Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door dennistd »

We hebben het hier wel over Almere... Ze mogen blij zijn dat er überhaupt een stofje op de stoelen zit, ik denk dat plastic hufterproof stoeltjes daar beter op z'n plaats zouden zijn :X
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Wageningen1998 »

Stadsdienst Amersfoort is beter af met de Setra’s (en af en toe Citea’s) denk ik :')

Maar je hebt ook wel gelijk over Almere. Aan deze stoelen valt weinig te vernielen
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Milco »

Dit zijn uiteraard stadsbussen, de streekbussen vallen onder het Randstadnet en zullen uiteraard meer comfort hebben.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Durashift »

Kleurstelling wel okay, beter als destijds bij een eerste presentatie.

Wel valt mij op dat bij inkomend zonlicht, het woord 'all' wegvalt in de kleurstelling.
Spoiler: show
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Daniel »

Wat moet ik me hierbij voorstellen? (uit het persbericht van MAN)...
Daarnaast is het aantal zitplaatsen van de bus te vergroten met klapzittingen die alleen buiten de spitsritten zijn te gebruiken.
Zou wel heel vernieuwend zijn, klapstoeltjes die je in de spits niet omlaag kunt klappen, maar lijkt me niet zo waarschijnlijk eigenlijk :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Bartjk »

Wat ik gehoord heb is dat die er wel in zitten en dat de chauffeur deze kan vergrendelen en ontgrendelen. Ben ook benieuwd naar hoe dat gaat werken.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door OmniLezer »

Ik vind dit heel krom, maar de bussen vind ik mooi.

Waarom zou je de klapstoeltjes willen vergrendelen? Er bestaat toch een 18 meter bus voor dit soort dingen.
Meer staanplaats en meer zitplaatsen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Suus »

Deze bussen zijn expres 15 meter: stukken goedkoper in exploitatie, overzichtelijker en de capaciteit is bijna gelijk. Dit is een hele slimme oplossing om de capaciteit op de piekmomenten volledig te kunnen benutten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Durashift »

Bartjk schreef:Wat ik gehoord heb is dat die er wel in zitten en dat de chauffeur deze kan vergrendelen en ontgrendelen. Ben ook benieuwd naar hoe dat gaat werken.
Ik verwacht een vergrendeling die via het luchtsysteem aangestuurd wordt. Eén knop ter bediening op het dashboard.
Dat blijft mensenwerk.. (kan dus vergeten worden).. Misschien is de boardsoftware wel zodanig dat de spits(vergrendel)tijden vooraf geprogrammeerd kunnen worden.

Tijdens de vakantiedienstregeling buiten werking. *bus* :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Daniel »

Ik zie net in de Busfoto-mailgroep nog een wat duidelijker interieurfoto van de eerste AllGo-bus: tussen de instapdeur en middelste deur zitten dus alleen maar klapstoeltjes op de zitplaatsen op de wielkasten na. De bussen hebben voor een 15-meterbus dus relatief weinig zitplaatsen die zich vrijwel uitsluitend achter de middelste deur bevinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Milco »

Voor een stadsbus heb je niet zo heel veel zitplaatsen nodig.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door OmniLezer »

Daniel schreef:Ik zie net in de Busfoto-mailgroep nog een wat duidelijker interieurfoto van de eerste AllGo-bus: tussen de instapdeur...
Nog wat duidelijker... Mens, ik heb niet eens een interieur foto gezien.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door dennistd »

Volgens de RDW ook maar 36 zitplaatsen, maar wel 79 staanplaatsen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Daniel »

@OmniLezer: zie de vorige pagina van dit topic :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door nsimmelink94 »

Wageningen1998 schreef:Als ze deze bussen ook inzetten op streekdiensten ga je de bus verlaten met een houten kont. Dit zijn dezelfde stoeltjes inderdaad als die ex-HTM wagens in Ede. Prima voor een kort ritje, maar ik heb ook wel eens een MAN gehad op de 108 naar Apeldoorn. Allesbehalve een pretje kan ik je vertellen.
Nee Arriva Achterhoek-Rivierenland is een pretje. Amper beenruimte voor een persoon van gemiddeld postuur en lengte, smalle stoeltjes en ook amper een stofje. Ik was altijd zeer content als ik weer bij Syntus Twente mocht instappen na een half uurtje Arriva richting Borculo :lol: helaas ook een paar keer D'chem - Enschede gedaan op de 74. Niet fijn.

Kan me haast niet voorstellen dat het veel erger kan :o
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Wageningen1998 »

Ja, snap wat je bedoelt. Zelf reis ik af en toe met 44/45 en incidenteel met 27/29 die samen met TCR (Breng) gereden wordt. Vind die stoeltjes nog wel beter zitten dan die keiharde rechte zittingen van die MAN’s van Breng (behalve dan de Breng Direct bussen).
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door OmniLezer »

Ik heb geen interieur foto gezien, maar ik kan wel, van de stoeltjes te zien, afgaan dat je niet lekker gaat zitten als deze op de R-net komen.

Hopen dat deze bussen niet klinken alsof ze hun hele liefdesverdriet uithuilen als ze van versnelling 1 af moeten of een heuvel op moeten.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Wageningen1998 »

Precies, dat is mijn grootste probleem met CNG MAN’s. Maar dit zijn geen CNG MAN’s, maar gewoon diesel. Die hebben daar geen last van.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Zugführer »

Smakeloos bericht verwijderd, daarnaast graag een beetje on-topic blijven.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Gekko123 »

OmniLezer schreef:Ik heb geen interieur foto gezien, maar ik kan wel, van de stoeltjes te zien, afgaan dat je niet lekker gaat zitten als deze op de R-net komen.

Hopen dat deze bussen niet klinken alsof ze hun hele liefdesverdriet uithuilen als ze van versnelling 1 af moeten of een heuvel op moeten.
Deze bussen komen (theoretisch) dan ook niet op de R-Net-lijnen te rijden. Deze bussen zijn bedoeld voor de stadsdienst van Almere. De bussen voor de R-Net-lijnen zijn nog niet gepresenteerd volgens mij.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door OmniLezer »

Dat is waar. Dat worden volgens mij ook "metro MANnen."
En ze komen van Syntus dus ik vertrouw het wel.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Milco »

Zojuist reisde ik met Citaro 9133, die op Schiphol heeft gereden en nu terug is in Almere. De bus heeft in totaal vier brede reisinformatieschermen die verdeeld zijn over de hele bus en sowieso op het achterste balkon zijn de klapzittingen vervangen door een plank waar koffers geplaatst kunnen worden. Bovendien heeft de bus in het achterste gedeelte een airco pp het dak.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door sirvinniei »

Hebben mensen deze al gezien op facebook? Van de Rosero Benelux pagina.
Syntus is erg tevreden over de leveringen en samenwerking met AB-BC BV en hebben voor de concessie Almere de Elektrische Rosero First besteld.
Afbeelding
Ik heb geen onderschrift
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Stad en Streek Almere

Bericht door Milco »

Ziet er leuk uit! Vraag me wel af of de bus enkel in de spitsuren gebruikt gaat worden want volgens de frequentietabellen (zie website allgobus.nl) gaat er buiten de spits een buurtbus (525) naar Nobelhorst rijden. Wellicht dat deze bus in de spitsuren op lijn 25 rijdt en in de daluren op lijn 22n aar De Vaart die op zijn beurt in de spits met groot materieel rijdt? We zullen zien! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten