Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent
Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent
Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent
17 juli 2009
Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent - Haarlemmermeer
HAARLEMMERMEER - De provincie Noord-Holland doet voorlopig niets aan de bomvolle bussen van de Zuidtangent. Dat heeft de provincie laten weten na vragen van PvdA-Statenlid Gohdar Massom. Massom wees afgelopen jaar herhaaldelijk op de drukte in de ochtend- en middagspits.
Lees verder...
Ik zeg: ver-metro-en die handel!
17 juli 2009
Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent - Haarlemmermeer
HAARLEMMERMEER - De provincie Noord-Holland doet voorlopig niets aan de bomvolle bussen van de Zuidtangent. Dat heeft de provincie laten weten na vragen van PvdA-Statenlid Gohdar Massom. Massom wees afgelopen jaar herhaaldelijk op de drukte in de ochtend- en middagspits.
Lees verder...
Ik zeg: ver-metro-en die handel!
Re: Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent
Hoera we hebben er weer eentje. Tijd voor de volgende quizvraag: Waar woont statenlid Gohdar Massom?
Re: Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent
Nieuw-Vennep: http://www.noord-holland.nl/thema/conce ... geID=61761
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent
:pos:
Hij hoorde vast zoveel geklaag in z'n omgeving over uitpuilende bussen en dacht bij zichzelf: Bussen? Doen wij daar als provincie niet ook toevallig iets mee? Laat ik maar eens even wat vragen hierover stellen...
Hij hoorde vast zoveel geklaag in z'n omgeving over uitpuilende bussen en dacht bij zichzelf: Bussen? Doen wij daar als provincie niet ook toevallig iets mee? Laat ik maar eens even wat vragen hierover stellen...
Re: Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent
Hij heeft wel vaker het nieuws gehaald met OV-onderwerpen, dus misschien valt het nog mee. Hij heeft ook meerdere stukken over de verlegging van het spoor bij Weesp geschreven, en hij is voorvechter van de Gooise lijn 109, wat eigenlijk een reincarnatie is van de lang opgeleven lijn 139.
Overigens lijkt hij wel verstand van zaken te hebben: http://www.meerradio.nl/index.php?optio ... &Itemid=97 en http://www.youtube.com/watch?v=omK0sYds ... annel_page (Wat een amateurvideo trouwens, net RTV Diemen )
Overigens lijkt hij wel verstand van zaken te hebben: http://www.meerradio.nl/index.php?optio ... &Itemid=97 en http://www.youtube.com/watch?v=omK0sYds ... annel_page (Wat een amateurvideo trouwens, net RTV Diemen )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent
Oke , In dat persbericht leek het net alsof deze beste man even makkelijk wilde scoren. Mijn research ging niet verder dan zijn woonplaats.
Maar misschien wordt het inderdaad tijd dat Provincie en Stadsregio wat vaart zetten achter toekomstgerichte aanpassingen. Anders gaat de Zuidtangent straks nog aan z'n eigen succes ten onder
Maar misschien wordt het inderdaad tijd dat Provincie en Stadsregio wat vaart zetten achter toekomstgerichte aanpassingen. Anders gaat de Zuidtangent straks nog aan z'n eigen succes ten onder
Re: Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent
Ach ik vindt de tamtam ook wat overdreven van het raadslid.
Maar in de spits kunnen ze tussen Nieuw Vennep en Schiphol best eens in de 5 minuten rijden.
Ze gooien er gewoon 4 oude geleden Berkhof bussen in en doen in de dienstregeling aangeven wanner zo'n bus met een hoge instap rijdt.
Over 8 jaar moeten toch de huidige bussen er uit en als het dan nodig is doen ze desnoods een dubbeldek bus van 15 meter inzetten of zo'n dubbel geleden bus inzetten..
Maar in de spits kunnen ze tussen Nieuw Vennep en Schiphol best eens in de 5 minuten rijden.
Ze gooien er gewoon 4 oude geleden Berkhof bussen in en doen in de dienstregeling aangeven wanner zo'n bus met een hoge instap rijdt.
Over 8 jaar moeten toch de huidige bussen er uit en als het dan nodig is doen ze desnoods een dubbeldek bus van 15 meter inzetten of zo'n dubbel geleden bus inzetten..
Laatst gewijzigd door 88122903 op wo 05 aug 2009, 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent
Ten eerste is het geen raadslid maar een statenlid.
Ten tweede heeft de Zuidtangent nu al een enorm hoge frequentie in de spits:
Lijn 300: Elke 6 minuten, met versterkingsritten op het traject in Hoofddorp tot om de 3 minuten
Lijn 310: Elke 7,5 minuten, waarvan de helft doorgaat naar de zuidas.
Die 4 oude berkhoffen zouden alleen maar voor opstoppingen zorgen op het kerntraject door de langere halteertijd voor het in/uitstappen.
Ten tweede heeft de Zuidtangent nu al een enorm hoge frequentie in de spits:
Lijn 300: Elke 6 minuten, met versterkingsritten op het traject in Hoofddorp tot om de 3 minuten
Lijn 310: Elke 7,5 minuten, waarvan de helft doorgaat naar de zuidas.
Die 4 oude berkhoffen zouden alleen maar voor opstoppingen zorgen op het kerntraject door de langere halteertijd voor het in/uitstappen.
Re: Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent
Je kan er eenvoudigweg niet nog meer bussen laten rijden, met een reden. In Hoofddorp kruist de busbaan diverse wegen gelijkvloers. De bussen krijgen hier prioriteit voor. Op sommige stukken rijden zowel de bussen van/naar Nieuw-Vennep en die naar Haarlem. Als er in de spits elke 3 minuten wordt gereden (60/3 = 20), plus de bussen van Nieuw-Vennep (60/7,5 = . De bussen rijden twee kanten op, dus rijden er 56 bussen per uur over deze kruisingen. Nog meer bussen op de baan heeft treintjesvorming tot gevolg en betekend dat de kruisende wegen niet meer de busbaan kunnen oversteken, doordat de bussen continue blijven rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent
Kom jij maar eens een uurtje in Utrecht kijken in de ochtendspits, dat gaat prima :pos:Bee schreef:Je kan er eenvoudigweg niet nog meer bussen laten rijden, met een reden. In Hoofddorp kruist de busbaan diverse wegen gelijkvloers. De bussen krijgen hier prioriteit voor. Op sommige stukken rijden zowel de bussen van/naar Nieuw-Vennep en die naar Haarlem. Als er in de spits elke 3 minuten wordt gereden (60/3 = 20), plus de bussen van Nieuw-Vennep (60/7,5 = . De bussen rijden twee kanten op, dus rijden er 56 bussen per uur over deze kruisingen. Nog meer bussen op de baan heeft treintjesvorming tot gevolg en betekend dat de kruisende wegen niet meer de busbaan kunnen oversteken, doordat de bussen continue blijven rijden.
Re: Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent
Je hebt in Hoofddorp wel te maken met bussen die bij het aanrijden van een kruising de verkeerslichten van een van de drukste kruisingen in Hoofddorp in een andere cyclus gooien, waardoor er aan alle kanten een opstopping ontstaat door de auto's maar mondjesmaat de busbaan kunnen kruisen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent
Mwoh, het Europaplein in Utrecht is nou ook niet bepaald het meest rustige kruispunt en daar komen maarliefst iets van 72 bussen per uur langs. En die komen ook in alle gevallen van een busbaan af waarop ze een zekere prioriteit krijgen.
Gaat prima hoor: het meest vertragend is nog wel de sneltram omdat als die langskomt het halve plein rood krijgt.
Gaat prima hoor: het meest vertragend is nog wel de sneltram omdat als die langskomt het halve plein rood krijgt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent
Dan moet de VRI-software daar aangepast worden. Het is echt niet zo dat je met 28 bussen per richting per uur aan je maximum capaciteit zit.Bee schreef:Je hebt in Hoofddorp wel te maken met bussen die bij het aanrijden van een kruising de verkeerslichten van een van de drukste kruisingen in Hoofddorp in een andere cyclus gooien, waardoor er aan alle kanten een opstopping ontstaat door de auto's maar mondjesmaat de busbaan kunnen kruisen.
Re: Provincie doet niets aan te volle Zuidtangent
Het inzetten van (al dan niet wat oudere) extra bussen kan tijdelijk helpen. Maar wilt je het op de langere termijn oplossen denk ik dat je toch aan een ander (meer capaciteit-hebbend) vervoerssyteem moet denken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten