(BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Een goed begin van de week is 't halve werk dacht men blijkbaar bij Connexxion: vanmiddag kwam zowaar op de tijd van lijn 66 ook daadwerkelijk lijn 66 voorgereden op de Europalaan in Utrecht. Da's toch wat meer volgens dienstregeling dan de 65 van 10 minuten eerder met +10 :P
Goed, in de praktijk maakt het niet uit natuurlijk en erg opschieten doet een bus met maar één tussenliggende halte ook niet als er een bus voor zit die overal stopt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Mark »

Ik kreeg deze foto toegestuurd:
http://openbaarvervoerinboskoop.nl/busf ... 009(1).jpg

Kan een buskenner me uitleggen hoe dit kan, en wat hier de bedoeling van is? :shock:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door MdJ »

Extra vervoer tbv de Nijmeegse Vierdaagse :D :mrgreen: Ook de andere Twents gelede bussen waren daar aanwezig.
Bij twijfel: gebruik beton.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Mark »

Aaah, wat verhelderend! Dank u dank u :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Tja, en kennelijk komen daar nu werkelijk uit het hele land bussen voor naar Nijmegen, men was voorheen redelijk vaste klant bij het GVU voor de inhuur in die week.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Ik heb ook foto's gezien van SRE Citaro's en een hoop Duvedec geledes die ergens uit de mottenballen zijn getrokken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door MdJ »

De 911x uit Eindhoven, de 9106+915x uit Enschede, 78xx uit Zwolle/Arnhem.

Er stond +-3 weken geleden een citaro uit de serie 2834-2843 (zonder dubbele XX achter de achteras) bij de TSN Apeldoorn. Nu is dit uitgegroeid tot 2.

En... Met goede moed naar het busstation gegaan, voor 'The Whisper' op lijn 11... reden er busjes_met_led display. Ofwel: geen Whisper.
Bij twijfel: gebruik beton.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Mark »

Reiziger Ddrs schreef:Tja, en kennelijk komen daar nu werkelijk uit het hele land bussen voor naar Nijmegen, men was voorheen redelijk vaste klant bij het GVU voor de inhuur in die week.
Achja, hier in Twente is dat ding toch niet nodig, alle studentenlijnen rijden niet in de vakantie :lol:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Maik »

Alvast een tip voor volgend jaar. Als je oude bussen wil zien moet je een keer naar de Zwarte Cross gaan, de éne na de andere oude rammelbak kwam afgelopen zondag voorbij rijden. :lol:
Pommes.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Fles »

Er staat een bus langs een perron in Ede.
Op de bus staan een lijnnummer en een bestemming.
Op het perron ook.
Op de bus staat "3 Veldhuizen"
Op het perron staat "85 Veenendaal"

Ra ra, welke bus is dit?
Spoiler: show
De 5 naar Kernhem
:pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Ik stond wat te prutsen met de OV-Chipkaartautomaat op Diemen Zuid toen een aantal junkies eventjes wat coke of heroine tot zich gingen nemen in een hoekje. Aangezien ik dat niet zo gezellig vond, en ik toch problemen had met de OV-chipkaart, eerst maar even de alarmzuil gebruikt om die junkies op te laten rollen, en vervolgens de infoknop daarboven gebruikt om een vraag over de chipkaart beantwoord te krijgen. Tegen de tijd dat ik antwoord had over de chipkaart was het GVB Service & Veiligheidteam al bezig de junkies het metrostation uit te jagen :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Reiziger Ddrs schreef:Een goed begin van de week is 't halve werk dacht men blijkbaar bij Connexxion: vanmiddag kwam zowaar op de tijd van lijn 66 ook daadwerkelijk lijn 66 voorgereden op de Europalaan in Utrecht. Da's toch wat meer volgens dienstregeling dan de 65 van 10 minuten eerder met +10 :P
Maar lang heeft het niet geduurd, vandaag weer een 65 met +10... zo toch maar eens een mailtje hierover richting Connexxion sturen, want het lijkt me niet bepaald de bedoeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Wat een fietskaartje allemaal niet in gang brengt...

Ik was naar het centrum van Amsterdam gefietst, en na een hoop inkopen wel (en een aantal niet) te hebben gedaan, fietste ik naar het Waterlooplein om mijn fiets in de metro te stoppen. Omdat het GVB je laat betalen voor de fiets, heb ik voor 1,30 bij de automaat een fietskaartje op mijn studentenkaart geladen. Hiermee begon een hele lange middag :?

Ik had bij de aanschaf ook even een uitdraai gemaakt van de inhoud van de kaart, zodat ik kon zien hoeveel saldo ik had. Bij het inchecken viel mij al op dat er alleen STWK op het schermpje verscheen, geen saldo en geen borg. Vragend aan de controleur of het goed was, was het goed. Als iemand een pasje over het ding haalt en het geeft een groen lampje, is het goed.

Bij de Wibautstraat stapte vervolgens twee controleurs in, die mijn kaart wilden scannen. Ik houd niet van zwartrijders, dus geen probleem. De controleur beweerde vervolgens dat mijn fiets niet was ingecheckt, en dat mijn fiets dus op saldo aan het reizen was, en ik aan het zwartrijden was. Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling van een fietskaartje :evil: Met het transactieoverzicht toonde ik aan dat ik echt een fietskaartje had gekocht en dat deze geldig was tot 28/07/2009 (inderdaad, vandaag). Hierdoor kreeg ik geen boete, maar werd ik wel verzocht om contact te zoeken met de OV-Chipkaart desk van het GVB.

Nadat ik nog wat shizzle geregeld had op het kantoor van het GVB op de Wibautstraat ben ik terug op Diemen Zuid toch maar eens bij de praatpaal gaan vragen wat het probleem was (op een nieuwe transactiebon stond nog steeds een fietskaartje voor vandaag met status ongebruikt. Die beweerden dat mijn pasje niet goed was, en dat ik maar naar een T&I moest gaan.

Na op mijn kamer alle shit van het GVB gedumpt te hebben, dus maar even naar de T&I op Bijlmer gegaan. Daar vonden ze het ook vreemd (mevrouw zat minuten stil na te denken over het hele fenomeen fietskaart) en uiteindelijk beweerde ze dat de software niet goed was en dat ik te moeilijk bezig was. Ik heb de laatste drie strippen van mijn strippenkaart maar gebruikt om weer thuis te komen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Zag vanmorgen op het TFT-scherm van InfoXX de volgende mededeling langskomen: "Van 12 juli t/m 22 augustus rijden diverse lijnen in de regio Utrecht volgens de zomerdienstregeling. Kijk voor meer". En tja, toen hield de mededeling dus op, er volgde verder ook geen tweede deel op 't scherm :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Fietsend op de parallelweg van de A1 vanaf de Muiderbrug richting Diemen kwam ik een langzaam rijdende Duvedec gelede tegen van lijn 260 naar Almere. Deze bus werd eerst ingehaald door een O405G van lijn 262. Vervolgens stopte de bus op de plek van een opgeheven bushalte, en liepen er mensen naar uit. Afvragend wat er aan de hand was, fietste ik een klein stukje terug, om te vragen wat er aan de hand was. De bus stond zonder brandstof :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kwam voor mijn bus kwam lijn 63 langs m'n instaphalte in Utrecht met een uiterst effectieve bestemming op de film (aangezien hij nergens stopt tussen Kanaleneiland Zuid en Utrecht Centraal): "63 Niet instappen" :wink:
Ook wel noemenswaardig dat vandaag lijn 66 zo'n beetje op de tijd van de daarop volgende lijn 65 kwam (precies het omgekeerde als gisteren dus), maar zowaar konden we nu lekker doorrijden bij gebrek aan een overal stoppende lijn 29 voor ons waar je niet voorbij komt. Immers, een gelede staat op halte Balijelaan zowat dwars over de weg waardoor je er niet over de autorijbaan naast de busbaan langs kunt en bij halte Bleekstraat zijn er over het algemeen teveel tegenliggers om te kunnen inhalen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Milco »

Bee schreef:Fietsend op de parallelweg van de A1 vanaf de Muiderbrug richting Diemen kwam ik een langzaam rijdende Duvedec gelede tegen van lijn 260 naar Almere. Deze bus werd eerst ingehaald door een O405G van lijn 262. Vervolgens stopte de bus op de plek van een opgeheven bushalte, en liepen er mensen naar uit. Afvragend wat er aan de hand was, fietste ik een klein stukje terug, om te vragen wat er aan de hand was. De bus stond zonder brandstof :lol:
Die opgeheven halte, is dat niet de halte aan de andere kant van de Muiderbrug, ter hoogte van knooppunt Diemen? Die halte is precies in een bocht.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Ja, ik weet niet wanneer die is opgeheven, maar het is nog wel duidelijk zichtbaar dat er een halte was (inhammen, paaltjes, stoepje). Dat hij is opgeheven verbaasd mij niets, het aantal huizen in de omgeving is ongeveer 0.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Geert »

Discussie over aansluitingen verplaatst naar dit topic: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=4&t=2811
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Ja, ik weet niet wanneer die is opgeheven, maar het is nog wel duidelijk zichtbaar dat er een halte was (inhammen, paaltjes, stoepje). Dat hij is opgeheven verbaasd mij niets, het aantal huizen in de omgeving is ongeveer 0.
Ik vermoed dat deze haltes vroeger werden aangedaan door de buslijnen 136 (hilversum-Huizen-Muiden-Diemen-Amsterdam Amstel) en 137 (zelfde route maar dan naar amsterdam ZO) Deze twee lijnen kronkelden overal langs en stopten ook bijna overal. Ze zijn later bij het ingaan van de huidige concessie Gooi en Vechtstreek vervangen door de wat snellere lijnen 101 en 102.

Die gelede Duvedec, was die toevallig geel-wit? of niet? Weet je anders een nummertje of ook niet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Volgens mij is 't vandaag nationale schiet vlak voor de bus langs-dag ofzo... vanmorgen was ik de wijk nog niet uit of er komt met een rotvaart een taxibusje uit een uitrit die vlak voor de bus invoegt: als er een meter tussen zat was het veel. En eenmaal in Utrecht gebeurde iets soortgelijks met een afslaande scooter die vlak voor de bus langs rechtsaf ging op het Anne Frankplein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Suus »

Nee, was groen, en volgens mij uit de 78xx serie.

De automaat van Van der Madeweg schijnt een problematisch geval te zijn, en heeft dagelijks van 9 tot 5 een monteur nodig. Na vijf uur werkt de automaat vervolgens ongeveer 10 minuten, om afgeplakt te worden met ducktape en een bordje DEFECT. Er staat op het station slechts één automaat, wat het al helemaal problematisch maakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Tjonge, hoeveel bijna-ongelukken op een dag kan je hebben... vanmiddag weer eentje :shock:

Op de Oranjelaan in Dordrecht dient bij de kruising met de Bankastraat de rechtsafstrook ook als busbaan zodat de bus veiliger (i.v.m. kruisen van de fietsstrook) de halte direct na de kruising kan bereiken. Meestal gaat het licht voor rechtsaf (en het negenoog voor de bus) tegelijk met de lichten van de rechtdoorgaande rijbaan op groen (wit), maar dus niet altijd. Vanmiddag was zo'n geval waarbij ze niet tegelijk gingen, terwijl de chauffeur daar wel op leek te rekenen... d'r stond alleen nog een auto op de rechtsafstrook voor rood te wachten. Ging net goed waarna we er via het fietspad voorbij gereden zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cxx uithoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 18:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door cxx uithoorn »

wat betreft de 9101 die heeft nooit in uithoorn gereden en is ook niet aanwezig geweest wel rijden vanuit uithoorn voor vast de 9100,9102,9103,9107,9108,9109 en voor heel even heeft de 9105 achter op het staling gestaan maar die is inmiddels ook weer weg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Milco »

cxx uithoorn schreef:wat betreft de 9101 die heeft nooit in uithoorn gereden en is ook niet aanwezig geweest wel rijden vanuit uithoorn voor vast de 9100,9102,9103,9107,9108,9109 en voor heel even heeft de 9105 achter op het staling gestaan maar die is inmiddels ook weer weg.
Dat klopt, de 9105 rijdt nu tijdelijk in Almere op de stadsdienst, omdat hier in Almere veel huidige Citaro 's worden 'omgebouwd' voor de nieuwe concessie 'Almere stad + streek' die in december/januari ingaat. Naast de 9105 rijden ook ed 9112, 9119 en 9151 tijdelijk op de Almeerse Maxx-dienst.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten