Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
- Berichten: 3638
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nee, alleen de twee haltes op de Fokkerstraat. Lijn 280 rijdt dus maar een heel klein beetje om.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Niet dat het direct met Utrecht te maken heeft, maar ik heb een rondje gemaakt met een IVECO Crossway van Connexxion. Als ik hem vergelijk met de Setra, kies ik toch voor IVECO. Wat een topbus is dat. Veel betere stoelen ook dan de Setra's.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ben al gewend met setra. Trek lekker snel op. Alleen wat ik niet snap is waarom de info scherm over treinen niet alles laat zien op. Alleen de eerste 3 treinen die aankomen/vertrekken. Cxxn mist ik niet. Regelmatig zit in amba,s van Hsum voor work.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 23 jul 2017, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ze zijn met die schermen bezig. Was mij verteld door de klantenservice dat ze in juli een update uit zouden gaan brengen voor de schermen zodat de overstap informatie zou kloppen, de user interface verbeterd zou zijn en de werking in het algemeen te verbeteren.
Inderdaad alleen die 3 treinen. Ik heb ook het idee dat de tijden in geprogrammeerd in de tijd zijn, want laatst was er een aanrijding geweest en volgens het scherm in de bus reden de treinen gewoon. Ik dacht dat CXX wel realtime feed gebruikte. U-OV heeft wel realtime feed en ook voor bussen en zelfs op haltes waar bussen een andere richting opgaan.
Aan het begin van de concessie waren de overstap schermen leeg.
Inderdaad alleen die 3 treinen. Ik heb ook het idee dat de tijden in geprogrammeerd in de tijd zijn, want laatst was er een aanrijding geweest en volgens het scherm in de bus reden de treinen gewoon. Ik dacht dat CXX wel realtime feed gebruikte. U-OV heeft wel realtime feed en ook voor bussen en zelfs op haltes waar bussen een andere richting opgaan.
Aan het begin van de concessie waren de overstap schermen leeg.
- Spoiler: show
- Spoiler: show
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Bij die update zie je dan ook overstap bus en bij eindbestemming in de infoscherm onderaan zie je nog steeds nix. Gaan ze daar ook aan wat doen?
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 23 jul 2017, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
No clue wat ze precies allemaal aanpakken. Bovenstaand is mij verteld door klantenservice. Ik heb wat jij zegt ook bij de klantenservice aangekaart,dus denk dat dat wel meegenomen wordt.
Ik hoop dat ze het meegenomen hebben. Ben sowieso benieuwd of het nog deze maand gebeuren gaat
Ik hoop dat ze het meegenomen hebben. Ben sowieso benieuwd of het nog deze maand gebeuren gaat
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Misschien laten ze maar 3 treinen zien omdat de overstapinfo op bijvoorbeeld de veluwe er ook maar 3 toont (daar passen er daadwerkelijk niet meer op). Hier merken we al een tijd problemen met die info. Eerder toonde hij voor bus en trein de overstap gewoon prima maar tegenwoordig toont hij alleen nog de treinen onder het kopje: busaansluitingen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Jup, gebeurd hier ook. Syntus ICT werkt er dus aan. Cassie zei ook al dat het in Midden Overijssel het geval was.
Wellicht heeft het te maken met de software development voor Almere, waardoor 'wij' nu last hebben van de problemen!
Zal dus wel opgelost worden op termijn
Wellicht heeft het te maken met de software development voor Almere, waardoor 'wij' nu last hebben van de problemen!
Zal dus wel opgelost worden op termijn
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zag aan infoscherm dat er 3 tabbladen zijn voor treinen waarvan 2 doorzichtig zijn. Dus dan zou je 9 treinen kunnen zien.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Er zou inderdaad meer informAtie op kunnen. Niet alleen 6 treinen, maar ook de sporen en of het een Sprinter, IC of ICE is. En natuurlijk op realtime, want dat is het nu niet volgens mij.
Op het linker scherm is sinds het begin alleen lettertype veranderd en zijn de overstapinformatie dia's verwijderd. (Deze zijn dus terug gekomen, maar als noodoplossing, aan het eind van het bandje'
Oud:
- Spoiler: show
Op het linker scherm is sinds het begin alleen lettertype veranderd en zijn de overstapinformatie dia's verwijderd. (Deze zijn dus terug gekomen, maar als noodoplossing, aan het eind van het bandje'
Oud:
- Spoiler: show
- Spoiler: show
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Maar hier is die wel realtime. Heb in Zwolle al regelmatig een +5 zien staan tussen die aansluitingen. Overigens is er op de schermen van de Syntus Amba's maar ruimte voor 3 tot 4 treinaansluitingen. Misschien dat er daarom maar 3 op het scherm staan.dnmw2705 schreef:Jup, gebeurd hier ook. Syntus ICT werkt er dus aan. Cassie zei ook al dat het in Midden Overijssel het geval was.
Wellicht heeft het te maken met de software development voor Almere, waardoor 'wij' nu last hebben van de problemen!
Zal dus wel opgelost worden op termijn
Overstappen die op het scherm worden weergeven zijn hier meestal op basis van vertrektijd bij laatste halte + rijtijd voor aankomst eindpunt en een marge voor lopen, vertragingen en dergelijke van 2-3 minuten is mij eerder al opgevallen. Als er onderweg tijd wordt ingehaald wordt dit niet aangepast op het scherm
Laatst gewijzigd door cassie127 op zo 23 jul 2017, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39166
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Jouw foto is alweer achterhaald. In de OVNL-beheerders-express van Syntus Utrecht toonden de schermen gewoon vertrektijd, bestemming en spoor vanavond. Wel nogsteeds drie treinen met voor Utrecht de logische selectie aan bestemmingen: Baarn, Amersfoort Schothorst en Tiel.dnmw2705 schreef:Er zou inderdaad meer informAtie op kunnen. Niet alleen 6 treinen, maar ook de sporen en of het een Sprinter, IC of ICE is. En natuurlijk op realtime, want dat is het nu niet volgens mij.
Busaansluitingen waren wel twee schermen met onder meer de nuttige aansluiting op 120 terug naar Amsterdam
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Oh oké! Dat is beter dan!
Ik kan moeilijk oordelen over de schermen in andere concessies. Alleen lijkt het mij beetje onhandig als je alle schermen van verschillende formaten op dezelfde software laat draaien. Dan krijg je inderdaad maar 3 regels op een scherm waar totaal 6 regels zouden kunnen.
Het is wel echt een top idee geweest om met twee schermen te werken. Als het ook bij geoptimaliseerd is straks, dan is het idee en de uitvoering gewoon 9+ waardig hehe.
@Daniel, heb je een foto om te delen? Ben zeer benieuwd! Min foto van die overstap informatie was van 22 juni.
Ik kan moeilijk oordelen over de schermen in andere concessies. Alleen lijkt het mij beetje onhandig als je alle schermen van verschillende formaten op dezelfde software laat draaien. Dan krijg je inderdaad maar 3 regels op een scherm waar totaal 6 regels zouden kunnen.
Het is wel echt een top idee geweest om met twee schermen te werken. Als het ook bij geoptimaliseerd is straks, dan is het idee en de uitvoering gewoon 9+ waardig hehe.
@Daniel, heb je een foto om te delen? Ben zeer benieuwd! Min foto van die overstap informatie was van 22 juni.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39166
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nee ik maak niet van elk detail een foto Overigens lijkt die limiet van 3 in het laatste scherm te zitten ofzo, busaansluitingen waren twee schermen waarvan eentje vol en de tweede met (je raad het al) drie bussen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do 08 dec 2016, 19:27
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
lijkt me wel verstandig dat ze hiermee rekening houden met de nieuwe dienstregeling 2018
http://www.gelderlander.nl/de-vallei/sn ... ~afbb6087/
http://www.gelderlander.nl/de-vallei/sn ... ~afbb6087/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het zou me verbazen als je van dat stukje 60 ipv 80 veel zou merken in de rijtijd.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat is een afstand van 1,7km. Met 80km/h doe je daar 76,5s over terwijl het met 60km/h 102s duurt. Het kost je dus hooguit 25,5s. Dat is echter als je bij de rotonde meteen op de 80km/h zit totdat je de bocht neemt, dus het verlies zal een stuk minder zijn door optrekken en afremmen. Kost je misschien een seconde of 10-15 uiteindelijk, verwaarloosbaar dus tenzij je het 10x op een route hebt.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zat eens de dienstregeling te cheken met de dienstregeling van de vorige vervoerder.
Lijn 50 v. UTRECHT CS van 22:58 reed onder vorige vervoerder naar:
Ma-vrij: Rhenen, za: Wageningen en zo: Amerongen. (Een rit er na ging altijd naar Wageningen)
Nu bij Syntus is het:
Ma-vrij: Rhenen, za: Rhenen en zo: Amerongen.
Nu is doorrijden naar Wageningen ipv stoppen op Rhenen een overname van de vorige vervoerder.
Het zou in theorie best veel DRU's opleveren als je ipv Rhenen ma-za zou gaan voor Amerongen. Dan is het hele week gelijk en bespaar je dus DRU's. (Andere kant is wel dat je precies tussen twee stallingen zit. Dus misschien daarom niet MAT willen rijden)
Lijn 50 v. UTRECHT CS van 22:58 reed onder vorige vervoerder naar:
Ma-vrij: Rhenen, za: Wageningen en zo: Amerongen. (Een rit er na ging altijd naar Wageningen)
Nu bij Syntus is het:
Ma-vrij: Rhenen, za: Rhenen en zo: Amerongen.
Nu is doorrijden naar Wageningen ipv stoppen op Rhenen een overname van de vorige vervoerder.
Het zou in theorie best veel DRU's opleveren als je ipv Rhenen ma-za zou gaan voor Amerongen. Dan is het hele week gelijk en bespaar je dus DRU's. (Andere kant is wel dat je precies tussen twee stallingen zit. Dus misschien daarom niet MAT willen rijden)
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wat ik niet snap is dat lijn 83 op zaterdag rijd. Zit dan nooit één hond in.
Gisteren kwam ik langs station V'daal centrum. En de 1711 stond er. Hij stond aan de halte rechts, en op zijn lijnfilm stond '' W'berg Henschotermeer. '' Dus ik vroeg aan hem u moet toch doorrijden naar Bergweg en dan keren? Toen zei die nee, ik stop hier. En keer dan via Rondweg West. Zo kon die dus wel even z'n broodje halen bij de broodjeszaak *O*
Gisteren kwam ik langs station V'daal centrum. En de 1711 stond er. Hij stond aan de halte rechts, en op zijn lijnfilm stond '' W'berg Henschotermeer. '' Dus ik vroeg aan hem u moet toch doorrijden naar Bergweg en dan keren? Toen zei die nee, ik stop hier. En keer dan via Rondweg West. Zo kon die dus wel even z'n broodje halen bij de broodjeszaak *O*
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wellicht trap ik een open deur in, maar wat wordt er nu bedoeld?
- Spoiler: show
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9157
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Syntus heeft een nieuwe dienstregeling op de Veluwe. In Utrecht gaan ze gewoon verder met de huidige dienstregeling.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dit is eigenlijk gewoon een misser in de reisinformatie. De wijzigingen die er zijn zijn op lijnen die niet eens in de buurt van provincie Utrecht komen zonder dat je minstens 1× moet overstappen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39166
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik weet ook niet waar dit bericht nu vandaan komt, zie zogauw alleen op Utrecht Centraal beide berichten namelijk. Het lijkt iets algemeens vanuit de provincie te zijn want de melding over het einde van de zomerdienst bij Syntus en U-OV komt in Amersfoort zelfs voor op haltes waar U-OV helemaal niet komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik vermoed dat de Henschotermeer-express, gelet op de ontwikkeling van het aantal reizigers, de komende jaren niet meer terugkomt.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Of dat er nog maar 1 lijn van over zak blijven
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 28 gasten