OV-chipkaartberichten op een rijtje

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Volgens deze pagina: http://www.connexxion.nl/nieuws/24/ov-c ... treek/784/

Kan er in de Gooi- en Vechtstreek vanaf vandaag met de OV-Chipkaart gereisd worden. Dat betekend dat de compensatieregeling voor het GVB niet gaat gelden voor de buslijnen 101 en 102 uit Huizen/Blaricum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Ruben »

M57 schreef:Dat is dezelfde standaardtekst die Connexxion al maanden stuurt. Het is dus zeker geen probleem van de laatste tijd. Treurig.
Had al een idee dat het een standaardtext is, dat het al maanden zo is is idd beschamend, maar karakteriserend voor dit hele 'systeem'.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Daniel »

Demobus toert week lang door Waterland ter promotie van OV-chipkaart
Geplaatst op: woensdag 12 augustus 2009 om 21:23
Laatst bijgewerkt: woensdag 12 augustus 2009 om 21:23

Arriva zet OV-chipkaart demobus veelvuldig in

De OV-chipkaart demobus – de promotionele informatiebus van Arriva – staat van maandag 24 augustus tot en met zaterdag 29 augustus op diverse plaatsen in de regio Waterland. Niet toevallig is dat de week waarin op donderdag 27 augustus de metropoortjes sluiten. Toegang is dan alleen nog mogelijk met een OV-chipkaart.

De demobus wordt speciaal ingezet om reizigers te informeren over de OV-chipkaart en ze aan te moedigen er een aan te schaffen en te gaan gebruiken. In de bus kan men uitvoerig informatie krijgen over de OV-chipkaart in het algemeen en de situatie in Waterland in het bijzonder.

Het bezoekschema
Het bezoekschema van de demobus ziet er als volgt uit:

Maandag 24 augustus:
- 07 :00 – 11:00 Tramplein Purmerend
- 13 :00 – 17:00 Busstation Monnickendam
Dinsdag 25 augustus:
- 09:00 – 12:30 Gemeentehuis Wormer
- 13:30 – 17:00 Gemeentehuis, Purmerend
Woensdag 26 augustus:
- 07:00 – 11:00 Busstation Edam
- 13:30 – 17:00 Zeestraat Volendam
Donderdag 27 augustus:
- 07:00 – 11:00 Tramplein Purmerend
- 12:00 – 16:00 Marktplein Landsmeer
Vrijdag 28 augustus:
- 09:00 – 12:30 Gemeentehuis Middenbeemster
- 13:30 – 17:00 Gemeentehuis Purmerend
Zaterdag 29 augustus:
- 09:00 – 12:30 WEC Nieuwstr. Purmerend
- 13:30 – 17:00 Parkeerplaats Marken

Tijden en locaties zijn onder voorbehoud.

Aantrekkelijk introductieaanbod
Wie de demobus bezoekt krijgt antwoord op vragen als: hoe werkt de OV-chipkaart? Waar kan ik de kaart kopen? Hoe laad ik deze op? De demobus ondersteunt de OV-chipkaartcampagne van Arriva, waarbij reizigers en inwoners van Waterland een persoonlijke OV-chipkaart van € 1,50 kunnen aanvragen in plaats van € 7,50. Ook een anonieme OV-chipkaart wordt aangeboden met een aantrekkelijke korting; € 3,- in plaats van € 7,50. Het kortingformulier voor de persoonlijke OV-chipkaart is verkrijgbaar in de demobus of aan te vragen op arriva.nl. Natuurlijk kan het formulier ook besteld worden bij de Klantenservice, telefonisch 0900 – 202 202 2 (€ 0,10 per minuut) of per post (Postbus 626, 8440 AP Heerenveen).

OV-chipkaart duidelijk in beeld
Alle bussen zijn inmiddels voorzien van stickers waarop staat aangegeven dat met de OV-chipkaart in- en uitgecheckt moet worden. Daarnaast heeft Arriva in al haar bussen in Waterland de elektronische informatieschermen aangepast met informatie over de OV-chipkaart, waar uiteraard ook het aantrekkelijke introductieaanbod op staat vermeld. Verder verspreidt Arriva in de bussen folders met informatie en ontvangen reizigers die zich via arriva.nl hebben aangemeld of bij de Klantenservice een melding hebben gedaan, een e-nieuwsbrief met informatie over de OV-chipkaart.

Arriva heeft haar jaarabonnementhouders aangeschreven met een informatiebrief en een aanvraagformulier.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door JWM »

Reiziger Ddrs schreef:...waarbij reizigers en inwoners van Waterland een persoonlijke OV-chipkaart van € 1,50 kunnen aanvragen in plaats van € 7,50. Ook een anonieme OV-chipkaart wordt aangeboden met een aantrekkelijke korting; € 3,- in plaats van € 7,50. Het kortingformulier voor de persoonlijke OV-chipkaart is verkrijgbaar in de demobus of aan te vragen op arriva.nl. Natuurlijk kan het formulier ook besteld worden bij de Klantenservice, telefonisch 0900 – 202 202 2 (€ 0,10 per minuut) of per post (Postbus 626, 8440 AP Heerenveen).
Ow lekker modern. Je moet dus eest een AANVRAAGformulier AANVRAGEN :shock: . Bij het GVB kan je ook een persoonlijke OV-chipkaart á 1,50 verkrijgen maar daar kan je alles meteen digitaal indienen 8-)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Ruben »

M'n ma heeft een OVC gratis gekregen bij GVB, geldig tot 2012. Ding tot 2015 kost ook 3 euro. Alles anoniem, zoveel gebruikt ze het toch niet.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door JWM »

Het GVB heeft momenteel een actie lopen bij de "mobiele balies": 5 euro voor een anonieme OV-Chipkaart met 5 euro reistegoed.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Ruben »

Dat dus. :)
Op Weesperplein is overigens bij de trappen nog maar 1 poortje open, het meest afgelegen poortje natuurlijk. Heerlijk die opdringmarketing.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door JWM »

Waarschijnlijk is dat het brede poortje :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Ruben »

Dat klopt, maar als ik het nu niet helemaal verkeerd heb, zit er aan de praktische kant van de poortjeshemel ook een breed poortje, en die hebben ze dus mooi dicht. Naja evengoed, alleen het brede poortje openhouden om het brede poortje open te houden, en voor de rest reizigertje pesten is weer zo typisch GVB.
Morgen eens kijken hoe ze het nou precies bij de westkant hebben gedaan, want daar zitten ook poortjes aan de westzijde van de trap, om naar tram 7 en 10 te komen. Ik verwacht dat men om moet lopen. :D

Wat gaat er trouwens met de beveiliging gebeuren? 1 mannetje om in de gaten te houden waar misbruik wordt gemaakt van het systeem lijkt me nu wel afdoende. Misschien 2. Dus we kunnen al 50% reduceren op de personeelskosten en toch meer verdienen aan de verkoop van vvb (neem de afschaffing van het 1-zonekaartje icm de invoering van de GVB 1-uurs kaart die nog duurder is dan het 2-zonekaartje bijvoorbeeld alleen al), wat een succes dit hè?

Oh en we hebben nu op de NS Stations poortjes voor NS én GVB, met een mooi blauw bord erboven met welk bedrijf we te maken hebben. Goddank is alles kernnet want stel je voor dat Cxx of Arriva er nog bij had gemoeten in zo'n station. :P
En dan hebben we op Amstel en Duivendrecht dus van die zuiltjes met erboven een blauw bordje met GVB of NS. Niemand in dit land mag de kleuterklas nog overslaan, dat is één ding dat hieruit zeker op te maken is.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door JWM »

De kostendekkingsgraad bij het GVB rukt op richting het niveau van de commerciele vervoerders :lol:

Iemand enig idee wat voor fraaie oplossing er komt in stations met meerdere aanbieders van treinvervoer waar de vertreksporen tussen de vervoerders wat flexibeler zijn dan tussen de NS en het GVB?
Laatst gewijzigd door JWM op do 13 aug 2009, 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Ruben »

En dan krijgen ze er nog wat bonussen overheen voor het aantal keer dat ze de deuren dicht hebben gegooid voor de neuzen van reizigers, alles voor de punctualiteit! Als ze nu ook al die conducteurs afschaffen en combineren in mobiele controleteams. Kunnen we voortaan weer door alle deuren van een tram naar binnen, en op die manier de punctualiteit verbeteren. Als je met die OVC toch bij dezelfde halte zonder dat de conducteur het ziet kan uitchecken, mist dat personeel toch al het doel van het verminderen van zwartrijden. Dan hebben we nu de omroep volledig geautomatiseerd met "Hermitage aan de Amstel, Hermitage Museum, Flee Market", dus ook daarvoor niet meer nodig. Dus dan maar onverwacht controleren, en aanpakken die grijsrijders volgens het nieuwe systeem. Alles voor de profit. :D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Ruben »

JWM schreef:Iemand enig idee wat voor fraaie oplossing er komt in stations met meerdere aanbieders van treinvervoer waar de vertreksporen tussen de vervoerders wat flexibeler zijn dan tussen de NS en het GVB?
In- en uitchecken in de trein van de afwijkende vervoerder? Als een tram? Het systeem was perfect geweest als ik bij halte Lutjebroek, Dorpsstraat kon inchecken, en bij Rotterdam CS kon uitchecken, en dat hij dan de kosten berekende. Maar nee, dan was er nog steeds geen voordeel voor de vervoerder, want dat is alles waar dit systeem om gaat. Reizigersgeldverdeling. Op zich wel wat voor te zeggen, maar ga dan niet dit soort halfbakken oplossingen invoeren.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door JWM »

Als je mensen in bepaalde treinen laat in/uitchecken kan je niet meer het station afsluiten met poortjes. Ik denk niet dat dat helemaal de bedoeling is voor een station als Dordrecht of Amersfoort bijvoorbeeld. Afgezien daarvan is het een belachelijke en niet uit te leggen constructie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Ruben »

Op Apd heb ik ook al zuiltjes ipv poortjes gespot. Met wat glasplaten kan je daar perron 1 ook prima afsluiten, en de rest nu al helemaal sinds er enkel nog een tunnel is dat naar het eilandperron voert. Dus zelfs stations die best af te sluiten zijn, worden dit kennelijk -voorlopig- niet altijd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door JWM »

Ik heb volgensmij ergens gelezen dat bij de NS vanaf oktober reizen op saldo mogelijk is. Dat kan dan zeker ook alleen maar op de NS-trajecten en niet bij de regiovervoerders...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Daniel »

Voor wat betreft Dordrecht... er staat een hele rij in-/uitcheckpalen middenop het perron tussen spoor 15 en spoor 1c. Het waren er ooit iets van 16 (steeds twee naast elkaar), maar inmiddels is de helft verwijderd. Men was namelijk zo slim geweest de MerwedeLingeLijn te voorzien van kaartlezers die alleen met NS konden communiceren :P
Ondertussen zijn op alle stations langs deze lijn al maanden slechts de betonvoeten voor de lezers aanwezig met een oranje pion erop om te voorkomen dat je erover struikelt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Ennes »

als ik het gisteren goed zag staan er op Ddr tussen 1 en 15 maar een stuk of 5 (overstap) paaltjes, ik zag het in mijn gedachte al helemaal voor me..... stressende rennende spitsreizigers die met het tempo "met een raket op het dak" van het ene naar het andere vervoermiddel vliegen, en daar zeer gefrustreerd stuiten op een klungelende incidentele reiziger die alles blokkeerd tijdens het zoeken naar zijn chipkaart.
ik kon dus ook geen glimlach onderdrukken bij de gedachte aan de komische tafrelen die ik in de toekomst hopelijk mag gaan aanschouwen :oops:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Vanaf volgende week zou er een volledige politiemacht komen die samen met de veiligheidsteams van het GVB een oorlog tegen de zwartrijder gaat beginnen. Jammer genoeg hebben ze tegen de toezichthouders gezegd dat ze wegens veiligheidsredenen geen kaartjes meer mogen controleren (terwijl ze daar wel bevoegd voor zijn) waardoor op al die stations nu toezichthouders staan die niet veel meer doen dan kijken hoe mensen door het nog geopende poortje lopen.

Duivendrecht en Amstel worden bizarre stations, omdat de NS minder paaltjes dan het GVB heeft neergezet. De bordjes bovenop zorgen daarnaast op dit moment ook nog voor een hoop verwarring omdat de chipkaart nog helemaal niet bij de NS te gebruiken is, maar volgens de laatste berichten pas in oktober :idea: (dan zijn die mensen bij het GVB ook weer weg, en kunnen ze direct voor de NS aan de slag)

Van die RET/GVB automaten die nog draaien op Windows 2000 Professional wordt niemand vrolijk natuurlijk, die dingen zijn bovendien ook nog extreem slecht gecalibreerd. Bovendien is er een hele lijst van veel voorkomende kwalen bij die dingen. De leverancier zou zich moeten schamen voor die dingen :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Daniel »

Ennes schreef:als ik het gisteren goed zag staan er op Ddr tussen 1 en 15 maar een stuk of 5 (overstap) paaltjes
Kan best, 'tis al een tijdje terug toen ik ze telde en toen waren ze ook nog allemaal dubbel uitgevoerd.
ik zag het in mijn gedachte al helemaal voor me..... stressende rennende spitsreizigers die met het tempo "met een raket op het dak" van het ene naar het andere vervoermiddel vliegen, en daar zeer gefrustreerd stuiten op een klungelende incidentele reiziger die alles blokkeerd tijdens het zoeken naar zijn chipkaart.
ik kon dus ook geen glimlach onderdrukken bij de gedachte aan de komische tafrelen die ik in de toekomst hopelijk mag gaan aanschouwen :oops:
Helemaal geen rare gedachte: s32500 -> s1900 is een overstap van 4 minuten dus dat wordt bij kleine vertragingen inderdaad al snel rennend oversteken. En dan kan je in het geval dat de s1900 met ICRm rijdt nog rechtdoor oversteken, maar bij kortere treinen moet je ook nog eens verder naar voren.
Maargoed, ik voorzie vele malen chaotischer taferelen bij de overstap de andere kant op: dan komt de hele massa immers via de trap richting spoor 15 en als dat allemaal bij het eerste de beste kaartlezertje wil gaan uit- en inchecken.... Heb namelijk verder nog amper kaartlezers waargenomen in Dordt, d'r staat er alleen nog eentje bij de ingang tussen C'est du Pain en de kaartautomaten geloof ik, minstens eentje aan de Krispijnzijde en volgens mij ook maar eentje bij de loopbrug.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door JWM »

GVB promoot chipkaart met Chippendales
Uitgegeven: 13 augustus 2009 21:14
Laatst gewijzigd: 13 augustus 2009 21:14


AMSTERDAM - Het Amsterdamse vervoerbedrijf GVB gaat de komende twee weken vier Chippendales inzetten om het gebruik van de ov-chipkaart te promoten. De atletisch gebouwde heren zijn vanaf vrijdag een aantal dagen in de metro te vinden om klanten te wijzen op het afschaffen van de strippenkaart op de ondergrondse lijnen in de hoofdstad.

Het ludieke viertal staat vrijdagochtend op Station Sloterdijk. De vier Chippendales maken deel uit van de zeshonderd extra medewerkers die het GVB tot eind augustus inzet om de bewoners van de hoofdstad te wijzen op de definitieve invoering van de ov-chipkaart in de metro.
Lees verder
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door JWM »

Albert Heijn heeft testoplaadpunt ov-chip
donderdag 13 augustus 2009 16:24

Supermarktketen Albert Heijn is in zijn Amsterdamse winkels begonnen met een proef met oplaad- en ophaalautomaten voor de ov-chipkaart.

Bij de winkels kan de chipkaart opgeladen worden en kunnen kaarten die via ov-chipkaart.nl zijn besteld, afgehaald worden.

Bron
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door M57 »

Bee schreef:Duivendrecht en Amstel worden bizarre stations, omdat de NS minder paaltjes dan het GVB heeft neergezet. De bordjes bovenop zorgen daarnaast op dit moment ook nog voor een hoop verwarring omdat de chipkaart nog helemaal niet bij de NS te gebruiken is, maar volgens de laatste berichten pas in oktober :idea: (dan zijn die mensen bij het GVB ook weer weg, en kunnen ze direct voor de NS aan de slag)
Als klap op de vuurpijl zijn vandaag op Amstal álle stempelautomaten in de tunnel weggehaald. Stempelen is nu alleen nog mogelijk bovenaan de roltrap. De stempelpalen in de grote hal zijn ook uitgeschakeld.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door JWM »

En dat bleek een foutje te zijn want vanmiddag waren ze alweer terug in de tunnel 8-) .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Er is sowieso geen pijl meer op te trekken uit het beleid wat het GVB aan het voeren is, volgens mij is daar de noodtoestand uitgeroepen op het hoofdkantoor :idea: Elke hype wordt aangegrepen alsof het het einde van de wereld betreft en de ene na de andere onverwachte actie wordt uit de hoge hoed getoverd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door JWM »

M57 schreef:Als klap op de vuurpijl...
Owja over pijlen gesproken... Wat hebben ze op het metrostation Centraal gedaan :shock: Het scheiden van de verschillende loopstromen met pijltjes op de grond waar je als gebruiker van het brede poortje (dus ook visueel beperkten) vervolgens dwars doorheen moet gaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 39 gasten