Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ezra schreef:Is het niet zo dat een nummer wordt toegekend aan een onderaannemer en dat als er materieel verschuift naar een andere onderaannemer, het nummer dan dus ook verandert naar het nummer dat aan die onderaannemer was toebedeeld?
Het ging hier om het interne nummer bij Besseling (610) wat verhuist was van de 1801 naar de 1800, de Syntus-nummers blijven gewoon gelijk als een bus naar een andere onderaannemer gaat.
@marvinkok: Laten we het erop houden dat het blijkbaar een wat complexe constructie is gezien zeker de wagens van Besseling en Tourquase door hen volop voor eigen werk worden ingezet in het weekend, maar aan de andere kant Besseling blijkbaar niet z'n interne nummers erop mag plakken want ze rijden al tijden met briefjes achter de voorruit rond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
marvinkok schreef:Alle bussen zijn gewoon van Syntus. (geleased uiteraard...) Met de verschillende onderaannemers zijn ook verschillende afspraken gemaakt over de manier van gebruiken, te denken valt aan huren van Syntus, in bruikleen van Syntus etc. Daarmee hangt ook weer samen in hoeverre de bussen voor andere werkzaamheden gebruikt mogen worden.
Ga nu niet vragen hoe het allemaal precies zit, dat weet ik ook niet... Ik ben tenslotte geen boekhouder bij Syntus, maar machinist /buschauffeur
Dit is trouwens een geniale manier om de kosten te drukken, door regulier materieel in weekenden en vakanties voor treinvervangend vervoer in te zetten.
Iedereen sprak toch over Syntus 1101. Nou, hier is deze. Die is dus niet (meer) naar TCR.
Dit is een reportage gemaakt tussen 20 en 25 juli door Jack Oosterbosch van openbaarvervoerinboskoop.
OmniLezer schreef:Iedereen sprak toch over Syntus 1101. Nou, hier is deze. Die is dus niet (meer) naar TCR.
Onder welke steen heb jij gezeten? 'tis hier toch al meermaals langsgekomen dat de 1101 zoals op jouw foto een andere bus is dan de demo die destijds als 1101 gepresenteerd is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Alleen waren ze niet tevreden over het design(en indeling/interieur blablabla) waardoor deze weer in de verkoop hebben gedaan.
Deze is door TCR gekocht en ziet er nu zo uit.
De, nu Syntus 1101, was de tweede Demobus met het goede design en indeling, geleverd begin september 2016 Na goedkeuring etc zijn de overige besteld. Deze, de 1101 heeft ook voorlopend kenteken (bhs ipv bhv).
OmniLezer schreef:Iedereen sprak toch over Syntus 1101. Nou, hier is deze. Die is dus niet (meer) naar TCR.
Onder welke steen heb jij gezeten? 'tis hier toch al meermaals langsgekomen dat de 1101 zoals op jouw foto een andere bus is dan de demo die destijds als 1101 gepresenteerd is.
Onder de steen die niet in Utrecht of Amersfoort is, laat me toch.
Ik probeer het een beetje op te pakken. Nu weet ik het.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Daniel schreef: 'tis hier toch al meermaals langsgekomen dat de 1101 zoals op jouw foto een andere bus is dan de demo die destijds als 1101 gepresenteerd is.
De TCR had geen Syntus nummer tijdens de presentatie.
Ik heb nooit een foto gezien van de eerste demo setera van syntus zonder handelaarskenteken. Maar wel van iemand van EVObus zelf dat de 1101 de eerste is. Maar dat wordt in alle toonaarden ontkracht. Dus ik weet het niet meer.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dylanwild94 schreef:Ik heb nooit een foto gezien van de eerste demo setera van syntus zonder handelaarskenteken. Maar wel van iemand van EVObus zelf dat de 1101 de eerste is. Maar dat wordt in alle toonaarden ontkracht. Dus ik weet het niet meer.
De eerste demo heeft geen geel kenteken gehand onder Syntus.
Kijk, ik let nooit op die handelaars platen. Ik ben er ook niet bekend en nooit in beiden 1101 bussen geweest.
Van buiten zie ik op plaatjes Syntus zitjes en een Syntus bus. Dit in beiden bussen.
Zou iemand een exact voorbeeld kunnen noemen van een verschil tussen "TCR" 1101 en Syntus 1101?
Niets iets vaags en globaal als "een paar foutjes in de interieur" maar iets als "de kinderwagen ruimte zat links op rechts" ofzo iets.
Ik ben benieuwd en wil dit beter begrijpen
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dylanwild94 schreef:Ik heb nooit een foto gezien van de eerste demo setera van syntus zonder handelaarskenteken. Maar wel van iemand van EVObus zelf dat de 1101 de eerste is. Maar dat wordt in alle toonaarden ontkracht. Dus ik weet het niet meer.
Denk ook even logisch na: waarom zou TCR een bus hebben met Syntus-interieur? Dat zou toch complete onzin zijn als het niet de ex-demobus is?
Okee dus kortom: TCR 1101 was de demo bus, maar is om onduidelijke redenen fout gekeurd en naar TCR gegaan.
Nu heeft Syntus een eigen Setra 1101. Alleen is deze gelijk aan de eerste helft van de Setra's.
Dat is ook stom. Dan zou ik toch gelijk eentje met dubbele achterdeur bestellen. Doe het gelijk goed, zou ik zeggen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dylanwild94 schreef:Ik heb nooit een foto gezien van de eerste demo setera van syntus zonder handelaarskenteken. Maar wel van iemand van EVObus zelf dat de 1101 de eerste is. Maar dat wordt in alle toonaarden ontkracht. Dus ik weet het niet meer.
Hier voor jou TCR 566 Dit is de demobus die TCR nu heeft. Corrigeer me waar ik fout ga.
Dit is dezelfde bus. Deze heeft ook geen serienummer.
En dit is een echte Syntus bus. De grill is anders. Dat is wel wat ik weet en deze heeft ook een serienummer.
Een demo bus is volgens mij altijd de eerste bus, want je kan serie bussen maken en dan pas op het laatst een demobus plaatsen om te kijken of deze wel goed is. Gevolg als je dat doet: De hele serie bussen overnieuw. Verspilde bussen= verspild eten.
Snap je het metafoor?
*corrigeer me waar ik fout ga.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Ik zie wel verschillen in de stoelbekleding ook al is het op de 1e lastig te zien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Syntus Utrecht Citea 1881 reed vandaag rond 20:40 door de wijk Veldhuizen in Ede, met "50 Garage" op de lijnfilm. De bus reed met de klok mee over de Hofbeeklaan en haalde bij de halte Middelbeek lijn 1 (EDIT: had me vergist in het lijnnummer) in.
Laatst gewijzigd door AlbertPool op di 05 sep 2017, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht je het over het lijnnnummer op het display hebben: de bus reed daar geen lijndienst, ik zat op dat moment zelf in de MAN bus van (EDIT) lijn 1 en meer komt er niet langs in die richting.
Laatst gewijzigd door AlbertPool op di 05 sep 2017, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh, dan kan het vast een gestrande bus zijn van een chauffeur die pauze wilde nemen.
De Rotterdamse variant is: R-net Connexxion bussen bij RET halte Van de Woestijne straat (lijn 70 en 84 en geen lijn 436).
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 04 sep 2017, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:quote verwijderd, was vorige bericht
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Bus gaat gewoon richting stalling in Ede? Syntus gebruikt geen 999 geen dienst, maar heeft lijn nummer vanuit laatst lijn erop staan + geen dienst, naar garage of 'Syntus Utrecht'
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.