(BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daantje »

Er was gister een storing op de Erasmuslijn en 's avonds ook diverse verstoringen op de Calandlijn waardoor de metro's onregelmatig en met vertraging reden :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Meltrain »

Oke, dat zou het kunnen zijn.
Maar vier metro's achter elkaar met intervallen van 1 minuut vind ik wel erg ver gaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

Nog van gisteren: ik zag GVU 4901 (meen ik, in ieder geval een dubbelgelede) die lijn 3 filmde op het streekbusstation. Ik heb de voorkant niet gezien, dus ik zag geen bestemming, en ik vraag me ook ten zeerste af of ie wel op lijn 3 reed... :P
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

air-bus schreef:
mb90 schreef:Vandaag opnieuw een controleteam in de metro. :D
Ik denk dat ik toch maar de controlekans bij ga houden, want 2x in 1 week (eigenlijk zelfs in 2 dagen) is uniek.
Heb ik in Amsterdam ook vaak meegemaakt, weken zonder dat je ook maar
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Vanmorgen een lekker nostalgische rit gemaakt met Connexxion-Buslijn 145 van Rotterdam Zuidplein naar Rotterdam Lombardijen (v. 9:22 uur vanaf Zuidplein). Ik had namelijk toevallig het geluk dat op deze rit de enige O408 in deze regio (de 2320) reed. 8-) Erg mooi om dat kenmerkende motorgeluid weer te horen en ik heb ook weer genoten van de stoelen en de beenruimte. Iets waaraan een Amba nooit kan tippen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Marc »

Je zult het nooit geloven, maar Veolia Maastricht is er op vooruit gegaan: normaal als de lijn- en bestemmingsdisplays het niet doen hangt er ergens aan de voorruit (hopelijk) een A4'tje met het lijnnummer. In de bus van vanmiddag lag er een "doorzichtige lijst", waarin het lijnnummer en de bestemming zaten, verspreid over maarliefst vijf A4'tjes...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

Wachtende op de 51 op Spaklerweg zag ik 3 CAFjes richting Isolatorweg over de Fly-over razen, zonder zichtbare problemen dus, even later mocht ik met de 51 echter wel mooi achter ze wachten, omdat
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door air-bus »

Ik zag zojuist bij de halte Graaf Florislaan in Amstelveen een sternetbus staan met brandende alarmlichten en op het koersdisplay '999 GEEN DIENST'..
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door tsov »

Het Connexxion-eindpunthuisje in het Prins Hendrikplantsoen bij Amsterdam CS is weg... Ik trof het vanmiddag zo aan:
Afbeelding
Erachter staat al een hyperdeluxe :roll: bouwkeet ter vervanging...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Sebastiaan »

Vandaag was er denk ik wat aan de hand op de Amsterdamse Straatweg. Lijn 124 nam namelijk i.p.v. de Catharijnbaan de St . Jacobsstraat. En op lijn 3 naar Fockema Andrea laan die in een 10 minuten dienst hoort te rijden kwam er eerst minstens een kwartier niks. En daarna 3 bussen in 5 minuten.
mvg,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Zag vanmiddag nog wat leuke bugjes in de nieuwe Albatros-versie bij Arriva Dordrecht...
- nu de telpunten niet meer op het scherm verschijnen wordt halte Centrum zowaar voor aankomst bij de halte omgeroepen. Daar gaat 't vervolgens alleen mis, want tijdens het halteren klonk ineens "pling Centraal Station" :mrgreen:
- halte "Landbouwschool" op lijn 3 staat al op 't scherm voor de voorgaande halte "Nieuwe Noordpolderweg" gepasseerd is (ook hier door een niet meer getoond telpunt vlak na de halte)
- halte "Centrale" is op de TFT-schermen omgedoopt tot halte "Kerkeplaat" (centrale staat er al jaren niet meer), maar de omroep zelf liet de oude naam nog horen. Zelfde was 't geval bij halte "Prof. Gunningplein" die nu "Leerpark" heet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

Sebastiaan schreef:Vandaag was er denk ik wat aan de hand op de Amsterdamse Straatweg. Lijn 124 nam namelijk i.p.v. de Catharijnbaan de St . Jacobsstraat. En op lijn 3 naar Fockema Andrea laan die in een 10 minuten dienst hoort te rijden kwam er eerst minstens een kwartier niks. En daarna 3 bussen in 5 minuten.
Ik fietste er toevallig langs, er was een of andere markt aan het begin van de Straatweg. Ik heb niet goed gekeken wat het was: het hagelde...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag reed er een Integro in Q-Liner uitvoering op lijn 144. :D
Ik hoefde dus niet lang na te denken welke bus ik zou nemen. 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag de Arriva 5842, een DAF/Berkhof ST2000NL, op lijn 14 Dordrecht - Papendrecht. Busje zou hier tijdelijk zijn in ruil voor de 6229 die in Meppel staat voor reparatie van de defecte Albatros en heeft uiteraard geen bruikbare bestemmingen geprogrammeerd staan... vanmiddag stond er "14 Autobusstation" op, daarvan heb je er al drie op die ene lijn (Dordrecht, Centraal Station; Papendrecht, Viaduct N3 en Papendrecht, Busstation) :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Vanmiddag op Tramlijn 21 richting De Esch bij de halte Hof van Spaland in Schiedam zat een vrouw met een kinderwagen achterin in tram 2045 (een Citadis) bijna klem tussen de deuren. Daar was ze niet zo blij mee en daarom riep ze naar de bestuurder of hij niet uit kon kijken. Dat kon hij niet goed verstaan en daarom kwam hij uit de cabine en liep hij rustig naar de vrouw toe. Hier vertelde hij waarom hij haar niet kon zien. De deurcamera's zijn kapot. Hij had het al een paar keer aan de RET gemeld, maar de RET vind het niet nodig om de tram hiervoor uit dienst te halen. :? De vrouw begreep dit en daarom bood ze haar excuses aan voor haar reactie. De bestuurder begreep dit, want hij zou ook zo reageren zei hij. De bestuurder ging toen weer terug en met 2 minuten vertraging ging de rit weer verder.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door STF »

Nette reactie van de bestuurder, dat zie je niet vaak.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Aking »

Wubbo schreef:
Sebastiaan schreef:Vandaag was er denk ik wat aan de hand op de Amsterdamse Straatweg. Lijn 124 nam namelijk i.p.v. de Catharijnbaan de St . Jacobsstraat. En op lijn 3 naar Fockema Andrea laan die in een 10 minuten dienst hoort te rijden kwam er eerst minstens een kwartier niks. En daarna 3 bussen in 5 minuten.
Ik fietste er toevallig langs, er was een of andere markt aan het begin van de Straatweg. Ik heb niet goed gekeken wat het was: het hagelde...

Braderie :wink:
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door tsov »

Rond 18.45 was in Leiden bij de halte Korevaarstraat een Amba op lijn 28 stilgevallen. Stond met alarmlichten aan achteraan de haltehaven met de chauffeuse ernaast...

En kwam ook nog busje 2301 tegen in Leiden :D
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door tsov »

Gisteren was me ook nog van alles opgevallen:
Zo viel op dat het nieuwe trac
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Chauf21 »

[quote="tsov"]Zo viel op dat het nieuwe trac
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door deadlock »

Het informatiesysteem in de stadsbussen in Zwolle lijken de afgelopen tijd beter te functioneren, maar volgens mij kunnen chauffeurs zelf het volume van de halteafroep aanpassen en dit staat dan ook regelmatig zo zacht dat het onverstaanbaar is.

De grote matrixborden met daarop het vertrek van de eerstvolgende stadsbussen bij het station stikt weer van de fouten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door M57 »

[quote="Chauf21"][quote="tsov"]Zo viel op dat het nieuwe trac
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

Net reed een gelede Duvedec op lijn 58 Zeist Busstation - Hilversum NS :shock: Normaal rijden op die lijn Alliances en zijn ze al redelijk uitgestorven, dit was dus wel wat overkill :D
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Mikos »

deadlock schreef:De grote matrixborden met daarop het vertrek van de eerstvolgende stadsbussen bij het station stikt weer van de fouten.
Doen ze het
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen liep ik even door toen ik het Haagse station Hollands Spoor uit kwam, want m'n tram stond er al. Des te groter was daarmee de verbazing toen er geen bestuurder voor in die tram bleek te zitten... die liep me niet veel later voorbij.
Hij had z'n tram even afgesloten bij de halte laten staan met de reizigers er gewoon in om wat gratis krantjes te gaan halen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 30 gasten