Treinen dagenlang stil door groot onderhoud spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Treinen dagenlang stil door groot onderhoud spoor

Bericht door Geert »

Jups, 25xxx had ik trouwens moeten typen. Heeft te maken met het feit dat er vanaf 05.14 uur tot 01.24 uur (!) een 10-minutendienst wordt onderhouden tussen Delft en Dordrecht (stoptreindienst), vandaar de creatieve nummers (volgens mij treinnummers voor geplande extra treinen).

(Tijden genomen vanaf Rotterdam naar Dordt overigens)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen dagenlang stil door groot onderhoud spoor

Bericht door Daniel »

Hmm, da's dan neem ik aan alleen in het weekend als er zowel werkzaamheden bij Den Haag als ten zuiden van Dordrecht zijn? Voor aanstaande donderdag en vrijdag stond er immers een alle aansluitingen om zeep helpende extra stop in Zwijndrecht voor de s2100 bij de werkzaamheden-info op de NS-site.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Treinen dagenlang stil door groot onderhoud spoor

Bericht door Geert »

Da's inderdaad voor zaterdag, zondag rijdt die s2100 weer naar Dordrecht en met extra stop in Zwijndrecht. Je hebt zaterdag ook nog werkzaamheden bij Delft, dat zal wel de reden zijn voor die treindienst ;)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Treinen dagenlang stil door groot onderhoud spoor

Bericht door Justin »

Naja, gelukkig ben ik vrijdagavond in Helmond (vanuit Wageningen) en zaterdag naar Amsterdam, dus heb niet zo veel te maken met de wkz Ddr-Rsd/Bd :-).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen dagenlang stil door groot onderhoud spoor

Bericht door Daniel »

Voor de liefhebbers: de s5000 (die vrijdag als 705000 rijdt) start ook nog eens een uur eerder. Eerste trein uit Dordrecht is de 705012 om 5.55 uur al. Hij rijdt echter slechts tussen Dordrecht en Rotterdam v.v.

Verder gaat men enthousiast aan de slag met wisseltjes poetsen tussen Dordrecht en Rotterdam met die 705000: ding gaat in Dordrecht van spoor 2, wisselt door naar Zwijndrecht spoor 3, wisselt weer terug voor Barendrecht spoor 2 en bij binnenkomst op Rotterdam C. mag 'ie van het binnenspoor ri. Rtd helemaal naar spoor 4 doorwisselen. Ingehaald wordt 'ie echter niet...

Ben trouwens ook erg benieuwd hoe men dit voor elkaar denkt te krijgen: om .22/.52 vertrekt de s2200 van spoor 3 in Dordrecht naar spoor 3 in Zwijndrecht (volledig rechtdoor dus), terwijl eveneens om .22/.52 de s2100 op spoor 1b in Dordrecht moet binnenkomen. Laatstgenoemde komt echter van spoor 4 in Zwijndrecht en kruist dus kennelijk wel heel erg krap voor de s2200 langs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Treinen dagenlang stil door groot onderhoud spoor

Bericht door mb90 »

Reiziger Ddrs schreef:Voor de liefhebbers: de s5000 (die vrijdag als 705000 rijdt) start ook nog eens een uur eerder. Eerste trein uit Dordrecht is de 705012 om 5.55 uur al. Hij rijdt echter slechts tussen Dordrecht en Rotterdam v.v.
Ehm, de t5012 is altijd de eerste s5000 hoor. :wink: Zie tenminste elke doordeweekse dag de 5012 rijden met meestal 3x Plan V.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen dagenlang stil door groot onderhoud spoor

Bericht door Daniel »

Verrek ja, dat ding komt al uit Dordrecht ook. Kennelijk niet helemaal goed gegaan toen ik gister met de reisplanner zat te klooien op jacht naar de wijzigingen... dacht eerst alleen bij de hele vroege treinen 7050xx-nummers tegen te komen, maar die hebben ze allemaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen dagenlang stil door groot onderhoud spoor

Bericht door Daniel »

Reiziger Ddrs schreef:Ben trouwens ook erg benieuwd hoe men dit voor elkaar denkt te krijgen: om .22/.52 vertrekt de s2200 van spoor 3 in Dordrecht naar spoor 3 in Zwijndrecht (volledig rechtdoor dus), terwijl eveneens om .22/.52 de s2100 op spoor 1b in Dordrecht moet binnenkomen. Laatstgenoemde komt echter van spoor 4 in Zwijndrecht en kruist dus kennelijk wel heel erg krap voor de s2200 langs.
NS bleek dit net als mij wat krap te vinden: de s2100 is daarom naar spoor 4 gespoorwijzigd in Dordrecht :wink:

Verder is het busvervoer goed geregeld: snelbussen naar Breda aansluitend op de s2200, snelbussen naar Roosendaal aansluitend op de s2100 en (deze is wel wat merkwaardig) stopbussen naar Breda aansluitend op de s5100. Nu heb ik geen stopbussen naar Roosendaal gezien, dus het zou goed kunnen dat die in Lage Zwaluwe aansluiten op de stopbus naar Breda wat het weer een stuk logischer maakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen dagenlang stil door groot onderhoud spoor

Bericht door Daniel »

Inmiddels staan ook de vervolgwerkzaamheden in het weekend van 6 en 7 juni op de NS-site, waarbij toch wel iets opmerkelijks opvalt: voor Dordrecht - Breda zijn de maatregelen gelijk aan de voorgaande werkzaamheden (bussen vanaf Zwijndrecht), maar daarnaast worden ook werkzaamheden Rotterdam - Den Haag HS aangekondigd waardoor de s1900 daar niet rijdt.
Uit de combinatie van die twee zou je toch afleiden dat er wel s1900-en rijden tussen Rotterdam en Dordrecht (in tegenstelling tot afgelopen weekend), maar da's dus niet het geval volgens de reisplanner... NS slaagt wel met vlag en wimpel voor de cursus hoe zaai ik verwarring zeg :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen dagenlang stil door groot onderhoud spoor

Bericht door Daniel »

De komende twee weekenden gaan de werkzaamheden tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe weer verder, nu wordt het spoor richting Dordrecht vervangen.
Opvallend is dat men er nu voor kiest om om de overlast te beperken de werkzaamheden uit te voeren in twee weekenden van zaterdag t/m maandag gevolgd door nog een zaterdag en zondag. Zo erg beperkt dat de overlast namelijk niet: in mei/juni was men het hemelvaartweekend van donderdag t/m zondag en een volgend weekend op zaterdag en zondag aan het werk op het spoor ri. Lage Zwaluwe... ze doen er nu dus twee dagen langer over, waarschijnlijk mede doordat het spoor maandag weer bereidbaar moet worden gemaakt i.p.v. dat de werkzaamheden afgerond kunnen worden.

Overigens rijdt op de beide maandagen de s1900 ook tussen Dordrecht en Den Haag Centraal inclusief de extra stop in Zwijndrecht. Op Rotterdam Centraal is richting Utrecht de overstap cross-platform gemaakt aangezien die anders wel erg krap zou worden.
Heeft iemand trouwens enig idee waarom de s2100 er met slechts een extra stop in Zwijndrecht 10 minuten langer over doet? Lijkt me wel erg veel namelijk, de s1900 legt hetzelfde traject met dezelfde extra stop met maar 2 minuten extra reistijd af.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Treinen dagenlang stil door groot onderhoud spoor

Bericht door Fles »

Ow da's kut, hier ga ik last van hebben :neg:

Ik moet over 2 weken nog even naar België op en neer. kan ik weer gaan rerouten. Fucking hindernisbaan ook iedere keer. kut prorail. :neg:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Treinen dagenlang stil door groot onderhoud spoor

Bericht door Meltrain »

Nou ja, komende vanuit Utrecht scheelt het waarschijnlijk niet veel.
Per s800 of s3500 naar 's-Hertogenbosch en daar de omgeleide Benelux naar België pakken (er vanuit gaande dat dit op dezelfde manier opgelost is als voorgaande keren).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen dagenlang stil door groot onderhoud spoor

Bericht door Daniel »

Mja, Benelux rijdt vanaf 's-Hertogenbosch :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Treinen dagenlang stil door groot onderhoud spoor

Bericht door Fles »

Okee, dan moet het op zich niet veel uitmaken idd :) We gaan het zien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten