Aansluitingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aansluitingen

Bericht door Vinny »

Ik zal morgen eens kijken of ik op het intranet eens wat documentatie kan vinden. Het WIS (wandelgangen informatiesysteem) is niet altijd even accuraat :))
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:Volgens mij is het aantal overstaps wat aan de norm voldoet oneindig. Maar goed dat zal een definitiekwestie zijn denk ik.
Mja dat is het ook. Eigenlijk zijn er voor alle verbindingen wel aansluitingen binnen vijf minuten of een enkele minuut langer, ga je voor > 8 minuten kijken dan kom je vaak al op 20+ minuten overstaps uit. Dat zou wel erg makkelijk zijn om op af te rekenen, die haal je nog als de trein +15 heeft :P

Hoewel, we zouden 'm bijna vergeten: vanuit de s2800 naar Dordrecht is er officieel natuurlijk eentje van 11 minuten :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Aansluitingen

Bericht door Justin »

Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aansluitingen

Bericht door Vinny »

Een interssant stukje tekst, maar ik lees hier niet in dat dit een afrekenbare norm is, er staat 'streefnorm' voor het bieden van aansluitingen, die ook nog eens van plaats tot plaats kan verschillen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Aansluitingen @2

Bericht door Daniel »

Afgesplitst uit (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Hmm... toch niet echt handig zo'n stadsbus die 's zomers om de 20 minuten rijdt. Wel voor mensen die in de stad gaan winkelen natuurlijk, dan is er rekening mee te houden.
Maargoed, kon vanmiddag toevallig eens een trein eerder halen in Utrecht waardoor ik precies op een aansluitingsloos moment in Dordt arriveerde. Dat was toch een beetje jammer...
IC met aankomst .01 sluit aan op de bus, IC met aankomst .16 sluit aan op de bus, IC met aankomst .31 sluit aan op de trein naar Ddrs maarja, de IC die om .46 aankomt biedt daarmee dus een overstaptijd van exact 0 minuten.

Nee, doe dan toch maar de halfuursdienst zoals op zaterdag en zondag in de zomer (en tot vorig jaar ook doordeweeks): dan is er namelijk keurig elk kwartier een verbinding naar Stadspolders: s2100 sluit aan op de bus, s1900 sluit aan op de trein.
Laatst gewijzigd door Geert op do 30 jul 2009, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afgesplitst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Ennes »

***ZUCHT***
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Tja, op jouw reactie kan ik alleen maar reageren met ***NOG DIEPERE ZUCHT***. Ik wist gewoon dat'ie ging komen :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Ennes »

is het nu dan eindelijk zover dat je zelfs moe van jezelf begin te worden? :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door AppleMoose »

Ik zei het al, we kunnen er beter een apart forumonderdeel van maken :mrgreen:

We hebben al een topic over treinaanfluitingen, nu komt er vast een topic over trein/busaanfluitingen, what's next?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Chauf21 »

Ach, Ennes, rijd je te vroeg doe je het niet goed want reizigers staan dan nog niet op het station/de halte, rijd je op tijd doe je het niet goed omdat je dan aankomende rennende reizigers moet laten staan of laat je schijnaansluitingen vallen, rijd je te laat doe je het ook niet goed.. Ik weet het niet meer hoor. Meestal roep ik iets als: nou, dan bent u in ieder geval op tijd voor de volgende!
En daarbij, zelfs bij een perfecte aansluiting zal 't wel weer niet goed zijn, want dan is er geen tijd om het krantje of whatever te pakken ;)

Nee, de gedachte dat alles perfect zal zijn heb ik allang laten varen :D En dat reist en werkt een stuk relaxter kan ik vertellen :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

@Ennes: Nee, ik wordt vooral ontzettend moe van jou. Normaal discussiëren met je is gewoon niet mogelijk met het soort reacties waar je mee komt.

Het moge toch duidelijk zijn dat 20-minutendiensten nou niet bepaald optimale frequenties zijn. Niet omdat de bus te vaak of te weinig rijdt, en ook niet omdat ze lastig te onhouden zijn... integendeel, maar juist omdat ze erg slecht te combineren zijn met hoger en minder frequente verbindingen. Juist dat soort overstapverbindingen worden een ingewikkelde legpuzzel omdat de verbinding bij elke rit weer anders is.

Bij elke willekeurige andere frequentie, een uurdienst, halfuursdienst, kwartiersdienst, vijfminutendienst speelt dat een stuk minder. Hoe hoger de frequentie hoe beter het uit komt natuurlijk, maar da's natuurlijk niet overal rendabel te krijgen. Geef mij maar een interval waarbij je niet per geval hoeft te bedenken of je nu wel of geen overstap hebt: als je bij een halfuursdienst altijd een kwartier moet wachten is dat nog begrijpelijker en vooral onthoudbaarder. Het kan nu eenmaal niet in alle gevallen optimaal zijn, zeker niet als je overstapt op een verbinding als Dordrecht - Rotterdam met 11 treinen per uur. Maar je moet het niet ingewikkelder gaan maken dan nodig is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door AppleMoose »

Wat nou geen optimale frequenties ?

Hier in Dieren hebben we 2 buslijnen. lijn 43 Arnhem-Apeldoorn rijdt elk half uur overdag, lijn 26 Dieren - Arnhem (via Doesburg) 1 keer per uur.
Is de IC naar Zwolle 5 minuten te laat, kan je mooi een uur wachten op lijn 26, of een half uur op een volgende bus 43.

Wat is nou 20 minuutjes wachten ? Neem een boek mee, ga lekker lezen of doe iets anders leuks. Echt, het maakt het reizen zo veel ontspannender en prettiger :pos: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door AppleMoose op do 30 jul 2009, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Ennes »

helemaal mee eens Chauf21, maar sommige snappen dat niet of willen dat gewoon niet snappen :wink:

@Reiziger ddrs: Heb je nu zelf gewoon niet door dat je jezelf compleet belachelijk maak met je stampvoetende doordrammende gedrag omdat JIJ niet de voor jou meest ideale aansluiting kan halen.

Besef nu eindelijk eens dat het OV verre van ideaal is, en dat het ook nooit ideaal zal worden.

(Alhoewel............... misschien als er geen reizigers meer zouden zijn :lol: )
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Ennes schreef:@Reiziger ddrs: Heb je nu zelf gewoon niet door dat je jezelf compleet belachelijk maak met je stampvoetende doordrammende gedrag omdat JIJ niet de voor jou meest ideale aansluiting kan halen.
Het zou schelen als je het bericht van mij waarover je hier begon eens goed zou lezen :!: Ik schreef alleen maar dat het jammer was dat er op dat moment geen aansluiting bestond. Dat realiseerde ik me overigens al in Utrecht: ik had daar een kwartier kunnen wachten, ik had het in Gouda kunnen doen, op Rotterdam Alexander, op Rotterdam Centraal. Zelfs een overstap op de stoptrein in Gouda was mogelijk geweest: dan had ik simpelweg de reistijd wat opgerekt om de wachttijd te bekorten.

Heb ik allemaal niet gedaan, ben gewoon puur op de gok verder gereisd. Want tja, lijn 3 wil weleens iets vertraagd zijn en daar had ik van kunnen profiteren en anders was de overstap nog altijd een stuk relaxter als vanuit m'n normale trein. Want weet je nog: die bestaat eigenlijk niet :wink:
Chauf21 schreef:rijd je te vroeg doe je het niet goed want reizigers staan dan nog niet op het station/de halte, rijd je op tijd doe je het niet goed omdat je dan aankomende rennende reizigers moet laten staan of laat je schijnaansluitingen vallen, rijd je te laat doe je het ook niet goed..
Te vroeg rijden vindt ik niet goed te praten, zolang het tenminste om echt te vroeg rijden gaat. Een paar minuutjes is niks mis mee, de tijden zijn immers bij benadering en daar dien je gewoon rekening mee te houden. Te laat komen is ook nog nieteens heel erg: met een beetje geluk is zo'n vertraging nog wel in te lopen. 'tis hooguit frustrerend als je er net een andere trein/bus door mist, maar ook niet meer dan dat.
Ronzol schreef:Wat nou geen optimale frequenties ?

Hier in Dieren hebben we 2 buslijnen. lijn 43 Arnhem-Apeldoorn rijdt elk half uur overdag, lijn 26 Dieren - Arnhem (via Doesburg) 1 keer per uur.
Is de IC naar Zwolle 5 minuten te laat, kan je mooi een uur wachten op lijn 26, of een half uur op een volgende bus 43.
Nou, da's toch een overduidelijke frequentie die elk uur dezelfde aansluiting geeft: een redelijk optimale situatie waarbij de korte overstap op zich nog best te doen moet zijn. Als frequente reiziger die weet dat het krap is kan je er immers rekening mee houden bij je zitplaatskeuze in de trein.
En vind je 'm te krap dan is er in het door jou genoemde voorbeeld een mooi alternatief: pak die bus gewoon in Arnhem.
Wat is nou 20 minuutjes wachten ? Neem een boek mee, ga lekker lezen of doe iets anders leuks. Echt, het maakt het reizen zo veel ontspannender en prettiger
Waar lezen jullie dat ik dat soort dingen niet doe. Ik ga me echt niet druk zitten maken hoor, ik constateer slechts dingen die voor verbetering vatbaar (kunnen) zijn en neem de moeite die ook met anderen te delen. Als je het allemaal voor jezelf houdt zal de situatie immers nooit veranderen. Je hebt genoeg reizigers die constant zitten te zeiken als de trein/bus te laat is, maar die bv. nooit de moeite nemen contact op te nemen met de vervoerder. En als die het niet weet...

Zelf ga ik zelfs redelijk ver in het zoeken van alternatieve reismogelijkheden als er iets niet uitkomt zoals het m'n bedoeling was. Als voorbeeldje: in de ochtend wandel ik nu gewoon naar de andere kant van de wijk om een andere lijn naar het station te nemen. Moet ik wel iets eerder voor weg, maar dat heb ik er graag voor over om niet in de stervensdrukke trein van een kwartiertje later te belanden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door AppleMoose »

Reiziger Ddrs schreef: Dat realiseerde ik me overigens al in Utrecht: ik had daar een kwartier kunnen wachten, ik had het in Gouda kunnen doen, op Rotterdam Alexander, op Rotterdam Centraal. Zelfs een overstap op de stoptrein in Gouda was mogelijk geweest: dan had ik simpelweg de reistijd wat opgerekt om de wachttijd te bekorten.

Heb ik allemaal niet gedaan, ben gewoon puur op de gok verder gereisd. Want tja, lijn 3 wil weleens iets vertraagd zijn en daar had ik van kunnen profiteren en anders was de overstap nog altijd een stuk relaxter als vanuit m'n normale trein. Want weet je nog: die bestaat eigenlijk niet :wink:
Dat maakt jou hele post hier dus overbodig. Je wist het al ruim vantevoren en je weet dat je niet op een vertraagde bus kunt rekenen
Nou, da's toch een overduidelijke frequentie die elk uur dezelfde aansluiting geeft: een redelijk optimale situatie waarbij de korte overstap op zich nog best te doen moet zijn. Als frequente reiziger die weet dat het krap is kan je er immers rekening mee houden bij je zitplaatskeuze in de trein.
En vind je 'm te krap dan is er in het door jou genoemde voorbeeld een mooi alternatief: pak die bus gewoon in Arnhem.


Hoe het in Arnhem zit quu frequenties zit weet ik niet, kan ik dus ook niet over oordelen.

In jou geval lijkt mij ook een overduidelijke frequentie. Met 1 een trein heb je direct aansluiting, en bij een andere trein hoef je hooguit 10 minuten te wachten.
Als je goed je reizen plant, zoals je beweert, weet je dus welke trein je moet nemen.
En wat is nu 10 minuten?
Waar lezen jullie dat ik dat soort dingen niet doe. Ik ga me echt niet druk zitten maken hoor, ik constateer slechts dingen die voor verbetering vatbaar (kunnen) zijn en neem de moeite die ook met anderen te delen. Als je het allemaal voor jezelf houdt zal de situatie immers nooit veranderen.
Ik gaf het gewoon als tip aan :pos:

Ik begreep dat het een zomerdienstregeling is. Dat die er is, zal wel een reden hebben. Bovendien hebben de bussen best een goede aansluiting op de treinen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Vinny »

De meest klantonvriendelijke frequentie die ik ken is eens per anderhalf uur - en ja dat komt voor.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Aansluitingen

Bericht door Daan »

Jemig zeg, Ddrs en Ennes, hou die flamewar ergens anders zeg...

Afbeelding
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Aansluitingen

Bericht door Ennes »

zo licht ontvlambaar ben ik anders niet hoor, ik heb een vrij hoge ontbrandingstemperatuur :D
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door Daniel »

Ronzol schreef:Dat maakt jou hele post hier dus overbodig. Je wist het al ruim vantevoren en je weet dat je niet op een vertraagde bus kunt rekenen
Nee, daarin ben ik het niet volledig met je eens: ook al weet je het vantevoren, het blijft onhandig en jammer. Vooral omdat je de situatie uitermate simpel kunt verbeteren: schuif de ritten 5 minuten naar voren en je hebt vanuit de ene s2100 direct aansluiting en uit die van 'n half uur later houdt je nog iets van 10 minuten wachttijd over. De aansluiting van 1x/uur op de s1900 vervalt dan wel, maar dan is er een alternatief in de vorm van de trein naar Stadspolders.
Moet je dan natuurlijk wel met alle lijnen doen om de onderlinge aansluitingen te behouden, maar dat is mogelijk en je hebt als bijkomend effect ook snellere overstapmogelijkheden in de tegenrichting. Voor lijn 5 is dezelfde trein een goed alternatief en de s1900 geeft nog altijd een aansluiting richting de Staart (lijn 4) aangezien daar rond dat tijdstip ook een streekbus heen rijdt die op alle haltes stopt.
In jou geval lijkt mij ook een overduidelijke frequentie. Met 1 een trein heb je direct aansluiting, en bij een andere trein hoef je hooguit 10 minuten te wachten.
Als je goed je reizen plant, zoals je beweert, weet je dus welke trein je moet nemen.
Nouja, ik plan niet echt: ik ken gewoon de alternatieven. Daar heb ik 'n mooi overzichtje van gemaakt zodat ik snel kan beslissen en niet eerst tig reisplanners hoef te gaan gebruiken. En de mobiele actuele vertrektijden zijn natuurlijk ideaal om te kijken of ik nog een vertraagde eerdere trein kan nemen.
Ik begreep dat het een zomerdienstregeling is. Dat die er is, zal wel een reden hebben. Bovendien hebben de bussen best een goede aansluiting op de treinen.
Klopt, 'tis een zomerdienst. En eigenlijk rijden de bussen nu met 3x/uur nog te vaak voor het reizigersaanbod dat er is: dat paste tot vorig jaar ook gewoon in twee bussen per uur.
De reden voor de 20-minutendienst is dan ook een bijzondere: de wijken Crabbehof en Krispijn (die aan de andere kant van dezelfde lijn 3 liggen) zijn berucht om de hoeveelheid reizigers met kinderwagens. Men is daarom op de vestiging zelf (en da's erg uitzonderlijk voor Arriva) aan het puzzelen geslagen en heeft wat kleine verschuivingen in de omloop voorgesteld waarmee met evenveel bussen vaker gereden kon worden. Da's volledig overgenomen door Heerenveen en zowiezo is die creativiteit iets om te waarderen: niet voor niks wordt in Dordrecht momenteel bovengemiddeld gepresteerd en is het een van de zeldzame concessies waar ze winst maken.
Maargoed, door dat 3x per uur rijden worden die kinderwagens dus wat meer over de bussen verdeeld waardoor het net past. En dan ook alleen nog maar door de vaste inzet van Citaro's op deze lijn omdat die zowiezo meer plek voor die dingen hebben.

Wat betreft de aansluitingen: die zijn inderdaad best goed... buiten de zomerdienst. Met de frequenties die we hier in 46 weken van het jaar hebben is de hele stad in aansluiting op de IC's binnen 20 minuten te bereiken vanaf het station. En ja, dat merk je dus echt wel in de reizigersaantallen. Anders zou je geen lijnen hebben die in een jaar ineens met 6% groeien zonder enige marketing en zelfs zonder dat de frequentie aangepast was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Geert »

Ik ga enigszins mee in het betoog van Ddrs: frequenties waarbij de overstaptijden nogal kunnen varieren zijn inderdaad onhandig. Maar aan de andere kant, bij frequenties van 3x/uur en 4x/uur vind ik het niet zo'n ramp en bij hogere frequenties nog minder, zeker in de zomer als het meestal toch wel aardig weer is om buiten te wachten :).

@Ddrs: je punt was wel duidelijk zonder alle verhalen over kinderwagens in Dordrecht hoor ;)
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juli 2009

Bericht door JWM »

Reiziger Ddrs schreef:Vooral omdat je de situatie uitermate simpel kunt verbeteren: schuif de ritten 5 minuten naar voren en je hebt vanuit de ene s2100 direct aansluiting en uit die van 'n half uur later houdt je nog iets van 10 minuten wachttijd over.
Dat kan dus waarschijnlijk niet want...
Reiziger Ddrs schreef:Men is daarom op de vestiging zelf (en da's erg uitzonderlijk voor Arriva) aan het puzzelen geslagen en heeft wat kleine verschuivingen in de omloop voorgesteld waarmee met evenveel bussen vaker gereden kon worden.
Het lijkt me redelijk belachelijk als ze de bustijden speciaal aanpassen voor reizigers uit de richting Utrecht :?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Geert »

Andersom (de treintijden aanpassen voor busreizigers in Dordt) zou nog belachelijker zijn :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aansluitingen

Bericht door Daniel »

Mwoh, reizigers uit Rotterdam Centraal hebben precies hetzelfde "probleem" hoor: de steeds verschuivende aansluitingen. Vanuit de s2200 lukt 'ie bv. ook het ene halfuur wel en het andere niet. Zelfde speelt overigens vanuit Breda, Roosendaal en Geldermalsen en verder alle stoptreinstations tussen Dordrecht en Rotterdam. Samengevat: voor iedereen die per trein aankomt :wink:

Op lijn 3 en 5 kan je in ieder geval probleemloos de dienstregeling 5 minuten opschuiven: die lijnen zijn aan één uiteinde ringlijn waardoor de terugrit ook 5 minuten opschuift. Heeft als bijkomend voordeel dat de aansluitingen ook in die richting sneller worden. Kering op het daadwerkelijke eindpunt blijft dus ook gewoon even lang op die manier.
Bijkomend voordeel: je hebt een duidelijk afwijkende zomerdienst i.p.v. de brij aan voetnoten die we hier nu op de vertrekstaten hebben. Want ja, daar staan dus nu doordeweeks (als ik lijn 3 als voorbeeld neem) zes ritten per uur op waarvan er eentje altijd rijdt, twee alleen in de zomer en drie niet in de zomer. Het lijkt simpel, maar als je die vertrekstaat staat te bekijken kom je er niet echt makkelijk achter hoe vaak de bus nou rijdt.
Anders dan andere jaren zie ik dit jaar bovengemiddeld vaak grote groepen bij de haltes staan wachten op tijden dat de volgende bus nog 20 minuten op zich laat wachten, dat was al minder in de tijd met een aparte zomerdienstkolom op de vertrekstaat en nog veel minder met vertrekstaten die alleen de zomerdienst weergaven zoals Connexxion die bv. nog altijd ophangt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aansluitingen

Bericht door Vinny »

Ach vroeger was de aanfluiting van de bus 140 uit de richting Uithoorn, Aalsmeer op de sneltrein naar A'dam Sloterdijk, Centraal. 28 minuten op het "wereldstation" Hoofddorp. Daar is 's avonds écht geen fuck te doen!
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Aansluitingen

Bericht door AppleMoose »

@Reiziger Ddrs: Het blijft misschien ietwat onhandig en jammer voor jou, maar zoals eerder door meerdere mensen hier aangegeven, er zijn plaatsen waar het nog veel onhandiger en jammerlijker is.

Zoals jezelf zegt, het is een zomerdienstregeling (dus tijdelijk!) en het heeft een reden waarom ze juist een 20 minuten dienst draaien. Ik begrijp uit je verhaal dat je hooguit 10 minuten moet wachten op je aansluitende bus.
Daar is niks ergs aan, 10 minuten zijn snel om, zeker als je het een beetje leuk houdt voor jezelf. Over paar weekjes rijden ze weer de normale dienstregeling.

En als je niet zo lang kan wachten, dan hebben we altijd de fiets nog :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten