'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door Suus »

Nou, de vorige keer dat in Dordrecht alles vanuit het noorden keerde was het net een verstopte sjoelbak. Was een grote vertragingschaos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door Daniel »

Welke vorige keer keerde alles uit het noorden dan in een geplande situatie in Dordrecht? Bij de laatste geplande buitendienststelling richting het zuiden die ik me kan herinneren reden er in elk geval minder ICs, al kwam daarmee het aantal kerende treinen nog wel uit op dezelfde hoeveelheid als wanneer je nu alles zou laten keren.
En bij eerdere werkzaamheden wat zuidelijker reden er wel weer wat meer ICs, maar ging bv. de toenmalige 1900 door tot Lage Zwaluwe.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door Suus »

April 2016, toen de Moerdijkbrug er twee werkdagen uitgegooid werd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door Wubbo »

Eerder in deze discussie was al gezegd dat er meeliftend werk gepland was op Dordrecht en tussen Dordrecht en Rotterdam. Dan kun je niet alles rijden.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door hidihi »

Daniel schreef:In dat geval is de klacht van hidihi nog opmerkelijker, want lijn 4 komt ook om .12 .27 .42 en .57 op het CS aan (uit beide richtingen). Dan zou ´t dus nooit aansluiten, maar had verder alleen naar de tijden van deze week gekeken aangezien hij aangaf dat ze gewijzigd zouden zijn.
Ik heb me vergist :oops:. Normaal pak ik de IC van 05 en dan zie ik de stopper om 08 op het bord staan. Hoewel er aan het spoor gewerkt moet worden blijf ik wel kwaad over de oplossing die de NS bied. Ik doe er nu naar Utrecht minstens 20 minuten langer over. Dat is de tijd dat ik langer op m'n trein moet wachten op Dordrecht CS (normaal stap ik in de eerdere IC)+een langere overstaptijd op R'dam centraal+ een langere reistijd omdat ik met een stoptrein tussen Dordrecht CS en R'dam CS moet reizen. De extra reistijd zou een kwartier moeten bedragen of zelfs minder omdat de overstap op de IC's in Rotterdam al niet geweldig is in een normale situatie. Ik ben blij als de situatie over een aantal weken weer normaal is en dan hopen we dat per december de reis sneller gaat worden met de nieuwe dienstregeling naar Utrecht en ook naar Brabant.
PHS

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door PHS »

Waarom keren de treinen uit Breda en Roosendaal niet te Lage Zwaluwe? Je zit daar ook dicht bij de A16, dus reizigers hoeven minder lang met de bus te reizen. Bovendien wordt er niet gewerkt tussen Roosendaal/Breda en Lage Zwaluwe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door Suus »

Lage Zwaluwe staat stroomloos en er wordt wel gewerkt tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door PHS »

Maar niet drie weken lang toch? Ik had begrepen dat er alleen wat bij de stations werd gedaan.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door MdJ »

Gelijke periode als Moerdijkbrug.
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door Michael »

Het spoor bij Lage Zwaluwe moest ook vervangen worden. Dit zou eigenlijk later gebeuren maar is nu tegelijkertijd met de Moerdijkbrug gedaan zodat het treinverkeer niet nog eens 7 weekenden achter elkaar stil ligt. Scheelt weer overlast voor reizigers:
PHS

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door PHS »

Binnenkort maar eens een kijkje nemen dus :D
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door Chrysa »

Je gaat toch niet vrijwillig naar Lage Zwaluwe? :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door Daniel »

Michael schreef:Het spoor bij Lage Zwaluwe moest ook vervangen worden. Dit zou eigenlijk later gebeuren maar is nu tegelijkertijd met de Moerdijkbrug gedaan zodat het treinverkeer niet nog eens 7 weekenden achter elkaar stil ligt. Scheelt weer overlast voor reizigers:
Ze vertellen er alleen weer niet bij dat het werk in Dordrecht dat eigenlijk ook deze weken zou plaatsvinden juist weer uitgesteld is, dat geeft dan natuurlijk juist ook weer overlast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door ArrivaBas »

Bij Dordrecht Zuid waren ze deze weken wel degelijk aan het werk met een stopmachine en railgraafmachines.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door PHS »

Chrysa schreef:Je gaat toch niet vrijwillig naar Lage Zwaluwe? :shock:
Omdat er geen McDonalds is? :P
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door Chrysa »

Er is überhaupt niets daar...
PHS

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door PHS »

Nog altijd 8 treinen per uur... Speciaal voor jou! *O* (en 767 andere reizigers)

Maar even serieus: de Moerdijkbrug ligt er drie weken uit, de reiziger heeft veel hinder gehad, dus laten we hopen dat het ditmaal wél goed gerepareerd is. Hopelijk geen spoedreparaties meer. Weet iemand of ook de maximumsnelheid weer omhoog gaat?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben benieuwd... De eerste keer Moerdijkbrug per [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] voor mij was met een sukkelgangetje. (een film die ik maakte van ongeveer Wld tot aan de zuidkant duurde precies 91 seconden... :X )
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef:Bij Dordrecht Zuid waren ze deze weken wel degelijk aan het werk met een stopmachine en railgraafmachines.
Ja maar waar ik op doelde waren werkzaamheden op emplacement Dordrecht, dat scheen de reden te zijn dat daar nu ook geen ICs rijden.
olof schreef:Maar even serieus: de Moerdijkbrug ligt er drie weken uit, de reiziger heeft veel hinder gehad, dus laten we hopen dat het ditmaal wél goed gerepareerd is. Hopelijk geen spoedreparaties meer. Weet iemand of ook de maximumsnelheid weer omhoog gaat?
Ze hebben hetzelfde systeem geïnstalleerd als in 2003. Het probleem was dat systeem ook niet, maar eerder dat er verkeerd onderhoud was gepleegd waardoor de rails veel sneller ging slijten.
Kijk hier maar...
- de aanpak uit 2003
- een kort persberichtje over de werkzaamheden van dit jaar
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door Durashift »

.. dus is de grote vraag, voor mij, of het bedrijf EdilonSedra ook verantwoordelijk is geweest voor die, foutieve, onderhoudsbeurt in 2014-2015..

Ik lees in de PDF (van 2013, over 2003) dat dit bedrijf als missie heeft om DCM partner te zijn. (de M van Maintain..) :?:

Kortom, is dit project dan een 'garantie -kostenneutraal-' gevalletje.. :?: :? :roll: :)

Edit: Ik lees een bericht (link) van mij terug op pagina 2.. :roll: er is toen onderhoud aan de bedding uitgevoerd.. Wellicht door een andere partij dan die nu werken aan de brug?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door ArrivaBas »

Daniel schreef:
ArrivaBas schreef:Bij Dordrecht Zuid waren ze deze weken wel degelijk aan het werk met een stopmachine en railgraafmachines.
Ja maar waar ik op doelde waren werkzaamheden op emplacement Dordrecht, dat scheen de reden te zijn dat daar nu ook geen ICs rijden.
De 5000/5100 keren momenteel op 2-3 sporen (uit mijn hoofd 3,4 (en 5)) voor wat ik zag vanaf de Stadsbrug tussen Zwijndrecht en Dordrecht. Tevens zou met werkzaamheden aan het emplacement de dienst later kunnen opstarten, wegens LM's, waar normaal ook materieel staat gestald.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:.. dus is de grote vraag, voor mij, of het bedrijf EdilonSedra ook verantwoordelijk is geweest voor die, foutieve, onderhoudsbeurt in 2014-2015..
Dat onderhoud zal vooral aan de rails geweest zijn, zover ik herinner gelezen te hebben gewoon door de gebruikelijke spooraannemer. Het spul waarin de rails gegoten zit is zover ik gelezen heb onderhoudsarm, maar als je er met onderhoud aan gaat zitten verzwak je wel de hele basis die je rails ondersteund. Was ook mooi aan de beelden van ProRail te zien dat de rails direct in die massa vastgegoten zit en er verder geen andere bevestiging is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door SuperGhost »

Wellicht een domme opmerking, maar als meer dan 4 kerende treinen in Dordrecht niet uit zou komen, waarom dan niet de sprinters in Zwijndrecht laten eindigen en de intercity's dan door laten blijven rijden naar Dordrecht, met extra stop in Zwijndrecht? (sowieso handig aangezien de stopbussen vanaf Zwijndrecht naar Lage Zwaluwe rijden).
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door isadora »

En ondertussen is het treinverkeer over de Moerdijkbrug, na wat oponthoud, weer hervat.
https://nieuws.nl/algemeen/20170812/tre ... rdijkbrug/
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
PHS

Re: 'Forse opknapbeurt Moerdijkbrug is noodzakelijk'

Bericht door PHS »

olof schreef:Binnenkort maar eens een kijkje nemen dus :D
Vandaag al gedaan. De nieuwe spoortjes liggen er mooi bij, ook bij Lage Zwaluwe. Volgens mijn telefoon reden we ongeveer 100 km/u over de brug, dus dat is een verbetering.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten