Prijs van dagkaarten en hun geldigheid
Prijs van dagkaarten en hun geldigheid
Men hoort veelal klachten, dat wij hier in Duitsland dure dagkaarten hebben. Maar vergeleken met dat wat er in Zeeland komt en ook onder aandacht voor het aanbod, wat je dan in Zeeland dadwerkelijk voor je geld krijgt (en daar speelt voor mij niet alleen de grootte van het gebied een rol, waar je met deze dagkaart kunt reizen maar ook het aanbod qua lijnen en frequentie), lijken zelfs onze duurste dagkaarten dan toch een echte koopje......
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Nouja, ik vind de dagkaarten in bijvoorbeeld het VRR niet bepaald duur. Zeker niet die meerpersoonskaarten, die zijn eigenlijk spotgoedkoop.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
De dagkaarten in NRW zijn praktisch de duurste van Duitsland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Wat niet wegneemt dat het, zeker met meerdere personen, geen al te hoog tarief is.
Sowieso is het in de twee buurlanden veel goedkoper (België uiteraard het goedkoopst, Duitsland in mindere mate). Voorbeeld: In NL betaal je €8,- meer voor 3 dagen tienertour (of hoe dat nu dan ook mag heten) dan in BE voor een vakantiemaandabo. Tel daarbij op dat het Belgische maandabo betere voorwaarden heeft (ook in de spits geldig, en 12 t/m 26 jr ipv 12 t/m 18 jr) en het verschil in prijs lijkt me wel duidelijk.
Sowieso is het in de twee buurlanden veel goedkoper (België uiteraard het goedkoopst, Duitsland in mindere mate). Voorbeeld: In NL betaal je €8,- meer voor 3 dagen tienertour (of hoe dat nu dan ook mag heten) dan in BE voor een vakantiemaandabo. Tel daarbij op dat het Belgische maandabo betere voorwaarden heeft (ook in de spits geldig, en 12 t/m 26 jr ipv 12 t/m 18 jr) en het verschil in prijs lijkt me wel duidelijk.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Athene: € 4,50 voor een dagkaart (niet geldig van en naar het vliegveld), Vorarlberg: maximaal € 14,20 voor een dagkaart (prijs afhankelijk van aantal zones). Griekenland bewijst maar weer dat het wel goedkoop kan. :Y Vorarlberg werkt naar afstand, maar kan in verhouding redelijk duur zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Duurste zijn in Hessen dacht ik. €35,- euro voor 1 persoonSuus schreef:De dagkaarten in NRW zijn praktisch de duurste van Duitsland.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dat mag ook wel aangezien NRW is een van de deelstaten waar je ook van alle bus tram en metrolijnen in een gebied gebruik kan maken plus het feit dat ze hoge frequenties aanbieden. Niedersachsen heeft veel goedkopere dagkaarten, maar het gebied is dunbevolkter en je kan in grote delen niet van de buslijnen gebruik maken. Daarnaast is het aanbod op het platteland niet meer dan enkele scholierenlijntjes.Suus schreef:De dagkaarten in NRW zijn praktisch de duurste van Duitsland.
Dat je alleen de trein in NRW gebruikt is in mijn ogen dan ook zonde van zo'n dagkaart. Beide deelstaten hebben een goede aanbod prijs verhouding. Dat kan ik van Zeeland absoluut niet zeggen, die zijn totaal doorgeslagen met de prijs.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik vrees dat je verkeerd geïnformeerd bent over Duitse dagkaarten, maar goed, dat doet er niet toe in dit topic.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Bijna alle regionale dagkaarten in Duitsland zijn geldig in een meerderheid van al het aangeboden OV, in ieder geval in OV aangeboden door een verkeersverbond waar DB lid van is. Enige uitzondering daarop is Mecklenburg-Vorpommern en Schleswig-Holstein (waar een eigen dagkaart van Nah.SH bestaat naast het SH-ticket).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
@suus: Dat is helemaal nietwaar. Bijvoorbeeld het Niedersachsen ticket is alleen geldig in de VOS, VBN, HVV, GVH, VRB en VSN. In de overige delen is deze niet geldig op de buslijnen. Alleen aangesloten verkeersborden doen dus mee. Zie https://niedersachsenticket.de/streckennetz
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Mag ik even kwijt
En wat betekenen al die afkortingen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Afkortingen van verkeersverbonden in Niedersachsen. Zo is de VSN de Verkehrsverbund süd Niedersachsen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Mag ik even kwijt
Dan klopt toch wat ik schrijf: Alle verkeerverbonden waar DB lid van is. Maar met je Bayern-ticket kan je probleemloos de metro nemen in München, terwijl jij beweerde dat zo'n integratie alleen bestaat in NRW en dat is gewoon niet waar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Nee dat klopt nog steeds niet. DB Weser-Ems is ook lid van de VEJ en daar is die niet geldig. Je kan beter zeggen dat de verkeersborden waarbij het regionale treinverkeer niet deel uitmaakt van hun takenpakket niet meedoen aan de regionale dagkaarten. Ookal dekt dat niet de status van de VOS.
Ik beweerde alleen dat je echt alle buslijnen in NRW kon gebruiken. NRW is niet de enige, maar de meeste hebben geen volledige dekking.
Ik beweerde alleen dat je echt alle buslijnen in NRW kon gebruiken. NRW is niet de enige, maar de meeste hebben geen volledige dekking.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Prijs van dagkaarten en hun geldigheid
Volgens mij kunnen wij beter zeggen verkeersborden waarvan DB Regio actief is. Aangezien ze die naam eigenlijk altijd gebruiken voor de treinen
(Oké en enkele bussen dan)
(Oké en enkele bussen dan)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Vertel mij eens hoe ik een België een (goedkope) dagkaart of in ieder geval iets waarmee ik onbeperkt kan rondreizen met de trein kan bemachtigen dan? Dat is me nog nooit gelukt namelijk :')PatrickM schreef:Sowieso is het in de twee buurlanden veel goedkoper (België uiteraard het goedkoopst, Duitsland in mindere mate). Voorbeeld: In NL betaal je €8,- meer voor 3 dagen tienertour (of hoe dat nu dan ook mag heten) dan in BE voor een vakantiemaandabo. Tel daarbij op dat het Belgische maandabo betere voorwaarden heeft (ook in de spits geldig, en 12 t/m 26 jr ipv 12 t/m 18 jr) en het verschil in prijs lijkt me wel duidelijk.
Re: Prijs van dagkaarten en hun geldigheid
Die zijn er wel, maar alleen in de schoolvakanties. :')
Logisch is het inderdaad niet.
Het Euregioticket is wel geldig in de trein bij NMBS, maar zou niet weten op welke trajecten want dat staat er dan weer niet bij.
Logisch is het inderdaad niet.
Het Euregioticket is wel geldig in de trein bij NMBS, maar zou niet weten op welke trajecten want dat staat er dan weer niet bij.
Re: Prijs van dagkaarten en hun geldigheid
Ook voor mensen >25? Volgens mij is dat alleen voor de jeugd namelijk... (Go-Pass unlimited en dat soort grappen)
Re: Prijs van dagkaarten en hun geldigheid
Oh ja, dat is ook nog een regel... :X
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Prijs van dagkaarten en hun geldigheid
https://de.wikipedia.org/wiki/Verkehrsv ... chland.png
Volgens mij kun je in alle gele gebieden met een Landerticket of Schönes-Wochenende ticket reizen met bus, tram en metro (correct me, if I'm wrong). Dus volledig in NRW, Rheinland-Platz, Baden-Würtemburg, Sachsen en Brandenburg.
Dat betekent dat Baden-Würtemburg naar verhouding het goedkoopste is, €23 voor een vrij grote deelstaat en overal kan de bus gebruikt worden. Daarna volgt Rheinland-Platz met €24 en overal kan bus gebruikt worden en vervolgens Bayern met €25, grote deelstaat, maar bus kan niet overal gebruikt worden.
NRW, Hessen (tenzij 4 of 5 personen) en Schlesweig-Holstein (€28 voor een kleine deelstaat, niet overal kan de bus gebruikt worden) zijn het duurst.
Overigens, kunnen de echt prijsbewuste treinreizigers het beste naar Tsjechië, dagkaart €22 voor het gehele land. Voor de studenten is Hongarije ook aantrekkelijk omdat je op vertoon van je studentenkaart 50% korting krijgt, helaas daar geen dagkaarten.
Volgens mij kun je in alle gele gebieden met een Landerticket of Schönes-Wochenende ticket reizen met bus, tram en metro (correct me, if I'm wrong). Dus volledig in NRW, Rheinland-Platz, Baden-Würtemburg, Sachsen en Brandenburg.
Dat betekent dat Baden-Würtemburg naar verhouding het goedkoopste is, €23 voor een vrij grote deelstaat en overal kan de bus gebruikt worden. Daarna volgt Rheinland-Platz met €24 en overal kan bus gebruikt worden en vervolgens Bayern met €25, grote deelstaat, maar bus kan niet overal gebruikt worden.
NRW, Hessen (tenzij 4 of 5 personen) en Schlesweig-Holstein (€28 voor een kleine deelstaat, niet overal kan de bus gebruikt worden) zijn het duurst.
Overigens, kunnen de echt prijsbewuste treinreizigers het beste naar Tsjechië, dagkaart €22 voor het gehele land. Voor de studenten is Hongarije ook aantrekkelijk omdat je op vertoon van je studentenkaart 50% korting krijgt, helaas daar geen dagkaarten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Prijs van dagkaarten en hun geldigheid
Is dat in Hongarije niet alleen voor studenten aan een Hongaarse instelling?
Re: Prijs van dagkaarten en hun geldigheid
Vakantie tickets in Duitsland kosten ook niet veel. Maar alleen in NRW kan je die ook krijgen als je geen student bent. In andere deelstaten moet je vaak een Duitse studentenkaart hebben
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Prijs van dagkaarten en hun geldigheid
@Erno: dat klopt niet 100% want in de VOS (alleen Osnabrück stad) kan je ook met de Niedersachsen ticket reizen ondanks dat deze grijs is op dat kaartje. Maar dat is wel een uitzondering op de regel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Prijs van dagkaarten en hun geldigheid
In het gebied van de West Yorkshire Metro (Leeds en omgeving) kost een dagkaart £8,20 voor één persoon en £12,20 voor maximaal twee volwassenen en drie kinderen. Kaartjes zijn in de bus geldig na 9:30 en in de trein tussen 9:30 en 16:00 en na 18:30.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Prijs van dagkaarten en hun geldigheid
Als je het hebt over goedkope dagkaarten mag Parijs-Île-de-France niet vergeten worden: een dagkaart voor zone 1-2 (heel binnenmuurs Parijs en de nabije voorsteden) kost 7,50, een dagkaart voor heel Île-de-France (9 keer de provincie Utrecht) is 17,80. Jongeren (-26) hebben in het weekend korting, een dagkaart kost dan maximaal 8,95. _O_
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 gasten