Intercity Direct (Amsterdam - Breda)
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Maar dat paaltje zou eigenlijk moeten aangeven:
Op die manier kun je mensen juist stimuleren een trein later te nemen. Niet veel mensen waarschijnlijk, maar als het er 20 zijn scheelt het al.
Op die manier kun je mensen juist stimuleren een trein later te nemen. Niet veel mensen waarschijnlijk, maar als het er 20 zijn scheelt het al.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Men wil nu al de reisinformatie niet aanpassen omdat dit ten koste zou gaan van het uit te keren bedrag, dit op een paaltje programmeren zal dan minstens de helft van het uitdeelprogramma kosten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Het gaat er toch om dat de gebruiker er wat aan heeft / voor terug krijgt?
Natuurlijk, directe pegels terugkrijgen in de vorm van een vrijstelling is leuk.. maar beperkt in tijd.
Zo'n softwareaanpassing is wat langer (hopelijk) van toepassing.
Natuurlijk, directe pegels terugkrijgen in de vorm van een vrijstelling is leuk.. maar beperkt in tijd.
Zo'n softwareaanpassing is wat langer (hopelijk) van toepassing.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Een sticker plakken voor uitleg op het bord boven de toeslagzuil is waarschijnlijk goedkoper.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Niet dus, want zodra het geld op is kost het weer de hele dag €2,40 en heb je dus niets aan die softwareaanpassing.Durashift schreef:Het gaat er toch om dat de gebruiker er wat aan heeft / voor terug krijgt?
Natuurlijk, directe pegels terugkrijgen in de vorm van een vrijstelling is leuk.. maar beperkt in tijd.
Zo'n softwareaanpassing is wat langer (hopelijk) van toepassing.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
^^.. jawel joh.. want de HSL blijft een technisch ingewikkelde lijn. Hierdoor zal er ook na levering van het ICNG materieel nog wel de nodige storingen zijn zodat er op menig tijdstippen 'toeslagvrij' gereisd mag worden.. voorzie ik
Geeft dat paaltje mooi aan dat het op dat moment € 0,00 is. :D
Geeft dat paaltje mooi aan dat het op dat moment € 0,00 is. :D
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Zijn in deze cijfers ook de IC Eindhoven - Den Haag verwerkt?
Daar is het nog veel droeviger mee gesteld, die valt zeker 5-6 x per dag uit.
Daar is het nog veel droeviger mee gesteld, die valt zeker 5-6 x per dag uit.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Instaphulpen moeten reizigers IC Direct beter spreiden
Vanaf 25 september zet de NS instaphulpen in om reizigers voor de Intercity Direct op de perrons op Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal beter over de perrons te verspreiden.
De Intercity direct, de snelle treinverbinding tussen Breda en Amsterdam via Rotterdam en Schiphol, rijdt 4 keer per uur. Als reizigers tijdens de spits beter over de perrons zijn verspreid, kan de trein ook bij drukte vaker op tijd vertrekken, is de gedachte van de NS.
De instaphulpen zijn herkenbaar aan een gele jas of hesje en worden van 07.00 tot 11.00 uur en van 15.30 tot 19.30 uur ingezet.
Bron: Parool
Vanaf 25 september zet de NS instaphulpen in om reizigers voor de Intercity Direct op de perrons op Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal beter over de perrons te verspreiden.
De Intercity direct, de snelle treinverbinding tussen Breda en Amsterdam via Rotterdam en Schiphol, rijdt 4 keer per uur. Als reizigers tijdens de spits beter over de perrons zijn verspreid, kan de trein ook bij drukte vaker op tijd vertrekken, is de gedachte van de NS.
De instaphulpen zijn herkenbaar aan een gele jas of hesje en worden van 07.00 tot 11.00 uur en van 15.30 tot 19.30 uur ingezet.
Bron: Parool
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Krijgen ze dit weekend nog een stoomcursus Engels en klantvriendelijkheid?
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
*/Visioenen Japanse metroproppers/*
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Het zou ook wel eens helpen als die treinen eens een keer niet stranden, met name de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie]. Zie ook hier.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dat valt wel mee toch? Niet eens elke dag *O*
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Een probleem met de 1100 zit hem in de opstart in Eindhoven. De twee treinen die daar starten komen zelden zonder storingen uit de 24-uurscontrole en zijn dan pas later inzetbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
"NO MORE BNOARDING!!!!!! PRETTY PRETTY PLEASE????!!!!"JWM schreef:Krijgen ze dit weekend nog een stoomcursus Engels en klantvriendelijkheid?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: RE: Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ik ben er natuurlijk niet bij (heb ook geen standplaats Eindhoven), maar ik blijf dit vreemd vinden.Suus schreef:Een probleem met de 1100 zit hem in de opstart in Eindhoven. De twee treinen die daar starten komen zelden zonder storingen uit de 24-uurscontrole en zijn dan pas later inzetbaar.
Als ik naar mijn eigen ervaringen kijk, dan kom sinds de laatste softwareupdate in 2015 nauwelijks meer echte storingen tegen en hoor van de collega's die de controles uitvoeren ook eigenlijk geen problemen meer (maar nogmaals, geen standplaats Eindhoven).
Als die twee treinen, met telkens verschillende stammen, bijna elke dag problemen hebben, dan gaat het ergens anders niet goed.
Dit is hoe de lijst met meldingen er 99/100 ritten er uit ziet. Lijkt mij voor zich te spreken.
Uiteraard krijgt iedereen wel eens een storing, net als bij VIRM of welk ander NS materieel dan ook, maar elke ochtend dezelfde treinen is wel erg opvallend.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
De berichten op Somda hierover spreken van 3x in één week een noodremming door de achterste loc, steeds in de buurt van Delft ook. Het zou hier gaan om treinen die in Eindhoven overnachten en ook door standplaats Eindhoven gereden worden, maar gezien het blijkbaar ook steeds op dezelfde plek mis gaat zou er ook best een specifieke situatie op dat baanvak invloed kunnen hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dijksma heeft besloten dat nog dit jaar geregeld moet worden dat de toeslag alleen op werkdagen tussen 6:30 en 9:30 en tussen 16:00 en 19:00 betaald moet worden en dat jaarabonnementhouders van Altijd Toeslagvrij 100 euro compensatie krijgen. Zodra het geld op is wordt de situatie weer zoals normaal.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2017D27573
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2017D27573
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
En wat gaat dat helpen aan het uitvallen van treinen?
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Niets.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Als ik het goed heb, is de toeslag alleen van toepassing op het noordelijke deel van de HSL. Daarbij heb ik het gevoel dat zich meer storingen voordoen op het zuidelijk deel :?
Die maatregel van Dijksma...zowel rationeel als gevoelsmatig onbegrijpelijk.
Die maatregel van Dijksma...zowel rationeel als gevoelsmatig onbegrijpelijk.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Het zal me niets verbazen dat die maatregel van Dijksma puur voor de bühne zijn. Doen naar de kiezer alsof je er daadwerkelijk wat aan doet, maar ondertussen de boel op zijn beloop laat.
Of Dijksma heeft totaal geen idee waar ze mee bezig is, dat zou me ook niets verbazen
Of Dijksma heeft totaal geen idee waar ze mee bezig is, dat zou me ook niets verbazen
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Ze doet gewoon, waar ze goed in is.
Zieltjes winnen vanuit de schatkist.
Een volgende sigaar uit eigen doos.
Die RNet uit treinenwereld is daartoe een handig instrument.
Zieltjes winnen vanuit de schatkist.
Een volgende sigaar uit eigen doos.
Die RNet uit treinenwereld is daartoe een handig instrument.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Dat is het, een sigaar uit eigen doos: ik krijg 100 euro uit het reizigerscompensatiefonds, dat is gevuld met een boete van de overheid aan NS wat NS betaalt met de inkomsten, waaronder abonneegeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS vindt dat Intercity Direct nog te vaak uitvalt
Welke compensatie krijgen de reizigers tussen Den Haag en Eindhoven aangeboden?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 113 gasten