De eredivisie

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: De Eredivisie

Bericht door mb90 »

Stunt 2 is ook al een feit met PSV - VVV (3-3). Gaat lekker zo. :) Gelukkig heeft Feyenoord gewoon met 2-0 gewonnen. Dat eens wel eens anders geweest tijdens de eerste speelronde en de laatste jaren ook tegen NEC.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: De Eredivisie

Bericht door Mark »

Wat een spektakel. :lol:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: De Eredivisie

Bericht door JeePee »

Een winnend Feyenoord is op zich ook wel een verassing eigenlijk :) .

Volgende week PSV, kijken of ze dan al op 5 punten achterstand komen 8-)
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: De Eredivisie

Bericht door 88122903 »

mb90 schreef:Stunt 2 is ook al een feit met PSV - VVV (3-3). Gaat lekker zo. :) Gelukkig heeft Feyenoord gewoon met 2-0 gewonnen. Dat eens wel eens anders geweest tijdens de eerste speelronde en de laatste jaren ook tegen NEC.
Gelukkig hield Feyenoord de punten thuis tegen een iets lagere ploeg.
Ik heb helaas vandaag ook het oude Feyenoord gezien, hopelijk is VVV een goed voorbeeld om ze te laten zien dat je met lef en hard werken best wat kan bereiken.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De Eredivisie

Bericht door JWM »

*Was PSV nu zo slecht of was VVV nu zo goed?* In iedergeval is er volgende week een interessante pot met Twente-PSV en die week erop krijgen de eindhovenaren Ajax op bezoek 8-)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: De Eredivisie

Bericht door AppleMoose »

Vitesse is ook weer lekker ouderwetsch de competitie gestart met een 3-1 nederlaag :pos:
Top jongens :pos: Europees voetbal ? Ik dacht het niet :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Eredivisie

Bericht door Meltrain »

Mijn voorspellingen dan maar:

1) FC Twente: de stijging van de laatste jaren zet zich voor en dat resulteert dit jaar in een tastbare prijs. Steve McClaren wil de Engelse critici laten zien dat hij echt een toptrainer is en pakt het Nederlandse kampioenschap.
2) Ajax: na twee slechtere seizoenen zit er nu een goede coach die de jongens weer aan het voetballen krijgt.
3) AZ: de titel prolongeren lukt net niet, mede door CL-voetbal waar ver gekomen wordt, maar de derde plaats wordt binnen gesleept.
4) Feyenoord: nog net niet goed genoeg voor de top-3, maar EL-voetbal wordt gehaald
5) sc Heerenveen: spelen weer hun eigen spel en vele clubs gaan onderuit in Friesland.
6) PSV: verliest in de op 2 na laatste wedstrijd genadeloos van Heerenveen en eindigt daardoor 1 punt achter de Friezen.
7) FC Groningen: Groningen speelt ondanks alles toch weer mee en laat verschillende topclubs met tranen in de ogen vertrekken. Helaas nog te onregelmatig tegen lagere ploegen waardoor rechtstreekse plaatsing voor de EL er niet in zit.
8) NAC: speelt weer zijn eigen spel en dat leidt tot de play-offs
9) NEC: trainer Dwight Lodeweges blijkt een prima opvolger van Mario Been en brengt NEC naar de play-offs, met EL-voetbal als gevolg
10) FC Utrecht: eindigt zoals vaak op precies de verkeerde plek
11) Willem II: Willem II is dit jaar gegroeid en eindigt boven in het rechterrijtje
12) Sparta: Onder trainer Frans Adelaar gaat het de eerste speelronden finaal mis met een laatste plaats als gevolg, totdat ze een spits hebben en Sparta de weg naar boven inslaat. Na de winterstop geen degradatiezorgen meer in Rotterdam-West.
13) VVV-Venlo: Mede dankzij Keisuke Honda wordt VVV de revelatie van dit seizoen en eindigt keurig als 13de.
14) ADO Den Haag: gaat op dezelfde weg verder en weet degradatie te ontlopen.
15) Heracles Almelo: onder Gertjan Verbeek gaat het niet veel beter dan vorig seizoen, maar hij weet net niet te degraderen.
16) Roda JC: ze leren niet van hun fouten en moeten wéér degradatievoetbal spelen.
17) Vitesse: het gaat helemaal fout dit jaar in Arnhem: het vertrek van Van Wolfswinkel is niet op te vangen en na een nederlaag tegen Excelsior in de nacompetitie is degradatie een feit.
18) RKC Waalwijk: wint in De Kuip van Feyenoord en degradeert onvermijdelijk doordat alle andere clubs wél van deze Brabanders weten te winnen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De Eredivisie

Bericht door JWM »

Ja hallo?? Een voorspelling geven als de competitie al bezig is :lol:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: De Eredivisie

Bericht door JeePee »

Best goed idee eigenlijk. Doe ik in mei wel 8-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Eredivisie

Bericht door Meltrain »

JWM schreef:Ja hallo?? Een voorspelling geven als de competitie al bezig is :lol:
Ja, sorry hoor, maar ik was op vakantie. :roll:
En na één speelronde is er toch nog niks zeker (Willem II als kampioen :lol: ), dus dan kan het ook nog wel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De Eredivisie

Bericht door JWM »

Gatverdamme. Wat een kut portugezen.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: De Eredivisie

Bericht door JeePee »

Wat een kutzooi inderdaad :cry:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De Eredivisie

Bericht door Fles »

Ik hoop echt dat ze in de volgende ronde helemaal kapotgeschopt worden, dat verdienen ze met blote handen :pos:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De Eredivisie

Bericht door JWM »

meltrain schreef:
JWM schreef:Ja hallo?? Een voorspelling geven als de competitie al bezig is :lol:
Ja, sorry hoor, maar ik was op vakantie. :roll:
En na één speelronde is er toch nog niks zeker (Willem II als kampioen :lol: ), dus dan kan het ook nog wel.
VVV op 13 en PSV op 6? :shock: Iets zegt mij dat de 3-3 van zondag toch enige invloed heeft. Maar we zullen zien of jij in mei tot de OVNL voetbalkenner uitgeroepen kan worden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De Eredivisie

Bericht door Fles »

Het maakt het wel overzichtelijk. In elke wedstrijd met Sporting erin, of Portugezen as a whole, zijn wij voor de ander :) Maar goed dat was al een paar jaar zo natuurlijk :pos: Khalid de Slager verdient wel een standbeeld wat dat betreft :pos: Hoe raar klinkt het dan om te moeten constateren dat de Portugezen wel telkens "sportief aan het langste eind trekken"? :?:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De Eredivisie

Bericht door Vinny »

VVV op 13 en PSV op 6? :shock: Iets zegt mij dat de 3-3 van zondag toch enige invloed heeft. Maar we zullen zien of jij in mei tot de OVNL voetbalkenner uitgeroepen kan worden.
Het is natuurlijk best aardig om bijvoorbeeld in de winterstop nog eens zo'n lijstje te maken. Je hebt dan veel meer informatie over de effecten van de transfers: welke spelers zijn miskopen, welke zijn opgebloeid. Ook kun je veel beter inschatten wat de toegevoegde waarde van talenten is. Zijn ze echt wel zo talentvol als ze in de zomervakantie leken? Ook na de kerstvakantie zijn verassingen niet uitgesloten, maar de echte voetbalkenner is dan wel veel beter in staat om in te schatten wie er in april/mei landskampioen wordt ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: De Eredivisie

Bericht door Mark »

JWM schreef:Gatverdamme. Wat een kut portugezen.
Kom net uit het stadion. Wat een ontgoocheling. Totaal verslagen. Kapot :cry:

Zo en nu slapen.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De Eredivisie

Bericht door Fles »

Troost je :)

Twente overwintert strakkies lekker in de Europa League, al dat jankschorum al lang en breed met pek en veren uit de CL getrapt is. Die VIP-treatment die ze vorig jaar van een matig Bayern kregen, dat gaat dit jaar gewoon weer gebeuren :mrgreen: :pos:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De Eredivisie

Bericht door JWM »

Zo PSV en NAC bekeren weer een (voor)ronde ver. Morgen maar liefst 5(!) Nederlandse clubs in de potten aanwezig voor de laatste voorronde van de EL.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De Eredivisie

Bericht door Meltrain »

Het is een heel klein beetje off-topic, maar vanavond begint de Jupiler League weer.
Ik denk dat De Graafschap, Excelsior en Cambuur dit jaar een goede kans maken op de titel, maar voor de rest zou ik het niet weten.
Wat denken jullie?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: De Eredivisie

Bericht door Mark »

JWM schreef:Zo PSV en NAC bekeren weer een (voor)ronde ver. Morgen maar liefst 5(!) Nederlandse clubs in de potten aanwezig voor de laatste voorronde van de EL.
NAC - Villarreal :)
Heerenveen - PAOK Saloniki :)
Ajax - Slovan Bratislava :)
PSV - Bnei Yehuda Tel Aviv :shock:
FC Twente - FK Qarabach Agdam :lol:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: De Eredivisie

Bericht door Stephan »

Ook al gezien dat Lissabon, Fiorentina heeft geloot? Je mag toch zeggen dat die goed zijn weg gekomen en dat Twente zeker kans had gemaakt op de Champions League. Vorig seizoen won Ajax ook van de Italianen. En dat Ajax was zeker minder dan dit Twente. Anderzijnds, hoever zou Twente het in de CL schoppen. Nederlandse ploegen komen veel beter tot hun recht in de zogeheten Europa League.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: De Eredivisie

Bericht door Mark »

Ik had Twente zeker niet kansloos geacht tegen Fiorentina.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De Eredivisie

Bericht door Vinny »

PSV - Bnei Yehuda Tel Aviv :shock:
De beste Israëlische clubs zijn: Maccabi Haifa en Betar Yerushalaïm (Jeruzalem). Ik denk dat het een simpele dubbele 8-0 overwinning van PSV wordt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: De Eredivisie

Bericht door Mark »

meltrain schreef:Het is een heel klein beetje off-topic, maar vanavond begint de Jupiler League weer.
Ik denk dat De Graafschap, Excelsior en Cambuur dit jaar een goede kans maken op de titel, maar voor de rest zou ik het niet weten.
Wat denken jullie?
Simpel zat, kijk maar naar BV Veendam:
HFC Haarlem - BV Veendam 1-6, die pakken de titel wel :lol:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten