OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Vanwege deze storing rijdt de s1000 niet en een van de twee sprinterseries tussen Amsterdam en Hoofddorp.

Dat werd op Amsterdam Centraal omgeroepen als minder treinen tussen Schiphol en Sloterdijk. Reizigers naar Den Haag en Delft kunnen reizen via Leiden. Euh ja, dat doen ze normaal ook al.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door jelmerrr »

Reizigers die normaal de 1000 pakken doen dat normaal toch niet?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10583
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door trolly »

Ach ja, wat is normaal, nietwaar? Laten we het er op houden dat het niet in de verwachting ligt dat de 1000 in Den Haag of Delft komt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dylanwild94 »

als je naar Den haag wil pak je echt niet de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] want die komt daar niets eens in de buurt. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Ik zie op dit forum wel eens vreemdere routes voorbij komen.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dylanwild94 »

Ik ga morgen inderdaad via Zwolle naar Almere denk ik. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

dylanwild94 schreef:als je naar Den haag wil pak je echt niet de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] want die komt daar niets eens in de buurt. :Y
Als er minder of geen treinen tussen Den Haag en Leiden rijden dan kan een omreisadvies via de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] wel zin hebben, maar zoals Suus aangeeft: andersom is tamelijk zinloos.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ik verwacht eigenlijk geen reizigers voor Den Haag danwel Delft in de Intercity Direct tussen Schiphol en Rotterdam, tenzij er iets aan de hand is op de Oude Lijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MdJ »

Onderzoek naar informatievoorziening op stations. Nu kan je ook zelf invloed daarop uitoefenen: een onderzoek onder respondenten! https://www.sweco.nl/nieuws/nieuwsartik ... uw-mening/
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Er is een seinstoring tussen Gouda en Nieuwerkerk en Gouda en Zoetermeer Oost. Dit werd op Amsterdam Centraal omgeroepen, samen met een reisadvies: Reizigers naar Rotterdam Centraal reizen via Amsterdam Sloterdijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Diezelfde storing zorgde in Apn net (13:37) voor een uiterst curieus Tuffy-storingsbericht: in haar omroepbericht werd het woordje 'en' vervangen door 'onze excuses hiervoor'. Dit leverde dus zinnen op als "Dit is een bericht voor reizigers naar Gouda onze excuses hiervoor Rotterdam Centraal". :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Heeft een kwartiertje geduurd, ze hebben een nieuw geluidsbestand ingeladen voor het woordje 'en', waardoor die nu niet meer op zou moeten vallen iedere keer dat het gezegd wordt.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Suus schreef:Er is een seinstoring tussen Gouda en Nieuwerkerk en Gouda en Zoetermeer Oost. Dit werd op Amsterdam Centraal omgeroepen, samen met een reisadvies: Reizigers naar Rotterdam Centraal reizen via Amsterdam Sloterdijk.
Dat klopt toch ook? Via Sloterdijk en dus niet via Amstel (de stopper binnendoor).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Tja, de meest voor de hand liggende reisroute van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal zijn treinen die juist niet op Sloterdijk stoppen. De sprinter neem je voor een reis tussen die twee stations alleen bij hoge nood.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

De treinen die niet op Sloterdijk stoppen zijn treinen met toeslag. De sprinter binnendoor heeft een vrijwel gelijke reistijd als de IC's via de oude lijn.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dylanwild94 »

En de [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] dan? :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Roep dan gewoon om dat reizigers naar Rotterdam gebruik kunnen maken van de IC of ICd.
Dat je dan toevallig langs Sloterdijk komt is voor de doorgaande reizigers totaal niet relevant.

Als er zo nadrukkelijk een via-station wordt genoemd wekt dat bij mij de indruk dat je daar moet overstappen. Dat zaait verwarring.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
cassie127
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Z2N schreef:Diezelfde storing zorgde in Apn net (13:37) voor een uiterst curieus Tuffy-storingsbericht: in haar omroepbericht werd het woordje 'en' vervangen door 'onze excuses hiervoor'. Dit leverde dus zinnen op als "Dit is een bericht voor reizigers naar Gouda onze excuses hiervoor Rotterdam Centraal". :')
Voor iedereen die het gemist heeft of het graag wil horen
https://twitter.com/marjolijn1994/statu ... 18144?s=09
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

NS heeft een nieuw dieptepunt bereikt bij de "zoek-het-zelf-maar-uit" strategie (link naar rijdendetreinen.nl maar de info staat ook zo op de NS-site):
van/naar Arnemuiden kunt u met de belbus naar/van Middelburg reizen; van/naar Kapelle-Biezelinge kunt u met de belbus naar/van Kruiningen-Yerseke reizen; raadpleeg onze plaatselijke affiches "Werk aan het Spoor"
Dus als ik naar Kapelle-Biezelinge wil moet ik eerst naar Kruiningen-Yerseke, daar een poster zoeken, dan een nummer bellen en dan op een bus wachten ofzo? :?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door busfanNL »

Die belbus is volgens mij de haltetaxi van de provincie zeeland. :X
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

En dan lekker anderhalf uur wachten. :')
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door regenmaker »

busfanNL schreef:Die belbus is volgens mij de haltetaxi van de provincie zeeland. :X
De haltetaxi rijdt normaal niet op het traject tussen Middelburg en Arnemuiden, dus zal wel een belbus van de NS zijn. Daarnaast heb je voor de haltetaxi een speciale gebruikerspas nodig, dus dan zal je die eerst moeten aanvragen. Lijkt me voor werkzaamheden niet handig.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Die belbus rijdt tussen Kruiningen-Yerseke en Kapelle-Biezelinge, niet in Arnemuiden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door regenmaker »

van/naar Arnemuiden kunt u met de belbus naar/van Middelburg reizen
Dus ook tussen Arnemuiden en Middelburg rijdt een belbus, daar rijdt geen haltetaxi. Tussen Kruiningen-Yerseke en Kapelle-Biezelinge rijdt haltetaxi 992, maar daar heb je een gebruikerspas voor nodig. Bovendien rijdt die haltetaxi alleen in het weekend, doordeweeks rijdt er een buurtbus. Dus lijkt me dat er een aparte belbusverbinding is opgezet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Dat heb ik dus echt 4x verkeerd gelezen :oops:

Ik heb wat zitten google-en naar het telefoonnummer dat je dan kan bellen, bij eerdere werkzaamheden was dat het nummer van de taxicentrale. Of dat nu ook zo is heb ik nog niet gevonden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten