OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Ik heb zo'n type wel eens 3 uur laten wachten. Vond ie ook niet leuk. Nou, ik vind het ook niet leuk als je 1 minuut voor vertrek van de trein gaat al bellend met de lift naar beneden komt zonder je vantevoren te melden, en dan gaat verwachten dat ik dan al klaar sta met de brug op de plek die meneer wenst. De groeten, meld je maar opnieuw aan.
Dat was trouwens ook de laatste keer dat ik hem gezien heb, maar er waren al meer klachten over hem geweest van meerdere stations waar hij wel eens in- of uitstapte.
Dat was trouwens ook de laatste keer dat ik hem gezien heb, maar er waren al meer klachten over hem geweest van meerdere stations waar hij wel eens in- of uitstapte.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
uitzonderingen heb je altijd, maar het overgrote deel van de aangemelde mindervalide reizigers kan je vaak beter hebben als de gemiddelde (gefrustreerde) forens!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Vorige week werd er ook al eens een Sgmm 3tje ingezet als vervangend mat voor ICE 129. Ook tamelijk spartaans, voor de stevig betalende internationale reizigers.Vervanging op niveau: ICE t129 is met 2x Plan T als vervangend materieel uit Utrecht Centraal naar Emmerich vertrokken
Zal inderdaad de Ringvaartbrug dan zijn. Die brug zien we vanuit Amsterdam net niet meer op de Shl lijn, zit net op de grens met trdl Leiden. Maar omdat ie toeleidend is naar Schiphol dus wel de communicatie. En hij had gegarandeerd een goed seinbeeld tot en met spoor 1 van Shl. Wel vakwerk van die machinist trouwens.Bedoel je niet de Rvbr (Ringvaartbrug), dat is de enige spanningsloze brug op zijn traject, de Kaag is daar vlakbij. (momenteel ook de Vinkbrug dan)
Is inderdaad een lange uitrol met ook de nodige hobbels, dus je moet geen seinen tegen hebben.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Door een 'ongeval met een persoon' op het station Emmerich was er eventjes geen ICE-mat. in Nederland. Dan maar Plan T... (daar is zo gesneden in de diensten dat er altijd wel wat "op voorraad" staat).Reiziger Ddrs schreef:Vervanging op niveau: ICE t129 is met 2x Plan T als vervangend materieel uit Utrecht Centraal naar Emmerich vertrokken
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Ach ze hebben dezelfde beenruimte als een Thalys
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
En vanaf 7 september is er nog meer plan T op reserve, dus wie weet dat het nog handig om wat stellen in Arnhem en Hengelo te stallen voor het geval dat
Verder gaat er weer meer planmatig plan V rijden (NS vertrouwd SLT blijkbaar nog niet). Nu waren er weliswaar SLT-diensten gepland, maar werden die gaten uiteindelijk opgevuld door Plan V.
Verder gaat er weer meer planmatig plan V rijden (NS vertrouwd SLT blijkbaar nog niet). Nu waren er weliswaar SLT-diensten gepland, maar werden die gaten uiteindelijk opgevuld door Plan V.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Gister stond op station Hoorn aan het begin van de middag de Uitzwaaiservice Hoorn- Enkhuizen. Een groepje vrouwen en 1 man in het wit, met spandoeken met teksten erop als 'Fijne dag' en uiteraard zwaaien bij iedere trein.
De stationsomroep ondersteunde ze met de tekst: Dames en Heren, dit had u vast niet verwacht toen u vanochtend opstond, uitgezwaaid te worden door de uitzwaaiservice Hoorn- Enkhuizen.
De stationsomroep ondersteunde ze met de tekst: Dames en Heren, dit had u vast niet verwacht toen u vanochtend opstond, uitgezwaaid te worden door de uitzwaaiservice Hoorn- Enkhuizen.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Voor de tweede keer in drie dagen een leuke flirt in de trein gehad.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Opvallend: de t12723 stond vandaag volledig op 14b in Rtd, past net doordat 'ie maar 7 i.p.v. de gebruikelijke 8 bakken lang is.
Het had overigens ook een reden: op 14a stond een ICMm stil die inmiddels naar de tuin gestuurd is. We zijn overigens wel gewoon over 14a vertrokken, maar de t21712 is op 11 binnengekomen. Ergens een wissel in storing gok ik...
Het had overigens ook een reden: op 14a stond een ICMm stil die inmiddels naar de tuin gestuurd is. We zijn overigens wel gewoon over 14a vertrokken, maar de t21712 is op 11 binnengekomen. Ergens een wissel in storing gok ik...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Het was weer een rommeltje vanuit Ut vanochtend. Een bloemlezing:
Sneltrein naar Veenendaal Centrum van 7:00 +22
IC naar Heerlen van 7:08 +14
Sprinter naar Rhenen van 7:16 +9 (heeft nog een tijdje voor de rooie gestaan tot zijn voorganger weg was)
IC naar Eindhoven van 7:22 +4
IC naar Nijmegen van 7:23 +6, dus tot voorbij Maarn opgesloten achter dat sprintertje naar Rhenen. Gelukkig ter afwisseling ook nog even een bermbrand bij Maarn Goederen, uiteindelijk +13 aankomst in Ede-Wageningen.
Rond 7:18 heb ik ook nog een heeeeeeeele laaaaaaange en ook wel laaaaaaangzaaaaaaaame kolentrein op de foto gezet. Vermod dat die ook richting Arnhem onderweg was, dus die kan er ook wel wat mee te maken gehad hebben. Kennelijk moest er nog iets wakker worden van het weekend of zo.
Sneltrein naar Veenendaal Centrum van 7:00 +22
IC naar Heerlen van 7:08 +14
Sprinter naar Rhenen van 7:16 +9 (heeft nog een tijdje voor de rooie gestaan tot zijn voorganger weg was)
IC naar Eindhoven van 7:22 +4
IC naar Nijmegen van 7:23 +6, dus tot voorbij Maarn opgesloten achter dat sprintertje naar Rhenen. Gelukkig ter afwisseling ook nog even een bermbrand bij Maarn Goederen, uiteindelijk +13 aankomst in Ede-Wageningen.
Rond 7:18 heb ik ook nog een heeeeeeeele laaaaaaange en ook wel laaaaaaangzaaaaaaaame kolentrein op de foto gezet. Vermod dat die ook richting Arnhem onderweg was, dus die kan er ook wel wat mee te maken gehad hebben. Kennelijk moest er nog iets wakker worden van het weekend of zo.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Vanmorgen liep het niet lekker met het treinverkeer in Maastricht:
- Trein t457/t480 reed niet door een te grote vertraging.
- Trein t832 heeft ook niet gereden vanuit Maastricht door een technisch defect aan het treinstel (op Somda las ik dat er tractie problemen waren). Om 09:39 werd V'tje 920 voorgereden om het VIRM-stel weg te slepen. Zo zie je maar, de oudjes doen het nog best :
- Tot slot reed trein t458/t481 met een klassiek stel ipv rijtuigen.
- Trein t457/t480 reed niet door een te grote vertraging.
- Trein t832 heeft ook niet gereden vanuit Maastricht door een technisch defect aan het treinstel (op Somda las ik dat er tractie problemen waren). Om 09:39 werd V'tje 920 voorgereden om het VIRM-stel weg te slepen. Zo zie je maar, de oudjes doen het nog best :
- Tot slot reed trein t458/t481 met een klassiek stel ipv rijtuigen.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
WTF daar staat toch al jaren een drietal 1600en uit hun respectievelijke neuzen te knagen?Marc schreef:Om 09:39 werd V'tje 920 voorgereden om het VIRM-stel weg te slepen.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
V-tje kan je er tegenaanzetten, en laten slepen (en is van NS). Serie 1600 sinds de boedelscheiding in de jaren 90 niet meer van NS, dus dat zal niet mogen (1800 wel). Verder kan het zijn dat ze dan weer een koppelwagon nodig hadden, die ze bij mat'64 niet nodig hebben. Keus is dan nog sneller gemaakt.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Kee, t zal. Ik wist niet dat plan V zoveel tractie "over" had, maar okee. Het is alsof je met een Fiat Panda uit 1985 een 8meter Tabbert tandemasser zigeunercaravan moet wegslepen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Vanmiddag omstreeks 17.37 uur stond loc 1762 met beide stroomafnemers neergelaten geparkeerd op Rotterdam Noord Goederen, wat die loc daar nu weer te deed...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
De 1600'en die in Maastricht staan zijn verkocht aan ACTS (en die gebruikt ze volgens mij als onderdelenleverancier). En ja: een V'tje kunnen ze in Maastricht snel voorrijden, er staan (helaas) geen andere VIRM-stellen op reserve.
Het zag er in ieder geval geinig uit. De eerste poging van slepen lukte niet, omdat de VIRM nog op z'n magneetrem stond (en het V'tje maar trekken). De tweede poging was wel een succes:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4ecS_7G08dc[/youtube]
Het zag er in ieder geval geinig uit. De eerste poging van slepen lukte niet, omdat de VIRM nog op z'n magneetrem stond (en het V'tje maar trekken). De tweede poging was wel een succes:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4ecS_7G08dc[/youtube]
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Zie het bewijs op de video boven mijn post dat het mogelijk is, en van de caravan op de video onder jou postFles schreef:Kee, t zal. Ik wist niet dat plan V zoveel tractie "over" had, maar okee. Het is alsof je met een Fiat Panda uit 1985 een 8meter Tabbert tandemasser zigeunercaravan moet wegslepen
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Dat niet alleen, maar als je een treinstel voorzien van een automatische koppeling wil laten slepen door een loc met standaard stoot- en trekwerk (excusez le mot, zo heet het, maar ik noem het zelf liever buffers en schroefkoppeling ) dan heb je een koppelboom nodig, dat is een soort adapter-achtig opzetstuk wat lang, lomp en log is.playertwo schreef:Verder kan het zijn dat ze dan weer een koppelwagon nodig hadden, die ze bij mat'64 niet nodig hebben. Keus is dan nog sneller gemaakt.
Hoeveel bakken er gesleept of geduwd mogen worden door hoeveel bakken, hangt weer af van de materieelsoort en het aantal motoren. Wel stoer overigens van het Vtje. :pos: Oud, maar nog lang niet afgedankt.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Ik dacht alleen ergens gelezen te hebben dat VIRM alleen koppelbaar was met DM '90 (en misschien ICM).
Maar dat blijkt dus niet waar te zijn.
Maar dat blijkt dus niet waar te zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Gelukkig bestaat er ook nog iets als een "sleepkoppekoppeling" :)Dexter schreef:Dat niet alleen, maar als je een treinstel voorzien van een automatische koppeling wil laten slepen door een loc met standaard stoot- en trekwerk (excusez le mot, zo heet het, maar ik noem het zelf liever buffers en schroefkoppeling ) dan heb je een koppelboom nodig, dat is een soort adapter-achtig opzetstuk wat lang, lomp en log is.playertwo schreef:Verder kan het zijn dat ze dan weer een koppelwagon nodig hadden, die ze bij mat'64 niet nodig hebben. Keus is dan nog sneller gemaakt.
(Zie: http://www.nicospilt.com/koppeling.htm onder "sleepkoppeling")
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Loc 1186 was vermoedelijk vanmiddag kapot gegaan, dus moest loc 1188 de t9229 trekken.
De volgorde van deze trein was namelijk 1188+Bs+trein+1186.
De volgorde van deze trein was namelijk 1188+Bs+trein+1186.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
Het is net zo goed mogelijk dat de Bs defect was, of dat één van de locs overgebracht moest worden. Het is erg Somda-achtig om dit soort veronderstellingen te doen.
Re: OVer je treinreiservaringen in augustus 2009
In elk geval niet vandaag dan... Gisteren bestond t9257 uit Bs+Prio+1186+1185. De Bs is dus sowieso niet kapot.meltrain schreef:Loc 1186 was vermoedelijk vanmiddag kapot gegaan, dus moest loc 1188 de t9229 trekken.
De volgorde van deze trein was namelijk 1188+Bs+trein+1186.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten