(BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

(BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Onderweg op de fiets kwam ik vanmiddag in Alblasserdam dit haltebordje tegen. Zoek de fout :P ...

Afbeelding

Bij deze halte is trouwens ook heel "professioneel" met een markeerstift aangegeven welke ritten van lijn 90 niet bij deze halte aan de doorgaande weg vertrekken. Waar ze wel vertrekken staat er met pen onder geschreven: van de keerlus van 16 en 89 enkele meters verderop. Het gaat hier namelijk om de ritten die Zuidplein - Alblasserdam v.v. rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Stephan »

Een echte Rotterdammer die is blijven haken bij de 'R' :wink:
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door MdJ »

Achja, het kan gekker. 2 weken geleden toen ik en mijzelf bivakkeerde op Ameland stond er in Nes een bushalte van (oorspronkelijk) lijn 130 naar het centrum van Nes (en indien afvaart: naar de veerhaven).

Alleen is sinds 1-1 2009 het centrum van Nes auto-vrij gemaakt. Dus lijn 130 komt niet meer langs die halte en gaat via de rotonde bij Nes (Er is maar 1 rotonde bij Nes, dus dat scheelt.) Lijn 132 vanuit Camping Duinoord/ Strand Nes naar de veerhaven gaat nu ook via die rotonde; via de oude halte van de 130.

En dan nu waar het eigenlijk om draait: Ze hadden blijkbaar geen stikkers meer, er is met een watervaste stift de 0 ingekleurd en een 2 achter gezet. Heel proffessioneel :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door STF »

Wat is dit nu toch weer voor onzin; de hele buurt ligt te slapen en dan gaat de buschauffeur zijn bus achteruit inparkeren op de halte terwijl je er natuurlijk gewoon voorwaarts in kunt rijden. BLIEP BLIEP BLIEP BLIEP BLIEP BLIEP BLIEP BLIEP, laat hem vooral niet te kort in zijn achteruitversnelling staan...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Heb je wel eens gevraagd waarom die buslijn uberhaubt bestaat?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Stefan »

Het heeft even geduurd (een kleine 3 maanden...), maar eindelijk zijn de haltes Mijnsheerenland, Romeinseweg en Binnenmaas ingevoerd in de Albatros! :roll:

Verder zijn de eerste bussen in de HWGO uitgevoerd met OV-Chipkasten, ik heb geen idee hoeveel bussen de kasten al hebben, aangezien ik vandaag 4 bussen gehad heb, waarvan slechts 1 wagen de kasten had.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Doen ze het ook, of is "De verbinding met de depotcomputer is gefaald" :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Stefan »

Nee, werken doet het nog niet. :P "Lijn 164/rit 7007 niet gevonden in tabel" stond er op de schermen. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Dat wisselt af met de melding waar Bee het over heeft: af en toe probeert'ie verbinding te maken namelijk :wink: D'r zit ook nog "Initialiseren Softload.ini", "Herkansing 1 Softload.ini" en "Herkansing 2 Softload.ini" tussen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door STF »

Bee schreef:Heb je wel eens gevraagd waarom die buslijn uberhaubt bestaat?
Heb je het tegen MdJ of tegen mij?

Als je het tegen mij hebt; die buslijn rijdt in opdracht van een fabriek, zodat de werknemers op tijd aanwezig kunnen zijn. Echter woont er geen enkele werknemer van die fabriek in Reisdorf, aangezien de bus altijd leeg het dorp verlaat. :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

In het topic van juli had ik het afgelopen vrijdag al over een negenoog in Dordrecht dat niet op wit ging waardoor bijna een aanrijding gebeurde, vanmiddag hoorde ik echter dat meer achter zat...

De nieuwe verkeerslichten op de Oranjelaan in Dordt blijken namelijk niet meer op VETAG te werken, maar werken nu met KAR. Echter heeft de gemeente de verkeerde coördinaten aan Arriva doorgegeven, waardoor een bus komend vanaf het station die op het busbaantje gaat staan prioriteit aanvraagt bij het verkeerslicht van de baan daarnaast :lol:
In de andere richting werkt het overigens helemaal niet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nog terugkomend op die 9101: Loos alarm. Hij is weer veilig en wel gearriveerd in de garage van Zaandam.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Fles »

Ik weet niet wat het is, maar ik heb de lssatste week/weken vrijwel dagelijks te maken met chauffeurs die haltes voorbij rijden terwijl er toch ruim op tijd gedrukt is :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Fles schreef:Ik weet niet wat het is, maar ik heb de lssatste week/weken vrijwel dagelijks te maken met chauffeurs die haltes voorbij rijden terwijl er toch ruim op tijd gedrukt is :?
Het GVB is een dependance begonnen in Flesland? :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Geert »

Fles schreef:Ik weet niet wat het is, maar ik heb de lssatste week/weken vrijwel dagelijks te maken met chauffeurs die haltes voorbij rijden terwijl er toch ruim op tijd gedrukt is :?
Ik had toevallig vrijdag een chauffeur die volgens mij nog niet wakker is (op een ritje gebeurde het drie keer dat er mensen hadden gedrukt maar de chauffeur vergat de deuren te openen of de halte voorbij reed) :?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Ronald »

Gisteren maar eens even het automatisch opladen van mijn OV-chipkaart uitgeprobeerd. Na het aanvragen via internet kreeg ik vorige week de brief in huis, dus gisteren ermee naar het GVB Tickets & Info in Amsterdam (dichterbij huis lukt nog niet :lol: , in ieder geval een reden om er even een tripje aanvast te knopen).

Na de kaart bij de "Tickets & Info" geactiveerd te hebben hierna maar even wat busritjes in de buurt van Amsterdam gemaakt, gaat op zich goed, alleen het uitchecken is even wennen. Vooral als je een onwillig "ov-chipkaartleesapparaat" in de Zuidtangent hebt. Nu was ik de enige die op een chipkaart reisde, maar als bij het eindpunt ongeveer 30 man willen uitchecken en zo'n ding hapert een keer, kan ik me voorstellen dat dit wel eens wat oponthoud kan geven :? .

Ook de tarieven vindt ik wel een beetje schimmig. Er zijn nu dus drie tarieven voor een enkeltje Amersfoort Station - Amersfoort Nieuwland: € 1.25 (Dalkaartje), € 1.44 (45-strippenkaart) en € 1.88 (OV chipkaart :!: ).
Vooralsnog niet erg aantrekkelijk om de chipkaart op dit ritje te gebruiken dus.

Ik zou het toch wel sympathiek vinden als ze een rit met de chipkaart binnen de geldigheid van het dalkaartje maximaal € 1.25 zouden laten kosten, anders blijft toch nog iedereen een dalkaartje kopen (en we wilden toch juist van de wagenverkoop af, veiligheid en zo)?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Klaasje »

voorverkoop zou inderdaad altijd goedkoper moeten wezen dan wagenverkoop ja! Connexxion doet daar in Flevoland wel hun best op (soms door een prijsverhoging van een dalkaartje dan.. maar dat is ze vergeven)
Ik weet trouwens 1 plek waar de ov-chipkaart wel goedkoper is dan de strippenkaart. dat is namelijk straks in de bussen van Almere naar Amsterdam Zuid-Oost. Nu kost dat 7 strippen voor een reis van achter Almere Stad naar het Bijlmerstation. diezelfde reis kost straks 3,47 op de chip.(volgens 9292ov) Dat is al bijna het maximum aantal kilometers dat je kan rijden binnen die 7 strippen. Dus als je dichtbij de rand van de stad woont is het goedkoper.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Etienne »

Gisteren was ik op één na de enige passagiers in lijn 14 (Stadskanaal > Winschoten). Bij het instappen viel mij meteen dit bordje op.

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Fles »

Bee schreef:
Fles schreef:Ik weet niet wat het is, maar ik heb de lssatste week/weken vrijwel dagelijks te maken met chauffeurs die haltes voorbij rijden terwijl er toch ruim op tijd gedrukt is :?
Het GVB is een dependance begonnen in Flesland? :P
Geen idee, het gebeurde mij zowel bij GVU als bij Veolia meerdere keren de afgelopen dagen..
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Stefan »

Pijnackerbus schreef:Gisteren was ik op één na de enige passagiers in lijn 14 (Stadskanaal > Winschoten). Bij het instappen viel mij meteen dit bordje op.
Stappen we tegenwoordig achteruit lopend de bus in? :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door ODRAIL »

Als omleidingbussen voor de werkzaamheden aan de metrobaan (zie dit topic http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=7&t=2716) zijn de buslijnen 96 en 98 in het leven geroepen (zie de site van de RET).
Laatst gewijzigd door ODRAIL op wo 05 aug 2009, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

In metrostation Van Der Madeweg in Duivendrecht bleek een grote hoeveelheid asbest verwerkt te zijn, maar het project om de vernieuwing van het station te voltooien loopt daardoor een beetje chaotisch.

De bedoeling was, heb ik gehoord, om voor 27-7 het station af te hebben, zodat het daarna alle personeelsruimtes weer door het GVB gebruikt konden worden. Nouja, vorige week donderdag werd de ruimte weer door het GVB in gebruik genomen, meteen die dag moet het volledig ontruimd worden want er moest opeens een nieuwe vloer in. Gevolg: Medewerkers konden 6 uur lang niet naar het toilet, waardoor het struikgewas wat extra water kreeg :|

Nu is de oude verkoopruimte eindelijk helemaal leeggehaald, maar nu is er opeens weer asbest gevonden in een machinekamer van een lift. Precies op het moment dat het gesaneerd werd ging de lift kapot. Gevolg: de lift heeft dagen kapot gestaan :?

En nu zijn de poortjes weer uit de houten bekisting gehaald, zodat het weer allemaal netjes toonbaar is, gaan ze de lege ruimte voor de poortjes waar nu een tijdelijke balie van het GVB staat helemaal afzetten met hout omdat het glaswerk vervangen moet worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door reisthijs »

Vanwege de verstoring vanmiddag reed er een pendelmetro tussen Van der Madeweg en Amstelstation, dat leverde een vrij afwijkende bestemmingsaanduiding op, die er ongeveer zo uitzag:

Afbeelding
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door tsov »

Tof!
Kunnen die dingen ook M5 tonen trouwens? Ik dacht alleen M10 groen (50), M1 oranje (51), M3 rood (53) en M4 geel (54)?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Ook de lijnfilm 53 van der Madeweg heb ik veelvuldig voorbij zien komen. Enig minpuntje zijn de schermen met vertrektijden, die geven vlak na vertrek van de metro toch weer Centraal Station aan ipv van der Madeweg. Op Duivendrecht komt ook elke keer 50 Isolatorweg weer tevoorschijn.

Overigens ook vrij bizar dat alle gesloten kantoortjes op de metrostations elke week schoongemaakt worden :shock: Het hokje van Verrijn Stuartweg werd vandaag schoongemaakt, en volgens iemand anders is gisteren Diemen Zuid ook schoongemaakt. Maar er komt daar echt nooit iemand :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten