Ddrs on tour #42: Dwars door Arnhem

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ddrs on tour #42: Dwars door Arnhem

Bericht door Daniel »

Nadat ik het eigenlijk gisteren al van plan was, maar op een of andere manier in Almere terecht kwam, reisde ik vandaag dan toch richting Arnhem. Tijd geleden alweer dat ik daar geweest was, dus wel weereens tijd voor wat trolleys in 't wild.
Dat alles ging van start met lijn 7 naar Geitenkamp die me ergens op de "berg" afleverde. Om precies te zijn op de Schuttersbergweg waar ik, zo bleek later, 50% van de Van Hools die ik vandaag zou zien trof...
Afbeelding

Vervolgens ging het langzaamaan weer naar beneden waarbij ik o.a. de bus waarmee ik omhoog gekomen was trof op het Geitenkamp...
Afbeelding

En ook de 5222 op de Rosendaalseweg...
Afbeelding

Vanaf een erg bekende halte Raapopseweg aan de Velperweg, namelijk degene waar ik drie jaar geleden zeven maanden lang op de bus naar 't station stapte, ging het met een nieuwe Syntus-Ambassador naar het Willemsplein. Aldaar overgestapt op lijn 3 naar Alteveer om vervolgens op zoek te gaan naar de route van seizoenslijn 13. Dat viel nog niet mee, want de mobiele Google Maps was aldaar wat van slag: die was van mening dat ik me binnen een straal van 1,1 km van Birkenhead, nabij Liverpool, bevond :roll:
Maar het zoeken was de moeite waard. Want tja, je hebt fraaie plaatjes en fraaie plaatjes...
Afbeelding

Vervolgens nog even wat plaatjes van lijn 3 gemaakt waarop vanwege een omleiding dieselbussen i.p.v. trolleys reden. Nu hangt het natuurlijk van de bus af of dat erg is, in dit geval bijvoorbeeld niet...
Afbeelding

Maar dit soort apparaten zijn gewoon niet gemaakt voor een lijnennet bestaande uit uit de kluiten gewassen drempels, of noemde je die dingen nu heuvels :P , als in Arnhem...
Afbeelding

Achja, met zo'n ding ging het dus ook weer naar beneden... dat gaat ze beter af als omhoog. Een klein ritje richting Presikhaaf maakte ik vervolgens...
Afbeelding

Om vervolgens met het duidelijk anders klinkende prototype van de Berkhof-trolleys, dat ook over streekstoelen beschikt, terug naar het Willemsplein te reizen...
Afbeelding

Daar vervolgens nog wat plaatjes geschoten voor het alweer tijd werd richting station te wandelen... had helemaal niet het idee dat ik er al zo'n tijd was...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ddrs on tour #42: Dwars door Arnhem

Bericht door Fles »

Die bus in de jungle is wel geinig :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ddrs on tour #42: Dwars door Arnhem

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ddrs on tour #42: Dwars door Arnhem

Bericht door Chauf21 »

Over niet al te lange tijd kan je weer terug naar Arnhem, want er komen enkele trolleybussen uit Zwitserland aan ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten