Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door Suus »

Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat
De acties van winkelketens met goedkope treinkaartjes of dagjes uit zijn een crime voor ouderen. Ze zijn niet handig genoeg met de computer om de actiecodes online te verzilveren en een e-ticket te printen. Een klacht over treinkaartjes van het Kruidvat ging afgelopen weekend viraal op Facebook.

De 70-jarige Anita Smith stond afgelopen vrijdag beduusd voor de kassa van het Kruidvat. Ze had een treinkaartje gekocht, zodat ze samen met haar man een dagje naar Utrecht kon. Deze oma kreeg alleen geen écht kaartje. Nee, ze kreeg een bon in de handen gedrukt met een code. ,,Die moest ik op de computer activeren,'' vertelt Smith. ,,Maar ik ben niet zo handig met de computer. Ik heb wel een cursus gevolgd en kan dingen opzoeken, maar het lukt me niet om ingewikkelde handelingen uit te voeren.''

Smith wilde het kaartje direct retourneren. De filiaalhouder weigerde echter en liet haar klant bedremmeld bij de kassa achter.
Bron: AD
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door Durashift »

Geen slimme actie van de Kruidvat filiaalmanager. Het was tenslotte de eerste keer dat KV het via de actiecode verkocht, toch?

In plaats van de vragen 'heeft u alles kunnen vinden' en 'heeft u nog vragen over de medicijnen' kon beter gevraagd worden of de mevrouw in staat was een treincode te verzilveren.. en daar dan hulp bij aanbieden als dat niet zo is..
Voor de foto ontwikkeling staat in de winkel toch al een digitaal scherm met een internetverbinding?

~~~~~~~~
Nou ja, een e-ticket kopen en printen lukt mijn moeder ook nog wel.
Afgelopen week wilde zij echter de papieren ticket 'uitchecken' bij de paal op het station (zonder poortjes). Dat ging natuurlijk niet. Ik had wel wat moeite om duidelijk te maken dat die barcode alleen voor het openen van de poortjes op, in dit geval, haar vertrekstation en eventueel op Utrecht CS. :wink:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door JWM »

Dat ze het niet retour nemen kan ik wel begrijpen omdat de code misschien al gebruikt is al dan niet door een onhandige actie van Anita.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door PatrickM »

Ik herken het wel, en voor mij is het uiteraard geen probleem. M'n oma zet me dan ook altijd in om (het liefst goedkope) treinkaartjes te regelen.

Ik denk dat m'n ene oma het nog zou begrijpen (die gaat nog wel met de tijd mee), maar als je m'n andere oma zou vragen hoe ze een computer moet aanzetten blijft ze je het antwoord schuldig... Zelfde geldt voor OVC, ze weet niet eens wat het is en ze zou zo nog met een strippenkaart de bus in lopen :X

Het is dus een algemener iets, en Kruidvat had in deze best wel iets coulanter mogen zijn. Vragen of ze bekend was met de voorwaarden had er nog wel vanaf gekund denk ik zo.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door Durashift »

JWM schreef:Dat ze het niet retour nemen kan ik wel begrijpen omdat de code misschien al gebruikt is al dan niet door een onhandige actie van Anita.
Uh, direct in de winkel, aan de kassa? Lijkt mij niet.

Zoals ik het verhaal lees.. dacht de mevrouw een fysiek (wegwerp) kaartje te kopen, in zo'n KV hoesje.
Dat bleek niet zo te zijn, wat ter plekke geconstateerd is.

Maar goed, ergens in de KV voorwaarden zal wel staan dat dergelijke producten nooit retour genomen kunnen worden..
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door PatrickM »

CT-kaarten neemt men ook nooit retour, dus daar ligt het niet aan.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door JWM »

Dit is een actie. Wat mij betreft staat het aanbieders vrij om te bepalen hoe ze die vorm geven en is het niet aan de politiek zich daar mee te bemoeien. Iets anders is het standaard assortiment van de spoorwegen.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door Durashift »

PatrickM schreef:CT-kaarten neemt men ook nooit retour, dus daar ligt het niet aan.
Wat voor kaarten?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door PatrickM »

wegwerpkaartjes.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door en-es »

Het was toch vooraf bekend dat het E-kaartjes waren. Dat heeft kruidvat duidelijk aangegeven voordat de verkoop begon.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door Aking »

Want alle ouwegies weten wat "E-kaartjes" zijn...
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door Mr-W »

JWM schreef:Dit is een actie. Wat mij betreft staat het aanbieders vrij om te bepalen hoe ze die vorm geven en is het niet aan de politiek zich daar mee te bemoeien. Iets anders is het standaard assortiment van de spoorwegen.
Over de betaalmethodes in de spoordeelwinkel zou de politiek zich wel over kunnen uitspreken, alleen betalen met ideal is vrij beperkt.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door en-es »

Aking schreef:Want alle ouwegies weten wat "E-kaartjes" zijn...
Stond toch heel duidelijk in de omschrijving.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door Suus »

Mr-W schreef:
JWM schreef:Dit is een actie. Wat mij betreft staat het aanbieders vrij om te bepalen hoe ze die vorm geven en is het niet aan de politiek zich daar mee te bemoeien. Iets anders is het standaard assortiment van de spoorwegen.
Over de betaalmethodes in de spoordeelwinkel zou de politiek zich wel over kunnen uitspreken, alleen betalen met ideal is vrij beperkt.
Horen niet tot de kaartjes die NS verplicht moet aanbieden dus betaalmiddelen beperken mag gewoon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door MdJ »

Op een een of andere manier heb je ook wel te maken met een slechts beperkte groep. De hoeveelheid ouderen die toch wel even uitpluizen zodat ze korting kunnen krijgen, is volgens mij vrij groot... En anders vragen ze vaak de kinderen of kleinkinderen.
(" MdJ! Kom je weer eens een keertje bij ons eten? > Ja, je moet me even helpen" )
Bij twijfel: gebruik beton.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door Mr-W »

Suus schreef:
Mr-W schreef:
JWM schreef:Dit is een actie. Wat mij betreft staat het aanbieders vrij om te bepalen hoe ze die vorm geven en is het niet aan de politiek zich daar mee te bemoeien. Iets anders is het standaard assortiment van de spoorwegen.
Over de betaalmethodes in de spoordeelwinkel zou de politiek zich wel over kunnen uitspreken, alleen betalen met ideal is vrij beperkt.
Horen niet tot de kaartjes die NS verplicht moet aanbieden dus betaalmiddelen beperken mag gewoon.
Want service verlenen doen we alleen als dat verplicht is -o-
MdJ schreef:Op een een of andere manier heb je ook wel te maken met een slechts beperkte groep. De hoeveelheid ouderen die toch wel even uitpluizen zodat ze korting kunnen krijgen, is volgens mij vrij groot... En anders vragen ze vaak de kinderen of kleinkinderen.
(" MdJ! Kom je weer eens een keertje bij ons eten? > Ja, je moet me even helpen" )
Daarnaast hebben ouderen ook de mogelijkheid om een dalvoordeel abonnement te nemen met keuzedagen, diverse busabonnementen. 60+ heeft qua voordeeltjes niets te klagen :wink:
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door nvdw »

Blijkbaar is het voor 'ouderen' ook altijd heel moeilijk om de tekst van een aanbieding te lezen, anders dan de trefwoorden "gratis" of "goedkoop".
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door Jef400 »

@MR-W - Ik zie persoonlijk niet in waarom het enkel accepteren van Ideal, wat gelijkstaat aan het eigenlijk vrijwel verplichte hebben van internetbankieren niet servicegericht zou zijn.
@nvdw
Oh, maar dat is het niet alleen voor ouderen hoor :lol: :lol: :lol:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door JWM »

Mr-W schreef:Want service verlenen doen we alleen als dat verplicht is -o-
Dat is een afweging die de NS zelf maar moet maken. Ik vind het kwalijker dat het op stations beperkt mogelijk is om met cash of creditcard te betalen en reizigers zonder OV-chip een euro extra moeten betalen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door Vinny »

Ik vind de manager van de kruidvat erg horkerig reageren, maar als ik voor elke keer dat ik een horkerig persoon in mijn leven een draad open - dan wordt het forum hier twee keer zo groot van :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door Nicketick »

JWM schreef:
Mr-W schreef:Want service verlenen doen we alleen als dat verplicht is -o-
Dat is een afweging die de NS zelf maar moet maken. Ik vind het kwalijker dat het op stations beperkt mogelijk is om met cash of creditcard te betalen en reizigers zonder OV-chip een euro extra moeten betalen.
Alle automaten van NS eten toch creditcards? Je betaalt alleen een toeslag van 50 cent.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door Durashift »

nvdw schreef:Blijkbaar is het voor 'ouderen' ook altijd heel moeilijk om de tekst van een aanbieding te lezen, anders dan de trefwoorden "gratis" of "goedkoop".
Nou ja..

Mensen zijn, uiteindelijk, toch grotendeels gewoontedieren. Duss, als je al vaker die Kruidvat treinkaarten gekocht hebt.. vind ik het niet vreemd dat je niet alle voorwaarden tot in detail leest op het moment dat bekend is dat er weer kaarten verkocht worden.

Bij de weg: degene die de actiepagina actualiseerde nadat de actie afgelopen was.. is qua datumstructuur ook lekker duidelijk.. :wink:

https://www.kruidvat.nl/treinkaartjes

Verder worden de begrippen voucher en e-ticket ook lekker, verwarrend, gebruikt..
Je moet dus zelf 'bedenken' dat je, feitelijk, in de winkel / online een voucher koopt met daarin een activatiecode om bij de NS een Elektronisch Ticket te kopen..

:roll:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door JWM »

Wat is er eigenlijk elektronisch een stuk papier wat je zelf moet printen?
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door Durashift »

^^^^^^^^^^^^^^^^^^

De aanvraag om tot dat papier te komen. Digitaal bestellen / printen. :)
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Ouderen voelen zich gedupeerd door digitaal treinkaartje Kruidvat

Bericht door cassie127 »

Maar als je kijkt naar de afbeeldingen die Kruidvat gebruikt voor de promotie van de actie....

Als je alleen naar die afbeelding gekeken hebt en niet naar de tekst kan ik best begrijpen dat je een wegwerpchipkaart verwacht.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten