Terug naar toen met de ZWN 4408!

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Terug naar toen met de ZWN 4408!

Bericht door dylanwild94 »

Afgelopen zaterdag 16 September heeft de Stichting youngtimer bussen een excursie georganiseerd in Haaglanden met de ex ZuidWestNederland 4408 waar de lijnen 126 en 129 nog een keer werden gereden met diverse fotostops.

Om kwart voor 11 's Ochtends had ik mijn auto op station Voorburg gezet om vanaf daar naar Den Haag centraal te gaan. Echter verliep dat niet helemaal vlekkeloos door een defecte bovenleiding en had 15 minuten vertraging. gelukkig werd gewacht maar de eerste foto werd voor mij gemaakt op het busstation Leyenburg in Den Haag.
AfbeeldingStichting Toungtimer bussen 4408 by Dylan Wildschut, on Flickr

De volgende fotostop was in Poeldijk waarbij ik deze foto bij de kerk heb kunnen maken.
AfbeeldingStichting Toungtimer bussen 4408 by Dylan Wildschut, on Flickr

Vervolgens ging de rit naar busstation Naaldwijk verdillaan. Waar een belangrijk knoppunt is van alle bussen die in het westland rijden toen en nu nog steeds maar dan met hele andere lijnnummers.
AfbeeldingStichting Toungtimer bussen 4408 by Dylan Wildschut, on Flickr

Omdat we wat krap in de tijd zaten werd er vanaf Naaldwijk direct naar het eindpunt Rotterdam Marconiplein gereden wat toen nog een mooi groot busstation was is nu een klein buspleintje waar maar 1 stadsbuslijn komt.
AfbeeldingStichting Toungtimer bussen 4408 by Dylan Wildschut, on Flickr

We reden verder naar Rotterdam Centraal waarvandaan de volgende lijn werd gestart. Namelijk lijn 129 Naar Kijkduin.
AfbeeldingStichting Toungtimer bussen 4408 by Dylan Wildschut, on Flickr

Langs de Schie ligt het gehucht De Zwet. Een gehuchtje dat tussen Rotterdam overschie en delft ligt. Bij de Kandelaarsbrug kon ik een mooi overzichts-foto maken met de bus.
AfbeeldingStichting Toungtimer bussen 4408 by Dylan Wildschut, on Flickr

Voor het oude stationsgebouw van station Delft kon deze foto worden gemaakt. maar de treinen komen helaas niet meer achter dit station maar rijden in wezen onder het busstation en het echte station tegenwoordig is achter de fotograaf.
AfbeeldingStichting Youngtimer Bussen 4408 by Dylan Wildschut, on Flickr

En Dan zijn we in Kijkduin. het eindpunt van deze mooie lange lijn. Waar aan het begin en eindpunt geen Streekbussen meer komen.
AfbeeldingStichting Toungtimer bussen 4408 by Dylan Wildschut, on Flickr

In Kijkduin kan je tegenwoordig alleen maar deze gasbussen aantreffen van de HTM.
AfbeeldingHTM 1035 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na de deze lijnen te hebben afgereden werd er nog een bezoek gebracht aan de stalling op de Telexstraat in Den Haag. Dat een gezamelijke stalling is van de HTM en Connexxion.
AfbeeldingStichting Toungtimer bussen 4408 by Dylan Wildschut, on Flickr

AfbeeldingStichting Toungtimer bussen 4408 by Dylan Wildschut, on Flickr

En dit was dan het einde. Ik hoop dat het de moeite waard was.
Laatst gewijzigd door dylanwild94 op zo 17 sep 2017, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Terug naar Toen met de ZWN 4408!

Bericht door Daniel »

Leuk verslagje :) Die lijn 129 is nog wel een goeie ouwe bekende lijn voor mij, de ideale manier om per zomerzwerfkaart in Den Haag te belanden vanuit Dordrecht in m'n eerste jaren als hobbyist. (Al heb ik 'm alleen nog met Connexxion-groene Alliances en Amba's meegemaakt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Terug naar toen met de ZWN 4408!

Bericht door Durashift »

Leuk. Blijft een strak busontwerp, wat mij betreft. *bus*
marcel.nl
Berichten: 641
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Terug naar toen met de ZWN 4408!

Bericht door marcel.nl »

Durashift schreef:Leuk. Blijft een strak busontwerp, wat mij betreft. *bus*
Ja maar hij klopt niet en niemand lijkt dat te merken. Dit was het Westnederland - design. Toen de ZWN stickers kwamen, zijn ook de schuine strepen achter en de kleine gele streep boven de zwarte strip over de hele lengte, verwijderd / wit gemaakt.
Wat er nu van gemaakt is, is een Westnederland bus met een verkeerde sticker erop.

Wel leuke reportage overigens :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Terug naar toen met de ZWN 4408!

Bericht door Daniel »

marcel.nl schreef:Toen de ZWN stickers kwamen, zijn ook de schuine strepen achter en de kleine gele streep boven de zwarte strip over de hele lengte, verwijderd / wit gemaakt.
Alleen de schuine strepen zijn verwijderd. Ik heb zelf geen foto's uit de ZWN-tijd, maar hier eentje van een seriegenoot uit de Connexxion-tijd die daarop volgde. Op alle wagens uit deze serie die ik op de foto heb zit de gele streep boven de zwarte strip er nog...
Afbeelding
(En zoals te zien: fotografiekunsten komen met de jaren :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Terug naar toen met de ZWN 4408!

Bericht door WSM »

Leuke serie op bekend terrein.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Terug naar toen met de ZWN 4408!

Bericht door dennistd »

Je weet dat je vanuit Flickr ook een kleinere versie van de foto kunt delen? Een breedte van 1024px is breed genoeg hier, en de foto's zijn dan wat kleiner dan 11MB per stuk....
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Terug naar toen met de ZWN 4408!

Bericht door jelmerrr »

Als je alle busfotos overslaat is het een kort verslag :mrgreen:

Maar zonder gekheid: zelfs ik heb deze (bus)fotos gezien en kan zeggen: mooie fotos
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten