Dit dus. Ik snap zeker wel dat lijn 44 wordt aanbesteed in 2 verschillende concessies, maar voor de doorsnee reiziger werkt dit systeem alleen maar averechts. Zeker als je dan de 44 ook nog ruggengraat maakt van bepaalde verbindingen (avond / zondag), dit was bij Veolia nauwelijks (m.u.v. de Gracht) het geval. Ook hier zag je dat alle andere bussen op hetzelfde traject altijd meer reizigers trokken. Ik meen me zelfs te herinneren, maar dat is puur speculatie, dat de 44 alleen maar leger is geworden sinds de strippenkaart is afgeschaft.Zonnig schreef:Zou het niet veel beter en klantvriendelijke zijn als op de grensoverschrijdende buslijnen beide kaartsystemen gebruik kunnen worden, zeker als deze gezamenlijk gereden wordt. Je kan dan wel het tariefsysteem van het land gebruiken waar de bus dan rijdt (alleen geen 2 x opstaptarief).
Dit betekend dat er zowel met de OV-chipkaart betaald moet kunnen worden als met het Duitse / Belgische systeem.
Concessie Limburg (2017-2031)
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nee, dat is niet puur speculatie. Zoals ik me herinner (toen was ik nog geen chauffeur) waren er geen strippenkaarten te koop op ASEAG-bussen maar je kon ze wel gewoon laten afstempelen. Dus geen verschil tegenover een NL-bus die je nu vanwege de Chipkaart wel hebt.JuulStikkelbroek schreef:Ik meen me zelfs te herinneren, maar dat is puur speculatie, dat de 44 alleen maar leger is geworden sinds de strippenkaart is afgeschaft.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik kom op 8.30 euro uit voor Heerlen-Aachen met ubergangstarief, avv en het nederlandse stuk.ICE11 schreef:Heb het net zelf getest voor het traject van Heerlen Station naar Aachen Bushof met lijn 44. Zowel via 9292ov.nl als via arriva.nl. De door beide genoemde ritprijs van 5,30 Euro is correct, dat is Übergangstarif Aachen-Heerlen Preisstufe 3.
Die 5.30 is gewoon het chipkaarttarief op de hele lijn.
Dat bedrag is ook afgeschreven om mijn kaart. Check uit Aachen Elisembrunnen
Laatst gewijzigd door huibf op vr 25 aug 2017, 20:50, 2 keer totaal gewijzigd.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dit zegt Arriva zelf:
https://www.arriva.nl/limburg/abonnemen ... reizen.htm
https://www.arriva.nl/limburg/abonnemen ... reizen.htm
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat is onvolledig. Welke Stufe geldt dan tussen Heerlen en Aken.
Het blijkt H3 te zijn. Ik dacht H4.
https://avv.de/de/tickets/tickets-fuer- ... er_emr.pdf
Het blijkt H3 te zijn. Ik dacht H4.
https://avv.de/de/tickets/tickets-fuer- ... er_emr.pdf
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 05 sep 2017, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Aachen-Heerlen is Preisstufe 3, dus 5,30 Euro.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De folder in het linkje is nog niet bijgewerkt. Er staat nog Veolia in.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vanaf 30 augustus gaat er in de ochtend één rit (6:39 uit Roermond) op lijn 364 verder rijden vanaf Heinsberg Busbahnhof naar Heinsberg Agentur für Arbeit.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Bedoel je niet die van 7:39 ? Dit is dan anders dan wat er vanaf decembe 2017 gaat gebeuren. Daar rijdt ook een rit door naar Agentur für Arbeit.
Die komt om iets voor half 9 aan.
Die komt om iets voor half 9 aan.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 05 sep 2017, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nee, de AVV heeft het over half 8. https://avv.de/de/aktuelles/neuigkeiten ... hresbeginn
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
http://m.limburger.nl/cnt/dmf20170827_0 ... tekeningen
Volgens dit bericht gaan er over shuttles omgezet worden in vaste lijnen. Iemand enig idee welke lijnen dat zouden kunnen zijn?
Volgens dit bericht gaan er over shuttles omgezet worden in vaste lijnen. Iemand enig idee welke lijnen dat zouden kunnen zijn?
Ik heb geen onderschrift
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat klopt. Ik mag op dit moment nog niet meer vertellen. Die naar Kanne lekte al uit.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Kun je ons misschien wel vertellen wanneer de plannen bekend gemaakt worden?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nee. Dat weet ik niet. Maar op een gegeven moment komt het in de provincie en mogelijk zijn dan de stukken ergens op de site te vinden.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Zondag mocht een 13 meter Volvo de gehele dag dienst doen op de fraaie lijn 57. Was (op de rit waar ik in zat) wel krap door de smalle straatjes van de dorpjes op de route.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Arriva behandelt dit tot december als omleiding. West heeft het wel vermeldt op hun site.regenmaker schreef:Vanaf 30 augustus gaat er in de ochtend één rit (6:39 uit Roermond) op lijn 364 verder rijden vanaf Heinsberg Busbahnhof naar Heinsberg Agentur für Arbeit.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vanaf vandaag gaat de rit van 6:46 uit Roermond, aankomst 7:25 in Heinsberg doorrijden op die omleiding.
Bij de nieuwe dienstregeling in december zal deze rit vast in het systeem komen te staan.
Bij de nieuwe dienstregeling in december zal deze rit vast in het systeem komen te staan.
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik weet niet of dit het juiste topic is om deze vraag te stellen. Geldt het "Wochenend-Ticket Jugendliche" ook vanaf Heerlen en is deze in de automaat aldaar verkrijgbaar? https://avv.de/de/tickets/tickets-fuer- ... end-ticket
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als je een ticket hebt voor het gebied AVV gebied plus kiest kan je vanaf Heerlen met de trein.
Op de kaartautomaat in Heerlen is als het goed is het complete ach aanbod verkrijgbaar. Voor het stuk Heerlen - Herzogenrath is dat kaartje dus niet geldig.
Het goedkoopste zal zijn om op een NS automaat een kaartje te kopen naar Herzogenrath. Indien je in Nederland gebruik maakt van een studenten ov, dagkaart of ander abonnement wat je op dat moment 100% korting geeft kost een retourtje slechts €3,-. Die prijs krijg je alleen bij de NS automaat of via NS International
Op de kaartautomaat in Heerlen is als het goed is het complete ach aanbod verkrijgbaar. Voor het stuk Heerlen - Herzogenrath is dat kaartje dus niet geldig.
Het goedkoopste zal zijn om op een NS automaat een kaartje te kopen naar Herzogenrath. Indien je in Nederland gebruik maakt van een studenten ov, dagkaart of ander abonnement wat je op dat moment 100% korting geeft kost een retourtje slechts €3,-. Die prijs krijg je alleen bij de NS automaat of via NS International
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 19 nov 2011, 15:57
- Locatie: Voerendaal
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Weet iemand of er in december iets gaat gebeuren aan de situatie rond Zuyd Hogeschool in Heerlen? De situatie is daar nog altijd verschrikkelijk, zeker in de middagspits. Er wordt daar veel te weinig capaciteit geboden.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl
www.miljoenenlijn.nl
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik hoorde van mensen dat al bekend is wat er in december gaat gebeuren mer de bussen. Waar is dat te vinden???
Vaste reiziger Arriva Limburg, Maastricht & Bravo (Hermes & Arriva) Noord-Braband :)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Had je dat die mensen niet meteen even moeten vragen? :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als chauffeurs weten wij nog niets in elk geval. :?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Nee omdat een mevrouw die voor de wijk Heer aan het praten was met de provincie om de busverbinding terug te halen al een foto had met lijn 2 in Maastricht
Vaste reiziger Arriva Limburg, Maastricht & Bravo (Hermes & Arriva) Noord-Braband :)
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Volgens nog onbevestigde berichten gaat:YvesDLV schreef:Ik hoorde van mensen dat al bekend is wat er in december gaat gebeuren mer de bussen. Waar is dat te vinden???
* lijn 2 de oude route van Veolia lijn 6 door Heer oppakken
* worden lijnen 4 en 7 die nu nog eindigen in respectievelijk Pottenberg en Caberg weer met elkaar verknoopt via de lus door Malberg
* krijgt Wyckerpoort weer een busverbinding
Zie ook dit kaartje dat eerder voorbij kwam in dit topic.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten