Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Driebergen-Zeist NS was het eerst altijd, maar nu staat er o.a. op lijn 51 Driebergen-Zeist station

Verstuurd vanaf mijn G620S-L01 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Wat gaat Syntus doen met into the Woods vrijdag en zaterdag a.s.? Pouw reed vorig jeer een pendel tssen Amf en het festival, wat bij het bosbad gevestigd is. gebeurt dat dit jaar weer?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Aking »

Ik had gister een chauffeur die flink zijn best deed om de 9,5 minuut vertraging die hij had er uit te rijden, onderweg werden er maar liefst 3 rode stoplichten meegepakt :mrgreen:

(en voor de zeikerds, een was een voetgangersoversteek met in de verre omgeving niemand in de buurt, en bij de andere twee was het licht net 2 seconde rood)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door nvdw »

Klassieke Utrechtsche Treiter-Lichten (tm) dus, dan kan het, maar ja, tot er zo'n koddebeier je een prent op kenteken bezorgt en die zijn duur :cry:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

'Hardt ver de klant' zoals het mooie GVU dat ooit bracht! *bus*
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Lijn 45 schreef:Wat gaat Syntus doen met into the Woods vrijdag en zaterdag a.s.? Pouw reed vorig jeer een pendel tssen Amf en het festival, wat bij het bosbad gevestigd is. gebeurt dat dit jaar weer?
Om op mijn eigen vraag te reageren: Pouw rijdt dit jaar weer. Het materieel wat is ingezet is hier te vinden.
Syntus was niet goed ingespeeld op de drukte en reed op de 1 en 70 met S 415's, wat leidde tot achterblijvers bij de halte. Extra pijnlijk voor hen was dat er lege 1700'en voorbij reden.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door ovforens »

Aking schreef::

(en voor de zeikerds, een was een voetgangersoversteek met in de verre omgeving niemand in de buurt, )
Boekbinderslaan en de busbaan Strijkviertel?

Heb wel eens begrepen dat er alleen subsidie beschikbaar gesteld werd door deze of gene als elke kruising voorzien werd van werkende VRI's van de eerste tot laatste bus. Ook onzinkruisingen dus.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Lijn 45 schreef:
Lijn 45 schreef:Wat gaat Syntus doen met into the Woods vrijdag en zaterdag a.s.? (..)r?
Om op mijn eigen vraag te reageren: Pouw rijdt dit jaar weer. (..)
Syntus was niet goed ingespeeld op de drukte en reed op de 1 en 70 met S 415's, wat leidde tot achterblijvers bij de halte. Extra pijnlijk voor hen was dat er lege 1700'en voorbij reden.
Ja, zeker als het giet van de regen. Vorig jaar was het heerlijk warm festival weer..

*Ik denk ff aan de opbouwers en leveranciers die in de prutzooi aan de slag moesten.. *slik**
:(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Syntus was niet goed ingespeeld op de drukte en reed op de 1 en 70 met S 415's, wat leidde tot achterblijvers bij de halte. Extra pijnlijk voor hen was dat er lege 1700'en voorbij reden.
Waarom zou een vervoerder in moeten spelen op een evenement waarvan de organisatie het goed voor elkaar heeft met af en aan rijdende pendelbussen vanaf het station?

Overigens vandaag alleen vrij volle bussen op lijn 70 gezien, de 1 reed probleemloos met twee Rosero's waarvan degene die ik tussen de Plataanstraat en Birkhoven Park spotte nog één passagier had. Daar werd dus zeker niet massaal gebruik van gemaakt.
Trouwens: lijn 1 kan je met geen mogelijkheid met S418's rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Jurre »

Het blijft echt niet te geloven die dienstregeling in het weekend. Ik ga er nu meer dan een uur over doen om me binnen Amersfoort te verplaatsen. Eerst lijn 6 met twintig minuten vertraging (volgende slag zelfs opgeheven) waardoor geen aansluiting meer op lijn 3. Dan maar met lijn 5, rijdt met vijftien minuten vertraging, lijn 7 wacht hier niet op in Schothorst en dus met lijn 5 door om na een overgang op lijn 3 in het goede gedeelte van Vathorst te geraken.
Laatst gewijzigd door Jurre op zo 10 sep 2017, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

Het is inderdaad waardeloos in het weekend...
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 10 sep 2017, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Jurre »

Nu ik het er trouwens over heb, het valt me op dat sinds enkele weken weinig schermen meer werken in de Setra's. Heel veel staan er op zwart. Iemand anders die dit ook opvalt?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Het is mij nog niet echt opgevallen. Heb de laatste tijd sws veel Citea's ipv Setra's!

Ik moet ook zeggen, wat een weekend hey... Echt veel vertragingen. 15 minuten op de bus naar Doorn wachten...
Als ik het goed heb, is dinsdag de deadline voor aanpassingen van de dienstregeling 2018. PU zal hem dan keuren waarbij alles van de PvE, offerte en de afgelopen maanden getest worden op 'waarheid en haalbaarheid'.

Ik hoop dat in december dan alles netjes op tijd rijdt en dat het dienstregeling-loos rijden aan de NS overgelaten wordt in plaats van dat Syntus dat doet (hahaha, ja.) Want wat je zegt Jurre, het is echt bizar dat er zulke weekenden tussen zitten.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Wat is de verdeling van ritten tussen Tourquase en Syntus op de 656? Ik heb het idee dat het een beetje door elkaar loopt.

Wat moet een matrit van de 656 (gereden door de 1713) eigenlijk op de Noordewierweg? Dat lijkt me niet bepaald een logische route.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Gekko123 »

Wilde gok: materieelrit naar een andere lijn? Bij Syntus is het immers zo dat het lijnnummer van de laatst gereden lijn getoond blijft worden bij een leeg-mat-rit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Wellicht wat verkeersdrukte op de Amsterdamseweg aan het omzeilen? Amersfoort was vanmorgen rond 9.00 uur een chaos: toen ik het voetpad langs de Kersenbaan op liep bij de Leusderweg stond er een S418 stil in de bocht vanaf de Utrechtseweg, toen ik zelf de Utrechtseweg bereikt had stond die daar nogsteeds! Zulke zware filevorming heb ik op dat stukje nog niet vaak gezien, meestal is er nog wel wat meer doorstroming.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Lol, dat moet wel een reiziger uit de provincie Utrecht zijn...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Vanmorgen zag ik weer een S418 in het Soesterkwartier. Dit keer was het de 1704 die "Instructierit" op de film had.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ik ben echt benieuwd naar het moment dat de verkeerslichten optimaal op de bussen gaan reageren. Ik heb nu een paar kruisingen in Zeist gehad waar de Amba's, Citaro's (beide U-OV) en de Setra's zonder problemen groen krijgen, maar de Citea's bij een bijna identieke situatie op rood moeten wachten.
Ironische is dat bij andere kruispunten het andersom gaat. Setra's niet, Citea's wel. U-OV heeft weinig last er van zover ik merk.

Ik had vandaag de 1609, stapte met grote tas de bus in, heb me denk ik in de eerste 3 meter van die bus gestoten tegen de CiCo's, de bestuurdersdeskdeur en de palen aan beide kanten in het looppad. Bijzonder smal zit pad. Moest even goed kijken wat er allemaal anders was.. Die 16xx zijn soort hokken tov de 10xx serie.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door diederickx »

Zowel afgelopen maandag als dinsdag mislukte mijn check-out in lijn 130 (Syntus) bij aankomst op busstation Uithoorn. Blijkbaar was de boordcomputer al met de volgende (terug)rit begonnen. Daardoor werd een check-in transactie gepleegd in plaats van check-out. Dat is dan wel een duur ritje (2x4=8 euro). Geen idee of dit door een funeste software update komt of door een bedieningsfout van de bestuurder. Het is me op deze lijn eerder nooit overkomen. Het kan trouwens zijn dat de betreffende rit (aankomst Uithoorn ca 1735) door Pouw gereden wordt, maar aan de bus was dat niet te zien.

Terugvragen van het teveel betaalde is weliswaar niet zo heel moeilijk meer tegenwoordig, maar lang niet iedereen zal het gemerkt hebben. Hopelijk leest er iemand van Syntus mee.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door nvdw »

Ik zou er toch even een mailtje aan wagen, los van je aanvraag voor restitutie. Vind het ook een rare gang van zaken omdat het doorspringen naar een nieuwe rit sowieso niet tot een gemiste checkout zou moeten leiden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

Ik heb op de veluwe regelmatig dat ik bijvoorbeeld incheck op de voorgaande lijn, maar heb met uitchecken dan ook geen probleem.

Edit: ik kijk nu in de chipkaart app en zie dat ik bij die rit van mij ben ingecheckt in Loenen ipv. Apeldoorn. Beetje raar als de 202 daar niet komt. :N
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Normaal gesproken gaat ie bij een nieuwe rit gewoon verder waar ie gebleven was. Anders zou je als reiziger ook niet kunnen blijven zitten in een bus die doorrijdt als een andere lijn.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

Ik zie nog wel eens (meestal bij eerste persoon die bij die halte incheckt) dat die bij het inchecken verspringt naar de vorige halte.
Als die halte nou dichtbij is kan het nog wel maar als het bijvoorbeeld lijn 609 is en je reist op saldo en stapt in bij het Deltion om naar het station te gaan is het ook een duur grapje
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door diederickx »

Dank je. Dat heb ik gedaan. Ik laat de uitslag wel horen te zijner tijd.
nvdw schreef:Ik zou er toch even een mailtje aan wagen, los van je aanvraag voor restitutie. Vind het ook een rare gang van zaken omdat het doorspringen naar een nieuwe rit sowieso niet tot een gemiste checkout zou moeten leiden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten