Mag ik even kwijt #25

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Mag ik even kwijt #25

Bericht door Meltrain »

Bastiaan schreef: Nee laat maar, dan zoek ik wel ergens een goedkopere :roll:
Op internet toevallig? :wink:
Bastiaan schreef: op internet te krijgen voor 2 á 3 euro.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door webguy »

Action had ooit ook een setje verschillende maten knoopcellen voor een euro...
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Bastiaan »

meltrain schreef:Op internet toevallig? :wink:
Duurt lang :P
Was met het originele batterijtje langs het Onderdelenhuis gegaan en daar hadden ze er nog eentje voor vier euro :)
Maar ik was vanmiddag vooral pissig door die tien euro "want het is een Zwitserse die we er normaal zelf inzetten" bij de horlogemaker. Wát een afzetterij zeg ... En voor het vervangen van een batterij vragen ze natuurlijk nog meer, terwijl je dat net zo goed thuis kunt doen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door STF »

DE CAMPING IS VOL! :D

De laatste vrije plaats is overigens door iemand van OHIH in gebruik genomen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Caspar »

In de Metro staat een ingezonden brief van een boze treinreiziger.
Hij moet 16 euro betalen voor een enkele rit Zwolle- Groningen. Dezelfde meneer beweert dat ie voor slechts 16 euro 3x met zijn auto van Zwolle naar Groningen, en weer terug kan rijden.

Er even van uitgaande dat ie op benzine rijdt, moet ie een auto hebben die minimaal 1 op 65 rijdt, als je voor slechts 16 euro benzine 6x Zwolle- Groningen kan afleggen. En over verdere kosten die je maakt met een auto nog maar te zwijgen... :neg:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Fles »

Caspar schreef:In de Metro staat een ingezonden brief van een boze treinreiziger.
Hij moet 16 euro betalen voor een enkele rit Zwolle- Groningen. Dezelfde meneer beweert dat ie voor slechts 16 euro 3x met zijn auto van Zwolle naar Groningen, en weer terug kan rijden.

Er even van uitgaande dat ie op benzine rijdt, moet ie een auto hebben die minimaal 1 op 65 rijdt, als je voor slechts 16 euro benzine 6x Zwolle- Groningen kan afleggen. En over verdere kosten die je maakt met een auto nog maar te zwijgen... :neg:
Gelezen ja :D Daar kan je toch alleen maar hard om lachen zeg. Zo'n droeftoeter die verstand heeft van werkelijk God noch zure appelen, en ook nog de moeite neemt om even de Wijze Man te gaan uithangen in de krant :lol: Ik ben benieuwd naar de reacties morgen in de Metro :D Altijd lachen dit soort dingen :mrgreen: :pos:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Geert »

Caspar schreef:In de Metro staat een ingezonden brief van een boze treinreiziger.
Hij moet 16 euro betalen voor een enkele rit Zwolle- Groningen. Dezelfde meneer beweert dat ie voor slechts 16 euro 3x met zijn auto van Zwolle naar Groningen, en weer terug kan rijden.

Er even van uitgaande dat ie op benzine rijdt, moet ie een auto hebben die minimaal 1 op 65 rijdt, als je voor slechts 16 euro benzine 6x Zwolle- Groningen kan afleggen. En over verdere kosten die je maakt met een auto nog maar te zwijgen... :neg:
Haha ja, vanmorgen ook gelezen, en berekend dat-ie met de auto waarschijnlijk ongeveer 10 tot 14 euro nodig zou hebben, alleen al aan benzine voor zijn enkele ritje. :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door STF »

Met de Luxemburgse brandstofprijzen en het verbruik van onze auto's zouden we 9,50 euro kwijt zijn voor een enkele rit Zwolle - Groningen. Sinds wanneer is de brandstof in Luxemburg duurder dan in Nederland? :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Suus »

Nog leuker is als een brief waaruit blijkt dat de schrijver helemaal nergens verstand van heeft in zowel Spits, Metro als De Pers verschijnt op dezelfde dag. Als je dan nog niet bent afgegaan bij de reizigers in het OV dan zal de lezer er ook wel net zo veel verstand van hebben :wink:

Het is ook leuk om te zien hoe bepaalde brieven weken blijven doorsudderen terwijl het over helemaal niets gaan (afval in de afvalbak doen bijvoorbeeld), waarbij er zelfs mensen ter toneel verschijnen die vinden dat je afval dan niet in de afvalbak moet doen, maar op de grond moet gooien omdat er geen afvalbak is enzo :roll:

Lokale krantjes zijn net zo erg trouwens. In de Diemer Courant stond een ingezonden brief over dat hij geen lantaarnpaal in zijn straat wilde want dan kwam er licht in zijn slaapkamer naar binnen. De lantaarnpaal stond echter al 20 jaar in de straat en was kort geleden vervangen door een nieuwe :roll: Beetje te laat om dan nog te gaan klagen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Fles »

Bee schreef:Het is ook leuk om te zien hoe bepaalde brieven weken blijven doorsudderen terwijl het over helemaal niets gaan
Of jaren, zoals het eeuwige welles-nietes gezeik over de Stiltecoupés in de trein :lol:

Kan me van een paar weken geleden ook nog een discussie herinneren van iemand die zich opwond over mannen in korte broeken :D Dat heeft ook een aantal dagen geduurd.

Maar eigenlijk is het gewoon diep droevig als je ziet hoeveel moeite mensen doen om zich op te winden over helemaal niets. Waar gaan we heen, met al die steeds kortere lontjes? :roll:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Geert »

Fles schreef:Maar eigenlijk is het gewoon diep droevig als je ziet hoeveel moeite mensen doen om zich op te winden over helemaal niets. Waar gaan we heen, met al die steeds kortere lontjes? :roll:
Ach joh, al die mensen hebben toch niks beters te doen als ze in de trein/bus zitten en dan gaan ze maar brieven schrijven aan de Metro enzo ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Fles »

:idea: Ik ga maar eens een brief schrijven over al die vervelende briefschrijvers die de stripjespagina vervuilen met hun niemendallerige gezwets en gejammer over NIKS :twisted: :mrgreen:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door STF »

Zozo, het aankoopbedrag van het 2e beschadigde paaltje bij de achter-inrit is gisteren aan ons overgemaakt en gisteren kregen we ook een brief van de verzekering omtrent het 1e beschadigde paaltje dat ze een schade-expert langs willen sturen om de schade aan onze auto te komen bekijken. (Ik geloof niet dat ze het schadeformulier goed begrepen hebben bij de verzekering... :wink: We hebben maar een briefje teruggestuurd dat ons paaltje schade heeft en niet onze auto. )
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door tsov »

Komkommertijd :D :pos:

Man bijt zijn hond
Uitgegeven: 5 augustus 2009 16:19
Laatst gewijzigd: 5 augustus 2009 16:22

KEULEN - De 39-jarige Manfred T., die bij een tramhalte in Keulen zijn teef in haar oor beet, moet een boete van 300 euro betalen. De kantonrechter veroordeelde hem woensdag wegens schending van de Duitse wet op de dierenbescherming.
nu.nl
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Suus »

In datzelfde kader:

UFO in Harderwijk
De politie van Harderwijk is gisteren even na middernacht poolshoogte gaan nemen nadat diverse inwoners een UFO boven de stad hadden waargenomen. Een inwoner alarmeerde de politie nadat een vreemd voorwerp met lichtjes al een halfuur vanaf de boulevard op een hoogte van zo’n tweehonderd meter te zien was. Eerst werd gedacht dat het om een vlieger met lampjes ging. Maar omdat een vliegertouw ontbrak raakte men toch ongerust. De politie denkt dat er sprake was van een Thaise lampion. Dit is een papieren voorwerp, dat opstijgt en lang in de lucht kan zweven als er een brandende kaars of
theelichtje in wordt geplaatst. In de buurt van rieten daken en hooibergen is dit gevaarlijk, waarschuwt de politie.
Bron: Metro van 6 augustus.

ET is coming to town :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Caspar »

Fles schreef::idea: Ik ga maar eens een brief schrijven over al die vervelende briefschrijvers die de stripjespagina vervuilen met hun niemendallerige gezwets en gejammer over NIKS :twisted: :mrgreen:
Je kan ook een brief schrijven met het verzoek de hele brieven pagina op te heffen :lol: Ingezonden brieven kunnen goed zijn, maar in de Metro is dat eigenlijk nooit het geval. Bij een blad als HP de Tijd reageren duidelijk andere mensen, en staan er soms wel scherpe opmerkingen/kanttekeningen in.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door Suus »

Moet je eens de brievenrubriek in de Wetenschap katern van de NRC lezen. Ik snap ze meestal niet eens, zo diepgaand zijn de onderwerpen die er in besproken worden.

De Pers steekt af en toe wel eens de draak met de brievenschrijvers, ook heerlijk om te lezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #24

Bericht door mb90 »

Zo, ik ben weer terug van vakantie. De vakantie was super, de thuiskomst een heel stuk minder... Eerst hoorde ik onderweg dat 1 van de 2 katten doodgereden is tijdens de vakantie en nu ergens anders begraven ligt en thuis bleek dat we op 5 plekken lekkage hebben van een overgelopen wasmachine 2 etages hoger. Zit hier dus nu best wel met een raar gevoel. :|
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Ruben »

Open TTD / Transport Tycoon Deluxe heeft zijn eigen topic gekregen!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Caspar »

Vanavond weer even wat op de Hispeed site geneusd, en daarbij vielen me weer wat eigenaardigheden op met tarieven.

Er wordt geadverteerd met een enkeltje Marseille à 60€ en met een enkeltje naar Nice voor 136€ Afgezien dat de goedkope stoelen naar Marseille al uitverkocht zijn sinds 2 maanden voor de rest van het jaar, is het toch raar. Want een enkele reis Marseille- Nice is 27,40€ of 34€ in de TGV. Dan zou je dus op 60+27,40€ is 87,40€ moeten uitkomen met het goedkoopste tarief voor Nice.

Reizigers naar Lyon betalen 113€ voor het goedkoopste tarief. Als je een enkeltje boekt naar Valance wat 100km ten zuiden van Lyon ligt voor 60 euro, en daar een los enkeltje naar Lyon koopt bespaar je 30 euro door terug te steken, en dus 200km extra af te leggen.

Overigens vind ik het je reinste misleiding om aanbieding-tarieven te promoten die voor 2009 al helemaal niet meer te verkrijgen zijn (en al 2 maanden niet meer), zoals het geval bij de zon-Thalys.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Reizigers naar Lyon betalen 113€ voor het goedkoopste tarief. Als je een enkeltje boekt naar Valance wat 100km ten zuiden van Lyon ligt voor 60 euro, en daar een los enkeltje naar Lyon koopt bespaar je 30 euro door terug te steken, en dus 200km extra af te leggen.
En waarschijnlijk kun je ook nog 23 euro en 200 km besparen door onderweg naar Valence gewoon in Lyon uit te stappen? :mrgreen:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door webguy »

Na bijna 4 weken van huis geweest te zijn (waarvan 3 in Spanje op vakantie) nu weer thuis. Multimodale en lange reis achter de rug met auto in Spanje naar het vliegveld Santander, met Ryanair (wat ben ik blij dat de NS, Arriva en Veolia 10x beter zijn met vervoer) naar Weeze, daar opgehaald en nachtje Eindhoven, gevolgd door trein+bus vanmorgen naar Ede :)
Forum heb ik beetje bijgehouden qua lezen en vandaag al weer alles bijgelezen :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Wubbo »

Zo. Tas is ingepakt, ik hoop dat ik alles heb. Ik ga er even 3 weken tussenuit, zie jullie eind van de maand weer! Breek de boel niet af als ik weg ben he? ;-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Zo. Tas is ingepakt, ik hoop dat ik alles heb. Ik ga er even 3 weken tussenuit, zie jullie eind van de maand weer! Breek de boel niet af als ik weg ben he? ;-)
Veel plezier!! :pos:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Caspar »

Gister viel me in de tram in Amsterdam (lijn 17) op dat er veel jongeren met een ov studentenkaart na het inchecken enige seconde later direct weer hun pasje voor de kaartlezer hielden om uit te checken. Bij 1 halte zag ik minstens 10 mensen met chipkaart instappen waarvan er zeker 5 direct weer uit gingen checken.
Ik hoorde nog een meid tegen een andere sjoemelaar zeggen dat ze vond dat ze als student ook in de zomer recht heeft op gratis vervoer, omdat alles toch al zo duur is als student.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten