Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Zojuist kreeg ik via de prestatiemonitor een uitnodiging voor een onderzoek met een vrij vage inleiding die opzich wel hoopvol stemt:
"Beste waarnemer,
Vanaf 18 september gaat Arriva sneller en meer tekstberichten versturen bij vervallen busritten. Deze tekstberichten vindt u terug op de digitale schermen bij de bushalte en in de meeste reisplanner apps."
Weet iemand toevallig wat er achter de schermen verandert en wat we ervan terug gaan zien? :)
"Beste waarnemer,
Vanaf 18 september gaat Arriva sneller en meer tekstberichten versturen bij vervallen busritten. Deze tekstberichten vindt u terug op de digitale schermen bij de bushalte en in de meeste reisplanner apps."
Weet iemand toevallig wat er achter de schermen verandert en wat we ervan terug gaan zien? :)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Arriva gaat via de verkeersleiding beter sturen op de informatievoorziening bij verstoringen. Hierdoor kunnen de passagiers sneller informatie zien via de bekende apps en de DRIS-panelen. Achter de schermen gaat men dus meer gebruik maken van KV15!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Via de website van Holland Rijnland is alweer het concept-vervoerplan van Arriva voor DRGL 2018 te vinden (https://hollandrijnland.nl/wp-content/u ... 18-ZHN.pdf).
Via dezelfde website zijn ook de halfjaarcijfers van 2017-I te vinden met check-ins per lijn (https://hollandrijnland.nl/wp-content/u ... keling.pdf).
De hoofdpunten van DRGL 2018:
R-net
Vanwege de verhoging van de frequentie van de TAG R-nettrein en het openen van station Boskoop Snijdelwijk wordt het busnet met veel parallelle lijnen aangepast.
Arriva is voornemens om de nieuwe lijn tussen Boskoop - Gouda op te heffen en het rondje van lijn 175 door de wijk Zuidplas niet meer te voeren.
Qliners Leiden-West
Via dezelfde website zijn ook de halfjaarcijfers van 2017-I te vinden met check-ins per lijn (https://hollandrijnland.nl/wp-content/u ... keling.pdf).
De hoofdpunten van DRGL 2018:
R-net
- De huidige lijn 366 (Leiden C - Leiderdorp Alrijne Ziekenhuis) wordt R-net 410. Naast de haltenamen verandert er vrij weinig. De halte Groenoord komt te vervallen. Het is mij onduidelijk of deze halte ook vervalt voor Qliner 365. De frequenties blijven hetzelfde tijdens de 'ingroeiperiode', maar de rijtijd gaat wel omlaag.
- De huidige lijn 370 (Alphen a/d Rijn - Schiphol) wordt R-net 470. De haltes Zoutmanstraat/Avifauna (Alphen) en Brugrestaurant A4 (Hoofddorp) vervallen. In de toekomst wordt de halte Handelskade (Schiphol) aangedaan in plaats van P12/Vrachtgebouw (Schiphol) (het perron is nu te hoog voor de Volvo's). De rijtijd gaat omlaag. In de ochtend- en middagspits gaat de frequentie omhoog. Een aantal haltenamen wijzigt.
- De huidige lijn 197 (Gouda - Schoonhoven) wordt R-net 497. De halte Doelenbrug (Gouda) vervalt. De lijn doet verder nog de haltes Beijersche (Stolwijk), Dorp (Stolwijk), Noord (Bergambacht, nieuwe halte), Centrum (Bergambacht, nu halte Busstation), Ammerstol en de haltes Schoonhoven-West, -Noord, -Oost en -Centrum/Veer aan. De frequentie gaat flink omhoog: 12× / uur in de ochtendspits, 6× / uur in de avondspits, 2× / uur in de avond en op zondag (zaterdag is niet genoemd, maar ik neem aan 2× / uur, gelijk aan 2017).
- Lijn 169 (Leiden - Koudekerk - Alphen) rijdt voortaan niet meer door het centrum, maar langs de halte Centrum Hoge Zijde (voortaan 'Centrum'). Een voorstel van ondernemers en de gemeente om alle lijnen uit het centrum te weren is niet aangenomen.
- Lijn 381 krijgt in de tegenspits een versnelde route via de Prins Bernhardlaan
- Op lijn 1/4 wordt de wijziging van vorig jaar deels ongedaan gemaakt - deze lijnen gaan weer over de Heesterlaan rijden en doen de haltes Vuurdoornlaan, Sleedoornsingel en Burg. Van Reenensingel weer aan.
- De gemeente Leiden heeft een OV-visie opgesteld die wordt bestudeerd door Arriva. Eventuele wijzigingen in het lijnennet worden pas in 2019 doorgevoerd.
Vanwege de verhoging van de frequentie van de TAG R-nettrein en het openen van station Boskoop Snijdelwijk wordt het busnet met veel parallelle lijnen aangepast.
- Lijn 177 (Zoetermeer - Gouda) en lijn 382 (Qliner Den Haag - Boskoop) veranderen niet.
- Lijn 175 (Rotterdam - Waddinxveen) rijdt voortaan een lus door de wijk Zuidplas, en doet hierbij station Waddinxveen aan.
- Lijn 186/187 (Oegstgeest - Gouda) wordt ingekort tot Oegstgeest - Boskoop Station.
- Een nieuwe lijn (nummer nog onbepaald) gaat rijden tussen Boskoop - Waddinxveen - Gouda, volgens de avondroute van de huidige 187. Deze lijn gaat 1× / uur rijden.
- Lijn 728 is een nieuwe buurtbus tussen Boskoop Station - Centrum - Oost - Centrum - Station - Snijdelwijk -
Station en gaat 1× / uur rijden op maandag - vrijdag tussen 7 - 19 uur.
Arriva is voornemens om de nieuwe lijn tussen Boskoop - Gouda op te heffen en het rondje van lijn 175 door de wijk Zuidplas niet meer te voeren.
Qliners Leiden-West
- Vanwege de aanleg van de RijnlandRoute rijden de Qliners 385 (Den Haag - Sassenheim) en 386 (Den Haag - Oegstgeest) per 21 augustus 2017 een omleiding en is de halte Transferium A44 (Leiden) vervallen. In DRGL 2018 wordt deze route (rechtdoor over de A44) voor lijn 386 als definitief opgenomen. Voor lijn 385 wordt nog een alternatief bestudeerd omdat deze lijn een overstap moet bieden op lijn 250 (Leiden - Lisse) die bij het Transferium komt.
- Lijn 184 (Nieuwveen - Alphen) komt geheel te vervallen (gemiddeld 13,3 reizigers per dag op de enige rit). Als alternatief worden er drie extra ritten gereden op lijn 147 tussen Langeraar - Nieuwveen - Nieuwkoop - Alphen.
- Lijn 269 (Leiden C - Zoeterwoude Grote Polder) wordt vanwege tegenvallende reizigersgroei (+1% tegenover +3% concessie-breed) geheel opgeheven.
- Lijn 186/187 (Oegstgeest - Boskoop) gaan op maandag - vrijdag overdag de halte Heineken (Zoeterwoude-Rijndijk) aandoen (werd bediend door de vervallen lijn 269).
- Lijn 400 (Leiden - Zoetermeer) krijgt mogelijk nachtritten op aanvraag van de gemeente Zoetermeer. Arriva lijkt er niet al te positief over maar bij financiering door derden kan een proef van een half jaar wellicht gestart worden.
- Lijn 50 (Haarlem - Leiden) krijgt mogelijk versterking tussen Haarlem en Lisse tijdens het Keukenhofseizoen.
Laatst gewijzigd door Daelea op do 24 aug 2017, 21:56, 2 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Huh, dus men gaat lijnen nieuwe routevarianten geven (zoals 175) om ze een jaar later alweer te laten vervallen? Waarom laten ze lijn 175 dan überhaupt via Zuidplas rijden?Thom69 schreef:NB. Deze dienstregeling geldt voorlopig voor één jaar. Na dit jaar wordt het onderliggende net geëvalueerd.
Arriva is voornemens om de nieuwe lijn tussen Boskoop - Gouda op te heffen en het rondje van lijn 175 door de wijk Zuidplas niet meer te voeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
In het vervoerplan wordt geschreven over een overeenkomst tussen Arriva en de 'stakeholders' voor een overgangsperiode . Het lijkt er wat mij betreft op dat betrokken partijen de ingreep van Arriva te hard vonden en minder geschrapte reismogelijkheden wilden zien. Arriva komt ze tegemoet met een - naar Arriva's idee - onrendabel voorstel wat volgend jaar uit de reizigersaantallen zal blijken. Dit geeft dan genoeg reden om alsnog het voorgestelde minimale net in te voeren.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Hier wordt ik niet echt vrolijk van. De halte Zoutmanstraat/Avifauna is een populaire halte, en aan de halteafstand kan het niet liggen, de halte Eisenhowerlaan ligt 700 meter noordelijk (over de brug), de halte Centum Hooge Zijde 1,3 kilometer zuidelijk. Nu gaat de bus naar Schiphol kilometers rijden zonder stop, door dichtbevolkt gebied. Het schrappen van het Brugrestaurant is zonde, er kan meer gehaald worden uit de overstapmogelijkheden hier. Het nieuwe nummer en de nieuwe haltenamen slaan trouwens ook nergens op: het lijnnummer 370 is al sinds de jaren '90 verbonden aan de snelle bus naar Schiphol, en de vernieuwde haltenamen zijn zachtst gezegd hilarisch (halte Alphen Centrum aan de rand van het 'dorp' terwijl er aan de andere kant ook een belangrijke halte ligt, een halte Alphen Ziekenhuis in de buurt van wat niet als een ziekenhuis bestempeld kan worden, een halte Jacobswoude waar niets in de buurt vandaag de dag nog herinnert aan die naam).Thom69 schreef: R-net
- De huidige lijn 370 (Alphen a/d Rijn - Schiphol) wordt R-net 470. De haltes Zoutmanstraat/Avifauna (Alphen) en Brugrestaurant A4 (Hoofddorp) vervallen. In de toekomst wordt de halte Handelskade (Schiphol) aangedaan in plaats van P12/Vrachtgebouw (Schiphol) (het perron is nu te hoog voor de Volvo's). De rijtijd gaat omlaag. In de ochtend- en middagspits gaat de frequentie omhoog. Een aantal haltenamen wijzigt.
Een vaag besluit, gegeven het feit dat de overlast door bussen in het centrum door de problemen met de Julianabrug tijdenlang vergroot werd. Nu de bussen weer op het normale niveau zijn is de overlast minimaal.Thom69 schreef: Stad Alphen a/d Rijn
- - Lijn 169 (Leiden - Koudekerk - Alphen) rijdt voortaan niet meer door het centrum, maar langs de halte Centrum Hoge Zijde (voortaan 'Centrum'). Een voorstel van ondernemers en de gemeente om alle lijnen uit het centrum te weren is niet aangenomen.
Een logisch besluit, een buurtbus was vanaf het begin al een beter idee. Voorwaarde is wel dat deze wordt doorgetrokken naar Alphen a/d Rijn, naar de oude dienstregeling van lijn 184.Thom69 schreef: Streek overig
- - Lijn 184 (Nieuwveen - Alphen) komt geheel te vervallen (gemiddeld 13,3 reizigers per dag op de enige rit). Als alternatief worden er drie extra ritten gereden op lijn 147 tussen Langeraar - Nieuwveen - Nieuwkoop - Alphen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Nog een kleine aanvulling gemaakt voor R-net 410, de halte Groenoord komt te vervallen. Ik kon niet uit het vervoerplan vinden of de halte ook voor Qliner 365 opgeheven wordt, maar ik hoop het niet - de halte is 's ochtends erg druk met scholieren uit Kaag en Braassem die naar de nabijgelegen middelbare school reizen.
Ook typisch vind ik de opmerking over de overstap tussen lijn 365 en 410 (relatie Leiderdorp - Schiphol): de bedoeling was dat deze relatie een overstap zou kennen tussen de haltes Buitenhof (410) en Engelendaal (365), zo'n vijf minuten lopen met een goed tempo. In de praktijk wordt de overstap vaak gemaakt bij de halte Kooiplein waar beide lijnen komen, een overstap van nog geen minuut. Waar faciliteert Arriva in 2018 de overstap? Precies, bij Buitenhof/Engelendaal. Waarom dan...?
Ook typisch vind ik de opmerking over de overstap tussen lijn 365 en 410 (relatie Leiderdorp - Schiphol): de bedoeling was dat deze relatie een overstap zou kennen tussen de haltes Buitenhof (410) en Engelendaal (365), zo'n vijf minuten lopen met een goed tempo. In de praktijk wordt de overstap vaak gemaakt bij de halte Kooiplein waar beide lijnen komen, een overstap van nog geen minuut. Waar faciliteert Arriva in 2018 de overstap? Precies, bij Buitenhof/Engelendaal. Waarom dan...?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Jeej voor buurtbus 728, dan hoef ik straks niet meer helemaal van station Boskoop naar het huis van mijn ouders in Boskoop-Noordoost te lopen (zeker aangezien de gemeente Alphen treuzelt met de plaatsing van OV-fietsen in Boskoop) *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Wel opmerkelijk dat de (directe) busverbinding Gouda - Leiden verdwijnt :o .
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik heb 2 vragen;
- Hoeveel verschillen lijn 186 en 187 van elkaar naast het stukje Waddinxveen.
- Is lijn 497 geen geldverspilling? 12x/u is wel veel in de spitsen.
- Hoeveel verschillen lijn 186 en 187 van elkaar naast het stukje Waddinxveen.
- Is lijn 497 geen geldverspilling? 12x/u is wel veel in de spitsen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het was al jaren bekend dat er grote aanpassingen zouden komen in het busnet. De bussen rijden ook meer leeg dan vol rond, met de extra stations ligt bijna alles behalve Zuidplas op een praktische afstand van een treinstation.KM46 schreef:Wel opmerkelijk dat de (directe) busverbinding Gouda - Leiden verdwijnt :o .
De route verschilt tussen de Coenecoopbrug in Waddinxveen en de Hoogeveenseweg in Boskoop.OmniLezer schreef:Hoeveel verschillen lijn 186 en 187 van elkaar naast het stukje Waddinxveen.
Lijn 186 heeft een korte route door Waddinxveen en een lange route door Boskoop via Coenecoop, Kanaaldijk, Juliana van Stolberglaan, Koningin Wilhelminasingel, Staringlaan, Noordkade, Zuidkade, Boomgaard, Zijde, Boezemlaan, Snijdelwijklaan, Noordeinde. Deze lijn rijdt niet 's avonds en in het weekend
Lijn 187 heeft een langere route in Waddinxveen en schampt Boskoop en rijdt Zuidelijke Rondweg, Zuidplaslaan, Chopinlaan, Beethovenlaan, Noordeinde. In de avonduren en in het weekend wordt vanaf de Chopinlaan gereden via Willem de Zwijgerlaan naar Koningin Wilhelminasingel, Staringlaan, Noordkade, Zuidkade, Boomgaard, Zijde, Boezemlaan, Snijdelwijklaan, Noordeinde.
---
De bediening van de Coenecoop zelf kan prima vervallen, het station komt daar direct naast te liggen. Wel wordt de bereikbaarheid van Waddinxveen Zuid wat minder. Groenswaard, Dorpstraat en Waddinxveen-Oost kunnen prima zonder bus, de trein is daar altijd binnen bereik. De bus die 1x/uur tussen Waddinxveen en Boskoop blijft rijden heeft wat mij betreft weinig toegevoegde waarde. De nieuwe lusroute van bus 175 door de Zuidplas met een eindpunt bij station Waddinxveen Centrum vind ik juist logisch, want dat voorkomt dat mensen uit bijvoorbeeld Zevenhuizen altijd via Nesselande of Zoetermeer moeten reizen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Lijnnummer 370 is een onlogisch lijnnummer geworden, op de route zoals die nu is. De route van de 370 is nog maar een gedeelte van wat het ooit was: Marnixstraat Amsterdam, via Schiphol naar Alphen, als Interliner, uitgevoerd door CXX. Nu alleen nog van Schiphol naar Alphen. Voor 90% van de route op Zuidhollands gebied. Logisch dat je dan een Zuidhollands R-net nummer gebruikt: 470, toch?Z2N schreef:
Het nieuwe nummer en de nieuwe haltenamen slaan trouwens ook nergens op: het lijnnummer 370 is al sinds de jaren '90 verbonden aan de snelle bus naar Schiphol, en de vernieuwde haltenamen zijn zachtst gezegd hilarisch (halte Alphen Centrum aan de rand van het 'dorp' terwijl er aan de andere kant ook een belangrijke halte ligt, een halte Alphen Ziekenhuis in de buurt van wat niet als een ziekenhuis bestempeld kan worden, een halte Jacobswoude waar niets in de buurt vandaag de dag nog herinnert aan die naam).
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Nou, nee. Het is onlogisch om te hernummeren voor het hernummeren, een planner kan zeggen dat de '300' reeks Noord-Hollands is, maar het moet vooral voor de reizigers duidelijk zijn, en die zijn al 25 jaar gewend dat het nummer 370 is. Lijn 370 sluit ook nergens aan op een andere Zuid-Hollandse R-net buslijn, dus dat maaakt het hernummeren nog onlogischer.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Bedankt voor de link en het overzicht. :pos:Thom69 schreef:Via de website van Holland Rijnland is alweer het concept-vervoerplan van Arriva voor DRGL 2018 te vinden (https://hollandrijnland.nl/wp-content/u ... 18-ZHN.pdf).
De halte Pompstation (Stolwijk) lijkt ook bediend te (blijven) worden. De halte staat niet ingetekend op de kaart, maar wordt wel vermeld in de tekst (onder de kaart) en in de opsomming van haltes in Bijlage 2. Dat is goed nieuws voor de bewoners in het noorden van Stolwijk.R-net
- - De huidige lijn 197 (Gouda - Schoonhoven) wordt R-net 497. De halte Doelenbrug (Gouda) vervalt. De lijn doet verder nog de haltes Beijersche (Stolwijk), Dorp (Stolwijk), Noord (Bergambacht, nieuwe halte), Centrum (Bergambacht, nu halte Busstation), Ammerstol en de haltes Schoonhoven-West, -Noord, -Oost en -Centrum/Veer aan. De frequentie gaat flink omhoog: 12× / uur in de ochtendspits, 6× / uur in de avondspits, 2× / uur in de avond en op zondag (zaterdag is niet genoemd, maar ik neem aan 2× / uur, gelijk aan 2017).
Het is wel jammer dat de ontsluiting binnen Schoonhoven verslechtert.
Ik begrijp dat lijn 175 wel definitief via Zuidplas naar station Waddinxveen blijft rijden, maar dat het rondje via het centrum (Kanaaldijk) mogelijk na een jaar vervalt.Streek Boskoop (TAG-busnet)
Vanwege de verhoging van de frequentie van de TAG R-nettrein en het openen van station Boskoop Snijdelwijk wordt het busnet met veel parallelle lijnen aangepast.NB. Deze dienstregeling geldt voorlopig voor één jaar. Na dit jaar wordt het onderliggende net geëvalueerd.
- - Lijn 175 (Rotterdam - Waddinxveen) rijdt voortaan een lus door de wijk Zuidplas, en doet hierbij station Waddinxveen aan.
Arriva is voornemens om de nieuwe lijn tussen Boskoop - Gouda op te heffen en het rondje van lijn 175 door de wijk Zuidplas niet meer te voeren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Een bus kan alleen niet keren bij station Waddinxveen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
@Z2N Ik ben het niet met je eens. Omdat het al zoveel jaar is, moeten we dat maar niet veranderen? Lijn 370 is als snelbus lijn 97 begonnen in 1975, Alphen - Schiphol - Amsterdam Buitenveldert, dus wat u betreft hadden ze beter lijn 97 als nummer kunnen behouden, voor die lijn al die jaren, anders raken de passagiers in de war? Wat moeten de passagiers in Amsterdam en AML niet zeggen: in AML veranderen in december ook een aantal lijnen van nummer, bijv. lijn 170 in lijn 347, lijn 172 in lijn 357, onlogische hernummering op het eerste gezicht, maar achteraf gezien wel logisch, want de nummers vallen nu in de nummerreeks die CXX in AML gaat hanteren. Als de NZL metro gaat rijden verandert de helft van de tramlijnen in Amsterdam van nummer en/of route. Het is gewoon even wennen. :) :D
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het is geen logische omnummering, vooral omdat er op het moment toch geen plannen zijn een lijn in de regio Amsterdam het nummer 370 te geven.
Net zoals lijn 197 naar 497 dat ook niet is, aangezien alle lijnen in de Krimpenerwaard in de 190-reeks zitten en spitslijnen in de 290-reeks. Zelfs de "stadslijnen" van Krimpen doen mee en zitten in de 90-reeks.
Bovendien moeten reizigers voor lijn 470 het HOV-kilometertarief blijven betalen terwijl voor lijn 497 het normale kilometertarief van toepassing blijft. Dat is ook redelijk onnavolgbaar.
Net zoals lijn 197 naar 497 dat ook niet is, aangezien alle lijnen in de Krimpenerwaard in de 190-reeks zitten en spitslijnen in de 290-reeks. Zelfs de "stadslijnen" van Krimpen doen mee en zitten in de 90-reeks.
Bovendien moeten reizigers voor lijn 470 het HOV-kilometertarief blijven betalen terwijl voor lijn 497 het normale kilometertarief van toepassing blijft. Dat is ook redelijk onnavolgbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Klopt het dat ik lijn 101 mis in het document met de check-ins per lijn?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Die zijn waarschijnlijk bij de 147 opgeteld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Wat betreft tarifering is het inderdaad niet logisch, maar dat zal te maken hebben met de betreffende concessie. Ik heb altijd begrepen dat R-net lijnen in Z-H de 4xx nummerreeks krijgen. Dus al deze omnummeringen zijnSuus schreef:Het is geen logische omnummering, vooral omdat er op het moment toch geen plannen zijn een lijn in de regio Amsterdam het nummer 370 te geven.
Net zoals lijn 197 naar 497 dat ook niet is, aangezien alle lijnen in de Krimpenerwaard in de 190-reeks zitten en spitslijnen in de 290-reeks. Zelfs de "stadslijnen" van Krimpen doen mee en zitten in de 90-reeks.
Bovendien moeten reizigers voor lijn 470 het HOV-kilometertarief blijven betalen terwijl voor lijn 497 het normale kilometertarief van toepassing blijft. Dat is ook redelijk onnavolgbaar.
een logisch gevolg daarvan, toch?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Och ja, omnummeren... 'Mijn' verbinding Leiderdorp - Leiden krijgt in twee jaar tijd drie verschillende nummers: in 2016 was het Qliner 365, in 2017 is het Qliner 366 en in 2018 wordt het R-net 410. De logica hierin is voor mij ook redelijk onnavolgbaar. Sowieso komt het nummer 410 volledig uit de lucht vallen - had er dan nog 466 (of 406 naar analogie van stadslijn 6) van gemaakt ofzo...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Voor wat betreft de lijnnummerdiscussie, gemiddelde reiziger be like:
🍉
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Waarschijnlijk zal je de logica gaan ontdekken over een paar jaar als er meer R-net lijnen in ZH bij komen en dan zal blijken dat iedere concessie zijn eigen nummerreeks in de 400-serie heeft. En nu hou ik erover op..... :)Thom69 schreef:Och ja, omnummeren... 'Mijn' verbinding Leiderdorp - Leiden krijgt in twee jaar tijd drie verschillende nummers: in 2016 was het Qliner 365, in 2017 is het Qliner 366 en in 2018 wordt het R-net 410. De logica hierin is voor mij ook redelijk onnavolgbaar. Sowieso komt het nummer 410 volledig uit de lucht vallen - had er dan nog 466 (of 406 naar analogie van stadslijn 6) van gemaakt ofzo...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ook niet helemaal, aangezien ZHN nu dus 400, 410, 470 en 497 kent ;) Los van dit verhaal maar gerelateerd aan nummertjes: ik mag aannemen dat de lijnen 186/187 onder een enkel nummer gereden gaan worden - ze hebben op Oegstgeest - Boskoop station toch exact dezelfde route?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Thom69, dat is inderdaad niet logisch, ik schreef dit omdat in NH iedere concessie zijn eigen 3xx reeksen heeft, op een paar uitzonderingen na, lijn 300 en in december lijn 397, de rest van de nummering is per vervoerder/concessie heel logisch.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 156 gasten