Busvervoer in Fryslân

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Daniel »

Met de boot? :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Gekko123 »

En anders misschien een dieplader? Een bus verplaatsen zonder dat ie op eigen kracht rijdt is nou niet bepaald rocket science...
Svenosss
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 19 jun 2017, 13:14

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Svenosss »

Haha, stond net bij Zuidkade (15:30) te Drachten. Reed er een 7546 op Lijn 20 ri Heerenveen... wat kan hiervan een reden zijn?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door busfanNL »

flipje schreef:
busfanNL schreef:Op de volgende link: http://www.advweb.nl/deelfotos-25-06.html Staat tussen alle foto's een bus van birwa tours uit Damwâld. Met achter de ruit een bordje van Arriva met het nummer 350.
Wat ik nog bijzonderder vind is dat het elektrische busje (IVECO/Irisbus) van Vlieland nu in Renesse staat, inclusief Arriva Fryslan outfit..
Ben benieuwd hoe TCR deze bus van Vlieland naar Renesse heeft weten te krijgen.
Ja dat is zeker raar ja maar deze word ingezet op een lijn Waar verplicht een elektrische bus op moet omdat deze door natuurgebied gaat en ze hadden denk ik nog geen andere elektrische bus.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door bys1 »

PursuitGamer6 schreef:Haha, stond net bij Zuidkade (15:30) te Drachten. Reed er een 7546 op Lijn 20 ri Heerenveen... wat kan hiervan een reden zijn?
Mogelijk hebben ze streekbussen te weinig. Misschien een grote onderhoudsbeurt?
De 7194 reed op de 62 van 15:25 naar Kollum.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Svenosss
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 19 jun 2017, 13:14

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Svenosss »

ah ok.. Hij rijd nu op Lijn 55 ri Dokkum... Leek me een beetje vreemd haha!
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Michael 1988 »

busfanNL schreef:
flipje schreef:
busfanNL schreef:Op de volgende link: http://www.advweb.nl/deelfotos-25-06.html Staat tussen alle foto's een bus van birwa tours uit Damwâld. Met achter de ruit een bordje van Arriva met het nummer 350.
Wat ik nog bijzonderder vind is dat het elektrische busje (IVECO/Irisbus) van Vlieland nu in Renesse staat, inclusief Arriva Fryslan outfit..
Ben benieuwd hoe TCR deze bus van Vlieland naar Renesse heeft weten te krijgen.
Ja dat is zeker raar ja maar deze word ingezet op een lijn Waar verplicht een elektrische bus op moet omdat deze door natuurgebied gaat en ze hadden denk ik nog geen andere elektrische bus.
In het verleden had TCR nog een spijkstaal midibus. Alleen weet ik niet of die nog in dienst is.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Maurice Hooikammer »

Appelscha vandaag.

AfbeeldingArriva 9641, Appelscha by mauricehooikammer, on Flickr
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Daniel »

Ah, de eerste elektrische Citea voor Gorinchem is er dus. Maar wat doet die nu in Appelscha?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door ov'tje »

Daar was vandaag een dag ter promotie van het elektrisch vervoer. Van alles wat rijdt, vaart en vliegt op een elektromotor was er aanwezig.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Etienne »

Michael 1988 schreef: In het verleden had TCR nog een spijkstaal midibus. Alleen weet ik niet of die nog in dienst is.
Nee, die is gesloopt voor zover ik weet.

Daarentegen is één van de electrobusjes van 's Hertogenbosch (de 6051) naar TCR gegaan. Momenteel rijdt hij vanuit Renesse op een van de lijnen naar een strandovergang.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Daniel »

Etienne schreef:
Michael 1988 schreef: In het verleden had TCR nog een spijkstaal midibus. Alleen weet ik niet of die nog in dienst is.
Nee, die is gesloopt voor zover ik weet.
Dat ding was inmiddels dan ook al wel hoogbejaard, voor TCR had die Spijkstaal midi als prototype in Dordrecht op de Citybus gereden. Dat was echter al zo'n 23 jaar geleden, da's voor een prototype toch wel een respectabele leeftijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
zone2000
Berichten: 529
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door zone2000 »

Afbeelding
Zo gaat het nieuwe busstation van Drachten eruitzien

Het kleurloze Drachtster busstation aan het Van Knobelsdorffplein wordt de komende maanden omgevormd tot moderne, grote bushalte. De gemeente Smallingerland maakte woensdag het ontwerp bekend.

Samen met gedeputeerde Sietske Poepjes gaf wethouder Ron van der Leck woensdagmiddag het starsein voor de omvorming van busstation tot grote bushalte. Provincie en gemeente trekken samen 2 miljoen euro uit om van het terrein een ,,mooie ontvangstruimte met een brede, open entree naar het centrum te maken’’. Het geheel krijgt volgens Van der Leck een moderne, frisse uitstraling.
http://www.lc.nl/friesland/Zo-gaat-het- ... 38853.html
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Chiel »

Ziet er niet verkeerd uit. Hopelijk plaatst Arriva ook een automaat oid om je OV-Chipkaart te kunnen opwaarderen. Maar ik meende dat het aantal haltes juist van 8 naar 6 gaat, en niet andersom zoals de LC meldt. We zullen het allemaal zien
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 06 jul 2017, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: vorige bericht hoef je niet te quoten, zeker niet als er zoveel plaatjes in zitten.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Dennenboom »

Op de schets van de gemeente zie ik zes bussen staan, meer passen ook niet.
Het lijkt er verder op dat het perron met busplaatsen strak tegen de Berglaan aan komt te liggen, helemaal niet meer onder het dak.
Er wordt ruimte gemaakt voor looproutes en de fietsenstalling.

https://www.smallingerland.nl/Int/2015- ... plein.html
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Michael »

Daniel schreef:Ah, de eerste elektrische Citea voor Gorinchem is er dus. Maar wat doet die nu in Appelscha?
Ze zijn er alletwee al zelfs. De andere is gisteren in Dordrecht gepresenteerd samen met een van de nieuwe elektrische busjes voor Dordrecht
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door JP13357 »

zone2000 schreef:Afbeelding
Zo gaat het nieuwe busstation van Drachten eruitzien

http://www.lc.nl/friesland/Zo-gaat-het- ... 38853.html
Ik hoop het niet dat het zo wordt. Ik zie daar een 16 jaar oude Miele amabasador stofzuiger 200 van connexxion Noord holland Noord. Als ze daar een mooie intouro L hadden gebruikt was het beter geweest. Maar wel mooi netjes opgeruimd. Ik ben benieuwd hoe ze straks gaan rijden.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door BrengMe »

Dat zo'n oude 'CXX-stofzuigerbus' op die impressie staan betekend niet dat die daar ook daadwerkelijk rijden :') :')
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door cassie127 »

Volgens mij zie je waarden ook steeds Connexxion bussen terug in de animaties van projecten...

Zoals een filmpje over een reconstructie in Zwolle https://youtu.be/T2YIN9BGX9k
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Michael 1988 »

Het is dan wel niet juist, maar aan de andere kant ook best logisch. Connexxion was tot een paar jaar geleden nog de grootste vervoerder van Nederland en was ook nog in handen van de overheid. Waarschijnlijk hebben hierdoor veel media- en productiebedrijven nog bussen in de huisstijl van Connexxion in hun bibliotheek staan, omdat dit vroeger voor een groot deel van Nederland gebruikt kon worden. Dat er in bepaalde gebieden andere vervoerders rijden en Connexxion er (bijna) niet meer komt is een ander verhaal.
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door aadvannijen »

Even over die spijkstaal van TCR ( aldaar nummer 48 ). Ik heb dit busje nog op 18 april 2017 in Oude Tonge op de foto gezet. Als deze wagen dus inderdaad gesloopt is, is dat redelijk recent gebeurd.
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Durashift »

Michael 1988 schreef:Het is dan wel niet juist, maar aan de andere kant ook best logisch. (..) Waarschijnlijk hebben hierdoor veel media- en productiebedrijven nog bussen in de huisstijl van Connexxion in hun bibliotheek staan, omdat dit vroeger voor een groot deel van Nederland gebruikt kon worden. Dat er in bepaalde gebieden andere vervoerders rijden en Connexxion er (bijna) niet meer komt is een ander verhaal.
Nah, beetje inleven in je klant / opdrachtgever zou de maker sieren, vind ik.
Al zal het wel zo zijn dat de kleurstelling van dat groene CXX beter in het gehele plaatje past dan een Arriva kleur.

Natuurlijk, de gemiddelde consument / reiziger zal het niet opvallen.. maar toch, Arriva is voor de 2e keer in die concessie actief.. lijkt mij dat er in de afgelopen jaren toch wel een Arriva bus, rechtenvrij, in de beeldbibliotheek opgenomen is.

En anders een Qbuzz, die komt daar ook..
Chiel
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 01 aug 2016, 17:17

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Chiel »

De laatste dagen zie ik op de Leeuwarder Stadsdienst 1 of soms wel meerdere Ambassador's rijden. Weet iemand toevallig hoe dat komt?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8678
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door Milco »

Wellicht staan diverse stadswagens in onderhoud?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Busvervoer in Fryslân

Bericht door ov'tje »

Met de regelmaat van de klok rijden er Amba's/Citea's mee op de stadsdienst in Leeuwarden. De laatste dagen mogelijk meer omdat de vakantiedienstregeling in is gegaan en er minder op streek nodig zijn.

Daarnaast is er idd onderhoud van de gasploffers. Begin vorige week stond er in ieder geval eentje binnen bij de Ivecodealer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten