Toeriste woest over zwijnenstal in NS-toilet

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Toeriste woest over zwijnenstal in NS-toilet

Bericht door Daniel »

Toeriste woest over zwijnenstal in NS-toilet
Geplaatst op: woensdag 12 augustus 2009 om 21:24
Laatst bijgewerkt: woensdag 12 augustus 2009 om 21:24

ZUTPHEN – ,,Een varkensstal is er niets bij. Ik zal heel eerlijk zijn: de stront zat op de wc-bril, het toiletpapier, de vloer en op de muren. Ik had er eigenlijk een foto van moeten maken, maar ik ben zo geschrokken dat ik de deur meteen achter me dichtgetrokken heb."
Voor de 65-jarige mevrouw Aveskamp uit Deurningen (bij Hengelo (O)) was het een stinkend slot van een overigens heel leuk dagje uit in Zutphen. ,,Toen we aan het eind van de middag op het NS-station aankwamen moest ik nodig naar de wc, dus betaalde ik keurig de vereiste vijftig eurocent in de automaat. Wat ik achter de deur aantrof is met geen pen te beschrijven.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Toeriste woest over zwijnenstal in NS-toilet

Bericht door Caspar »

Die zelfreinigende dingen zijn inderdaad vaak erg ranzig, en het is jammer dat je van te voren niet kan zien of je je geld liever bij je houd en het een uurtje ophoudt. Heb in Leeuwarden eens eentje aangetroffen met stront tegen het plafond :roll:

Die bemande toiletten zijn naar mijn idee altijd perfect in orde :pos: Daar wil ik wel voor betalen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Toeriste woest over zwijnenstal in NS-toilet

Bericht door JWM »

De Stentor stuurt er zelfs een verslaggever op af en de vrouw is hierdoor "woest" :shock:

Deze krant is een ware concurrent voor de Telegraaf
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Toeriste woest over zwijnenstal in NS-toilet

Bericht door Caspar »

Is 'ie niet een onderdeel van de Telegraaf?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Toeriste woest over zwijnenstal in NS-toilet

Bericht door Ruben »

Nee dit krantje is van Wegener, waar Telegraaf van TMG is. Ooit had TMG er wel een belang in.

Zeker in de komkommertijd is de Stentor een waar rodderlblad voor de regio aldaar. Heb een keer een artikel gelezen over vakantiegangers op de Veluwe en naar welke restaurants ze gingen. Gister zag ik een artikel over het beekje de Grift in Apeldoorn (met de Apeldoornsche Courant ook een editie van de Stentor), die sinds een aantal jaar weer bovengronds stroomt. Over hoe een of ander soort plantje zich nu verspreid door de betonnen bakken.

Anyway, dit toilet is niet normaal. Waarschijnlijk voelen de schoonmakers zich ook te schoon om dit aan te gaan. Natuurlijk is enkel een hogedrukreiniger hier nog tegen opgewassen, en ligt het wérkelijke probleem bij hetgeen dat op een bril schijt en papier BUITEN de pot flikkert. Ik weet niet hoe een zelfreinigend toilet met dát om zou gaan, maar in ieder geval was ik fan van die dingen (van Wall) in Berlin. Na elke beurt een minuut lang reinigen, en een leuk muziekje zodra je binnen bent gestapt. Die zagen er extreem schoon uit. Op Harderwijk Station heb je zo'n ding trouwens al wel, daar komt de stoom vanaf als die net is gereinigd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Toeriste woest over zwijnenstal in NS-toilet

Bericht door JWM »

NS: Nu extra oplettend

Corien Koetsier, woordvoerster van de NS, kon gisteren pas reageren op de klachten van klanten over het vieze NS-toilet in Zutphen. "De schoonmaak van de toiletten is geregeld in landelijke contracten.

Daarin staat duidelijk dat de wc's dagelijks grondig worden gereinigd, ook in de vakantieperiode. Het toilet in Zutphen wordt wel extra in de gaten gehouden," benadrukt ze. "We krijgen namelijk vaker opmerkingen en klachten van klanten dat het juist daar behoorlijk vies is. Daarom gaan we extra letten op de schoonmaak van dat toilet. Het heeft dus onze aandacht", aldus Koetsier.
Bron

-----
Owja dat klinkt aardig geloofwaardig: Dagelijks grondige reiniging. Maar de schoonmaker is nu even op vakantie ofzo?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Toeriste woest over zwijnenstal in NS-toilet

Bericht door Ruben »

Ik las in de reacties van de plaatselijke bevolking dat de betreffende schoonmaker liever op zijn wagentje door het station rijdt. :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Toeriste woest over zwijnenstal in NS-toilet

Bericht door Freek »

NS-Reiziger schreef:Ik las in de reacties van de plaatselijke bevolking dat de betreffende schoonmaker liever op zijn wagentje door het station rijdt. :lol:
haha, als reiziger is dat inderdaad een conclusie die makkelijk getrokken kan worden. Staat er ook bij dat hij alle ochtenden vrolijk is.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Toeriste woest over zwijnenstal in NS-toilet

Bericht door deadlock »

Dat het zo in de krant komt is wat overdreven, maar dat het grootste gedeelte hier het bagatelliseert is net zo erg. Het is smerig, doe er wat aan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Toeriste woest over zwijnenstal in NS-toilet

Bericht door playertwo »

NS-Reiziger schreef:Nee dit krantje is van Wegener, waar Telegraaf van TMG is. Ooit had TMG er wel een belang in.

Zeker in de komkommertijd is de Stentor een waar rodderlblad voor de regio aldaar. Heb een keer een artikel gelezen over vakantiegangers op de Veluwe en naar welke restaurants ze gingen. Gister zag ik een artikel over het beekje de Grift in Apeldoorn (met de Apeldoornsche Courant ook een editie van de Stentor), die sinds een aantal jaar weer bovengronds stroomt. Over hoe een of ander soort plantje zich nu verspreid door de betonnen bakken.
En jij gaat dan ook nog betalen voor die onzin te lezen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten