Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Er valt toch nauwelijks iets te versnellen als de kruisingen in Heino en Nijverdal blijven en de trein verknoopt blijft liggen met Zutphen - Oldenzaal in Hengelo?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Vanuit Heino richting Raalte tikken ze net niet de 140 aan meestal is de piek in de snelheid bij de spoorweg overgang van de N348. De snelheid daar varieerd meestal tussen de 110 tot 130 km/hBastiaan schreef:DM '90 haalt in dit filmpje alleen tussen Raalte en Nijverdal kort de 140 km/h (vanaf 22:15). Tussen Heino en Raalte haalt hij iets van 110 km/h.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Echt versnellen misschien niet, maar het wordt met het snellere materieel wel een stuk robuuster natuurlijk.JWM schreef:Er valt toch nauwelijks iets te versnellen als de kruisingen in Heino en Nijverdal blijven en de trein verknoopt blijft liggen met Zutphen - Oldenzaal in Hengelo?
Het geeft je ook in Hengelo meer tijd voor de overstap. Regelmatig sta ik net met de trein langs perron richting Oldenzaal en dan sluit net de trein naar Zwolle de deuren..
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dan zou Syntus toch juist snellere diesels moeten kopen voor Zutphen-Oldenzaal in plaats van dat de 7900 versneld moet worden..? (A)
Officieel is het ook geen overstap, van Delden naar Borne is altijd een overstap van een half uur. (En ja, ik ben die ene conducteur die wel wacht laat op de avond, tenminste als de trein uit Zutphen op tijd langs het perron komt.) Wat dat betreft kan het er voor de reiziger op vooruit gaan.
Officieel is het ook geen overstap, van Delden naar Borne is altijd een overstap van een half uur. (En ja, ik ben die ene conducteur die wel wacht laat op de avond, tenminste als de trein uit Zutphen op tijd langs het perron komt.) Wat dat betreft kan het er voor de reiziger op vooruit gaan.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ja die overstap in Hengelo is momenteel echt waardeloos. Vorig jaar toen het nog wel een overstap was moest je ook altijd rennen om hem te halen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3532
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik denk dat station Hengelo Gezondheidspark de boosdoener er van is. Zonder station Hengelo Gezondheidspark kan de [serie=Stoptrein|2017|Oldenzaal - Zutphen31200[/serie] al op 12/42 binnenkomen en om 18/48 vertrekken. Overigens kunnen reizigers naar Almelo ook de [serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie]/[serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] gebruiken, die komt slechts een paar minuten later aan dan de [serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie]. De nieuwe [serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] kan niet heel veel later uit Hengelo vertrekken, omdat hij in Almelo dan de [serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie]/[serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] in de weg rijdt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ja maar dat is weer geen oplossing voor reizigers die verder moeten dan Almelo of op station Almelo de riet of borne moeten zijn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Over materieel laat ik me maar even niet uit (A) Sneller is uiteraard altijd beter.Mikos schreef:Dan zou Syntus toch juist snellere diesels moeten kopen voor Zutphen-Oldenzaal in plaats van dat de 7900 versneld moet worden..? (A)
Officieel is het ook geen overstap, van Delden naar Borne is altijd een overstap van een half uur. (En ja, ik ben die ene conducteur die wel wacht laat op de avond, tenminste als de trein uit Zutphen op tijd langs het perron komt.) Wat dat betreft kan het er voor de reiziger op vooruit gaan.
Maar als het enigszins kan wacht ik ook op de overstappers uit de 7900.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De [serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] kan best later uit Hengelo gaan: tussen Borne en Almelo de Riet kun je wel een minuut pakken door het snellere optrekken. En vergeet niet dat de vertrektijd uit Hgl altijd .16 was, waarbij NS dit het afgelopen jaar naar .15 vervroegd heeft.Erno-BE schreef:Ik denk dat station Hengelo Gezondheidspark de boosdoener er van is. Zonder station Hengelo Gezondheidspark kan de [serie=Stoptrein|2017|Oldenzaal - Zutphen31200[/serie] al op 12/42 binnenkomen en om 18/48 vertrekken. Overigens kunnen reizigers naar Almelo ook de [serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie]/[serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] gebruiken, die komt slechts een paar minuten later aan dan de [serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie]. De nieuwe [serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] kan niet heel veel later uit Hengelo vertrekken, omdat hij in Almelo dan de [serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie]/[serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] in de weg rijdt.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ja en dat je vervolgens in Nijverdal en Heino 1 minuut langer staat te wachten. Genoeg speling zou je zeggen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Die speling die er juist voor zorgt dat de punctualiteit op de lijn tegenwoordig een heel stuk hoger ligt dan pakweg drie jaar terug, daar moet je niet weer aan willen knabbelen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Maar met veel sneller optrekkend materieel moet dat kunnen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dat passagiers daardoor de trein missen is van ondergeschikt belang ofzo? :')Mikos schreef:Die speling die er juist voor zorgt dat de punctualiteit op de lijn tegenwoordig een heel stuk hoger ligt dan pakweg drie jaar terug, daar moet je niet weer aan willen knabbelen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Als je geen lokale kennis hebt, heeft zo'n bericht geen meerwaarde, JWM. Omdat je op (meer dan) de helft van het traject met enkelspoor zit en er ook een scherpe inpassing van die serie is, is het van groot belang dat die treinen op tijd rijden. We hebben jarenlang gehad dat de punctualiteit vooral in Nijverdal en Heino (de kruisingsstations) behoorlijk belabberd was, mede omdat opgelopen vertraging op het dubbelspoor niet in te lopen was op het enkelspoor. Treinen gaven de vertraging constant aan elkaar door, net zolang totdat er een vertraging van 8 minuten of meer was en de kruising werd verlegd naar Raalte.
Nu is de dienstregeling iets vrijgeviger geworden, waardoor vertraging op het enkelsporige gedeelte wél (deels) in te halen valt en de kruisingen gewoon gehaald kunnen worden. Dat komt ook de overstap in Zwolle weer ten goede, net als die in Hengelo op Syntus. Die speling moet je daar niet weer weg willen halen, want dat haalt de punctualiteit op de hele lijn onderuit, waardoor alle reizigers er last van hebben, in plaats van het (betrekkelijk beperkte) aantal reizigers dat in Hengelo een overstap wil maken.
Nu is de dienstregeling iets vrijgeviger geworden, waardoor vertraging op het enkelsporige gedeelte wél (deels) in te halen valt en de kruisingen gewoon gehaald kunnen worden. Dat komt ook de overstap in Zwolle weer ten goede, net als die in Hengelo op Syntus. Die speling moet je daar niet weer weg willen halen, want dat haalt de punctualiteit op de hele lijn onderuit, waardoor alle reizigers er last van hebben, in plaats van het (betrekkelijk beperkte) aantal reizigers dat in Hengelo een overstap wil maken.
Maar dat is er op dit moment niet, dus niet van toepassing. Zodra er ander materieel komt rijden, is dat een nieuwe discussie waard als de aansluitingen dan niet verruimd worden.dennistd schreef:Maar met veel sneller optrekkend materieel moet dat kunnen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Overigens verleggen ze de kruising naar Raalte niet heel vaak meer bij grote vertragingen valt mij de laatste tijd op
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
@Mikos, ik heb ongetwijfeld minder lokale kennis van deze lijn dan jij of cassie maar ik maak uit de discussie op dat een minuut eerder vertrekken uit Hengelo alleen maar gedaan wordt voor extra marge. Dat kan inderdaad nuttig zijn maar kan natuurlijk ook gebruikt worden om reizigers nog net hun aansluiting te laten halen zonder dat dit meteen problemen oplevert verderop. Hoe die minuut gebruikt kan worden lijkt mij meer iets voor het vakmanschap van de conducteur, een dienstregeling is ook maar een papieren werkelijkheid.
Reizigers stappen overigens sneller over als ze niet extra handelingen moeten verrichten met hun chipkaart.
Reizigers stappen overigens sneller over als ze niet extra handelingen moeten verrichten met hun chipkaart.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
En precies dat laatste is nu ook een groot probleem natuurlijk... In de krappe overstap (er wordt best vaak ook nog even gewacht als we op tijd aan het perron staan :pos: ) moet er ook ook nog eens omgecheckt worden tussen de vervoerders. Dat is straks gelukkig ook weg gezien de provincie al "haar" treinen onder single-check-in en dezelfde huisstijl wil hebben.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
In het geval van Hengelo gaat dat gewoon vanzelf doordat straks op twee trajecten dezelfde vervoerder rijdt. Met twee verschillende huisstijlen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3532
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Drie huisstijlen zelfs, als je de RB61 (ook Keolis) meetelt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
En als het systeem zelfs doorgaat naar Gelderland zelfs 4 (want in Zutphen gaat Arriva weer verder) en het zal raar staan als je eerst bij Arriva Overijssel moet uitchecken om vervolgens in te checken bij Arriva Gelderland op station Zutphen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Arriva Overijssel (concessie Vechtdallijnen dus) en Arriva Gelderland (Achterhoek) komen elkaar nergens tegen ;)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Maar als ze de Arriva paaltjes samen met die van Syntus in Overijssel gaan combineren wel. Dat bedoel ik
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ah, dan is het dus gewoon "Overijssel-paaltje" ;)
Kom ik nog steeds maar tot 3 huisstijlen inclusief de Duitser...
Kom ik nog steeds maar tot 3 huisstijlen inclusief de Duitser...
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 20 jun 2017, 03:53
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
ZHO gaat ook blauwe huisstijl krijgen.
Keolis FLIRT3 Testritten, deze nacht en morgen nacht.
Woensdag en donderdagavond worden de stellen overgebracht van Amersfoort naar Zwolle.
Woensdagavond om 23:00 uur rechtstreeks en donderdagavond om 22:30 uur via Deventer.
1e rit: Zwolle vertrek 0:17 uur Enschede aankomst 1:27 uur. Onderweg op alle stations stops.
2e rit: Enschede vertrek 1:40 uur Zwolle aankomst 2:41 uur. Onderweg op alle stations stops.
3e rit: Zwolle vertrek 2:55 uur Enschede aankomst 4:01 uur. Onderweg op alle stations stops.
4e rit: Enschede vertrek 4:33 uur Zwolle aankomst 5:37 uur. Onderweg op alle stations stops.
Daarna beide dagen om 5:55 uur via Deventer naar Amersfoort.
Keolis FLIRT3 Testritten, deze nacht en morgen nacht.
Woensdag en donderdagavond worden de stellen overgebracht van Amersfoort naar Zwolle.
Woensdagavond om 23:00 uur rechtstreeks en donderdagavond om 22:30 uur via Deventer.
1e rit: Zwolle vertrek 0:17 uur Enschede aankomst 1:27 uur. Onderweg op alle stations stops.
2e rit: Enschede vertrek 1:40 uur Zwolle aankomst 2:41 uur. Onderweg op alle stations stops.
3e rit: Zwolle vertrek 2:55 uur Enschede aankomst 4:01 uur. Onderweg op alle stations stops.
4e rit: Enschede vertrek 4:33 uur Zwolle aankomst 5:37 uur. Onderweg op alle stations stops.
Daarna beide dagen om 5:55 uur via Deventer naar Amersfoort.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 17 aug 2017, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: dubbele post samengevoegd en overbodige witregels verwijderd.
Reden: dubbele post samengevoegd en overbodige witregels verwijderd.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Op de facebookpagina van de snackbar die op het station van Raalte zit zijn foto's van de nieuwe flirts verschenen
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9739713781
de vormgeving van de volgende stations op de schermen zal heel veel lijken op die van de Syntus Utrecht bussen. Voor de rest vallen de lichten van de deuren ook goed op
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9739713781
de vormgeving van de volgende stations op de schermen zal heel veel lijken op die van de Syntus Utrecht bussen. Voor de rest vallen de lichten van de deuren ook goed op
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten