OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Bemined
Berichten: 5872
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Die omroep hoor ik wel vaker zo rond 7:25.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Toch grappig hoe je momenteel de HCs steeds wat hoort verzinnen om genderneutraal om te roepen, brengt weer wat variatie in de omroepen. Vanmiddag een HC die even stilviel op het moment dat normaal "dames en heren" was gekomen, vanmorgen dan weer een enthousiast begin met "goedemorgen allemaal" maar later glipte de oude stijl van omroepen er weer even tussendoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

"De oude stijl van omroepen"?

Iets in de trant van "Goedemorgen allemaal, dadelijk Utrecht centraal. Hier kunt u overstappen op dames en heren?"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Hij eindigde met "als u ons gaat verlaten vergeet dan niet uw persoonlijke eigendommen dames en heren" of zoiets.

Bewuste HC, ik heb 'm al vaker gehad 's ochtends, heeft trouwens ook altijd in z'n omroep zitten "In Utrecht kunt u overstappen voor diverse richtingen, het zijn er wat veel om allemaal op te noemen daarom heb ik een selectie op de schermen in de trein gezet"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Wat ik ontzettend klantonvriendelijk vind voor slechtzienden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door jelmerrr »

Daniel schreef:
Bewuste HC, ik heb 'm al vaker gehad 's ochtends, heeft trouwens ook altijd in z'n omroep zitten "In Utrecht kunt u overstappen voor diverse richtingen, het zijn er wat veel om allemaal op te noemen daarom heb ik een selectie op de schermen in de trein gezet"
Die HC heb ik dan waarschijnlijk ook eens gehad: hij verwees toen echter niet naar de schermen in de trein maar we moesten zelf maar kijken oid. In Amersfoort riep hij toen de mogelijkheden nog wel op: U kunt hier overstappen op de stoptrein naar Ede-Wagingen, de stoptrein naar Barneveld Zuid, de intercity naar Schiphol Airport, de intercity naar Groningen, de intercity naar Enschede, de sprinter naar Utrecht, de sprinter naar Baarn en de sprinter naar Zwolle
Kan zijn dat ie het in een andere volgorde zei of dat ik iets vergeten ben qua stations
Edit: hij vertelde toen ook in Amersfoort dat we linksaf gingen na de stationering en in Utrecht zei hij krurig dat we amdersom verder gingen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Overstaprichtingen omroepen zonder spoor en vertrektijd vind ik eerlijk gezegd vrij nutteloos. Mensen die in de trein zitten weten over het algemeen toch wel waar ze moeten overstappen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

De 1759 zou vandaag extra stoppen te Enschede Kennispark, op zich logisch gezien de wedstrijd daar vanavond. Minder logisch vond ik echter dat dat op de TBPs onopvallend wordt aangegeven alsof het volstrekt normaal is, het moest je maar net opvallen dat er een extra stop tussen stond.
Nou zaten er in veel gevallen overbodige meldingen "Stopt ook in..." tussen in InfoPlus, maar in een geval als dit met een extra stop zou je juist wel een melding verwachten maar stond 'ie er niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Intercity Direct t905 had vandaag in Rotterdam een vertraging van 7 minuten. In al die tijd dat ik op het station was is hier nooit een omroep over geweest.

Dat de Intercity naar Den Haag van 7:18 uit zou vallen is ook niet omgeroepen. Waarom kan tante Tuf dit ook niet omroepen? Emma kan het wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

De bus die ik zag op lijn 444 vanaf Duinrell filmde aan de voorkant "Den Haag Centr" en aan de zijkant "Den Haag Cent". Zo moeilijk mag het toch niet zijn om die bestemming op het display te krijgen? :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Owja... ik zag gisteren in Utrecht nog een bus op lijn 6 die aan de zijkant "12" als lijnnummer filmde op lichtblauwe achtergrond... kleurtje klopte, maar 't lijnnummer kwam nieteens in de buurt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: RE: Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daelea »

Wubbo schreef:De bus die ik zag op lijn 444 vanaf Duinrell filmde aan de voorkant "Den Haag Centr" en aan de zijkant "Den Haag Cent". Zo moeilijk mag het toch niet zijn om die bestemming op het display te krijgen? :?
Och, da's weinig nieuws voor de MAN bussen in Haaglanden, ik zie regelmatig dingen als "Leiden Cent", "Den Haag via Voors", "DEN HAAG CENTRAAL" enzovoorts voorbijkomen. Om nog niet te spreken over displays die het geheel niet doen of, misschien interessanter, waarvan de helft het maar doet.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PatrickM »

Net op station Essen: de Belgische Tuffy roept om dat de L-trein naar Roosendaal vertraging heeft, direct daarna gevolgd door een omroep dat dezelfde trein niet rijdt. Iets van een minuut later roept ze dan weer om dat 'ie met vertraging rijdt. Ik vraag me nu af wat juist is :')
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Soortgelijke situatie hier ook... Op Berlin Hbf zei de Duitse Tuffy dat de trein 5 minuten vertraging zou hebben. Daarvoor was er net een ingesproken omroep geweest dat de trein 10 minuten vertraging zou hebben.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Lijn 5 in Amersfoort kent de bestemming "CS via Hooglanderveen" (die er vreemd genoeg helemaal tot station Schothorst op staat), maar die past niet op de schermen in de bus.
Doordat de tekst op dat scherm afgebroken wordt staat er "CS via Hoogland", dat suggereert toch opeens een heel andere route :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

Ik hoorde vanmiddag op Schiphol omroepen dat, wegens diverse verstoringen, reizigers richting Breda en Roosendaal het beste konden omrijden via Utrecht. De Intercity Direct naar Breda reed echter gewoon, volgens de borden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Welke slimmerik heeft op het laatste moment besloten de ICD vanaf maandag een week lang toeslagvrij te maken.

Nu moet ik mij helemaal te pletter gaan claimen om misschien in oktober geld terug te zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3804
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Misschien vanwege omreizigers Shl - Rtd, vanwege de werkzaamheden tussen Gv en Rtd ? ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Op vrijdag was nog de boodschap dat de trein tpoeslagplichtig was, in twee dagen is alles bijgesteld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

De [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] reed vandaag uitsluitend tussen Den Bosch en Utrecht, om vanaf daar als [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] door naar Schiphol te rijden. Tenenkrommend echter dat het gewoonweg nergens in de reisinformatie vermeldt wordt. In Utrecht werden reizigers voor Schiphol en Amsterdam zelfs verzocht over te stappen omdat de trein niet verder zou rijden, terwijl hun aansluiting dus gewoon dezelfde trein zou zijn
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5872
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Op Rotterdam Centraal vanmorgen twee omroepberichten direct achter elkaar. Eerst eentje over de werkzaamheden richting Den Haag met het advies om richting Amsterdam via Gouda te reizen, en direct daarna (met een andere stem) eentje over de werkzaamheden richting Den Haag met het advies om richting Amsterdam met de IntercityDirect te reizen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Volgens de storingsinformatie reden er vanmiddag een tijdje geen IC's tussen Den Haag Centraal en Den Haag HS vanwege een defecte trein. Die treinen reden alleen al niet vanwege werkzaamheden, uiteindelijk reden alle treinen dus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Afbeelding

Zo'n bord heeft drie regels, waarom dan als cryptogram alles op een regel proppen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stadsbus
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Stadsbus »

Energiebesparing? :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Suus schreef://uploads.tapatalk-cdn.com/201708 ... 1b12fb.jpg

Zo'n bord heeft drie regels, waarom dan als cryptogram alles op een regel proppen?
Er zit een maximumlengte aan het veld (30 tekens) voor de korte variant van het dringende advies.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten