Nooit meer wachten op buslijn 90 (Veluwe)
Nooit meer wachten op buslijn 90 (Veluwe)
Nooit meer wachten op buslijn 90 (Veluwe)
Geplaatst op: maandag 10 augustus 2009 om 22:35
Laatst bijgewerkt: maandag 10 augustus 2009 om 22:35
APELDOORN - Buslijn 90 Apeldoorn-Zwolle rijdt vanaf december 2010 in de spits om de tien minuten. Bedoeling is dat deze verbinding samen met lijn 294, de andere busdienst Apeldoorn-Zwolle, in 2013 twintig procent meer reizigers trekt. Lijn 90 rijdt niet alleen zeer frequent maar is ook sneller.
Lees verder
Geplaatst op: maandag 10 augustus 2009 om 22:35
Laatst bijgewerkt: maandag 10 augustus 2009 om 22:35
APELDOORN - Buslijn 90 Apeldoorn-Zwolle rijdt vanaf december 2010 in de spits om de tien minuten. Bedoeling is dat deze verbinding samen met lijn 294, de andere busdienst Apeldoorn-Zwolle, in 2013 twintig procent meer reizigers trekt. Lijn 90 rijdt niet alleen zeer frequent maar is ook sneller.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Nooit meer wachten op buslijn 90 (Veluwe)
Klinkt allemaal leuk, maar het is wel bye bye lijn 95... Ik denk niet dat de 90 dermate versnelt kan worden dat deze als volwaardig alternatief voor de 95 gezien gaat worden. Overstap op het transferium klinkt leuk, maar zal volgens mij in de praktijk weinig gebeuren.
Re: Nooit meer wachten op buslijn 90 (Veluwe)
Ehm, is dat niet gewoon Veolia? :?destentor.nl schreef: Provincie Gelderland moet nog op zoek naar een vervoerder voor dit aan te besteden werk. [/url]
Of wordt in 2010 de concessie-Veluwe opnieuw aanbesteed?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Nooit meer wachten op buslijn 90 (Veluwe)
December 2010 gaat ook de nieuwe concessie in. Dit is dus ook deel van de concessie-eis, terwijl ze voor de rest zo min mogelijk eisen gaan neerleggen zodat de markt zijn werking kan doen. Dus de rest zou uitgekleed uit de bus kunnen komen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Nooit meer wachten op buslijn 90 (Veluwe)
Het was toch de bedoeling dat heel Gelderland tegelijk aanbesteed zou worden rond 2013 ofzo? :?
Of haal ik nu weer twee zaken door elkaar?
Of haal ik nu weer twee zaken door elkaar?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Nooit meer wachten op buslijn 90 (Veluwe)
Concessie Veluwe blijft daarin apart, de treindienst Apeldoorn - Zutphen wordt echter wel bij de concessie Achterhoek / Rivierenland opgenomen, zodat je een geheel regionaal treinnetwerk in Gelderland krijgt, met misschien doorlopende diensten als Apd - Ww / Odz. Wie weet...
Overigens liep Apd - Zp oorspronkelijk tot 12 december van dit jaar, maar dat zal wel verlengd zijn voor NS tot de nieuwe concessie ingaat.
Overigens liep Apd - Zp oorspronkelijk tot 12 december van dit jaar, maar dat zal wel verlengd zijn voor NS tot de nieuwe concessie ingaat.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Nooit meer wachten op buslijn 90 (Veluwe)
Zitten die bussen tegenwoordig zo vol dan? Daar hadden we vroeger in de Midnet tijd weinig last van want er kwamen in de spits altijd extra bussen, meestal touringcars, zowel op lijn 90 als 95.
En de bussen reden toen volgens mij ook nog iets later dan nu.
En de bussen reden toen volgens mij ook nog iets later dan nu.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Nooit meer wachten op buslijn 90 (Veluwe)
Tussen Heerde en Zwolle wordt in de spits al een kwartiersdienst gereden. Ik zou de bussen niet overvol willen noemen, maar comfortabel is het niet. Met de tienminutendienst met gelede bussen zal het straks dus een stuk ruimer worden in die bussen en wellicht trek je er dan ook nog andere reizigers mee dan alleen de scholieren en studenten die er nu vooral gebruik van maken.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Nooit meer wachten op buslijn 90 (Veluwe)
Over het algemeen vind ik de extra kwartierslagen niet zo druk eigenlijk. De 95 doet het een stuk beter is mijn ervaring. de 'kracht' van de Veluwelijn is dan ook dat die mensen ook allemaal in de 90 gestopt worden. Dat daarmee de helft van de klanten getrakteerd wordt op een reistijdverlenging van ongeveer 20% is waarschijnlijk ook een reden om de bus maar te laten staan. Overstappen op de 294 zie ik niet gauw gebeuren eigenlijk. Overstappen is iets wat in Nederland zo'n beetje vloeken in de kerk is...
Re: Nooit meer wachten op buslijn 90 (Veluwe)
Laat die rotHeerdenaren maar lekker staan. Ik zeg; Uurdienst is prima.Bastiaan schreef:Tussen Heerde en Zwolle wordt in de spits al een kwartiersdienst gereden. Ik zou de bussen niet overvol willen noemen, maar comfortabel is het niet. Met de tienminutendienst met gelede bussen zal het straks dus een stuk ruimer worden in die bussen en wellicht trek je er dan ook nog andere reizigers mee dan alleen de scholieren en studenten die er nu vooral gebruik van maken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten