OVer je treinreiservaringen in april 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen kreeg ik volgens de ARGOS-borden van Maastricht vertraging: "Vandaag zet Prorail alle wissels op zomertijd. Dank voor uw begrip."...

Vervolgens had de Intercity uit Eindhoven (trein 815, aankomst 07:35) geen zin om de reizigers uit de trein te laten. Ergens om 07:50 is het toch gelukt om de deuren open te krijgen, de tegentrein naar Alkmaar (vertrektijd 07:53) vertrok met +5 uit Maastricht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Vinny »

Vandaag in de ICE naar Frankfurt een broodje curryworst gegeten. Heerlijk 8-)
Ik zat tegenover een Italiaanse Iranees die al 25 jaar in Nederland woonde en op zakenreis was. Hij bood me een biertje aan. Dat vond ik wat vroeg (kwart voor één); bovendien moest ik nog werken. Het was wel heel gezellig; samen met een passagierende machinist die moest wegleren tussen Venlo en Köln (tip: er gaan binnenkort grootschalige werkzaamheden van start tussen Zevenaar en Emmerich, zodat er veel vaker ICE's via Venlo gaan rijden). Daarnaast bestond er een soort van spanning in het treinmanagementteam; de hoofdconducteur had duidelijk sjans van twee treinassistentes. Een andere treinassistente had een tentoonstellingsboekje waar in werd gebladerd, en ze vertelde dat ze oorspronkelijk uit Albanië kwam. Overigens sprak het board-team amper Nederlands...

Ondanks de ruim vijf minuten vertraging heb ik me prima vermaakt in de ICE.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daantje »

Voor het overzicht is het topic 'over je treinreiservaringen in maart 2008' gesloten. Bovenstaande berichten zijn afkomstig uit dat topic maar gepost in april dus gaan we vanaf vandaag vrolijk verder in dit nieuwe topic :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Aking »

vanmorgen om 09:10 stond de 141 (IC Schiphol - Berlijn vertrek 07:41 uit Amersfoort) in Amersfoort aangekondigd met +10 :roll: (en er stond een groep van ongeveer 20 man bepakt en bezakt op het perron, dus ik gok dat ie nog niet geweest was)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Mark »

Trein 141 had +110 a.g.v. een defecte loc (1852). Loc 1854 is te hulp geschoten en heeft de trein naar Bad Bentheim gebracht.

Beide locs hebben vervolgens meteen trein 144 mee teruggenomen richting Schiphol, maar strandden alweer in Hengelo door de defecte bovenleiding te Borne. Trein 144 is vervolgens gekeerd op de 300143 naar Bad Bentheim, en de locs zijn vervolgens los teruggekeerd naar Hengelo, waar ze nu nog staan ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Aking »

Maakt de Digitale CTA van 110 dan automatisch 10? of waren ze weer es vergeten de vertraging bij te werken? :roll:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Freek »

dat er een 140 gestrand was in Hengelo heb ik gemerkt. Het leverde namelijk staanplaatsen op in de stoptrein van (oldenzaal)-Hengelo-Zutphen (vertrek Hengelo, 13.44). Doordat er geen treinverkeer mogelijk was tussen Almelo en Hengelo zijn de internationale reizigers massaal naar het loket gegaan. In de Syntustrein zaten zeer veel Duiter mèt uit draai van het loket. Had ik lekker een sta plaats. In Zutphen lekker verwarring (ja zelfs op zo'n groot station) waar vertrekt de trein naar Arnhem (om aldaar over te stappen richting Amsterdam).

Vandaag ook weer goed kunnen zien hoe een storing elders (hier dus Almelo-Hengelo) voor vertragingen kan zorgen op een veel groter gebied. Door de vele instappers in Zutphen op de ic naar Nijmegen vertrok deze met een +2. Hierdoor moesten we in Arnhem wachten voor we konden vertrekken, wat uiteindelijk een +5 opleverde. (Ja zelfs met de ruime rijtijden tussen zp en ah) Daarna mochten we nog 5 minuten wachten voor we Nijmegen konden binnen rijden. Daar vertrok namelijk nog een 3600 (Roosendaal-Arnhem, v Nijmegen 15.44) met +28, de volgende 3600 zat er met +5 achter.

Daarnaast zorgde de vele instappers op Hengelo ook voor vertraging op het enkelsporige traject Zutphen-Oldenzaal.
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door dvdhoven »

Trein 1614 werd aangekondigd met +5 en vertrok +4 uit Deventer. Ondanks de vertraging werd de trein in Harselaar (Bnva) aan het wissels poetsen gezet, net als gisteren overigens. En ja aankomst in Amersfoort om 6:25. :cry: Maar net als gisteren geluk, spul van Zwolle iets te laat. Op spoor 8 stond het sein geel, dus de vuiltrein naar Mas moest nog komen; ik had bij binnenkomst het herhaalsein voor spoor 6 al veilig gezien en ongeveer gelijk met de vuiltrein (58325) kwam 514 ook binnenlopen op spoor 6. Vertrok met +3 dus het viel allemaal wel weer mee.
En ondanks dat ik het tig keer gezien heb, blijft het fascinerend en fraai, zo'n 10 bakken ICM binnen te zien komen. :)
En dan ook nog een snoepje in de vorm van een cargo, me happy. :)
Op spoor 8 in Utrecht stond trein 2819 defect te zijn, gaf wat verwarring. Trein 12514 kwam voor de verandering achter 514 aan en kwam na vertrek van 514 binnen op spoor 8 in Utrecht.
Dick van den Hoven
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door webguy »

Ik las vanmorgen in de Rails dat de NS site binnenkort in een nieuw jasje wordt gestopt, en er een betere reisplanner komt! Eindelijk... Aan de andere kant wordt het een ramp, de NS kennend. Wel hoop ik dat ze die nieuwe AV er bijhalen (al moet ik dan weer m'n scriptje aanpassen ;) )...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Justin »

Gisteren was het erg gezellig met trein 21783 (Vertrek 22.02 Rotterdam - Utrecht - Enschede). We vertrokken met +8 door 'technische storingen' (hoop niet met mijn ICMm 4020 waar ik in zat). Zodoende tot Gouda nog wel wat ingehaald met +6, maar vlak voor Gd stond er een goederentrein voor ons. Enfin, met +10 in Gouda 'aanmeren', en de CTA stond vreemd genoeg op Amersfoort i.p.v. Enschede. De 1783 was allang voor ons uit, en voor Utrecht konden we ook nog lang wachten...

te Utrecht werd maar besloten de 21783 af te sluiten, en te Utrecht werden er twee stellen bijgekoppeld. Vraag me alleen af of dat het Haagse gedeelte was, aangezien die nauwelijks reizigers bevatte en er nog veel mensen op het perron stonden... Dus uiteindelijk vertrok trein 1783 vanaf Utrecht met +10, 4 treinstellen, waarvan 2 afgesloten :| . Ik had allang mn bus naar Zeist gemist door de heisa, gelukkig rijdt het in een halfuursdienst...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

- vanmorgen weer de gebruikelijke 12 bakken IRM in de 2121 (6.49 Dordrecht -> Bergen op Zoom), waarvan de achterste echter waren afgesloten. Die zijn immers pas op de terugweg echt nodig
- ICRm in de 1916 (6.59 Dordrecht -> Den Haag C.), da's ook weer voor 't eerst in maanden (was tot 7 december 2007 nog planmatig)
- in Dordrecht vertrok de 1958 met +5 (17.29 -> Den Haag C.) van spoor 2, de 5158 (17.37 -> Den Haag C.) was precies omgekeerd gespoorwijzigd en vertrok van spoor 1
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef: - ICRm in de 1916 (6.59 Dordrecht -> Den Haag C.), da's ook weer voor 't eerst in maanden (was tot 7 december 2007 nog planmatig)
Vanaf 8 april schijnt er weer een setje ICRm in de 1900 te rijden, dus misschien ook wel in de 1916. Dan zou het kunnen zijn dat ze de reizigers daarop vast voorbereiden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Dat planmatige setje vanaf komende week gaat o.a. in de 1963 rijden... 1916 is een andere omloop :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Meltrain »

Oke, ik wist niet in welke omloop hij ging rijden, alleen maar dat hij in de 1900 ging rijden. :wink:
(En omdat hij eerder ook al in de 1916 reed, ging ik ervanuit dat dat nu ook weer zal zijn.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Het setje in de 1916 was er eentje die uitgewisseld werd met de 3500-serie, had geloof ik te maken met ICK wat dan eenvoudiger naar Maastricht kon voor onderhoud. Vandaar ook dat dat in een vroege trein begon: voor de uitwisseling is 't wel zo handig dat de omloop van het ding in Eindhoven begint :wink:

Het setje dat nu in o.a. de 1963 gaat rijden is ook uit de 3500 doorgeschoven, maar dan vanwege versterkingen wegens de extra stop in Best daarvan vanaf maandag. En het ICK wat daardoor vrijkomt ging geloof ik de verminderde beschikbaarheid van ICK wegens draaistelrevisies opvangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen in de trein naar Nijmegen viel me op dat Miep "Uitstappen rechts/links" schreeuwde tijdens stilstand in Tegelen en Venlo.

Vervolgens met de Intercity van Arnhem naar Ede-Wageningen (v 09:45). Deze vertrok met +5 uit Arnhem en door de vertraging zou ik in Ede trein 31324 van 10:02 naar Amersfoort missen, dus ben ik tussen Arnhem en Ede naar voren gelopen (wat een eind is dat door als die klap- en schuifdeuren van ICL). Aangekomen in Ede bleek dit voor niets te zijn: trein 31324 reed niet, de volgende trein was de 31326 van een half uur later...

Tot slot werd er voor Sittard het volgende omgeroepen: "De nummers van de treinstellen kunt u vinden op de display's". Ik spot ondertussen al enkele jaartjes, maar daar ben ik nog nooit een nummertje tegengekomen...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Karl »

Al de hele week zie ik in Utrecht een sleep ICK langskomen waarvan het voorlaatste, of tweede (ligt aan de richting) rijtuig in DB kleuren gestoken. Iemand die hier meer van weet?

Verder rijdt 's ochtends eerst de SLT-6 voorbij en daarna de SLT-4.

En vandaag haalde we bij Woerden een stoptrein in met de IC richting Utrecht, gaat de IC daarna in de ankers om de stoptrein voor te laten. Daarna naar Utrecht gesukkeld aangezien die stoptrein natuurlijk nog te Vleuten en Terwijde stopt. :evil:
Het is een spectrum.
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Sebastiaan »

Ik denk dat je geen ICK hebt gezien maar ICL , dat zijn namelijk gehuurde rijtuigen van de DB waarvan er nog een aantal in de DB kleurstelling rondrijden :wink:
mvg,
Sebastiaan
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

En die ICL-stam rijdt in de 2000 (Arnhem - Den Haag).
Verder rijden ze in de 1500 (Deventer - Amsterdam C).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door JeePee »

De 10541 (Zl 13.20 -> Lw) moest in Zl een paar minuten wachten op een 'rangeerbeweging'. De rangeerbeweging betrof een RN6400 met een afvaltreintje. Door dit prutsrail geintje +6 bij vertrek (aankomst te Zl was -3...) voor de 10541. Ook de 8000 naar Emn, de 9100 naar Gn, de 9100 uit Gn en de 8000 uit Emn kregen hierdoor vertraging van een aantal minuten. Zo haal je natuurlijk nooit je punctualiteit doelstellingen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

Ik hoorde de hele ochtend om de paar minuten de toeter/hoorn van GTW's hier binnen (thuis), vroeg me al af of er wat was. Fietste ik rond 13 uur langs de overweg bij de Paterswoldseweg in Groningen, deden de slagbomen het niet. 1tje bleef hele tijd gesloten, de rest bleef onafgebroken open. :roll: Er stonden wel 3 busjes technici te sleutelen, maar het moest al minstens een paar uur zo zijn aan het getoeter te horen van de treinen.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Op Rotterdam Centraal werd de IC 1926 (Venlo --> Den Haag Centraal) aangekondigd met +15. Opzich niet zo raar, ware het niet dat ik exact om 9:37 uur ook een 1900 door Rotterdam Lombardijen zag scheuren. Volgens de doorkomsttijden zou dit de 1926 moeten zijn. Ik vraag me daarom af hoe hij ineens aan die +15 is gekomen. Ook werd er constant aangekondigd dat hij binnen zou komen op spoor 9, maar waar kwam hij binnen? Op spoor 11. :? Dit werd toen de 1926 al binnen was gelukkig nog gecorigeerd.

Verder kwam om 9:50 uur SGM-II 2011 langzaam over spoor 10 in westelijke richting langs. En ook werd het achterste rijtuig van IC 21735 (Rotterdam --> Deventer) losgekoppeld, terwijl de deuren in de overige rijtuigen (die dus een stukje naar voren reden) gewoon open stonden. Volgens mij hoort dit normaal niet zo te gaan. En in die 21735 werd ik nog voordat we de boog bij Blijdorp uitwaren al gecontroleerd. Lekker snel. :pos:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

mb90 schreef:En ook werd het achterste rijtuig van IC 21735 (Rotterdam --> Deventer) losgekoppeld, terwijl de deuren in de overige rijtuigen (die dus een stukje naar voren reden) gewoon open stonden. Volgens mij hoort dit normaal niet zo te gaan. En in die 21735 werd ik nog voordat we de boog bij Blijdorp uitwaren al gecontroleerd. Lekker snel. :pos:
Zijn dat niet ICM's die naar Deventer rijden? Of bedoel je een treinstel?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Met 21735 bedoel ik de treinserie van de trein naar Deventer, dus de trein waar ik in zat.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

En het achterste treinstel werd dus afgekoppeld? ;-)
Maar dat splitsen met open deuren zie ik wel vaker gebeuren, zeker als het rustig is.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten