk ook in dat die laatste nooit een officiële aansluiting geweest is en de eerste wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Ennes »

Reiziger Ddrs schreef:Probleem is alleen dat je daar niet vanuit kunt gaan :wink: Je mist 'm namelijk niet altijd in tegenstelling tot de situatie in Gouda.
Dat zit 'm er natuurlijk ook in dat die laatste nooit een officiële aansluiting geweest is en de eerste wel.
Maar nu dus niet meer :wink:

Als ik dus zo gefrustreerd zou zijn, dan pakte ik de auto, had ik alles helemaal zelf in de hand, sluit je immers ook "zelf" achteraan in de file!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Aansluitingen

Bericht door JWM »

Is het misschien een idee om voortaan de trein van een kwartier eerder/later uit Utrecht te nemen Reizger Ddrs? Dan heb je namelijk wel een "officiële aansluiting" 8-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Geert »

Ennes schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Probleem is alleen dat je daar niet vanuit kunt gaan :wink: Je mist 'm namelijk niet altijd in tegenstelling tot de situatie in Gouda.
Dat zit 'm er natuurlijk ook in dat die laatste nooit een officiële aansluiting geweest is en de eerste wel.
Maar nu dus niet meer :wink:

Als ik dus zo gefrustreerd zou zijn, dan pakte ik de auto, had ik alles helemaal zelf in de hand, sluit je immers ook "zelf" achteraan in de file!
Het onderschrift van Ennes is dan wel erg toepasselijk in deze discussie :lol:

Overigens hoorde ik geruchten dat de tijden van NoordOost en s2800 nog gaan verschuiven, dus wie weet wordt de aansluiting juist veel beter.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Daniel »

JWM schreef:Is het misschien een idee om voortaan de trein van een kwartier eerder/later uit Utrecht te nemen Reiziger Ddrs? Dan heb je namelijk wel een "officiële aansluiting" 8-)
Kwartier eerder is geen optie, dat red ik net niet vanaf 't werk en een kwartier later komt neer op de werkdag 'n kwartier opschuiven wat enigzins onpraktisch uitkomt.
In de ochtend heb ik nu namelijk juist een zeer betrouwbare verbinding omdat bij verstoringen een alternatieve route mogelijk is met exact dezelfde aankomsttijd op m'n bestemming. 's avonds levert die reisroute echter wel een langere reistijd op met de huidige vertrektijd en een kwartier later al helemaal.

Het punt van ergernis is hier overigens niet het wel of niet bestaan van een aansluiting maar meer dat NS zonder ook maar enigzins op de gevolgen daarvan te letten halverwege een dienstregeling besluit een aansluiting om zeep te helpen. Sterker nog, m'n reis zit verder nog vol niet bestaande aansluitingen!
Elke ochtend mis ik vanuit de bus in Dordt net de t1914 en mis ik bij aankomst in Utrecht net lijn 77. En bijna elke middag kan ik in Utrecht net niet de t12554 halen. Op de alternatieve route via Gorinchem haal ik in Vianen officieel lijn 65 of 74 net niet (ook die lukt in de praktijk vaak weer wel). Maar heeft iemand me hier ooit over horen klagen, dacht 't niet.
Dat zou heel anders zijn als dat ook hier het gevolg was van zinloze minutenwijzigingen.

@Geert: voor of nadat de HSL in gebruik is? In 't laatste geval hoop ik wel dat ze tenminste 6 minuten opschuiven (voor de treinen uit Utrecht) anders blijf je frustraties over die net niet haalbare s1900 houden.
En ik ben benieuwd hoe ze het in Dordt met de aansluitingen op de bussen gaan aanpakken. 'tis namelijk wat lastig om zowel op de huidige IC-aankomsten als op de IC-aankomsten na ingebruikname van de HSL aan te sluiten. Dat zal waarschijnlijk in het begin een wat langere overstap betekenen aangezien dat me wenselijker lijkt dan in de eindsituatie allemaal net-niet aansluitingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door IC3 »

Ennes schreef:En wees blij dat je bv niet in Zevenbergen of Oudenbosch woont, met een officiele overstap van 5 min en een uurs verbinding, want stel je toch eens voor dat er per ongeluk een controlerende HC door die IC loopt en toevallig een zwartrijder tegenkomt die een beetje lastig is, en daardoor dus een paar minuten vertraging maakt... zit je toch mooi een heel uur te wachten :wink:
Precies, dat probleem ondervind ik al jaren. De verbinding Leeuwarden-Zevenbergen is al helemaal waardeloos en heb daardoor al meerdere keren bijna een uur moeten wachten op Rotterdam CS. Overigens zou je me niet meer horen klagen als er eindelijk eens een halfuursdienst komt voor de stoptreinstations tussen Dordrecht en Roosendaal. Zelfs Arriva en Veolia geven stations als Bedum en Vierlingsbeek (om maar eens wat te noemen) veel ruimere frequenties dan waar ik het nu mee moet stellen met de NS.

Maar ach, zo erg is het nu allemaal ook niet want wat is nu een uur op een mensenleven en zolang ik nog maar thuis komt, vind ik het eigenlijk allemaal wel goed. :mrgreen: Met lage frequenties leer je leven, ook met een bus die op zondag eens in de twee uur rijdt. Strekking van mijn verhaal: eigenlijk zijn we gewoon te verwend, wat niet betekent dat er niet naar verdere verbeteringen gezocht hoeft te worden. Al zal het lastig zijn om het iedereen naar de zin te maken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

IC3 schreef:De verbinding Leeuwarden-Zevenbergen is al helemaal waardeloos en heb daardoor al meerdere keren bijna een uur moeten wachten op Rotterdam CS.
Verbaast me dat je die richting noemt: andersom is 'ie krapper (maar de wachttijd natuurlijk een half uur korter). Trouwens ook wel opmerkelijk: da's een overstap van 3 minuten die de reisplanner dus wel geeft.

Voor wat betreft de "aansluiting" s2800 -> s1900 merk ik net iets opmerkelijks op: in de oorspronkelijke adviesaanvraag aan het Locov van februari wordt gemeld dat de s2800 van Gouda tot Rotterdam Centraal 1 minuut later gaat rijden en dat in het weekend de dienstregeling bleef zoals 'ie was (dat laatste omdat de drgl dan wel haalbaar was).
Ga ik nu echter in de reisplanner kijken en dat vergelijken met de oorspronkelijke situatie in het spoorboekje dan kom ik tot wat opmerkelijke hiervan afwijkende conclusies. Hieronder een overzichtje waarin "eerder" en "later" op basis van de huidige tijden vergeleken met die in het spoorboekje zijn:
  • in het weekend wordt 1 minuut eerder uit Gd vertrokken en 2 minuten eerder uit Rta, aankomst Rtd om .12/.42 wat een bestaande aansluiting op de s1900 geeft
  • doordeweeks wordt op de ongewijzigde tijd uit Gd vertrokken en 1 minuut eerder uit Rta, maar is de aankomst in Rtd dus om .13/.43
Het opmerkelijke hieraan is dat de aankomst van de s2800 aangepast zou zijn omdat de s4000 er te krap voor zit, waarbij de maatregel op dit moment bestaat uit het nog krapper maken van deze opvolging :roll:
Iets zegt mij dat je dan beter op de oorspronkelijke tijd uit Rta kunt vertrekken zodat je niet hoeft in te houden voor de s4000 voor je waarmee de kans groter is dat je op tijd aankomt om de aansluiting te kunnen bieden.
De situatie wordt hiermee toch wel aardig merkwaardig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009

Bericht door IC3 »

Reiziger Ddrs schreef:Verbaast me dat je die richting noemt: andersom is 'ie krapper (maar de wachttijd natuurlijk een half uur korter). Trouwens ook wel opmerkelijk: da's een overstap van 3 minuten die de reisplanner dus wel geeft.
Mwa, de reisplanner geeft voor zowel deze reisrichting als voor de andere het advies om de s2100 tussen Rotterdam en Dordrecht te gebruiken, om meer overstaptijd te hebben in Rotterdam. Dat betekent een extra overstap voor mij, maar dat is niet zo erg. Wat wel hinderlijk is dat het toch al te vaak wordt gepresteerd dat wanneer de trein uit Leeuwarden binnenkomt om bijvoorbeeld .32 en ik naar de s2100 naar Vlissingen ren met vertrek om .33, niet wacht. Met het oog op het lange stationnement in Roosendaal is dat op z'n minst jammer. Voor mijn gevoel - maar dat is natuurlijk heel subjectief - zou het niet nodig moeten zijn dat ik hierdoor bijna een uur moet wachten. Ik maak er bij dit soort vertragingen altijd maar een bezoekje van aan La Place op Rotterdam CS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Daniel »

Hmm, opvallend dat ik het dan vaak tref dat 'ie juist wel wacht. Of dat moet toevallig steeds de tot Dordrecht rijdende IC zijn, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Daniel »

Een opmerkelijke waarneming vanmiddag: als gevolg van een vertraagde s4000 mocht de t2856 als eerste van Gouda naar Rotterdam. Aankomst aldaar was op exact hetzelfde tijdstip (16.42, dus -1 t.o.v. de aangepaste aankomsttijd) als gisteren, toen bij Rotterdam Noord afgeremd moest worden vanwege de stoptrein voor ons. En dan nog volhouden dat er sprake is van conflicterende rijwegen, lijkt er gezien het bovenstaande toch niet echt op.
En ja, bij vertraging conflicteert het wel maar dan zijn er wel meer conflicten te bedenken. Da's nou niet iets om je dienstregeling op aan te gaan passen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Aansluitingen

Bericht door Ennes »

Reiziger Ddrs schreef:Een opmerkelijke waarneming vanmiddag: als gevolg van een vertraagde s4000 mocht de t2856 als eerste van Gouda naar Rotterdam. Aankomst aldaar was op exact hetzelfde tijdstip (16.42, dus -1 t.o.v. de aangepaste aankomsttijd) als gisteren, toen bij Rotterdam Noord afgeremd moest worden vanwege de stoptrein voor ons. En dan nog volhouden dat er sprake is van conflicterende rijwegen, lijkt er gezien het bovenstaande toch niet echt op.
En ja, bij vertraging conflicteert het wel maar dan zijn er wel meer conflicten te bedenken. Da's nou niet iets om je dienstregeling op aan te gaan passen.
Tenzij zo'n conflict dus regelmatig voorkomt ;) (zoals bijvoorbeeld op de lijn Ut - Rtd)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Geert »

Er speelt ook iets als rijtijdspeling mee (een bepaald percentage is standaard speling). Dikke kans dat je die meestal niet nodig hebt, maar daar is de dienstregeling niet op gebaseerd.

Overigens, dat je meestal je semi-aansluiting wel haalt is natuurlijk mooi meegenomen, er zijn zat officiële aansluitingen die de mist in gaan ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Daniel »

Ennes schreef:Tenzij zo'n conflict dus regelmatig voorkomt ;) (zoals bijvoorbeeld op de lijn Ut - Rtd)
Nou, met die regelmaat valt het nog wel mee blijkt uit m'n statistiekjes.

Voor de liefhebbers: ik heb dit jaar t/m vandaag 87 keer de s2800 genomen van Utrecht naar Rotterdam en van die 87 keer heb ik 73 keer de overstap op de s1900 gehaald. Procentueel gezien dus in 84% van de gevallen, best een redelijke score als je bedenkt dat hierbij alle vertragingen zijn meegerekend.
Daarbij zijn er natuurlijk ook genoeg die niet veroorzaakt werden door de krappe opvolging: die veroorzaakt vaak kleine vertraginkjes waardoor ik moet rennen om de overstap te halen, maar dat blijkt gemiddeld slechts één keer per maand voor te komen!

Leuk detail is trouwens dat ik zelfs vijf keer een vertraagde s2100 heb kunnen halen wat dus eigenlijk een nog kortere overstap als die op de s1900 is geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Aansluitingen

Bericht door Ennes »

Reiziger Ddrs schreef:
Ennes schreef:Tenzij zo'n conflict dus regelmatig voorkomt ;) (zoals bijvoorbeeld op de lijn Ut - Rtd)
Nou, met die regelmaat valt het nog wel mee blijkt uit m'n statistiekjes.

Voor de liefhebbers: ik heb dit jaar t/m vandaag 87 keer de s2800 genomen van Utrecht naar Rotterdam en van die 87 keer heb ik 73 keer de overstap op de s1900 gehaald. Procentueel gezien dus in 84% van de gevallen, best een redelijke score als je bedenkt dat hierbij alle vertragingen zijn meegerekend.
Daarbij zijn er natuurlijk ook genoeg die niet veroorzaakt werden door de krappe opvolging: die veroorzaakt vaak kleine vertraginkjes waardoor ik moet rennen om de overstap te halen, maar dat blijkt gemiddeld slechts één keer per maand voor te komen!

Leuk detail is trouwens dat ik zelfs vijf keer een vertraagde s2100 heb kunnen halen wat dus eigenlijk een nog kortere overstap als die op de s1900 is geweest.
Dan vraag ik mij dus nu ten zeerste af, waarom je altijd zit te zeiken, als je nu zelf verklaart dat je 84% wel je (schijn)aansluiting haal!

Snap ik het nou niet meer, of ben je gewoon een reiziger die zeikt om het zeiken? :roll:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Aansluitingen

Bericht door AppleMoose »

Gaan we nu serieus een topic openen omdat meneer Stampvoet eens in de zoveel tijd zijn niet bestaande aansluiting niet haalt?

@ Reiziger Ddrs:

Van de 87 keer, haal je er net 14 niet.
Wat is nu het probleem?

Meestal haal je deze trein, soms niet, jammer dan!
Het is volgens de drgl GEEN aansluiting, dus gewoon niet zeuren als je hem een keer niet haalt!

Kusje erop en nou weer verder met serieuzere zaken :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Daniel »

Ronzol schreef:Gaan we nu serieus een topic openen omdat meneer Stampvoet eens in de zoveel tijd zijn niet bestaande aansluiting niet haalt?
Nee, omdat NS een volstrekt onzinnige aanpassing aan de rijtijden heeft gedaan waardoor het van maandag t/m vrijdag op papier geen aansluiting meer is. Nu ik eens heb geteld hoe vaak 'ie werkelijk de mist in gaat (zelfs inclusief de keren dat er bv. seinstoringen waren en dus niet de korte opvolging die de reden voor de aanpassing was de oorzaak was) blijkt alleen maar meer dat heel die extra minuut nergens voor nodig was.

En als het in de spits al lukt moet het in de daluren helemaal makkelijk lukken lijkt me.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Aansluitingen

Bericht door Wubbo »

Wil je het nou niet begrijpen, of wat is er aan de hand?

Gisteren maar eens geteld hoeveel mensen er van t2856 naar spoor 3/4 liepen (vertrekspoor van de s1900 en de Benelux 10 minuten later). Via de loopbrug waren dat er, incl Reiziger Ddrs, precies 4. Er van uitgaande dat daarvan ook nog een deel onderweg was naar de Benelux valt het met die hordes mensen wel mee. En ja, dan heb ik het alleen over de loopbrug maar ik neem toch aan dat dagelijkse reizigers een krappe overstap bij voorkeur over de loopbrug doen. En ja, het was vakantie en vast geen representatieve dag, dat weet ik ook. En o ja, er liepen ongeveer 2x zo veel mensen rennend naar de overstap op de Hoekse Lijn (overstap van 0 minuten op papier). Zal ik vast een topic openen daarover? ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Nee, omdat NS een volstrekt onzinnige aanpassing aan de rijtijden heeft gedaan waardoor het van maandag t/m vrijdag op papier geen aansluiting meer is. Nu ik eens heb geteld hoe vaak 'ie werkelijk de mist in gaat (zelfs inclusief de keren dat er bv. seinstoringen waren en dus niet de korte opvolging die de reden voor de aanpassing was de oorzaak was) blijkt alleen maar meer dat heel die extra minuut nergens voor nodig was.
Maar heb je er last van dat die aansluiting op papier niet bestaat terwijl je 'm bijna elke dag wél haalt? Voor GtbV maakt het toch niet uit, gezien het aantal treinen naar Dordt, en ook officiële aansluitingen wachten niet altijd als de aansluitende trein vertraagd is. In de praktijk lijkt het me dus niet dat je erg veel last hebt van die papieren aanpassing ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Voor GtbV maakt het toch niet uit, gezien het aantal treinen naar Dordt
Maakt wel uit naar Dordrecht Stadspolders :wink: Zeker in de zomer want de op de s1900 aansluitende bus gaat 1 minuut eerder als de trein daarheen en 'tis dan al halfuursdienst.

@Wubbo: het aandeel van de tunnel is ook nog wel redelijk, vooral omdat op spoor 14 aankomende treinen over het algemeen redelijk ver naar voren doorrijden. Maargoed, in de rustigste week van het jaar is het natuurlijk verre van representatief: het aantal instappers in de s1900 te Rtd is overduidelijk aanzienlijk lager :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten