Er zijn op dit moment grote problemen op de A12 bij Zoetermeer vanuit Den Haag. Ik vermoed dat de lijnen 380 t/m 383 omrijden via bijvoorbeeld Leidschenveen.wolf schreef:Heeft buslijn 383 den haag - capelle een andere route gekregen ?
Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Reed er met de auto achter in voorschoten vlietwijk.
Ben hem gaan volgen met ovzoeker.
Hij is via leiden en de n206 richting stompwijk gereden. En net erna was hij van ovzoeker verdwenen
Ik zag wel dat de 383 erna wel via de a12 reed
Vandaar
Ben hem gaan volgen met ovzoeker.
Hij is via leiden en de n206 richting stompwijk gereden. En net erna was hij van ovzoeker verdwenen
Ik zag wel dat de 383 erna wel via de a12 reed
DPDelft schreef:Er zijn op dit moment grote problemen op de A12 bij Zoetermeer vanuit Den Haag. Ik vermoed dat de lijnen 380 t/m 383 omrijden via bijvoorbeeld Leidschenveen.wolf schreef:Heeft buslijn 383 den haag - capelle een andere route gekregen ?
Vandaar
Laatst gewijzigd door Gekko123 op wo 05 jul 2017, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige dubbelpost samengevoegd
Reden: Onnodige dubbelpost samengevoegd
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Vorig jaar werden de eerste concrete plannen bekendgemaakt voor lijn 366 (R-net 410):
Vanaf morgen gaan ook de eerste concrete stappen gezet worden: stuk voor stuk gaan de haltes in Leiden en Leiderdorp aangepast worden tot R-nethaltes, met bijpassende abri, digitale reisinfo en fietsenstallingen. Hierdoor vervallen de haltes tijdelijk per richting:Thom69 schreef:Vanavond was er een inloopbijeenkomst over het ver-R-netten van de verbinding Leiden - Leiderdorp Alrijne Zkh. Even de hoogtepunten:
*De huidige lijn 366 wordt per december dit jaar omgezet naar de R-netformule, met lijnnummer 410.
*De halte Groenoord vervalt voor deze lijn, waardoor R-net 410 gaat halteren te: Leiden Centraal - CS Noordzijde/LUMC - Kooiplein - Leiderdorp Rietschans - Statendaalder - Alrijne Ziekenhuis.
*In eerste instantie gaat de 410 4× per uur rijden (de 'ingroeiperiode'); op termijn moet de lijn 6× per uur gaan rijden.
*De rest van de lijnen in Leiderdorp blijft gelijk.
Kortom, naast het veranderen van het lijnnummer en het vervallen van Groenoord voor deze lijn, verandert er praktisch niets.
Iets meer details in de spoiler.
- Spoiler: show
- 17 juli - 26 juli: Kooiplein richting Leiden (vervangend: Sumatrastraat)
26 juli - 12 augustus: Kooiplein richting Alrijne Zkh (vervangend: Sumatrastraat)
10 juli - 4 augustus: Rietschans richting Leiden (vervangend: Dennenschans)
31 juli - 25 augustus: Rietschans richting Alrijne Zkh (vervangend: Dennenschans)
10 juli - 29 juli: Statendaalder richting Leiden (vervangend: Vronkenlaan
16 augustus - 31 augustus: Statendaalder richting Alrijne Zkh (vervangend: Vronkenlaan)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat R-Net in Leiderdorp blijf ik wat merkwaardig vinden. Ik snap de keuze voor snelle route en hogere frequentie, maar een aantal jaar geleden reed Connexxion met Lijn 48 Voorschoten Hofvliet - Leiderdorp Hubrechtplein en consorten elk kwartier met volle bussen en in de spits soms nog wel vaker. Nu rijdt R-Net buitenom, is de frequentie nog steeds 4x/uur en wordt er gesproken over een 'ingroeiperiode'. Waar is het fout gegaan? Levert de route buitenom minder reizigers op dan de voormalige route?
-
- Berichten: 4395
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
strekken en haltes schrappen maakt OV onaantrekkelijker.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat is niet per sé waar, maar hier hebben de Leiderdorpers een verdomd slechte deal gehad: de frequentie bleef hetzelfde, maar de afstand tot de bus werd groter. Geen wonder dat de reizigersaantallen gedaald zijn, je bent fietsend sneller op de meeste bestemmingen. Overigens is het missende succes in deze uitwerking merkbaar, het oorspronkelijke plan (HOV-net ZHN) ging uit van zes bussen per uur. Dat is nu niet meer te verantwoorden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het plan is nu nog altijd om zes keer per uur te gaan rijden, maar om dit in een later stadium te doen. De 'ingroeiperiode' houdt dus in dat de frequentie nu voorlopig op 4x per uur blijft. Vergeet niet dat er door Leiderdorp/Leiden-Noord over de HOV-as nog meer bussen rijden: over de hoofdweg in Leiderdorp in de ochtendspits op het hoogtepunt 11x per uur (4x 56, 3x 183, 4x 366) en bij de halte Kooiplein in Leiden 9x per uur (3x 183, 2x 365, 4x 366). De 56 en 183 stoppen dan ook nog bij alle haltes op de route.
Kijkend naar het R-net zelf (366) lijkt het nogal karig, maar elke R-nethalte wordt overdag minstens 6x per uur bediend.
Kijkend naar het R-net zelf (366) lijkt het nogal karig, maar elke R-nethalte wordt overdag minstens 6x per uur bediend.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Volgens mij toont het gewoon het failliet aan van het R-net als concept. Snelle en rechstreekse verbindingen kunnen werken, maar niet als het ten koste gaat van het reguliere aanbod. Als mensen geen bus in hun eigen wijk hebben rijden dan nemen ze hem gewoon niet. In de jaren '80 (!) bestonden gewoon luxe en snelle forensenbussen waarvan het aanbod zich richtte op het bovenste marktsegment. Voor deze reizigers is snelheid en directheid belangrijk, maar die zullen niet persé worden aangetrokken door een hogere frequentie: ze reizen toch op vaste tijden. Voor scholieren en ouderen - twee belangrijke doelgroeppen voor het OV geldt dat simpelweg niet. Als die met de fiets sneller zijn nemen ze de fiets :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
R-Net is een prima concept en andere lijnen in Zuid-Holland zoals de 400 en 436 functioneren uitstekend.
Het is alleen een beetje onzinnig om een stadslijn die wijken ontsluit te vervangen door een peperdure snelbus omdat er eigenlijk een trambaan op die plek was gepland (RGL2 naar Ikea Leiderdorp).
Het is alleen een beetje onzinnig om een stadslijn die wijken ontsluit te vervangen door een peperdure snelbus omdat er eigenlijk een trambaan op die plek was gepland (RGL2 naar Ikea Leiderdorp).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4395
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
R-net moet eigenlijk in mijn beeld een streeknetwerk zijn à la Qliner. Een netwerk van snelle streekverbindingen tussen plaatsen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Iets wat mij nu al een paar keer is opgevallen maar ik nog niet bewust ergens anders in Nederland gezien heb: wanneer een bus in ZHN (in elk geval de Volvo's, Citea's en buurtbussen) echt een beetje heel erg te vroeg zijn (-7 of meer, lijkt het), verspringen de lijnfilms van de normale bestemming naar "999 / Sorry, buiten dienst". Ook in Albatros komt dit dan zo te staan, plus de routestrip in Albatros verdwijnt en wordt vervangen door "???" per halte.
Is iemand dit ook opgevallen? Enig idee waarom dit gebeurt, en werkt het wellicht ook zo in andere concessies?
Is iemand dit ook opgevallen? Enig idee waarom dit gebeurt, en werkt het wellicht ook zo in andere concessies?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat zit gewoon in Albatros ingebakken: meer dan vijf minuten voor vertrektijd op een halte aankomen en de boel springt op 'geen dienst'. Dat is voornamelijk gedaan voor de eindpunten maar bij passeren van een tussenhalte werkt het precies zo.
Dat van die vraagtekens zou dan weer niet moeten kloppen.
Dat van die vraagtekens zou dan weer niet moeten kloppen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Even ter aanvulling op nvdw: Die 5 minuten geldt alleen voor streekbussen. Bij de stadsbussen is dat 10 minuten.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het systeem maakt geen onderscheid meer tussen stads- en streekbussen, vijf minuten is vijf minuten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Klopt! Er is geen verschil in stad streek of Q . Meer dan 5 minuten te vroeg en er staat als bestemming buiten dienst. Erg frustrerend op lijn 370 dit. Die vraagtekens komen de laatste tijd meer voor. Komt door de laatste grote albatros update ;)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Veranderingen in de dienstregeling van Qliners 385 en 386: Arriva
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik kwam gisteren een pendelbusje van Arriva tegen in Boskoop. Ik begrijp dat het iets te maken heeft met werkzaamheden aan de N209, maar de informatie op de site van Arriva is dusdanig opgesteld dat ik geen idee heb hoe dat busje nu rijdt en welke omleidingen er nu gereden worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Deze info?
Dat pendelbusje rijdt dus blijkbaar van Hazerswoude-Rijndijk, Gemeneweg via Hazerswoude-Dorp en de Driesprong naar de halte Zijde in Boskoop. Dan blijft er vanuit alle richtingen een verbinding van en naar Hazerswoude-Dorp mogelijk.
De bussen van en naar Alphen (165/380/381) rijden na het industrieterrein direct via de Leidsche Schouw naar de N11, rijden dan via de N207 naar Boskoop en daar via de Zijde en de Hoogeveenseweg naar de rotonde met de weg naar Hazerswoude. De 186/187 rijden na de Gemeneweg direct naar de oprit van de N11 en komen dan op dezelfde manier in Boskoop uit (en pakken daar hun route dan weer op).
Dat pendelbusje rijdt dus blijkbaar van Hazerswoude-Rijndijk, Gemeneweg via Hazerswoude-Dorp en de Driesprong naar de halte Zijde in Boskoop. Dan blijft er vanuit alle richtingen een verbinding van en naar Hazerswoude-Dorp mogelijk.
De bussen van en naar Alphen (165/380/381) rijden na het industrieterrein direct via de Leidsche Schouw naar de N11, rijden dan via de N207 naar Boskoop en daar via de Zijde en de Hoogeveenseweg naar de rotonde met de weg naar Hazerswoude. De 186/187 rijden na de Gemeneweg direct naar de oprit van de N11 en komen dan op dezelfde manier in Boskoop uit (en pakken daar hun route dan weer op).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Kijk, zo kan ik het wel volgen. Raar dat je op de pagina voor omleidingen wel met een kluitje het riet ingestuurd wordt: https://www.arriva.nl/zuidholland/reisi ... oid=102230 :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ja, die standaard omleidingsberichten zijn vaak te cryptisch. Ze hebben een tijdje de gewoonte ervan gemaakt om het 'chauffeursbericht' als pdf erbij te doen omdat daar vaak wel een plattegrond op staat...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Jammer dat er dan weer nergens een dienstregeling bekend is van dat busje. Op welke tijdstippen rijdt die dus en hoe worden de aansluitingen geboden? Maar ja, zo ken ik Arriva inmiddels wel.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik heb hem wel.....Etienne schreef:Jammer dat er dan weer nergens een dienstregeling bekend is van dat busje. Op welke tijdstippen rijdt die dus en hoe worden de aansluitingen geboden?.
Moet alleen even kijken hoe ik het pdf bestand hier kan neerzetten
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
nvdw schreef:Ja, die standaard omleidingsberichten zijn vaak te cryptisch. Ze hebben een tijdje de gewoonte ervan gemaakt om het 'chauffeursbericht' als pdf erbij te doen omdat daar vaak wel een plattegrond op staat...
Ook die heb ik
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Tijden n209 pendelbus
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Als ik even de eerste rit op zondag erbij pak: de 187 naar Gouda komt om 9.12 bij de Gemeneweg, en vertrekt volgens schema om 9.30 bij de Zijde in Boskoop. Gezien de omweg zal hij daar wel iets later zijn dus het lijkt wel te kloppen. De vraag is hoe het op een doordeweekse dag uitkomt met de extra ritten en de Qliners erbij maar ik ben te lui om dat uit te zoeken ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten