Mag ik even kwijt #25

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Caspar »

Het feit dat je in de hoofdstedelijke horeca al moet betalen vaak voordat het drankje nog maar wordt gehaald vind ik al een teken van ongastvrijheid. Bij de andere terrassen moet je betalen zodra je drankje wordt neergezet. Kom ik in Dortmund, wordt er gewoon een turfje op je bierviltje gezet, en als je er genoeg van hebt ga je met je viltje naar de bar en reken je af. Maar ook in Hamburg, aan een drukke doorgaande weg gaat alles gewoon op de bon op een terras, dus echt niet in de kleine plaatsen alleen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Ik heb nog nooit meegemaakt dat je al moet betalen voordat het wordt gehaald, wel regelmatig dat je moet betalen zodra het wordt neergezet, maar dat is alleen op de toeristische plekken zo heb ik het idee. Het heeft overigens een reden, vooral Britten zouden er een handje van hebben zonder betalen weg te lopen :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Vinny »

In Amsterdam moet je meestal betalen wanneer het drankje gebracht wordt. De enige keer dat ik bij het bestellen al moest betalen was op Schiermonnikoog. En je zou zeggen dat dat nogal ver in de provincie ligt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Bastiaan »

Vinny schreef:Overigens is mijn reden om de oosterburen op te zoeken ook gewoon bier en braadworst. Dus eigenlijk moet ik niet zeiken :P
Na een lange dag SWT'en: Currywurst mit Pommes und Bier. Hmm :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Meltrain »

Omdat ik na de vakantie ga studeren aan de TU Delft, heb ik via de TU meegedaan aan het laptop-project en een laptop van HP van €649,- gekocht.
Gistermiddag heb ik hem ontvangen en alles werkt gelukkig, behalve dat ik geen verbinding met het draadloos internet kan maken.
De laptop kan ons draadloze netwerk wel vinden, maar na het invoeren van de beveiligingscode krijgen we steeds de melding 'Er kan geen verbinding met [ons draadloos netwerk] worden gemaakt omdat er een time-out is geweest'. :?
Weet iemand toevallig wat dat is en hoe het verholpen kan worden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door webguy »

Het kan zijn dat er op je router een MAC beveiliging zit, dat je het fysieke adres van de laptop in moet stellen in de router, dat alleen bepaalde apparaten op het netwerk kunnen :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door STF »

Ik betaal in Luxemburg altijd pas als we weer willen vertrekken van een terrasje, vooraf of tussentijds heb ik nog nooit hoeven betalen.
Op ons eigen terras heb je vaak Belgen die direct willen betalen, terwijl Nederlanders pas betalen zodra ze vertrekken.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Ruben »

Bee schreef:Dat is dus echt zo ontzettend generaliserend, ik ken in Nederland meer tenten waar de bediening goed tot geweldig is dan chagarijnig hoor :? Het personeel doet vaak uitstekend hun best, terwijl de horeca CAO nu niet echt gouden bergen oplevert :|
Dat valt ook wel weer mee. Dat jij het als goed ervaart kan ik ook generaliserend noemen als dat dan wel de maatstaf van de hele horeca hier moet zijn.
Hoe dan ook blijf ik met de vraag zitten waarom dat hier 19,50 (voorbeeld dus) moet kosten, terwijl het daar 6,90 kost. En dat wij hier in NL in de horeca afgezet worden is een feit. Betaalbaar eten kan hier veel minder goed.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Justin »

Zo, was er weer. Horeca in Malta was óf supergoed óf superslecht :p.

En mijn god, wat een bussen hebben ze daar op Malta, al die ouwe Leylandjes, vermengd met Plaxtons enzo :) :lol:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

NS-Reiziger schreef:Hoe dan ook blijf ik met de vraag zitten waarom dat hier 19,50 (voorbeeld dus) moet kosten, terwijl het daar 6,90 kost. En dat wij hier in NL in de horeca afgezet worden is een feit. Betaalbaar eten kan hier veel minder goed.
Dat is een cultuurkwestie. In Duitsland heerst veel meer een cultuur van uit eten gaan. Gevolg: omloopsnelheden groter, versere producten, minder derving, prijzen omlaag, nog meer klanten, etc. Dezelfde vicieuze cirkel werkt hier ook, alleen de andere kant op. Hier is uit eten iets bijzonders. Gevolg: Horeca moet relatief veel grondstoffen ongebruikt weggooien, dat moet wel betaald worden, dus dat WAT men verkoopt, daarvan gaat de prijs omhoog, dus nog minder klandizie, etc.

Dat is het hele verhaal gewoon.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Ruben »

Des te meer reden te emigrereren :-P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door STF »

De BTW is in Luxemburg heel gunstig ten opzichte van andere landen, de inkoop van sterke drank is laag maar daar in tegen is de inkoop van frisdrank nogal duur en de inkoop van bier absurd duur. Een fust van 50 liter bier is in Duitsland 32 euro goedkoper dan Luxemburg... Dus tja de verkoopprijs van een glas bier ligt in de Luxemburgse horeca nogal hoog, terwijl sterke drank dan weer voor een lage prijs op de drankenkaart staat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Luxemburg is op belastinggebied sowieso gunstig. Wat is dat toch met kleine landen, alsof de overheid geen geld nodig heeft om voorzieningen in stand te houden :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Caspar »

In Duitsland hoeft het allemaal wat minder hip te zijn is mijn idee, waardoor ook de prijs wat lager kan liggen. In Nederland heeft men vaak de neiging het interieur van een bar om de 5 jaar totaal te veranderen, of soms zelfs ieder seizoen de laatste trends op meubilair toe te passen, en aan het einde van het seizoen de hele inboedel eruit te gooien. (al paar keer gezien bij van die lounge bars dat je ergens in het najaar een lounge stoel voor op het terras kan kopen voor 950 euro per stuk)
Dat lijkt me ook de prijzen omhoog te stuwen.
Verder zijn het ook de bierbrouwers die de tarieven sterk bepalen aan de tap voor een groot deel.

Zal zaterdag eens in Zuid Duitsland kijken hoe het er voor staat met de lokale horeca aldaar, ergens in de omgeving van Stuttgart. Gewapend met 2 dagen vrijvervoer zie ik wel waar ik ga belanden 8-) Het enige wat vast staat is het idee om de ICE van 8.04 te pakken uit Amsterdam.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door STF »

Volgens het "lease contract" is ons meubilair in het voorjaar van 1994 geplaatst en het contract loopt in 2015 af.
Van 1996 tot 1999, van 2000 tot 2001 en van 2002 tot 2004 is het café - restaurant toch gesloten geweest dus dan slijt het meubilair ook niet hard. :lol:
Gezien de staat van het meubilair gaat het ook rustig tot 2015 mee, alleen de tot het contract behorende barkoeling is in 2008 onherstelbaar defect geraakt. Ik eet me hoed op als de reserve (bar)koeling en de bierkoeler wel hun contractperiode weten vol te maken, de een rammelt nog erger dan de ander...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Hmm, grote brand in een woning hier vlakbij sinds ongeveer tien minuten geleden. De brandweer is gelukkig snel ter plaatse, volgens P2000 in ongeveer zes minuten.

Ik hoor nu ook meerdere ambulances aanrijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Fles »

Zo :pos:

Vandaag Lijn 85 van Veolia, van Ede-Wageningen naar Veenendaal Centrum:
  • Met intacte voorruit
  • Exact op tijd vertrokken
  • EN geen enkele halte onterecht voorbijgereden
Daarom: Een ijsje voor iedereen :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Daniel »

Justin schreef:En mijn god, wat een bussen hebben ze daar op Malta, al die ouwe Leylandjes, vermengd met Plaxtons enzo :) :lol:
En dan hebben ze geloof ik de afgelopen jaren nog wel enigzins het wagenpark vernieuwd. 'tis alweer even geleden, in 2004 geloof ik, dat ik daar ben geweest en toen reden er al enkele nieuwe bussen van Chinese makelij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Luxemburg is op belastinggebied sowieso gunstig. Wat is dat toch met kleine landen, alsof de overheid geen geld nodig heeft om voorzieningen in stand te houden :?
Er heerst in landen als Nederland een ongebreidelde spilzucht in de publieke sector. Ik denk dat de belastingdruk met zeker de helft kan afnemen als men maar eens bereid is om flink het mes te zetten in de eigen organisatie, en allerlei niet-noodzakelijke dingen als overheid niet meer subsidieert. Vergeet niet dat zo ongeveer 70% van het BNP via de overheid wordt uitgegeven, en dat is een percentage waar een communistisch land nog jaloers op zou kunnen zijn. Wat ook niet vergeten mag worden is dat belastinggeld gemakkelijk verkregen geld is (het is namelijk een verplichting) terwijl er helemaal geen enkele incentive is voor de overheid om het ook efficient te gebruiken (er is namelijk geen concurrentie).
Zaken die geheel afgeschaft kunnen worden:
- Ministerie van onderwijs (lessen worden gegeven op school, niet in een of ander patser-gebouw in Den Haag
- Publieke omroep (dezelfde programma's zie je op de commerciele zenders)
- Kunstsubsidies (niet noodzakelijk voor het functioneren van de samenleving)
- Onzinnige geldvretende nutteloze stedelijke prestige projecten waar belastinggeld in geïnvesteerd wordt (zoals de zuidas)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Als je het ministerie van onderwijs gaat afschaffen kan je het ministerie van volksgezondheid ook wel afschappen, dokters werken in een ziekenhuis, niet in een ministerie :roll:

Oftewel, de redenatie waarom het ministerie van onderwijs afgeschaft zou kunnen worden slaat nergens op, want het is wel prettig als wordt vastgelegd wat onderwezen wordt, er controle van de onderwijskwaliteit is, examens worden vastgelegd en de juiste subsidies worden uitgegeven. Onderwijs is geen bedrijf wat zelfstandig kan functioneren zonder overheidcöordinatie.

Over de overige punten ga ik maar niet in discussie, want dan wordt het helemaal een verhaal zonder einde, laat ik het er maar op houden dat ik het er niet mee eens ben. Dat er verspil is ben ik met je eens, maar dat zie je in het bedrijfsleven ook elke keer weer terugkeren.

Van Malta heb ik wel eens gehoord dat de bus eigendom is van de buschauffeur en niet van het busbedrijf. Wat er van waar is weet ik verder ook niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vinny schreef:- Kunstsubsidies (niet noodzakelijk voor het functioneren van de samenleving)
Ik vind dat je ook naar het individu moet kijken. Mensen met weinig geld hebben ook recht om te doen waar hun passie in ligt!
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door |Pim| »

Ik ga zaterdag naar antwerpen met de IR lijn van neerpelt naar Antwerpen en weer terug :D Weet iemand nog bus of tram lijnen die ik moet hebben gehad?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Justin »

Ik geloof dat ik een beetje moe was, want viel prompt in slaap op bed. Ik werd wakker met:

-links van me een dumbell van 8 kg;
-rechts van me een dumbelll van 8 kg;
-links van me een gymnastiekbal;
-rechts van me een rugbybal (half in mn handen);
-links van me een springtouw;
-voor me een DS.

Moet er denk ik apart uit hebben gezien van boven :') :roll: 8-)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Ruben »

Cirkelt hier al een paar uur een helikopter rond, zal wel vanwege de voetbalrellen :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #25

Bericht door Suus »

Zo, een kaartje voor een nep-Fyra voor 7 september gereserveerd, hele kaartje kost me maar twee euro, volgens mij zijn ze meer geld kwijt met de administratieve lasten en het opsturen via de post ervan dan wat het ze oplevert. Maar nu kan ik eindelijk eens de andere kant zien van de HSL-baan die ik al jaren in aanbouw zie bij Benthuizen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten