NS-site rariteiten #2
Re: NS-site rariteiten #2
Er staat bij Hgl dat er politie aanwezig is op het station... helaas, het kantoortje van de Spoorwegpolitie staat al jaren leeg Ook de VVV ligt nou niet bepaald op het station, wat ze wel menen...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: NS-site rariteiten #2
http://www.ns.nl/vertrekstaten/aml1.pdf
Spannend hoor, die nachttrein. Vooral omdat je op dinsdag, woensdag, zaterdag en zondag ochtend vanuit het ballast mag instappen: 1B heeft geen perron in Aml
Spannend hoor, die nachttrein. Vooral omdat je op dinsdag, woensdag, zaterdag en zondag ochtend vanuit het ballast mag instappen: 1B heeft geen perron in Aml
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten #2
Momenteel een storing waar alleen personeel dat terug wil naar z'n standplaats last van heeft
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS-site rariteiten #2
of treinen die op opstel keren, die op dat moment al op opstel staan, en daar dus niet wegkunnen of er niet naar toe kunnen
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten #2
Tja, er staat niet bij waar die trein defect staat natuurlijk maar aan de omschrijving te zien kunnen de andere treinen er nog wel omheen. Dat de capaciteit minder is is wel logisch als je een spoor minder hebt, maar van treinen die niet van opstel af kunnen zou je dan geen last hoeven te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS-site rariteiten #2
Nee die hoeven natuurlijk niet naar Hfd om richting Shl te rijdenReiziger Ddrs schreef:Tja, er staat niet bij waar die trein defect staat natuurlijk maar aan de omschrijving te zien kunnen de andere treinen er nog wel omheen. Dat de capaciteit minder is is wel logisch als je een spoor minder hebt, maar van treinen die niet van opstel af kunnen zou je dan geen last hoeven te hebben.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten #2
Jawel, maar die kunnen ook om de defecte trein heen rijden. Dat zorgt hooguit in het beginstadium van de verstoring voor extra vertraging, maar zodra je opstelterrein leeg is heb je daar geen last meer van.
Er staat immers dat er minder treinen rijden dus staat de defecte trein niet ergens op een plek die alles blokkeert. Het ongelukkigste geval wat je kunt hebben is dat de trein wissel 1183/1185, 1187, 1189, 2101 of 2103 blokkeert omdat dan materieel op opstelsporen opgesloten kan raken. Staat de trein ergens rond Hoofddorp Midden dan kan je er altijd nog omheen rijden.
Er staat immers dat er minder treinen rijden dus staat de defecte trein niet ergens op een plek die alles blokkeert. Het ongelukkigste geval wat je kunt hebben is dat de trein wissel 1183/1185, 1187, 1189, 2101 of 2103 blokkeert omdat dan materieel op opstelsporen opgesloten kan raken. Staat de trein ergens rond Hoofddorp Midden dan kan je er altijd nog omheen rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS-site rariteiten #2
En door het feit dat er minder treinen rijden, zullen er dus misschien bepaalde treinen geblokkeerd staan en niet van of naar HFDO kunnen komen.
want anders zou het door jou genoemde personeel OOK gewoon op hun standplaats kunnen komen hè!
Alles recht lullen wat krom is, en krom lullen wat recht is, dat is natuurlijk ook een vak
want anders zou het door jou genoemde personeel OOK gewoon op hun standplaats kunnen komen hè!
Alles recht lullen wat krom is, en krom lullen wat recht is, dat is natuurlijk ook een vak
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS-site rariteiten #2
Het is natuurlijk een overcorrect bericht. Wat er had moeten staan is:
SCHIPHOL
Door een defecte trein tussen Hoofddorp Opstel en Schiphol rijden er minder treinen van/naar Schiphol. [Treinen kunnen moeilijker keren op het opstelterrein.] Houdt u rekenening met extra overstappen- en extra reistijd.
Het stuk tussen vierkante haken hoeft niet te worden opgenomen m.i.
SCHIPHOL
Door een defecte trein tussen Hoofddorp Opstel en Schiphol rijden er minder treinen van/naar Schiphol. [Treinen kunnen moeilijker keren op het opstelterrein.] Houdt u rekenening met extra overstappen- en extra reistijd.
Het stuk tussen vierkante haken hoeft niet te worden opgenomen m.i.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten #2
Dat kan ja, maar 'tis niet noodzakelijk. Je kunt de treinen ook eerder opheffen omdat er minder capaciteit is van en naar het opstelterrein, terwijl het dan nog altijd nog niet zo hoeft te zijn dat er treinen geblokkeerd staan.Ennes schreef:En door het feit dat er minder treinen rijden, zullen er dus misschien bepaalde treinen geblokkeerd staan en niet van of naar HFDO kunnen komen.
Ergens last van hebben is niet hetzelfde als ergens niet kunnen komenwant anders zou het door jou genoemde personeel OOK gewoon op hun standplaats kunnen komen hè!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS-site rariteiten #2
Gelukkig toch iemand die het wil snappen@Vinny: Het is natuurlijk een overcorrect bericht. Wat er had moeten staan is:
SCHIPHOL
Door een defecte trein tussen Hoofddorp Opstel en Schiphol rijden er minder treinen van/naar Schiphol. [Treinen kunnen moeilijker keren op het opstelterrein.] Houdt u rekenening met extra overstappen- en extra reistijd.
Het stuk tussen vierkante haken hoeft niet te worden opgenomen m.i.
Dus... rijden er minder treinen!!!Dat kan ja, maar 'tis niet noodzakelijk. Je kunt de treinen ook eerder opheffen omdat er minder capaciteit is van en naar het opstelterrein, terwijl het dan nog altijd nog niet zo hoeft te zijn dat er treinen geblokkeerd staan.
ergens niet GEWOON kunnen komen is hetzelfde als er last van hebben, ik heb het dus niet gehad over dat ze er helemaal niet konden komen ;););)Ergens last van hebben is niet hetzelfde als ergens niet kunnen komen
Laatst gewijzigd door Ennes op do 30 jul 2009, 23:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS-site rariteiten #2
Jeetje Ennes en Reiziger Ddrs... hebben jullie een bemiddelaar nodig of lukt het zelf om elkaar een hand te geven?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten #2
Ergens gaat iets niet goed op de NS site... bij de werkzaamheden staan apart van elkaar werkzaamheden op Dordrecht-Roosendaal/Breda op 15 t/m 17 augustus en op 17 augustus vermeld. Op de datum na geven beide links echter dezelfde informatie, wat ook het geval is bij de internationale verbindingen over dit traject. Echter mis ik voor dit weekend de gevolgen voor het nachtnet die er voor het weekend van 22 t/m 24 augustus wel weer staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten #2
De NS site krijgt opeens een vooruitziende blik ofzo
Ik wil morgen van Ed naar Gvc, aankomst om 10:00, en dan krijg ik bij twee reizen net na elkaar:
Die eerste is stom: balk wordt wel grijs, maar waarom laat je 'm dan zien als 'ie vervalt. En waarom vervalt 'ie dan?
En de tweede, wat is er dan aangepast, dat staat er ook niet...
Snapt iemand 'm?
Ik wil morgen van Ed naar Gvc, aankomst om 10:00, en dan krijg ik bij twee reizen net na elkaar:
enDit reisadvies vervalt
.Dit is een aangepast reisadvies
Die eerste is stom: balk wordt wel grijs, maar waarom laat je 'm dan zien als 'ie vervalt. En waarom vervalt 'ie dan?
En de tweede, wat is er dan aangepast, dat staat er ook niet...
Snapt iemand 'm?
Re: NS-site rariteiten #2
Vaak worden dat soort dingen weergegeven bij (geplande) werkzaamheden of als er een snellere reismogelijkheid is. Het eerste reisadvies is het advies zoals het normaal gesproken is (en dus wat in je verwachtingspatroon ligt, je de vorige keer als reisadvies had, etc.), het tweede het alternatieve reisadvies (met in jouw geval een iets latere aankomst).
Re: NS-site rariteiten #2
Er zijn tijden verschoven met de proef, misschien dat er daarom zo'n balkje verschijnt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten #2
Oh, gut ik ben zeker blind IC t1724 doet er een minuut langer over... Dat mogen ze ook wel beter weergeven
Re: NS-site rariteiten #2
Ik wist al dat Maastricht en Utrecht Centraal een beetje vreemd doen op de site, maar hierdoor krijg je ook wel leuke dingen:
Ik wist niet dat er vanuit Maastricht treinen naar onder andere Hilversum, Den Helder, het Spoorwegmuseum, Groningen/Leeuwarden/Enschede en Den Haag/Rotterdam reden . Enne, volgens mij passen er nog niet eens zoveel winkels in het station ...
Ik wist niet dat er vanuit Maastricht treinen naar onder andere Hilversum, Den Helder, het Spoorwegmuseum, Groningen/Leeuwarden/Enschede en Den Haag/Rotterdam reden . Enne, volgens mij passen er nog niet eens zoveel winkels in het station ...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten #2
Dat is het Mt/Ut foutje Als je Mt met kleine letters aanvraagt denkt de NS dat je utrecht centraal bedoelt, en mengt 'ie Utrecht Centraal + Maastricht bij elkaar...
Re: NS-site rariteiten #2
Ook Maastricht met een hoofdletter werkt daar niet, elke keer krijg ik de vertrekstaten en winkels van Utrecht.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten #2
Station: Maastricht
Bedoelde u: Utrecht Centraal?
...
Bedoelde u: Utrecht Centraal?
...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten #2
Ok, dan is het waarschijnlijk dezelfde fout maar dan intern :) Maastricht wordt naar mt vertaald en dat naar Ut ofzo Wie weet, maar dat is redelijk stom van de NS, dat mogen ze wel eens fixen...Marc schreef:Ook Maastricht met een hoofdletter werkt daar niet, elke keer krijg ik de vertrekstaten en winkels van Utrecht.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten #2
Ach, wie gebruikt nou die verkortingen ;)
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten #2
Klopt, maar het gaat hier om twee dingen. Als je op ns.nl per station de voorzieningen zoekt, en op Maastricht klikt in de "auto-suggest", dan krijg je die lijst zoals in de screenshot. Het is dus niks met afkortingen, maar iets fout in de systemen...
Re: NS-site rariteiten #2
Ik dus.Geert schreef:Ach, wie gebruikt nou die verkortingen ;)
Ik heb dus echt geen zin om elke keer minimaal 'Rotterdam' voluit te typen om Rotterdam Lombardijen te krijgen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten