Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
@dnmw: 503, buurtbus Speuld - Garderen en aflosbus zijn ook bestemmingen die worden gebruikt voor matritten.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ze zijn wel creatief daar bij Syntus Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat is maar net wat de chauffeur er zelf voor zet: standaard is het 'Geen dienst' en naar de stalling 'Garage'.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zag in de avond een amba als 80 richting centraal. Waarom rijden ze nog? Er zijn voldoende setra en nieuwe tunnelbussen.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De Setra's worden aangepast. Daardoor kunnen er minder rijden en rijden een paar Amba's mee.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Kan iemand mijn geheugen opfrissen en uitleggen wat een matrit is?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Gokje: ledig-materieel-rit?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Klopt ja, of in gewoon Nederlands: een rit met een lege bus van bv. het eindpunt van z'n eerste rit naar het beginpunt van z'n volgende rit. Of van de garage naar het beginpunt van de dienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Rijden die BYD's eigenlijk al? Wordt allemaal wel wat 'kort' met testen als ze in december de nieuwe BYD's het intreden gaan doen.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die staan nog steeds op de stalling. Als ze gaan rijden wordt dat vast en zeker hier vermeld.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ze staan zelfs op een opvallend manier in de stalling, namelijk achterstevoren Al het andere materieel staat met de neus naar het hek, maar de BYD's precies andersom. Lijkt erg op kennelijk niet voor de inzet bestemd zijn.
Bij de werkplaats aan de andere kant van de straat staat een groot bord dat Buspartners Amersfoort aan het verbouwen... met een grote foto van een Syntus Overijssel-bus erop
Bij de werkplaats aan de andere kant van de straat staat een groot bord dat Buspartners Amersfoort aan het verbouwen... met een grote foto van een Syntus Overijssel-bus erop
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De rode BYD rijdt nu op de 76. Ik heb geen nummer kunnen ontwaren.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De 1043 is volledig aangepast. Dus met klapzitjes en een lage valdiator bij de rolstoelplek.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Naar mijn menig vindt ik dat de bagagedragers weg mogen. Het word bijna nooit gebruikt en als je ver achterin zit zie je de infoschermen nauwelijks. voor de lange bussen zou het wel van toepassing kunnen zijn.Lijn 45 schreef:De 1043 is volledig aangepast. Dus met klapzitjes en een lage valdiator bij de rolstoelplek.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Misschien dat rek wat inkorten, hoewel ik niet denk dat dat makkelijk mogelijk is.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Of de linke lange rek we halen. Welke stadsbus/lijn rijdt nog met een begagerek? Toen de nieuwe ambas in A'foort kwamen hadden ze ook van die begagerekken maar later weggehaald Zijn.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 14 sep 2017, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat er een bagagerek is is natuurlijk wel handig in combinatie met het feit dat de Setra's een nogal krap gangpad hebben, daar wil je dus absoluut geen bagage in hebben en dan is een rek wel zo praktisch.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Daar komt bij dat de stangen aan de rekken bijzonder goede steun bieden in een drukke bus, veel beter dan de hangende handvatjes die je vaak in andere bussen ziet.
Bij twijfel altijd klagen
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die hangende handvatjes bieden inderdaad nauwelijks steun + dat er stopknoppen zijn bevestigd aan die stangen van het bagagerek.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat is ook het idee bij veel treinen, maar die rekken blijven meestal ongebruikt...Daniel schreef:Dat er een bagagerek is is natuurlijk wel handig in combinatie met het feit dat de Setra's een nogal krap gangpad hebben, daar wil je dus absoluut geen bagage in hebben en dan is een rek wel zo praktisch.
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens mij is het gangpad in de gemiddelde trein nog ruimer dan in een Setra van Syntus Utrecht anders En in treinen blijven ze vooral ongebruikt omdat een beetje koffer er al niet meer in past, wat dat betreft is de ruimte boven het rek in de Setra's een stuk bruikbaarder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als iemand Rosero 1804 zoekt, die heeft brand gehad in Mijdrecht en is terug naar Slowakije.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Is die stop lamp ook gefixt? Vond dat het bij de 16xx serie niet heel netjes was afgewerkt, maar werkte wel perfectLijn 45 schreef:De 1043 is volledig aangepast. Dus met klapzitjes en een lage valdiator bij de rolstoelplek.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
En als iemand Setra 1019 zoekt, deze heeft vanmorgen een gebouw gekopt op busstation Hilversum.Suus schreef:Als iemand Rosero 1804 zoekt, die heeft brand gehad in Mijdrecht en is terug naar Slowakije.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als iemand de 1063 zoekt, die heeft een aanrijding gehad.
De stoplamp zit op dezelfde plek als die in de 1600 reeks.dnmw2705 schreef:Is die stop lamp ook gefixt? Vond dat het bij de 16xx serie niet heel netjes was afgewerkt, maar werkte wel perfectLijn 45 schreef:De 1043 is volledig aangepast. Dus met klapzitjes en een lage valdiator bij de rolstoelplek.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 173 gasten