Omleidingen tijdens Rotterdamse zomerevenementen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Omleidingen tijdens Rotterdamse zomerevenementen

Bericht door mb90 »

Deze maand zijn er 2 grote zomerevenementen in Rotterdam. Op 8 augustus de Dance Parade en op 16 augustus Bavaria City Racing. Hierdoor zijn er een aantal omvangrijke omleidingen. Deze zal ik rondom deze evenementen fotograferen.

Afgelopen zaterdag was dus de Dance Parade. Hierdoor werden bijvoorbeeld lijn 8, 32, 44 en 48 ingekort en 46 opgeheven. Eerst naar lijn 48 die vanaf de Keizerswaard ingekort werd tot het Noordereiland:
Afbeelding

Bij het eindpunt op het eiland heb je een mooi uitzicht op de in aanbouw zijnde Maastoren (165 meter). Hier is deze te zien met de bus van de vorige foto en een nieuw RMC-busje op een pendel naar ik vermoed Wilhelminaplein:
Afbeelding

Het RMC-busje vertrekt:
Afbeelding

En lijn 48 vertrekt weer:
Afbeelding

De volgende bus op lijn 48 komt alweer aan:
Afbeelding
Daarna ging het naar de Leuvehaven. Hier komen de omgeleide lijnen 7 en 20 langs, maar ook de ingekorte lijn 8 vanaf de Kleiweg tot aan de Parksluizen bij de Euromast:
Afbeelding

Toen kwam lijn 20 langs met alleen een bestemming die nog verkeerd stond:
Afbeelding

En tot slot lijn 7:
Afbeelding

Een andere ingekorte lijn was lijn 44. Deze was zowiezo al ingekort door de werkzaamheden aan de Maastunnel tot aan metro Dijkzigt, maar nu ook tot aan de Nieuwe Binnenweg. Doordat deze bestemming niet in de bussen staat, filmden ze Heemraadsplein:
Afbeelding

Of gewoon Dijkzigt Metro:
Afbeelding

Bij lijn 32 was dit alleen Heemraadsplein, maar daarvan heb ik geen foto.


Vanaf donderdag volgen er foto’s van de omleidingen voor Bavaria City Racing.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Omleidingen tijdens Rotterdamse zomerevenementen

Bericht door Suus »

Parksluizen, is dat die grote rotonde boven de toerit tot de Maastunnel?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Omleidingen tijdens Rotterdamse zomerevenementen

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Parksluizen, is dat die grote rotonde boven de toerit tot de Maastunnel?
Ik ga er zelf van uit dat de trams van lijn 8 tot de halte Euromast/Erasmus MC gereden hebben en dan keerden op het Droogleever Fortuynplein (Het plein waar je het over hebt). De sluizen die er 'achter' liggen, dat zijn de Parksluizen. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Omleidingen tijdens Rotterdamse zomerevenementen

Bericht door mb90 »

De trams keerden inderdaad bij het Drooglever Fortuynplein. Als ze daar keren wordt er echter altijd Parksluizen gefilmd.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Omleidingen tijdens Rotterdamse zomerevenementen

Bericht door mb90 »

Sinds gisteren zijn de voorbereidingen voor Bavaria City Racing van aanstaande zondag al in volle gang. Gisteren reden daarom de buslijnen 32 en 48 al om via o.a. de Regentessebrug en de Glashaven door de afsluiting van de Verlengde Willemsbrug. Een route waar normaal nooit lijnbussen komen. Hier de 324 op lijn 32 naar het Noordereiland:
Afbeelding

Op de foto is het gebouw de Coopvaert helaas wat afgesneden (een bus + gebouw paste niet, althans niet mooi), maar hier een foto van alleen het gebouw:
Afbeelding

En tot slot lijn 48 naar Station Zuid:
Afbeelding

Vanaf vandaag is ook de Willemsbrug afgesloten en daarom rijdt buslijn 32 vanaf Overschie tot het Eendrachtsplein en lijn 48 vanaf Keizerswaard en Station Zuid via het Noordereiland tot Wilhelminaplein. Foto's van lijn 48 volgen morgen, de rest met ook nog tramlijn 4 en 8 via de Statentunnel volgen zondag.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Omleidingen tijdens Rotterdamse zomerevenementen

Bericht door mb90 »

Zoals beloofd zijn hier de foto's van de tot het Wilhelminaplein ingekorte buslijn 48 op Zuid.

Vlak voordat ik naar mijn werk ging zag ik dat het lekker zonnig was en dus ben ik nog even via het Wilhelminaplein gereden om daar buslijn 48 vast te leggen. Hier is Citaro 224 net vertrokken vanaf het tijdelijke beginpunt met de skyline van de Wilhelminapier (die nog mooier wordt) op de achtergrond:
Afbeelding

Na het werk ging het weer richting het Wilhelminaplein. Uiteraard niet weer naar dezelfde plek, maar naar de Stieltjesstraat waar nu ook weer een lijnbus komt. Hier komt Citaro 363 naar Wilhelminaplein langs met het Poortgebouw bij de Binnenhavenbrug op de achtergrond langs:
Afbeelding

Tot slot, omdat het zo lekker zonnig was, Citaro 211 opweg naar het Wilhelminaplein (wat op de achtergrond al te zien is) bij het normale eindpunt van lijn 32 op het Noordereiland met op de achtergrond de Maastoren en het Wilhelminacomplex:
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten