(BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Bedienen van alle kernen is een concessie-eis inderdaad (minstens 1x/uur, avond en weekend mag het vraagafhankelijk). De schermen in Dordrecht e.o. zijn trouwens niet iets van de provincie maar zijn iets stadsregionaals: van De Drechtsteden dus.

@Stefan: de DRIP'jes hebben de onhebbelijkheid om de bestemmingen die tweedelig zijn om en om op de schermen te tonen. Eerste deel dus bij de eerste halte, tweede deel bij de tweede halte, eerste deel bij 't derde halte enzovoort.
Kwam vanmiddag dus ook een "16 via Ziekenhuis" bij halte Leerpark ri. station tegen en eerder al een een "165 Amstelwijck" op de Hugo van Gijnweg.
Maargoed, lachwekkender was dat afgelopen week de DRIP'jes in Sterrenburg informatie over lijnen in Alblasserdam toonden :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar elke keer als GVB-bus 44 vanuit de Bijlmer te vroeg bij Station Diemen Zuid is, en daar zijn tijd af gaat staan wachten (een tijdhalte, hoe verzin je het bij een stadsbus :lol: ), krijgt hij drie haltes verderop altijd minimaal 5 minuten vertraging, omdat de Diemerbrug dan net open gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nouja, stadsbus, de 44 was vroeger natuurlijk van Connexxion (136), misschien stamt de tijdhalte nog uit die periode?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door tsov »

Detail: 44 was nooit 136, maar 177 ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Ik zat net in de XX 3193/65 die op z'n filmbak "Utrecht CS" alleen op de bovenste regel had staan. Alsof er een via onder hoorde maar die stond er dus niet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Raymond »

Chauffeuse in Eindhoven was er niet helemaal bij vanmiddag: haar stempel stond op woensdag en het onderste gedeelte van de tijd was weggevallen. Zo leek er 11 uur te staan in plaats van 14 uur..
Had er niet naar gekeken, omdat ik meestal toch niet overstap, maar ik zag op het station opeens de MAN demo-bus 3151 die tijdelijk bij Hermes rijdt op lijn 17 zitten en aangezien die voor de deur stopt van waar ik moest zijn, wou ik die pakken. Toen zag ik dus opeens die fouten op de strippenkaart. Ik achtte m'n kans vrij klein dat ik de chauffeur ervan kon overtuigen dat het nog gewoon goed was heb ik het laatste stukje maar alsnog gelopen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Metrolijn 54 in Amsterdam rijdt sinds gisteren weer met 3x Zilvermeeuw. Vandaag viel er een dienst uit, en na twee uur "Op lijn 54 richting XXX is een metro uitgevallen, de tijden op de displays zijn aangepast" is er vervolgens een 3xCAF ingezet. Na zes uur is alles weer ingekort tot twee stellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Ruben »

Op een spoor van metrostation Amsterdam Centraal stond 3x zilvermeeuw, waarvan middelste zonder verlichting. Voorop stond de L van lesvoertuig, maar denk dat het weer eens kapot was. Het hield in ieder geval een arriverende 54 uit het station, die anders gewoon rechtdoor had kunnen knallen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Afgelopen maandag is fase 2 ingegaan van de halteindeling van het Zuidplein in Rotterdam. Een indeling waar ik voor bij het RET-deel weinig van snap. Bij de halte F stopt tussen de Qbuzzen lijn 66 bij de halte G stopt tussen de Qbuzzen lijn 77, bij de halte H stoppen 6 lijnen (64, 67, 68, 69, 72 en 76), bij de halte I 4 (63, 70, 71 en 73) en bij de halte J alleen lijn 47. Vooral het verschil tussen de haltes H en J (6 tegenover 1 lijn) snap ik niet echt. Lijn 47 rijdt maximaal 4x per uur, dus daar kan makkelijk een bus bij en lijn 68/69 rijden samen in de ochtendspits al 6x per uur, terwijl daar nog meer bussen bij de halte stoppen. :?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Ruben »

Als ik dat kaartje moet geloven heeft H een immens groot perron, misschien wel handig vanwege het volk dat wacht op de bus dat een groot perron meerdere lijnen kan verwerken. Ook bij overstaps tussen de lijnen is het handig ze aan 1 perron te kunnen laten staan, zeker als dit perron een grote capaciteit heeft.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Hmm, dat zou best wel eens kunnen ja. :)

Het was alleen jammer dat de hoeveelheid ruimte van de halte H tijdens de eerste 2 dagen nog een berg zand met hier en daar een loopplank was, maar dat was van te voren ook niet te voorspellen toen de indeling gemaakt werd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

De Tickets & Informatie van het GVB op Bijlmer ArenA had rond een uur een gemiddelde wachttijd van 2,5 uur. De rij begon zowat buiten op het busstation. Bij de enige (!) oplaad- en verkoopautomaat stond ook een grote rij.

Bij metro 53 reed er een treinset rond die absoluut geen haast had, na bijna 20 minuten hebben staan wachten op Diemen Zuid zag ik later op Van der Madeweg dat er bijna direct nog twee treinen achter zaten, zo goed als leeg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag trof ik op lijn 77 in Utrecht de connexxion 3280 met een onwillige voordeur. Op halte Europalaan kon ik er nog door instappen, maar zat de chauffeuse wel met een pijnlijke hand van het op de knop slaan... bij de overige haltes mochten de instappers daarom dus ook maar via de achterdeur.
En tja, ook handig in zo'n geval dat connexxion geen kort verkeer meer kent: alle instappers waren reizigers naar Utrecht Centraal die makkelijk met de vlak ervoor rijdende lijn 47 mee gekund hadden, maar die reed overal door aangezien het toch ook weer handiger is dat de achterste bus stopt: die kan er anders toch niet omheen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Suus »

Deze is wat ouder, maar ik had hem nog niet gepost en hij is best wel opvallend.

Dinsdagavond op station Duivendrecht. Een Engelssprekende ietswat slordige man met een hele berg troep en een grote zwarte labrador genaamd Sheena komt uit een trein, waar hij eerder in Zuid of Schiphol in was ingestapt. De man gaat met de lift naar boven naar spoor 5/metro richting CS. Op het moment dat boven de lift open gaat, komt er net een metro aanrijden. Terwijl de man zijn troep uit de lift haalt, ontsnapt zijn hond, en rent deze de metro naar het CS in. De man, die de hond niet meer kon achterhalen, blijft huilend achter op het perron. Het hele ritueel aanschouwend vraag ik de man of ik hem misschien kan helpen. Samen met de man heb ik toen op mijn mobiel de helpdesk gebeld van het GVB. Na eerst bijna 2 minuten naar een bandje geluisterd te hebben waarom je absoluut niet de helpdesk moest bellen kreeg ik gelukkig direct een medewerker aan de lijn. Deze vrouw, die binnen 1 minuut de situatie doorhad, ging snel te werk, en na twee minuten in de wacht werd ik direct doorverbonden met de Verkeersleiding van de metro. Na de details van de hond doorgegeven te hebben zegde de man toe dat al het personeel extra waakzaam moest zijn op de hond, en indien hij gevonden werd, het betreffende personeelslid hem naar het Centraal station zou brengen, waar ook de man opgevangen zou worden.

Helaas kon ik niet met hem mee en weet dus niet of het is opgelost, maar ik heb het idee gekregen dat er binnen de organisatie adequaat gereageerd is op het probleem :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door tsov »

Vanmiddag reed de Connexxion 9100 op lijn 170 in Amsterdam met een mooi rood briefje "Bus niet inzetten" achter de voorruit :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Stefan »

Ik moest vanochtend een half uurtje wachten op Zuidplein en er waren genoeg mensen die zwaar verbaasd waren over de indelingen van de bushalte. Heb in 30 minuten tijd aardig wat mensen de weg moeten wijzen naar hun bus. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Daar kan ik over meepraten. :P Kennelijk is het nog niet duidelijk genoeg voor sommige mensen. Er gingen bijvoorbeeld afgelopen vrijdag al mensen wachten bij haltes die pas afgelopen maandag in gebruik zouden gaan...

Het zou mij overigens niks verbazen als deze indeling m.u.v. de RET-lijnen al definitief is.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door tsov »

In Amsterdam reed vanmiddag de lijn 36 waarin ik zat verkeerd... Komende vanaf het Buikslotermeerplein draaide hij de Nieuwe Leeuwarderweg op richting A10. De chauffeur had het meteen door en keerde bij de stoplichten bovenop de A10. Kom je daar ook nog eens met een GVB-bus :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Mark »

Ik zag in Rijssen allemaal bussen rijden met 98 - Extra vervoer er op. Blijkbaar reed lijn 98 versterkt...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Afgelopen donderdag zag ik op het Kogerveld-station mini-Amba 8376 op lijn 87. Komt ook niet vaak voor. Wat klinken die dingen toch belabberd overigens :|.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Stefan »

ziggy schreef:Afgelopen donderdag zag ik op het Kogerveld-station mini-Amba 8376 op lijn 87. Komt ook niet vaak voor. Wat klinken die dingen toch belabberd overigens :|.
Er ligt ook niet voor niets een 4 cilinder motor met Allison versnellingsbak in. :lol: Overigens, ik vind ze altijd wel grappig klinken. :p
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nou, je moet er niet dagelijks in zitten volgens mij :P.

Vandaag op de NS-pendel Sloterdijk - Zaandam, Integro 376 van AMZ gezien. Exootje, want helemaal uit Zeeland :!:
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door mb90 »

Voor de vele omleidingen door Bavaria City Racing waren er veel tijdelijke haltes uit de grond gestampt in Rotterdam. Zo ook op het Heemraadsplein voor tramlijn 4. Hier was echter een haltepaal geplaatst die bij busstation Keizerswaard in IJsselmonde heeft gestaan. Dit was echter nog goed te zien, alleen de bussticker is vervangen door een tramsticker en het zonenummer is eraf getrokken :lol: :
Afbeelding
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Etienne »

ziggy schreef:Nou, je moet er niet dagelijks in zitten volgens mij :P.

Vandaag op de NS-pendel Sloterdijk - Zaandam, Integro 376 van AMZ gezien. Exootje, want helemaal uit Zeeland :!:
Hij is alleen niet afkomstig vanuit Zeeland. Hij rijdt tijdelijk op een pendel in Amsterdam. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Welke pendel? :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten