OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door SLToilet »

Vooralsnog merk ik weinig van de inzet van de FLIRT in de 6600, zoals je noemt ook al de SGM maar de DDZ rijdt ook nog volop. Ik weet niet of dit helemaal de bedoelde inzet was. Vanmorgen heb ik nog wel oud-collega's gehoord over vertraging en uitval en over 'stopcontacten in de trein' (ze rijden dus wel deels). Een ander zei al dat ze die gingen inzetten, geef ik nog eens de aanduiding FLIRT mee :oops:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

Met ingang van dit wijzigingsblad rijdt één omloop in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] met FLIRT. Op dinsdag en donderdag een andere als ma, wo, vr en zo. Zaterdag zijn er twee omlopen met FLIRT. De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] is vanaf vandaag wel integraal FLIRT.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door SLToilet »

Ah, dat verklaart een hoop. Stapsgewijze invoering. Die 'laatste FLIRT' waarover gerept werd was natuurlijk ook maar een ceremonie.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Bemined »

Al vraag ik me af hoe men de resterende [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] überhaupt nog met FLIRT weet te vullen, zoveel stellen zijn er ook niet meer over, als je nog vier gekoppelde FLIRT composities gaat samenstellen blijft er (na aftrek van stellen voor onderhoud en defecten) geen reserve meer over.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Ik zag vanmiddag op Utrecht Centraal de nieuwe VIRM-omloop in de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie], maar dat oogde met de huidige tijden waarop die door de avondspits heen rijdt nogal als een verspilling van materieel. 10 bakken VIRM in de 1754, dat zat achterin het voorste stel (notabene naast de trappen in Utrecht) nog verre van zitvol en in het achteroplopende zesje was het nog rustiger. Van bak naar bak nam de drukte daar af, tot ik in de allerachterste bak circa twee reizigers zag zitten :P

De 1759 met 11 bakken ICM was overigens dan weer wel een positieve ontwikkeling, dat is nu een mooi zitvol gevulde trein die het voor reizigers op de spitspiek weer echt aantrekkelijk maakt een treintje eerder te pakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Frank93 »

Arriva 8659 (Ambassador) net in Alkmaar als lijn 350
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door julsteren »

Daniel schreef:Ik zag vanmiddag op Utrecht Centraal de nieuwe VIRM-omloop in de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie], maar dat oogde met de huidige tijden waarop die door de avondspits heen rijdt nogal als een verspilling van materieel. 10 bakken VIRM in de 1754, dat zat achterin het voorste stel (notabene naast de trappen in Utrecht) nog verre van zitvol en in het achteroplopende zesje was het nog rustiger. Van bak naar bak nam de drukte daar af, tot ik in de allerachterste bak circa twee reizigers zag zitten :P
Die zag ik door Bn komen tegen 14:00, zat inderdaad geen kip in. Was ook wel weer gek om een VIRM door het Twentse land te zien kachelen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door dennistd »

Sprinter 2301 zit op lijn 51 Hengelo-Almelo vandaag :?
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wageningen1998 »

Bijzonderheidje: ICM op de Zeeuwse lijn. Betreft de 4220+4073 (intercity 2265 richting Amsterdam CS)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ODRAIL »

In een ver verleden is dit ook wel eens voorgekomen (de jaren 90 van de vorige eeuw) :wink: .
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wageningen1998 »

Ik heb zelf ook jaren terug de (toen nog ongemoderniseerde) 4222 gehad op de Zeeuwse Lijn :)
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Chrysa »

KM46 schreef:In een ver verleden is dit ook wel eens voorgekomen (de jaren 90 van de vorige eeuw) :wink: .
Als het sinds toen niet meer gepland is mag je het toch wel bijzonder noemen? :p
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Bemined »

Ik snap de reactie over de jaren '90 ook niet zo, ICM op de Zeeuwse Lijn komt toch gemiddeld wel eens per kwartaal voor, afgelopen zomer (toen de Moerdijkbrug eruit lag en er een eilandbedrijf was) kwam het zelfs meerdere dagen op rij voor. Blijft natuurlijk wel een opvallende verschijning.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wageningen1998 »

Wel een aangename verschijning in ieder geval :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Of de reizigers er echt blij mee zijn? De mensen die zitten, zitten comfortabel, maar er is wel een reden dat de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] normaal gezien met VIRM rijdt (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door PatrickM »

Mwoh, tot Roosendaal moet het kunnen, maar na Rotterdam is het soms toch lastig om een zitplek te vinden (VIRM10).
de_clercq
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 16:39

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door de_clercq »

Suus schreef:Of de reizigers er echt blij mee zijn? De mensen die zitten, zitten comfortabel, maar er is wel een reden dat de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] normaal gezien met VIRM rijdt (A)
ICM7 in een VIRM6 omloop ontloopt elkaar niet veel qua capaciteit.
MetroRET
Berichten: 3818
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

En is nog maar de vraag of ICM7 uberhaupt past op de Zeeuwse lijn.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wageningen1998 »

Qua perronlengte bedoel je?
MetroRET
Berichten: 3818
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

Ja, zo is spoor 1 van station Rb met 185 meter toch vrij krap voor de 190 meter lange ICM7
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wageningen1998 »

Misschien met de neus iets doorrijden? Dan passen de eerste en laatste deur er wel op denk ik. En mocht het niet passen dan zetten ze in zo'n situatie twee ICM-3tjes in ipv ICM-4+ICM-3 denk ik.
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Bemined »

Het feit dat er ICM ingezet wordt is goede indicatie dat er weinig te kiezen viel voor de bijsturing, de kans dat er dan precies een ICM6 beschikbaar is zal ook niet zo groot zijn. Qua capaciteit komt een VIRM6 of DDZ6 het beste overeen met ICM8, wel met de kanttekening dat een ICM een groter aandeel klapzittingen heeft in vergelijking met een VIRM (DDZ6 en ICM8 komen wel redelijk overeen qua echte zitplaatsen, maar daar zit weer een verschil in 1e en 2e klas verhouding).
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

Om 16:15 bij Ziekenhuis Dordwijk een of andere Amba met nummer 0087 gespot op lijn 2 naar Dubbeldam. De lak glom nog mooi.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door dylanwild94 »

Je hebt dus deze bus gezien. Maar dan zonder bloemen denk ik.
AfbeeldingArriva 0087 (ex Connexxion 4243) by Dylan Wildschut, on Flickr
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Stefan »

ArrivaBas schreef:Om 16:15 bij Ziekenhuis Dordwijk een of andere Amba met nummer 0087 gespot op lijn 2 naar Dubbeldam. De lak glom nog mooi.
Als 't goed is 'ie deze week nog op de lijnen vanuit Alblasserdam te vinden.
Laatst gewijzigd door Stefan op di 12 sep 2017, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten