'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Nou, de vorige keer dat in Dordrecht alles vanuit het noorden keerde was het net een verstopte sjoelbak. Was een grote vertragingschaos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Welke vorige keer keerde alles uit het noorden dan in een geplande situatie in Dordrecht? Bij de laatste geplande buitendienststelling richting het zuiden die ik me kan herinneren reden er in elk geval minder ICs, al kwam daarmee het aantal kerende treinen nog wel uit op dezelfde hoeveelheid als wanneer je nu alles zou laten keren.
En bij eerdere werkzaamheden wat zuidelijker reden er wel weer wat meer ICs, maar ging bv. de toenmalige 1900 door tot Lage Zwaluwe.
En bij eerdere werkzaamheden wat zuidelijker reden er wel weer wat meer ICs, maar ging bv. de toenmalige 1900 door tot Lage Zwaluwe.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
April 2016, toen de Moerdijkbrug er twee werkdagen uitgegooid werd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Eerder in deze discussie was al gezegd dat er meeliftend werk gepland was op Dordrecht en tussen Dordrecht en Rotterdam. Dan kun je niet alles rijden.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Ik heb me vergist . Normaal pak ik de IC van 05 en dan zie ik de stopper om 08 op het bord staan. Hoewel er aan het spoor gewerkt moet worden blijf ik wel kwaad over de oplossing die de NS bied. Ik doe er nu naar Utrecht minstens 20 minuten langer over. Dat is de tijd dat ik langer op m'n trein moet wachten op Dordrecht CS (normaal stap ik in de eerdere IC)+een langere overstaptijd op R'dam centraal+ een langere reistijd omdat ik met een stoptrein tussen Dordrecht CS en R'dam CS moet reizen. De extra reistijd zou een kwartier moeten bedragen of zelfs minder omdat de overstap op de IC's in Rotterdam al niet geweldig is in een normale situatie. Ik ben blij als de situatie over een aantal weken weer normaal is en dan hopen we dat per december de reis sneller gaat worden met de nieuwe dienstregeling naar Utrecht en ook naar Brabant.Daniel schreef:In dat geval is de klacht van hidihi nog opmerkelijker, want lijn 4 komt ook om .12 .27 .42 en .57 op het CS aan (uit beide richtingen). Dan zou ´t dus nooit aansluiten, maar had verder alleen naar de tijden van deze week gekeken aangezien hij aangaf dat ze gewijzigd zouden zijn.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Waarom keren de treinen uit Breda en Roosendaal niet te Lage Zwaluwe? Je zit daar ook dicht bij de A16, dus reizigers hoeven minder lang met de bus te reizen. Bovendien wordt er niet gewerkt tussen Roosendaal/Breda en Lage Zwaluwe.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Lage Zwaluwe staat stroomloos en er wordt wel gewerkt tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Maar niet drie weken lang toch? Ik had begrepen dat er alleen wat bij de stations werd gedaan.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Gelijke periode als Moerdijkbrug.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Het spoor bij Lage Zwaluwe moest ook vervangen worden. Dit zou eigenlijk later gebeuren maar is nu tegelijkertijd met de Moerdijkbrug gedaan zodat het treinverkeer niet nog eens 7 weekenden achter elkaar stil ligt. Scheelt weer overlast voor reizigers:
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Binnenkort maar eens een kijkje nemen dus :D
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Je gaat toch niet vrijwillig naar Lage Zwaluwe?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Ze vertellen er alleen weer niet bij dat het werk in Dordrecht dat eigenlijk ook deze weken zou plaatsvinden juist weer uitgesteld is, dat geeft dan natuurlijk juist ook weer overlast.Michael schreef:Het spoor bij Lage Zwaluwe moest ook vervangen worden. Dit zou eigenlijk later gebeuren maar is nu tegelijkertijd met de Moerdijkbrug gedaan zodat het treinverkeer niet nog eens 7 weekenden achter elkaar stil ligt. Scheelt weer overlast voor reizigers:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Bij Dordrecht Zuid waren ze deze weken wel degelijk aan het werk met een stopmachine en railgraafmachines.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Omdat er geen McDonalds is?Chrysa schreef:Je gaat toch niet vrijwillig naar Lage Zwaluwe?
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Er is überhaupt niets daar...
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Nog altijd 8 treinen per uur... Speciaal voor jou! *O* (en 767 andere reizigers)
Maar even serieus: de Moerdijkbrug ligt er drie weken uit, de reiziger heeft veel hinder gehad, dus laten we hopen dat het ditmaal wél goed gerepareerd is. Hopelijk geen spoedreparaties meer. Weet iemand of ook de maximumsnelheid weer omhoog gaat?
Maar even serieus: de Moerdijkbrug ligt er drie weken uit, de reiziger heeft veel hinder gehad, dus laten we hopen dat het ditmaal wél goed gerepareerd is. Hopelijk geen spoedreparaties meer. Weet iemand of ook de maximumsnelheid weer omhoog gaat?
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Ik ben benieuwd... De eerste keer Moerdijkbrug per [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] voor mij was met een sukkelgangetje. (een film die ik maakte van ongeveer Wld tot aan de zuidkant duurde precies 91 seconden... :X )
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Ja maar waar ik op doelde waren werkzaamheden op emplacement Dordrecht, dat scheen de reden te zijn dat daar nu ook geen ICs rijden.ArrivaBas schreef:Bij Dordrecht Zuid waren ze deze weken wel degelijk aan het werk met een stopmachine en railgraafmachines.
Ze hebben hetzelfde systeem geïnstalleerd als in 2003. Het probleem was dat systeem ook niet, maar eerder dat er verkeerd onderhoud was gepleegd waardoor de rails veel sneller ging slijten.olof schreef:Maar even serieus: de Moerdijkbrug ligt er drie weken uit, de reiziger heeft veel hinder gehad, dus laten we hopen dat het ditmaal wél goed gerepareerd is. Hopelijk geen spoedreparaties meer. Weet iemand of ook de maximumsnelheid weer omhoog gaat?
Kijk hier maar...
- de aanpak uit 2003
- een kort persberichtje over de werkzaamheden van dit jaar
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
.. dus is de grote vraag, voor mij, of het bedrijf EdilonSedra ook verantwoordelijk is geweest voor die, foutieve, onderhoudsbeurt in 2014-2015..
Ik lees in de PDF (van 2013, over 2003) dat dit bedrijf als missie heeft om DCM partner te zijn. (de M van Maintain..)
Kortom, is dit project dan een 'garantie -kostenneutraal-' gevalletje.. :? :)
Edit: Ik lees een bericht (link) van mij terug op pagina 2.. er is toen onderhoud aan de bedding uitgevoerd.. Wellicht door een andere partij dan die nu werken aan de brug?
Ik lees in de PDF (van 2013, over 2003) dat dit bedrijf als missie heeft om DCM partner te zijn. (de M van Maintain..)
Kortom, is dit project dan een 'garantie -kostenneutraal-' gevalletje.. :? :)
Edit: Ik lees een bericht (link) van mij terug op pagina 2.. er is toen onderhoud aan de bedding uitgevoerd.. Wellicht door een andere partij dan die nu werken aan de brug?
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
De 5000/5100 keren momenteel op 2-3 sporen (uit mijn hoofd 3,4 (en 5)) voor wat ik zag vanaf de Stadsbrug tussen Zwijndrecht en Dordrecht. Tevens zou met werkzaamheden aan het emplacement de dienst later kunnen opstarten, wegens LM's, waar normaal ook materieel staat gestald.Daniel schreef:Ja maar waar ik op doelde waren werkzaamheden op emplacement Dordrecht, dat scheen de reden te zijn dat daar nu ook geen ICs rijden.ArrivaBas schreef:Bij Dordrecht Zuid waren ze deze weken wel degelijk aan het werk met een stopmachine en railgraafmachines.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Dat onderhoud zal vooral aan de rails geweest zijn, zover ik herinner gelezen te hebben gewoon door de gebruikelijke spooraannemer. Het spul waarin de rails gegoten zit is zover ik gelezen heb onderhoudsarm, maar als je er met onderhoud aan gaat zitten verzwak je wel de hele basis die je rails ondersteund. Was ook mooi aan de beelden van ProRail te zien dat de rails direct in die massa vastgegoten zit en er verder geen andere bevestiging is.Durashift schreef:.. dus is de grote vraag, voor mij, of het bedrijf EdilonSedra ook verantwoordelijk is geweest voor die, foutieve, onderhoudsbeurt in 2014-2015..
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Wellicht een domme opmerking, maar als meer dan 4 kerende treinen in Dordrecht niet uit zou komen, waarom dan niet de sprinters in Zwijndrecht laten eindigen en de intercity's dan door laten blijven rijden naar Dordrecht, met extra stop in Zwijndrecht? (sowieso handig aangezien de stopbussen vanaf Zwijndrecht naar Lage Zwaluwe rijden).
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
En ondertussen is het treinverkeer over de Moerdijkbrug, na wat oponthoud, weer hervat.
https://nieuws.nl/algemeen/20170812/tre ... rdijkbrug/
https://nieuws.nl/algemeen/20170812/tre ... rdijkbrug/
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'
Vandaag al gedaan. De nieuwe spoortjes liggen er mooi bij, ook bij Lage Zwaluwe. Volgens mijn telefoon reden we ongeveer 100 km/u over de brug, dus dat is een verbetering.olof schreef:Binnenkort maar eens een kijkje nemen dus :D
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten