OVer Afwijkingen in Materieelinzet
- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 32972
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De 1759 reed vanmiddag in Utrecht met een losse ICM-IV, daar miste duidelijk iets want voor de avondspits is het ook in de vakantie wel erg klein. Geluk bij 'n ongeluk was dat de 657 er met +15 vlak vooruit reed op oorlogssterkte, want de 3x ICM van die trein kregen in elk geval tot Amersfoort met gemak iedereen mee zelfs zonder noemenswaardige hoeveelheden staanplaatsen.
Wel zou de 657 door z'n grote vertraging niet verder dan Zwolle rijden zag ik bij aankomst in Amersfoort.
Wel zou de 657 door z'n grote vertraging niet verder dan Zwolle rijden zag ik bij aankomst in Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 32972
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De 1759 rijdt nu met een los drietje... Dat past dus niet echt, er staan zelfs reizigers tussen de schuifdeur van balkon naar gangpad 

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De eerste FLIRT heeft al eind maart Dordrecht bereikt als 6600. Voor de 5900 is 't wel nieuw. Diverse testritten met FLIRT kwamen ook door Dordrecht.
Ze komen zo nog terug als 5938!
Ze komen zo nog terug als 5938!

6-12-2019: Trein 4.945 km, Bus 289 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Als ik het goed heb, hebben ze tijdens 'Moerdijkbrug+Zlw-Rsd' in Rsd de voorzieningen voor reinigen FLIRT (WC e.d.) kunnen inbouwen. Daardoor kan FLIRT ook in Rsd uitlopen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik kwam op de N3 een Ambassador tegen op lijn 388 naar Dordrecht.
6-12-2019: Trein 4.945 km, Bus 289 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Gebeurd de laatste tijd vaker. Vorige week ook al gezien en gisteren kwam ik er ook 1 tegen op de A27 toen ik met de 400 naar Utrecht reed
- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 32972
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
In Amersfoort stond vanmiddag rond 16.50 uur een NSR Flirt viertje op het goederenemplacement.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 32972
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De 1718 vanmorgen met 10 bakken ICM i.p.v. 4 bakken, dat is toch stukken beter ingespeeld op omreisroutes dan vorige week. Hoewel het er nu natuurlijk ook wel meer zijn: Zwolle - Amersfoort via Deventer, maar daarnaast ook Rotterdam - Den Haag via Gouda terwijl door werkzaamheden in Utrecht ook minder treinen Utrecht - Rotterdam/Den Haag rijden.
Overigens rijdt TCR de busdienst tussen Utrecht en Breukelen, waarop ik behoorlijk wat lijndienstwagens in Bravo-uitvoering langs zag komen. Onder meer een Citaro LE en een Integro waren hierop onderweg.
Overigens rijdt TCR de busdienst tussen Utrecht en Breukelen, waarop ik behoorlijk wat lijndienstwagens in Bravo-uitvoering langs zag komen. Onder meer een Citaro LE en een Integro waren hierop onderweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Wat is de logica van minder treinen laten rijden op alle IC-trajecten naar Gouda terwijl het een omleidingsroute is voor de Oude Lijn?
Rame à l'approche
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Waarschijnlijk dezelfde logica die is gebruikt bij de busdienst Rotterdam - Den Haag: iedere 10 minuten een stopbus en geen snelbus. Terwijl er doordeweeks 10 treinen per uur daar rijden (waarvan 6 IC's). En ja, ik heb de 9200 hier buiten beschouwing gelaten omdat dat ding toch al om de haverklap niet rijdt tussen Rotterdam en Amsterdam.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Misschien dat omreizigers in dit geval toch sneller zijn met de sprinters. Dat is vast ook de reden dat er nu overdag meer sprinters rijden tussen Rotterdam en Gouda.Suus schreef:Wat is de logica van minder treinen laten rijden op alle IC-trajecten naar Gouda terwijl het een omleidingsroute is voor de Oude Lijn?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 32972
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Suus schreef:Wat is de logica van minder treinen laten rijden op alle IC-trajecten naar Gouda terwijl het een omleidingsroute is voor de Oude Lijn?
Werkzaamheden rond Utrecht waardoor daar onvoldoende sporen beschikbaar zijn. In Utrecht zijn vandaag spoor 18 t/m 21 buiten dienst, IC´s naar Arnhem/Den Bosch gebruiken de sporen 14 en 15. Hierdoor is de Sprinter naar Rhenen naar spoor 8 verhuisd en de Sprinter naar Tiel/Den Bosch naar spoor 11. Dat laatste zorgt weer dat de IC naar Schothorst/Enschede van spoor 12 moet vertrekken waardoor daar geen plek is voor de 2800.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dat had men ook wel wat creatiever kunnen oplossen natuurlijk. Of bijvoorbeeld vorig weekend kunnen doen...
Rame à l'approche
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vorig weekend waren er ook sporen buiten dienst in Utrecht waardoor bijvoorbeeld Utrecht - Amsterdam gehalveerd was wat toen als omleidingsroute diende voor de grootschalige werkzaamheden bij Weesp.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
In Utrecht is dankzij DSSU weinig ruimte meer voor creativiteit...Suus schreef:Dat had men ook wel wat creatiever kunnen oplossen natuurlijk. Of bijvoorbeeld vorig weekend kunnen doen...
Er kunnen nu geen treinen stoppen in Lunetten en sprinters Utrecht-Breukelen zijn voor het gemak maar helemaal afgeschaft.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
- Geert
- OVNL-beheerder
- Berichten: 12506
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Aldus berichten op Somda rijdt vandaag een omloop van de 6600 met FLIRT tijdens de daluren. 

6-12-2019: Trein 4.945 km, Bus 289 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Die Flirts rijden kennelijk niet want er zit gewoon een DDZ 4 op die omloop
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Michael schreef:Die Flirts rijden kennelijk niet want er zit gewoon een DDZ 4 op die omloop
Zeker weten? De digitale bronnen reageren de laatste paar weken niet goed op de afwijkende en planmatige inzet van de FLIRT's. Spotters ter plaatse blijven betrouwbaarder dan de digitale bronnen.


6-12-2019: Trein 4.945 km, Bus 289 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten