Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef:Mikos gaat ook over telefoonproviders tegenwoordig? :o

Ik denk dat je beter KPN kunt contacten hiermee :')
Ja dat weet ik ook wel maar de NS / Prorail gaat over de stations.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Geert »

KM46 schreef:Ik weet niet of Mikos hier iets mee kan maar ik plaats het tocht even hier:

Op het perron van spoor 2 / 3 op station Hilversum is het bereik van 4G telefonie netwerken van diverse providers zeer zeer slecht.

Zelf bel ik met het 4G netwerk van KPN Maar in Hilversum schakelt mijn toestel automatisch over naar het 3G netwerk.
En hoe weet je dat het netwerk van andere providers ook niet goed is? Of loop je met 4 telefoons op zak? :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

NS en ProRail gaan niet over het bereik op de stations. En je hebt tenminste nog bereik. Moet je eens in de Koeientunnel proberen iemand te bellen. :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:
KM46 schreef:Ik weet niet of Mikos hier iets mee kan maar ik plaats het tocht even hier:

Op het perron van spoor 2 / 3 op station Hilversum is het bereik van 4G telefonie netwerken van diverse providers zeer zeer slecht.

Zelf bel ik met het 4G netwerk van KPN Maar in Hilversum schakelt mijn toestel automatisch over naar het 3G netwerk.
En hoe weet je dat het netwerk van andere providers ook niet goed is? Of loop je met 4 telefoons op zak? :?:
Nee ik loop niet met vier telefoons op zak :wink: . Dit heb ik gehoord van familieleden die andere providers hebben en die hetzelfde probleem hebben als ik.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Doorgeefluik

Bericht door jelmerrr »

JWM schreef:Ik kocht laatst een zakje haribo uit de automaat op spoor 6 van station Leiden. Er zaten maar 2 aardbeien in en een overvloed aan smurfen terwijl het normaal altijd veel beter verdeeld is. Kan jij hier iets mee Mikos?
Heb je nummertje van het zakje? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

_O-
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

JWM schreef:Ik kocht laatst een zakje haribo uit de automaat op spoor 6 van station Leiden. Er zaten maar 2 aardbeien in en een overvloed aan smurfen terwijl het normaal altijd veel beter verdeeld is. Kan jij hier iets mee Mikos?
Geachte JWM,

Aan spoor 6 te Leiden ligt geen perron en derhalve hebben wij er vanaf gezien hier een automaat te plaatsen. Waarschijnlijk is deze automaat illegaal geplaatst door één van onze concurrenten. Wij kunnen u dan ook helaas niet verder helpen.


Met vriendelijke groet,

Aart Beij
NS Klantenservice afdeling snoepautomaten
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

KM46 schreef:Ik weet niet of Mikos hier iets mee kan maar ik plaats het tocht even hier:

Op het perron van spoor 2 / 3 op station Hilversum is het bereik van 4G telefonie netwerken van diverse providers zeer zeer slecht.

Zelf bel ik met het 4G netwerk van KPN Maar in Hilversum schakelt mijn toestel automatisch over naar het 3G netwerk.
Schijnt te maken te hebben met de prioriteit in aanbieders. Simpel gezegd, des te goedkoper de aanbieder, des te slechter het bereik. Of het helemaal waar is weet ik niet, de bron is namelijk een medewerker van KPN, maar heel onaannemelijk vind ik de stelling niet. Zou het eigenlijk eens een keer na moeten vragen bij het Ministerie van Economische Zaken (er vanuit gaande dat zij de concessies van frequenties op mobiele telefonie uitgeven).
🍉
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

Het gaat hier wat offtopic, maar het bereik is bij alle providers ongeveer hetzelfde. Ja, er zijn plekken waar je alleen met A verbinding hebt, maar op een andere plek heb je dan weer alleen met B en C verbinding.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Wubbo schreef:Nou, om je tevreden te maken dan maar: 2067 met ICM-7 en voorin al staanplaatsen op het balkon. Achterkant heb ik niet gezien maar op Den Haag Centraal durf ik wel aan dat het daar niet rustiger was, dat moet gangpadwerk zijn.

2054 met een losse ICM-4 is vandaag opgeheven, maar die kan het op een normale dag net aan. Op een niet-normale dag (zoals vandaag met de 50+beurs) niet. Ik heb niet gezien hoe druk het was, ik plan mijn reis al om die trein heen.
"Trein 2067 is te klein gepland op de dinsdag en een te lage prognose op de donderdag. Maandag rijdt deze trein met 8 bakken en woensdag met 7 en dat is voldoende. Voor de dinsdag en de donderdag heb ik logistiek gevraagd om te kijken of deze versterkt kan worden.

Klopt wat betreft de 2054, deze is strak gepland op een normale werkdag. Met een beurs in de buurt gaat dat niet passen. Ik geeft het door."
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Doorgeefluik

Bericht door ovVeluwe »

Afbeelding

Volgens mij staat dit scherm een beetje vast (zowel voor als achter, 11097)
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Doorgeefluik

Bericht door MdJ »

De 1660 rijdt op vrijdag met een losse ICM4 in Twente. Dat levert bij vertrek te Enschede overvolle balkons op. Eerste klas wordt vrijgegeven. Op vrijdag een extra treinstel (of twee drietjes) zou geen overbodige luxe zijn :D

(NB: Collegetijden op de UT lopen tot 15:30. Dan heb je eigenlijk precies de 1660 als eerste trein naar het westen. Daarom zal je dat effect bij de 1758 en 1762 minder zien)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Cico C2 op station Tilburg Universiteit zit een vlek op het scherm (foto kan desgewenst volgen, moet even mijn chipkaart blurren :D)
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Op station Rai is aan beide kanten buiten de kap het licht in het bordje van spoor 4 kapot, het bordje van spoor 3 er direct naast doet het wel.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Alles doorgegeven :pos:
Durashift
Berichten: 5640
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

Hainje schreef: (..)Zou het eigenlijk eens een keer na moeten vragen bij het Ministerie van Economische Zaken (er vanuit gaande dat zij de concessies van frequenties op mobiele telefonie uitgeven).
Agentschap Telecom.

https://www.rijksoverheid.nl/contact/co ... ap-telecom
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Dank je wel!
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

TBP 11014 op spoor 5 te Gouda heeft een barst in het glas zitten. Betreft het scherm aan de westkant van deze TBP.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Klusjesman ingeseind :pos:
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Doorgeefluik

Bericht door OV-Hobbyist »

Scherm 30056 op Rotterdam Centraal, in de hal t/o de Stationshuiskamer, is blanco.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door reisthijs »

Op Utrecht Centraal zie ik nu een zwart scherm, 15569 (spoor 18b, het dichtst bij de trap), alleen aan de kant die van de stationshal af gericht is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Geen klacht, maar een bedankje: ik heb je bedankje ontvangen Mikos!

Ik zal ze nuttig inzetten :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Hier idem!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten