Van 01.05u tot 02.00u geen FLIRT gezien in Enschedemichel.vandenhof schreef:Keolis FLIRT3 Testritten, deze nacht en morgen nacht.
1e rit: Zwolle vertrek 0:17 uur Enschede aankomst 1:27 uur. Onderweg op alle stations stops.
Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 20 jun 2017, 03:53
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Het kan zijn dat ze maar tot Wierden, Almelo of Hengelo gereden hebben en daar gekeerd zijn. Het ging vooral om het testen van ATB-NG en de bovenleiding.
Ik zal bij ons eens navragen.
Ik zal bij ons eens navragen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Er is niet gereden ivm defect aan de trein..
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Syntus zelf bericht ook over de testritten: https://www.syntus.nl/over-syntus/nieuw ... -zwolle-wi
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Kan Syntus misschien een professional aannemen op de afdeling communicatie?
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Interessant: https://www.prorail.nl/nieuws/nieuwe-di ... er-treinen
Prorail heeft voor Zwolle - Enschede een toedeling gemaakt voor 3 treinen per uur. Zou er dan toch nog een oplossing gevonden zijn voor de sneltrein?
Prorail heeft voor Zwolle - Enschede een toedeling gemaakt voor 3 treinen per uur. Zou er dan toch nog een oplossing gevonden zijn voor de sneltrein?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Medio 2018 krijgt Zwolle een extra perron, misschien dat er dan een sneltrein kan gaan rijden?
Al is dan nog de vraag hoe ze aan drie treinen komen, als het de bedoeling is dat die sneltrein 2x/uur gaat rijden.
Al is dan nog de vraag hoe ze aan drie treinen komen, als het de bedoeling is dat die sneltrein 2x/uur gaat rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De sneltrein gaat tot het perron langs spoor 8 in Zwolle klaar is rijden op Enschede-Raalte. En sowieso niet vaker dan 1x per uur: anders moet je kruisen op enkelspoor.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Wat is het nut van 1 sneltrein per uur?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Voor mensen die gelegenheid hebben hun reis zodanig te plannen dat die sneltrein hen een stukje sneller van het ene naar het andere station brengt.
Minder 'last' van alle stops onderweg.
Minder 'last' van alle stops onderweg.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Verder een extra trein voor de reizigers op de meestgebruikte stations. Minder wachttijd en een gemiddeld kortere reistijd voor hen dus.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 20 jun 2017, 03:53
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Voor zo ver ik weet is het originele plan 4x een sneltrein om het half uur in de spits richting. In de ochtend 4x naar Zwolle en in de middag 4x naar Enschede.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Pve zegt 2 om 2, maar gerucht is dat ProRail nee zei. Deze versie mag wel van ProRail.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dat kan inderdaad ook, maar dan heb je veel materieel stilstaan. Door de hele dag door een uursdienst te bieden met de sneltrein trek je extra reizigers, ipv dat de reizigers zich alleen verplaatsen van stoptrein naar sneltrein.michel.vandenhof schreef:Voor zo ver ik weet is het originele plan 4x een sneltrein om het half uur in de spits richting. In de ochtend 4x naar Zwolle en in de middag 4x naar Enschede.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Maar zolang de trein tot aan Raalte rijdt, lijkt het mij nu niet heel nuttig.
En misschien dat het al eerder in dit topic voorbij is gekomen, maar waar gaat de trein allemaal stoppen. Enschede, Hengelo, Borne (?), Almelo, Wierden (?), Nijverdal en Raalte?
En misschien dat het al eerder in dit topic voorbij is gekomen, maar waar gaat de trein allemaal stoppen. Enschede, Hengelo, Borne (?), Almelo, Wierden (?), Nijverdal en Raalte?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Volgens mij gaat die stoppen op Enschede, Hengelo, Almelo, Nijverdal en Raalte.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 20 jun 2017, 03:53
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De sneltrein is niet om extra reizigers te lokken, maar om piek aanbod aan reizigers goed te kunnen verplaastsen.
Abellio NRW (waar we momenteel op FLIRT3 alvast rijervaring op doen t.b.v. ZwEnZwoKa) kent in de ochtend 3 extra treinen van 2 stellen die Emmerich-Düsseldorf doen. En in de middag 3 retour. Puur om het reizigersaanbod in de piektijd vervoerd te krijgen.
Abellio NRW (waar we momenteel op FLIRT3 alvast rijervaring op doen t.b.v. ZwEnZwoKa) kent in de ochtend 3 extra treinen van 2 stellen die Emmerich-Düsseldorf doen. En in de middag 3 retour. Puur om het reizigersaanbod in de piektijd vervoerd te krijgen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Zo extreem druk is die trein toch ook weer niet? Ik heb een tijdje op maandagochtend in de spits gereisd op het traject van Almelo naar Zwolle, maar zo extreem druk vond ik het eigenlijk niet.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Hangt wel van de tijd van het jaar af. Het scheelt nogal of je in september of in mei met die trein mee reist.
🍉
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Over het algemeen zijn de treinen die om 07:41 en 08:11 uur in Zwolle aankomen de drukste van de dag. In de andere richting de treinen die om 07:30 en 08:00 uur Almelo vertrekken naar Enschede
Laatst gewijzigd door cassie127 op di 22 aug 2017, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik had meestal de trein van 7.30 vanuit Almelo, heel af en toe die van 7.00 of die van 8.00. Dus dan zat ik in de drukste treinen van de dag. Maar zo extreem druk was het niet (tenzij de NS per ongelijk met twee treinstellen reed in plaats van 3).Hainje schreef:Hangt wel van de tijd van het jaar af. Het scheelt nogal of je in september of in mei met die trein mee reist.
Heb het trouwens bijna een geheel schooljaar gedaan. Ik snap wel dat het in september drukker is dan in mei, maar ook in september vond ik het niet extreem druk. Ja, de trein zat zitvol (meestal na Raalte), dus dan moesten er daarna wat mensen staan. Maar zo extreem druk was het niet.
Ik moet wel toegeven dat dit ondertussen al 2 of 3 jaar geleden is, dus misschien dat het traject wel wat drukker geworden is, dat zou kunnen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Welke richting ging je dan op?
Verder is de drukte sinds januari dit jaar toegenomen vanwege het gratis studenten OV voor iedere MBO student. Naast dat je merkt dat de trein naar Zwolle drukker is geworden vanaf Raalte is het gebruik van lijn 166 die de provincie wil schrappen ook toegenomen. Tegenwoordig zit die bus vaak al zit vol voordat we raalte uit zijn.
Verder is de drukte sinds januari dit jaar toegenomen vanwege het gratis studenten OV voor iedere MBO student. Naast dat je merkt dat de trein naar Zwolle drukker is geworden vanaf Raalte is het gebruik van lijn 166 die de provincie wil schrappen ook toegenomen. Tegenwoordig zit die bus vaak al zit vol voordat we raalte uit zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik pakte de trein vanuit Almelo naar Zwolle.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Volgens mij is het drukste moment zelfs de Zondagavond, waar alle studenten uit het gehele noorden in deze trein stappen vanuit Zwolle naar Enschede.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
En omgekeerd, dat alle studenten vanuit Twente en Overijssel de trein pakken om vanuit Zwolle naar Groningen te gaan. Op zondagavond moest ik meestal al vanaf Almelo staan.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 24 aug 2017, 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten