Mag ik even kwijt!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Bastiaan »

Oh, dus je hoeft niet speciaal wakker te blijven om op het juiste moment de klok te verzetten :shock:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Daan »

Jij stapt al trouw 19 jaar om 3 uur uit bed om je wekker te verzetten? :lol:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Daantje »

Ik ben wel een keer wakker gebleven om naar de radio te luisteren bij de overgang van zomertijd naar wintertijd om te luisteren of je dan twee keer het journaal van twee uur of twee keer het journaal van drie uur hebt. Je had twee keer het journaal van twee uur :)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door M57 »

Ik had na de uurwisseling van komend weekend een dienst om half zes, die heb ik mooi even geruild met zaterdag :lol: :wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Wubbo »

Daan schreef:Jij stapt al trouw 19 jaar om 3 uur uit bed om je wekker te verzetten? :lol:
Da's niet handig, want om 3 uur is het eigenlijk al 4 uur :D
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Sebastiaan »

Inmiddels heb ik ook de week-prijs gewonnen bij NS-Hispeed, het lijkt erop of iedereen dat ding wint. Mijn vader en een vriend van mij hebben ook al de weekprijs gewonnen.
mvg,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Geert »

Ik ook, dus zo uniek is dat winnen kennelijk niet :P Binnenkort maar eens zo'n album bestellen, ik ben benieuwd. :)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door mb90 »

Ik mag me ook al de winnaar van de weekprijs noemen. :P En dat terwijl ik volgens mij ook nog 2 steden door mekaar haalde. Nu nog een keuze maken welke foto's ik in een album laat zetten. De keuze is bij mij namelijk vrij groot...
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door IC3 »

Gheghe, same here ;-)
Bij mij op de computer werkte het spel niet eens, maar dan t
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Sebastiaan »

Ja die vriend van mij had er 2 goed en wint ook, ach ja ik zit er niet mee :P Mijn boek is inmiddels opweg naar de drukker :D
mvg,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Daantje »

Ik wil ook wel een fotoboek dus heb het spel ook maar gespeeld, ik had er vijf goed :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Caspar »

Ik stond vandaag bij NS hispeed balie in Groningen, de vrouw achter de balie kwam er maar niet uit of Paris gare de Lyon hetzelfde was als station Paris Lyon. Nu weet ik toevallig dat het om hetzelfde station gaat, maar ik dacht zal maar niet bij de hand gaan doen door tussen haar en de klant komen.
Ik wilde voor mijn laatste interrailreisdag een enkeltje grens met 50% korting kopen, werd ik aan de gewone balie doorverwezen naar Hispeed. Bij Hispeed dus eerst een kwartiertje gewacht, toen liep de computer vast, werd ik teruggestuurd naar de gewone balie, waar dat kaartje ook gewoon verkocht kon worden. Goed bezig dus die NS :wink:

Conclusie, ook in Nederland is interrail echt iets voor avonturiers!
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door mb90 »

Vandaag had ik op school een presentatie van BAM Railinfra BV. Een erg interessante presentatie die vooral ging over de werkzaamheden aan het spoor. Er werd verteld wat er allemaal gedaan wordt en met welke machines dit allemaal gedaan wordt. Ook werd er verteld welke beveiligingssystemen er allemaal waren in landen van de EU en dat er op termijn 1 beveiligingssysteem moet komen (het ERMTS). Nu heeft een Thalys bijvoorbeeld 7 beveiligingssystemen aan boord, 23 antennes en kan het rijden op 4 netspanningen. Een aantal dingen klonken verder erg bekend. 8-)

E
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Vinny »

Nee hoor, treinen blijven op rails rijden :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door webguy »

Hmm, de meeste treinen rijden op de tijd, alleen de vraag is wie z'n tijd en welke tijd :)

Mag ik nog effe kwijt dat ik portfolios haat :P Ben nu bezig met comptentie 4 van de 12, en morgen moet dat bakbeest worden ingeleverd (wel voor 17:00, maar nog) :P 't wordt dus lekker laat vanavond :)
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Woepje »

En ik haat onze zeer geliefde IB-Groep. Ik ontvang nu alleen een basisbeurs (72 euro per maand). Ik heb echter recht op basisbeurs + aanvullende beurs (365 euro per maand) om mijn beide ouders onder de grens zitten waarop wordt bepaald of je recht hebt op aanvullende beurs. Dat staat gewoon als een paal boven water, maar de IB Groep verwerkt de gegevens van mijn vader op een of andere manier niet. Van mijn moeder is het wel verwerkt, die zit keurig onder de grens. Dus ik wacht braaf op het moment dat de IB Groep de gegevens van vader heeft ontvangen van de belastingdienst en die heeft verwerkt. Gebeurt dus lekker niks in de tussentijd. Begin februari is mijn vader zelf naar de belastingdienst en heeft een uitdraai gehad van zijn inkomensgegevens. Deze heb ik vervolgens naar de IB groep gestuurd. Ik dacht: ok, jullie kunnen de gegevens niet opvragen, mij is het wel gelukt. Hier heb je een papier met de gegevens. Succes ermee. Verwerken die handel. Na 2 maanden dus nog niks gehoord, dus er gaat a.s. vrijdag klokke 13.00 een bom ontploffen bij het servicekantoor van de IB groep te Groningen. Tenzij men meewerkt, want het duurt zo veeeeeeeeel te lang.

Maar goed, u hoort later van me hoe het gegaan is. Aangezien ik gewoon zeker weet dat ik recht heb op die aanvullende beurs, krijg ik alles wel met terugwerkende kracht. Dat is netjes van de ib groep want ik loop nu al vanaf januari tot en met maart en waarschijnlijk ook april (dus al 4 maanden 365 - 72 = ongeveer 290 euro per maand mis). Leuk dat ik dan dus meer dan 1100 euro nog te goed heb en daar elke maand dus vrolijk 290 euro bovenop komt, zolang ze de boel niet verwerken bij de IB groep.

We wachten af. Verder gaat alles goed in Groningen. Denk ik.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door webguy »

IK had een zelfde soort probleem, en kreeg vorige maand dus opeens 600 euro ipv 300 :) Gelukkig inderdaad dat het met terugwerkende kracht werkt, maar ze zijn daar wel erg stom soms: ook met correnspondetie nummers en dat ze je als kind niet expliciet mogen linken met je vader/moeder...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Justin »

Ik had ooit 500 euro moeten betalen omdat ze me te veel hadden gegeven, dachten zij. Mijn ouders waren ineens meer gaan verdienen, wat niet zo was.

Dus er werd 4 maanden lang geld ingehouden op mijn beurs, hoewel ik wel klacht had gestuurd. Nou goed, alles was dan ingehouden... twee maanden later...krijg ik een bericht dat er een fout was gemaakt en kreeg ik die 500 euro ineens terug. Weliswaar blij, maar het was wel (niet leuk) schrikken die maandjes!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Woepje »

Het leukste is als je bijvoorbeeld een HBO opleiding hebt gevolgd van 4 jaar en dat je al die jaar recht bleek te hebben op zowel basisbeurs als aanvullende beurs en je kreeg alleen de basisbeurs maar uitgekeerd. Met terugwerkende kracht krijg je dus in totaal 4 x 12 x 208,63 = 10014,24 euro op je rekening (thuiswonend). Bij een MBO opleiding van drie jaar krijg je dan 3 x 12 x 294,89 = 10614,24 op je rekening gestort (ook thuiswonend).

Waarom de aanvullende beurs bij het hoger onderwijs 86,26 euro per maand lager is dan bij het beroepsonderwijs, is mij een raadsel. Voor een HBO studie ben jij per jaar meer kwijt dan aan een MBO studie. Nou ja, daar tegenover staat dat de basisbeurs bij het hoger onderwijs 19,42 euro per maand hoger is dan bij het beroepsonderwijs. Per saldo ga je er bij het HBO alsnog op achteruit. Ben benieuwd waarom dat dan zo is.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Caspar »

HBO'ers en WO'ers prikkelen te gaan lenen misschien? Kans dat die een goede baan krijgen en makkelijk de lening snel kunnen terugbetalen is immers wat groter dan met een MBO opleiding.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door deadlock »

Oh breek me de bek niet open over het IBG xD. Ik krijg nog duizenden euro's van ze, maar ik geloof dat ik het maar laat zitten. Ik heb nu al een paar kilo briefpapier verspild eraan en het is toch al jaren geleden :o
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door air-bus »

Nou voor duizenden euro's wil ik nog wel een rechtszaakje aanspannen! 8-)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Daantje »

Waarschijnlijk hebben ze de hoogte van mijn aanvullende beurs berekend als ik geen recht meer heb op stufi, zou ik dat dan alsnog krijgen of niet?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door webguy »

Als het goed is wel ja... Als later bleek dat je er recht op had krijg je het alsnog. Je krijgt een brief met eerst het verbeterde overzicht van waar je recht op had, en daarna een brief met het overzicht wat ze je nog moeten betalen...
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Mag ik even kwijt!

Bericht door Woepje »

Caspar schreef:HBO'ers en WO'ers prikkelen te gaan lenen misschien? Kans dat die een goede baan krijgen en makkelijk de lening snel kunnen terugbetalen is immers wat groter dan met een MBO opleiding.
Als je een HBO opleiding volgt en je hebt recht op aanvullende beurs dan hoef je geen lening af te sluiten. Je krijgt 208,63 aanvullende beurs per maand, dus dan kom je ruim over de 1500 euro (collegegeld) en 500 euro (boeken en schoolkosten) heen. En dan heb ik nog geen basisbeurs meegeteld. Dus kan je je HBO betalen zonder lening financieren. MBO kun je uiteraard ook zonder lening financieren omdat je daar ook ruim over de 975 (lesgeld) en de bijkomende kosten voor de school en de boeken komt. Dus om mensen te prikkelen om te gaan lenen gaat dan niet op...Lenen moet je alleen als je geen recht hebt op aanvullende beurs want anders kan je het makkelijk betalen. Of je ouders moeten je geld betalen om de studiekosten te betalen aangezien bij de berekening van de aanvullende beurs is gebleken dat beide ouders teveel verdienen om aanspraak te maken op de aanvullende beurs.

Kosten MBO voltijd opleiding geschat op basis van een thuiswonende student: 975 lesgeld, 350 kosten boeken en school = totaal 1325 euro.
Je krijgt aanvullende beurs en basisbeurs = (6 x 294,89 aanvullende beurs jan - jul) + (6 x 296,39 aanvullende beurs aug - dec) + (12 x 72,39 basisbeurs) = 4416,36 euro per jaar.
4413,36 (totaal studiefinanciering basis + aanvullende beurs) - 1325 euro (totaal schoolkosten) = 3091,36 euro dat je dan over hebt.

Kosten HBO opleiding geschat op basis van een thuiswonende student: 1500 euro collegegeld en 500 euro kosten boeken en school = 2000 euro totaal.
Je krijgt aanvullende beurs en basisbeurs = (12 x 91,81 basisbeurs) + (12 x 208,63) = 3605,28 euro per jaar.
3605,28 (totaal studiefinanciering basis + aanvullende beurs) - 2000 (totaal schoolkosten) = 1605,28 wat je over hebt.

Waarom mensen op het HBO per jaar bijna 1500 euro minder overhouden, nadat ze collegegeld en schoolkosten hebben betaald, dan mensen op het MBO blijft mij onduidelijk...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten