Mag ik even kwijt #25

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door JWM »

Die zijn wel 50 cent kwijt voor het basistarief en bovendien rijden ze zwart... Zijn er wel eens controles in de Amsterdamse conducteurtrams?
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zover ik weet heeeel af en toe. Ze pakken natuurlijk liever lijn 5, 16 of 24.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Daantje »

Als je binnen x minuten (dacht 20 minuten ofzo) weer uitcheckt op dezelfde plaats betaal je toch niets? Dat was toch om mensen uit te zwaaien enzo? Of is dat alleen bij de trein?
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door JeePee »

Dat is alleen bij de trein zo ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Ook bij de metro. Bij bus en tram inderdaad niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Hoewel dubbelpost, vier ik toch even een feestje :pos:

Uiterlijk december gaan de A32-trams eruit, minimaal tot 2013 sprinters tussen Gouda en Alphen. Besloten door de provincie in overleg met de NS :D Zeven minuten reistijdwinst :pos: :pos: :pos:

Ik zal nog even een goed artikel opsnorren zo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door webguy »

Hmm, krijgt de HTM die trams dan? Staan ze daar niet een beetje om te springen om andere trams te vervangen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Wat willen ze met die afgeragde dingen dan? Ze zijn te breed voor het stadsnet van de HTM (2,65 ipv 2,4), hebben op dit moment nog een andere bovenleidingspanning nodig (1500v ipv 600~750v). Ze kunnen ze dan beter weer in de originele staat terugbrengen en terugverkopen aan SL in Stockholm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

Bee schreef:Zeven minuten reistijdwinst :pos:
Waarom denk je dat? :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Zie http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=10&t=2851

Maar het is inderdaad niet voor alle reizigers, alleen voor doorgaande reizigers over Alphen naar Leiden, de doorgaande treinen staan nu 7 minuten stil in Alphen, ook vanwege splits en combineeracties. Maar eigenlijk moet het in Alphen terug naar voor 1950, toen alle treinen uit Gouda nog doorreden naar Leiden, alleen dan met de frequenties van nu (2x per uur ipv 1x per uur). Het kan, gezien de huidige situatie in de spits:

Trein uit Leiden komt aan in Alphen, trein uit Gouda vertrekt naar Leiden. Komt tegentrein naar Gouda tegen bij Zoeterwoude. Bij aankomst in Leiden vertrekt direct trein naar Utrecht. Zodra trein uit Utrecht aankomt in Leiden vertrekt de trein naar Gouda weer, komt weer tegentrein tegen bij Zoeterwoude, en bij aankomst in Alphen vertrekt direct de trein uit Utrecht naar Leiden weer. Past precies :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

tot er ook maar [insert vingerknip] mis gaat natuurlijk, dan staat de hele T-bone Leiden - Utrecht - Gouda vast :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

En, noem het maar verkwisting, maar ik heb zojuist mijn nuttigste slok bier ooit besteed 8-)

Onderin een van een Spa-flesje inelkaar geMacGyverde makeshift wespenvanger namelijk :P En hij werkt als een tierelier! :pos:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door webguy »

Er zat gister ook al zo'n wesp op de handvaten van mn fietsstuur toen ik de Media Markt uit kwam. Ik zag 'm te laat en dat was dus een grote rode plek omdat ik die wesp vastpakte... Doet nog wel redelijk zeer ook :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

Sucks :| Ik ben echt panisch voor wespen. Ben toen ik klein was (jaar of 4) een keer in m'n oor gestoken door een wesp :roll: Dat ehmmm schept een band, zeg maar :twisted:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Fles schreef:tot er ook maar [insert vingerknip] mis gaat natuurlijk, dan staat de hele T-bone Leiden - Utrecht - Gouda vast :D
Ja, eind vorig jaar ging het korte tijd regelmatig fout omdat de nieuwe SGMm-II problemen hadden met een spanningloze brug in Leiden, maar na een paar weken ging het zelfs beter dan met de oude SGM-II, die veel meer koppelproblemen hadden dan de SGMm-II. De laatste maanden is er weinig te klagen over Alphen-Leiden volgens mij, dat is wel eens anders geweest, vooral in 2006 met de naweeen van Zwammerdam :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Stefan »

Fles schreef:Sucks :| Ik ben echt panisch voor wespen. Ben toen ik klein was (jaar of 4) een keer in m'n oor gestoken door een wesp :roll: Dat ehmmm schept een band, zeg maar :twisted:
Ik ken 't..

Vorige zomer werd ik 2x gestoken door dezelfde wesp terwijl ik op de scooter reed.. Maarja, het was al laat omdat ik om 17.10u uit was, dus ik heb rijdende weg maar dat gif eruit gehaald. :p
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Daantje »

Ik ben twee keer als voorbeeld gebruikt hoe je om moet gaan met wespen, gewoon rustig blijven zitten, niet gaan rennen en maaien. Ik vind wespen niet heel fijn, ben toen ik klein was ook vaak gestoken maar ben er ook niet echt panisch voor.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Ik ben twee keer als voorbeeld gebruikt hoe je om moet gaan met wespen, gewoon rustig blijven zitten,
Ja, dat doe ik ook wel, maar ze moeten gewoon niet te dichtbij komen. :evil:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Stefan »

Even totaal wat anders.. Ik heb eindelijk m'n OV-chipkaart binnen, hulde aan de IB-Groep! :shock: :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door webguy »

De IB-Groep heeft ook zo'n uber-logische site he :P Ik wil mn woonadres veranderen dus klik op adres veranderen, dan krijg je een venster met de keuzes 'Woonsituatie, woonadres en/of postadres'. Als je alleen woonadres aanvinkt, maar dan klikt dat je op je woonadres geen post wil krijgen, wordt je ook nog eens voor een postadres gevraagd, wat dus niet hoort, want dat postadres wilde ik niet wijzigen :P Je kan niet verder tenzij je je postadres nog een keer invoert... Grrr, zie dan dat ik een postadres al heb ingevuld!
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door mb90 »

Op de kruising Vierambachtsstraat / Heemraadssingel zag ik vanmiddag, tijdens het fotograferen van omgeleide bussen en trams door de Dance Parade, een flink ongeluk. Hier stond een auto niet helemaal juist meer met een scheve AKI, een verbogen verkeersbord en 2 brommerhelmen achter de auto:
Afbeelding
Ook stond er links van de auto een tram die de wagen bijna raakte en vol in de remmen moest.

Hoe dit heeft kunnen gebeuren weet ik niet.
___________________________________________________
Stefan schreef:Even totaal wat anders.. Ik heb eindelijk m'n OV-chipkaart binnen, hulde aan de IB-Groep! :shock: :lol:
Zouden ze ineens Zuid-Holland Zuid gevonden hebben. Ik kreeg mijn 2e al binnen en een klasgenoot van mij uit Ooltgensplaat kreeg ook vandaag zijn chipkaart.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door STF »

Twee dorpjes verder is eergisteren een Nederlander 12 meter naar beneden gevallen in een smalle kloof, de redding heeft 2,5 uur geduurd mede doordat de persoon die hulp was gaan halen, de kloof niet meer kon terugvinden. De trauma heli en alles was er bijgekomen, maar de persoon mankeerde totaal niets, nog geen eens een schaafwondje ofzo.


En de buschauffeur van de eerste rit vanuit Reisdorf begint zo onderhand wel een beetje te overdrijven; 25 minuten voor vertrektijd arriveert hij al op de halte, terwijl hij rechtstreeks vanaf de remise komt. Zal mij benieuwen hoe lang het duurt totdat onze buren gaan klagen bij de busmaatschapij dat ze niet kunnen slapen van het motorgeluid.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door STF »

En vandaag is bij datzelfde dorpje een Belg zo'n tien meter omlaag gestort van een rots, zwaar gewond geraakt waarbij ze vier uur nodig hadden om hem van die plek te krijgen. :?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door tsov »

Ik wilde even kwijt dat ik gisteren een bus heb bestuurd! 8-) Gisteren was de verjaardag van OV in Boskoop en ter gelegenheid daarvan werd onder andere de mogelijkheid geboden om een stukje met een lesbus te rijden :D 't Was echt tof om te doen, maar wel enorm zweten! Zo'n Alliance is nogal groot en breed en lang :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door STF »

Haha, grappig.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten