Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
De acties van winkelketens met goedkope treinkaartjes of dagjes uit zijn een crime voor ouderen. Ze zijn niet handig genoeg met de computer om de actiecodes online te verzilveren en een e-ticket te printen. Een klacht over treinkaartjes van het Kruidvat ging afgelopen weekend viraal op Facebook.
De 70-jarige Anita Smith stond afgelopen vrijdag beduusd voor de kassa van het Kruidvat. Ze had een treinkaartje gekocht, zodat ze samen met haar man een dagje naar Utrecht kon. Deze oma kreeg alleen geen écht kaartje. Nee, ze kreeg een bon in de handen gedrukt met een code. ,,Die moest ik op de computer activeren,'' vertelt Smith. ,,Maar ik ben niet zo handig met de computer. Ik heb wel een cursus gevolgd en kan dingen opzoeken, maar het lukt me niet om ingewikkelde handelingen uit te voeren.''
Smith wilde het kaartje direct retourneren. De filiaalhouder weigerde echter en liet haar klant bedremmeld bij de kassa achter.
Bron: AD
De acties van winkelketens met goedkope treinkaartjes of dagjes uit zijn een crime voor ouderen. Ze zijn niet handig genoeg met de computer om de actiecodes online te verzilveren en een e-ticket te printen. Een klacht over treinkaartjes van het Kruidvat ging afgelopen weekend viraal op Facebook.
De 70-jarige Anita Smith stond afgelopen vrijdag beduusd voor de kassa van het Kruidvat. Ze had een treinkaartje gekocht, zodat ze samen met haar man een dagje naar Utrecht kon. Deze oma kreeg alleen geen écht kaartje. Nee, ze kreeg een bon in de handen gedrukt met een code. ,,Die moest ik op de computer activeren,'' vertelt Smith. ,,Maar ik ben niet zo handig met de computer. Ik heb wel een cursus gevolgd en kan dingen opzoeken, maar het lukt me niet om ingewikkelde handelingen uit te voeren.''
Smith wilde het kaartje direct retourneren. De filiaalhouder weigerde echter en liet haar klant bedremmeld bij de kassa achter.
Bron: AD
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Geen slimme actie van de Kruidvat filiaalmanager. Het was tenslotte de eerste keer dat KV het via de actiecode verkocht, toch?
In plaats van de vragen 'heeft u alles kunnen vinden' en 'heeft u nog vragen over de medicijnen' kon beter gevraagd worden of de mevrouw in staat was een treincode te verzilveren.. en daar dan hulp bij aanbieden als dat niet zo is..
Voor de foto ontwikkeling staat in de winkel toch al een digitaal scherm met een internetverbinding?
~~~~~~~~
Nou ja, een e-ticket kopen en printen lukt mijn moeder ook nog wel.
Afgelopen week wilde zij echter de papieren ticket 'uitchecken' bij de paal op het station (zonder poortjes). Dat ging natuurlijk niet. Ik had wel wat moeite om duidelijk te maken dat die barcode alleen voor het openen van de poortjes op, in dit geval, haar vertrekstation en eventueel op Utrecht CS.
In plaats van de vragen 'heeft u alles kunnen vinden' en 'heeft u nog vragen over de medicijnen' kon beter gevraagd worden of de mevrouw in staat was een treincode te verzilveren.. en daar dan hulp bij aanbieden als dat niet zo is..
Voor de foto ontwikkeling staat in de winkel toch al een digitaal scherm met een internetverbinding?
~~~~~~~~
Nou ja, een e-ticket kopen en printen lukt mijn moeder ook nog wel.
Afgelopen week wilde zij echter de papieren ticket 'uitchecken' bij de paal op het station (zonder poortjes). Dat ging natuurlijk niet. Ik had wel wat moeite om duidelijk te maken dat die barcode alleen voor het openen van de poortjes op, in dit geval, haar vertrekstation en eventueel op Utrecht CS.
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Dat ze het niet retour nemen kan ik wel begrijpen omdat de code misschien al gebruikt is al dan niet door een onhandige actie van Anita.
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Ik herken het wel, en voor mij is het uiteraard geen probleem. M'n oma zet me dan ook altijd in om (het liefst goedkope) treinkaartjes te regelen.
Ik denk dat m'n ene oma het nog zou begrijpen (die gaat nog wel met de tijd mee), maar als je m'n andere oma zou vragen hoe ze een computer moet aanzetten blijft ze je het antwoord schuldig... Zelfde geldt voor OVC, ze weet niet eens wat het is en ze zou zo nog met een strippenkaart de bus in lopen :X
Het is dus een algemener iets, en Kruidvat had in deze best wel iets coulanter mogen zijn. Vragen of ze bekend was met de voorwaarden had er nog wel vanaf gekund denk ik zo.
Ik denk dat m'n ene oma het nog zou begrijpen (die gaat nog wel met de tijd mee), maar als je m'n andere oma zou vragen hoe ze een computer moet aanzetten blijft ze je het antwoord schuldig... Zelfde geldt voor OVC, ze weet niet eens wat het is en ze zou zo nog met een strippenkaart de bus in lopen :X
Het is dus een algemener iets, en Kruidvat had in deze best wel iets coulanter mogen zijn. Vragen of ze bekend was met de voorwaarden had er nog wel vanaf gekund denk ik zo.
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Uh, direct in de winkel, aan de kassa? Lijkt mij niet.JWM schreef:Dat ze het niet retour nemen kan ik wel begrijpen omdat de code misschien al gebruikt is al dan niet door een onhandige actie van Anita.
Zoals ik het verhaal lees.. dacht de mevrouw een fysiek (wegwerp) kaartje te kopen, in zo'n KV hoesje.
Dat bleek niet zo te zijn, wat ter plekke geconstateerd is.
Maar goed, ergens in de KV voorwaarden zal wel staan dat dergelijke producten nooit retour genomen kunnen worden..
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
CT-kaarten neemt men ook nooit retour, dus daar ligt het niet aan.
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Dit is een actie. Wat mij betreft staat het aanbieders vrij om te bepalen hoe ze die vorm geven en is het niet aan de politiek zich daar mee te bemoeien. Iets anders is het standaard assortiment van de spoorwegen.
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Wat voor kaarten?PatrickM schreef:CT-kaarten neemt men ook nooit retour, dus daar ligt het niet aan.
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Het was toch vooraf bekend dat het E-kaartjes waren. Dat heeft kruidvat duidelijk aangegeven voordat de verkoop begon.
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Want alle ouwegies weten wat "E-kaartjes" zijn...
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Over de betaalmethodes in de spoordeelwinkel zou de politiek zich wel over kunnen uitspreken, alleen betalen met ideal is vrij beperkt.JWM schreef:Dit is een actie. Wat mij betreft staat het aanbieders vrij om te bepalen hoe ze die vorm geven en is het niet aan de politiek zich daar mee te bemoeien. Iets anders is het standaard assortiment van de spoorwegen.
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Stond toch heel duidelijk in de omschrijving.Aking schreef:Want alle ouwegies weten wat "E-kaartjes" zijn...
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Horen niet tot de kaartjes die NS verplicht moet aanbieden dus betaalmiddelen beperken mag gewoon.Mr-W schreef:Over de betaalmethodes in de spoordeelwinkel zou de politiek zich wel over kunnen uitspreken, alleen betalen met ideal is vrij beperkt.JWM schreef:Dit is een actie. Wat mij betreft staat het aanbieders vrij om te bepalen hoe ze die vorm geven en is het niet aan de politiek zich daar mee te bemoeien. Iets anders is het standaard assortiment van de spoorwegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Op een een of andere manier heb je ook wel te maken met een slechts beperkte groep. De hoeveelheid ouderen die toch wel even uitpluizen zodat ze korting kunnen krijgen, is volgens mij vrij groot... En anders vragen ze vaak de kinderen of kleinkinderen.
(" MdJ! Kom je weer eens een keertje bij ons eten? > Ja, je moet me even helpen" )
(" MdJ! Kom je weer eens een keertje bij ons eten? > Ja, je moet me even helpen" )
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Want service verlenen doen we alleen als dat verplicht is -o-Suus schreef:Horen niet tot de kaartjes die NS verplicht moet aanbieden dus betaalmiddelen beperken mag gewoon.Mr-W schreef:Over de betaalmethodes in de spoordeelwinkel zou de politiek zich wel over kunnen uitspreken, alleen betalen met ideal is vrij beperkt.JWM schreef:Dit is een actie. Wat mij betreft staat het aanbieders vrij om te bepalen hoe ze die vorm geven en is het niet aan de politiek zich daar mee te bemoeien. Iets anders is het standaard assortiment van de spoorwegen.
Daarnaast hebben ouderen ook de mogelijkheid om een dalvoordeel abonnement te nemen met keuzedagen, diverse busabonnementen. 60+ heeft qua voordeeltjes niets te klagenMdJ schreef:Op een een of andere manier heb je ook wel te maken met een slechts beperkte groep. De hoeveelheid ouderen die toch wel even uitpluizen zodat ze korting kunnen krijgen, is volgens mij vrij groot... En anders vragen ze vaak de kinderen of kleinkinderen.
(" MdJ! Kom je weer eens een keertje bij ons eten? > Ja, je moet me even helpen" )
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Blijkbaar is het voor 'ouderen' ook altijd heel moeilijk om de tekst van een aanbieding te lezen, anders dan de trefwoorden "gratis" of "goedkoop".
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
@MR-W - Ik zie persoonlijk niet in waarom het enkel accepteren van Ideal, wat gelijkstaat aan het eigenlijk vrijwel verplichte hebben van internetbankieren niet servicegericht zou zijn.
@nvdw
Oh, maar dat is het niet alleen voor ouderen hoor
@nvdw
Oh, maar dat is het niet alleen voor ouderen hoor
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Dat is een afweging die de NS zelf maar moet maken. Ik vind het kwalijker dat het op stations beperkt mogelijk is om met cash of creditcard te betalen en reizigers zonder OV-chip een euro extra moeten betalen.Mr-W schreef:Want service verlenen doen we alleen als dat verplicht is -o-
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Ik vind de manager van de kruidvat erg horkerig reageren, maar als ik voor elke keer dat ik een horkerig persoon in mijn leven een draad open - dan wordt het forum hier twee keer zo groot van
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Alle automaten van NS eten toch creditcards? Je betaalt alleen een toeslag van 50 cent.JWM schreef:Dat is een afweging die de NS zelf maar moet maken. Ik vind het kwalijker dat het op stations beperkt mogelijk is om met cash of creditcard te betalen en reizigers zonder OV-chip een euro extra moeten betalen.Mr-W schreef:Want service verlenen doen we alleen als dat verplicht is -o-
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Nou ja..nvdw schreef:Blijkbaar is het voor 'ouderen' ook altijd heel moeilijk om de tekst van een aanbieding te lezen, anders dan de trefwoorden "gratis" of "goedkoop".
Mensen zijn, uiteindelijk, toch grotendeels gewoontedieren. Duss, als je al vaker die Kruidvat treinkaarten gekocht hebt.. vind ik het niet vreemd dat je niet alle voorwaarden tot in detail leest op het moment dat bekend is dat er weer kaarten verkocht worden.
Bij de weg: degene die de actiepagina actualiseerde nadat de actie afgelopen was.. is qua datumstructuur ook lekker duidelijk..
https://www.kruidvat.nl/treinkaartjes
Verder worden de begrippen voucher en e-ticket ook lekker, verwarrend, gebruikt..
Je moet dus zelf 'bedenken' dat je, feitelijk, in de winkel / online een voucher koopt met daarin een activatiecode om bij de NS een Elektronisch Ticket te kopen..
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Wat is er eigenlijk elektronisch een stuk papier wat je zelf moet printen?
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
De aanvraag om tot dat papier te komen. Digitaal bestellen / printen. :)
De aanvraag om tot dat papier te komen. Digitaal bestellen / printen. :)
Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
Maar als je kijkt naar de afbeeldingen die Kruidvat gebruikt voor de promotie van de actie....
Als je alleen naar die afbeelding gekeken hebt en niet naar de tekst kan ik best begrijpen dat je een wegwerpchipkaart verwacht.
Als je alleen naar die afbeelding gekeken hebt en niet naar de tekst kan ik best begrijpen dat je een wegwerpchipkaart verwacht.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten