Mag ik even kwijt #25

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Daniel »

tsov schreef:'t Was echt tof om te doen, maar wel enorm zweten! Zo'n Alliance is nogal groot en breed en lang :mrgreen:
Zweten? Joh, jij had nog een hogevloer-lesbus gezien de foto's van de bewuste lesbus... da's nog makkelijk vergeleken met de lagevloervariant :P Met die laatste moet je erg goed op de stoepranden e.d. letten heb ik een paar jaar terug mogen ervaren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vandaag, met mijn fietstocht naar Zaanstad (zie http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 901#p52901), iets heel vreemd tegen gekomen in Zaandam. Ik fietste een straat uit in Zaandam-Oost (niet een al te beste wijk, maar afijn), fietste een weg op, zoals alle andere wegen en ineens bleek ik op Amsterdams grondgebied te zijn. Je zou het bepaald niet zeggen, gezien het feit dat er nergens bebording aanwezig is met 'u verlaat nu Zaanstad' of 'Welkom in Amsterdam'. Helemaal nada, noppes, niënte! Het gekke is ook: tussen Zaandam-Oost en Amsterdam-Noord zit een dijk, waar je met de bus overheen gaat, en deze loopt gelijk aan de snelweg. Je zou dus zeggen dat de grens daar ergens ligt, maar nee, de grens schijnt dus direct (maar dan ook direct) aan die buitenwijk van Zaandam te liggen. Maar zoals gezegd, geen mens die het opvalt, tenzij je op de kleine dingen gaat letten. Op de weg is namelijk een straatnaambord "Zijkanaal H-weg" met eronder de naam van het stadsdeel "Tuindorp Oostzaan", dat soort kleine dingen zul je het van moeten hebben. Nog iets: er is 1 bushalte aanwezig, maar deze is anders dan alle anderen in Zaanstad, namelijk een exemplaar van GVB, met de typische H op het dakje. Saillant detail: er stop geen enkele GVB-bus! Alleen Connexxion komt er. Vreemd stukje gebied... ik zal binnenkort eens kijken of ik er wat foto's kan maken. Ik kom er wekelijks langs met de bus, maar het is me in wezen nooit zo opgevallen, dacht altijd dat het gewoon Zaandam was. Nog iets geks aan dat stukje: het is het enige stukje Amsterdam waar ze een 075-nummer hebben als telefoon nummer (het netnummer van Zaanstad). Op google maps: http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.42 ... 5&t=h&z=17 Links (overstap-)bushalte 'De Vlinder' (Zaandam), rechts bushalte 'Barndegat' (Amsterdam). Wordt vervolgd...
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door tsov »

Ooit, bij de inpoldering van de IJ-oevers, is de hele polder tot aan het Zijkanaal H (de Noorder IJpolder, over originele namen gesproken :P ) aan de gemeente Amsterdam toegewezen. Toen (we spreken de jaren 1870) was er natuurlijk nog helemaal geen sprake van een Coentunnel/snelweg etc., maar de grens is sindsdien nooit gewijzigd ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Oud forumgebruiker »

Interessant, ik denk dat het een van de weinige stukjes van Amsterdam is die níet door GVB bediend worden. Die GVB-bushalte zal er wel staan, omdat er binnen de Amsterdamse gemeentegrenzen de eigen infrabeheer voor dergelijke voorzieningen moet zorgen. Bij de concessie Zaanstreek is het ten tijde van aanbesteding elke keer weer een twistpunt of de halte Barndegat gehandhaafd moet blijven, maar voor de zoveelste keer is het voor de vervoerder toch weer verplicht de halte te bedienen. GVB hoeft er niet te komen, de halte is niet opgenomen in de concessie Amsterdam. :( Het is wel weer overwogen het te doen, maar de conclusie was dat het toch te omslachtig zou zijn voor GVB om in die richting een buslijn te starten, die zou dan door moeten Zaandam in. Dan is het wat dat betreft handiger Connexxion toch maar een stop te laten maken (de bussen komen er toch langs).
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Stefan »

tsov schreef:Ik wilde even kwijt dat ik gisteren een bus heb bestuurd! 8-) Gisteren was de verjaardag van OV in Boskoop en ter gelegenheid daarvan werd onder andere de mogelijkheid geboden om een stukje met een lesbus te rijden :D 't Was echt tof om te doen, maar wel enorm zweten! Zo'n Alliance is nogal groot en breed en lang :mrgreen:
Jammer dat ik m'n rijbewijs (nog) niet heb, anders had ik 't ook gráág gedaan! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Ronald »

ziggy schreef:Interessant, ik denk dat het een van de weinige stukjes van Amsterdam is die níet door GVB bediend worden.
't Schouw is ook zo'n halte. Hier stopt alleen Arriva.

De loop van gemeentegrenzen is trouwens vaak een bijzonder iets. Zo ligt stadsdeel Zuidoost los van de rest van de gemeente Amsterdam. De gemeente wordt doorsneden door Diemen en Ouder-Amstel (waar Duivendrecht onder valt).
De loop van grenzen vindt ik altijd boeiend. Soms zijn ze heel onlogisch, maar er is altijd wel een reden voor!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Amsterdam bestaat voor meer dan de helft uit geannexeerde gemeentes en geannexeerd grondgebied van andere gemeentes.

Denk aan Sloten, Watergraafsmeer, Weesperkarspel, Buiksloot, Nieuwendam en Ransdorp.

Ook een leuke. Aan de Amsteldijk, een paar honderd meter ten zuiden van de Ceintuurbaan in Amsterdam staat het oude raadshuis van Nieuwer-Amstel (sinds 1964 is die gemeente bekend als Amstelveen). Ooit was de Ceintuurbaan namelijk de gemeentegrens van Amsterdam. Tegenwoordig ligt die kilometers zuidelijker bij de Kalfjeslaan, en is Uilenstede het noordelijkste punt van Amstelveen. Nieuwer-Amstel had speciaal daar het raadshuis laten bouwen in 1890, zodat ze aan Amsterdam, die sinds een paar jaar aan het aasen waren op grondgebied van Nieuwer-Amstel konden laten zien dat ze echt niet zouden wijken voor hun plannen. Maarja, in 1914 was het gebouw al overbodig door de annexering van een deel van de gemeente.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door STF »

Komt er in de bezoekers-statistieken van OVNL soms een Luxemburgse buschauffeur voor? Ik begin het haast te geloven, want gisteren "mopper" ik nog over het stationair laten draaien van de motor in het holst van de nacht en nu vandaag stond de bus een klein halfuurtje met de motor uit op de bushalte te wachten tot vertrektijd. :pos:

Ik moet toch eens voor de grap meegaan met die bus, dan heeft die chauffeur ook weer wat te vertellen in de personeelskantine; "ik had een reiziger in me bus"
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Caspar »

Wat kost een kopje koffie bij de Starbucks op Utrecht Centraal? En, kan je er ook gewone koffie krijgen, dus zonder dat er een koffiekaart hangt met wel 30 verschillende soorten, behalve een standaard zwarte koffie, zoals bij de Coffee Company?
(hou namelijk niet zo van die exotische toestanden, dat er een vleugje kameel of een scheutje caramel door mijn koffie wordt gedaan).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

Caspar schreef:een vleugje kameel
Dat zal niet zomaar gebeuren :mrgreen: Daar zorgt Marianne Thieme wel voor :lol:

Schijnbaar heb je vanaf 3 euro iets wat "een kop koffie" genoemd wordt, en voor 4,40 heb je een grote frappuchino. Over de kwaliteit heb ik alleen nog maar kots-smileys voorbij zien komen. Maar succes :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Ik heb van iemand €3,30 gehoord voor een normale kop koffie. Ik vind dat zelf erg duur, kan het mij haast niet voorstellen dat ze zulke absurde prijzen durven te vragen :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Chauf21 »

Het is Starbucks, dús mensen zijn bereid meer te betalen.
Marketing en merknamen kunnen heel rare uitwerkingen hebben...
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Oud forumgebruiker »

De Cappuccino is er goed te hachelen, naar mijn mening. Als je naar een plek wilt waar al helemaal belachelijke prijzen gevraagd worden: Coffee Company, Bagels & Beans. Ongelovelijk wat voor schofterige prijzen daar gevraagd worden!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Caspar »

Omdat ik bij de Coffee Company echt niet wist wat ik moest bestellen, aangezien al die koffienamen op die kaart voor mij totaal abracadabra zijn, had ik daar maar een dubbele espesso bestelt voor 3,90€ krijg je de waarschuwing erbij dat het zeer krachtig is, uiteraard viel dat vies tegen. Wel grappig om te zien hoe sommige klanten die hele menu kaart uit hun hoofd kennen. Leek net alsof ik een vreemde taal hoorde ergens op vakantie. Owja lekker plakje cake erbij, 3,20€
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Owja lekker plakje cake erbij, 3,20€
Madness :neg:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Vinny »

Een café au lait + een flesje water + een koekje = bijna 8 euro bij de Starbucks op Berlin Hbf.
Ik moest wel even diep ademen...

Ik denk in ieder geval niet dat ik hier een gewoonte van zal gaan maken, en bovendien kun je ook goede koffie bij de Café T krijgen op Utrecht Centraal.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

Dan kun je toch beter elders in Duitsland een Krüstchen laten aanrukken :pos: :P :P :P

Afbeelding

€ 6,90 :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

Wat plaatjes van vanochtend dan :)

Een blijkbaar zeer zware kolentrein wordt door Utrecht Centraal getrokken door elocs 189 073-0 en 189 085-4

Afbeelding

Bermbrandweer op Maarn Goederen. Bermbrand zelf even gemist, zal wel aan de andere kant geweest zijn :)

Afbeelding
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Mark »

Waar rook is, is vuur... het is toch wel aardig mistig daar ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

Was heel mistig vanochtend idd. Maar er werd in de trein omgeroepen dat er een bermbrand was, en na die brandweerauto ging het gas er meteen weer op, dus ik geloof het verder wel :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Daantje »

Wow, dat eten, Fles (y) :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Wow, dat eten, Fles (y) :D

Ben je echt wel de rest van de dag zoet mee ja :D Een flinke schnitzel op toast, met een gebakken ei, en groenten zo ver al het oog reikt :lol: Supervoer :pos:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Ruben »

Zou je hier 19,50 voor neerleggen. Met chagrijnige bediening op de koop toe. NL en Horeca :neg:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Vinny »

Nou ik verbaas me toch wel een beetje. In Duitsland krijg ik toch meestal angstwekkend weinig groente. En de laatste keer dat ik uit eten ging was in een aardappelrestaurant. Nja wel leuk hoor 200 verschillende aardappel-gerechten; maar ik wordt er wel een beetje aardappelig van zeg maar.

Overigens is mijn reden om de oosterburen op te zoeken ook gewoon bier en braadworst. Dus eigenlijk moet ik niet zeiken :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

NS-Reiziger schreef:Zou je hier 19,50 voor neerleggen. Met chagrijnige bediening op de koop toe. NL en Horeca :neg:
Dat is dus echt zo ontzettend generaliserend, ik ken in Nederland meer tenten waar de bediening goed tot geweldig is dan chagarijnig hoor :? Het personeel doet vaak uitstekend hun best, terwijl de horeca CAO nu niet echt gouden bergen oplevert :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 31 gasten