Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Dat zou kunnen, maar wat levert dat op? Reizigers Usselo <=> Industrieterrein gaan echt wel met de fiets. Door via Usselo te rijden creëer je meteen een verbinding Boekelo <=> Usselo (met overstap op lijn 62 naar Haaksbergen) en Usselo <=> Zuiderval (voor de McDonald- en KFC-liefhebber of voor gasten van Van der Valk). Ook kun je eventueel iets doen met Grolsch-werknemers/-bezoekers.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

SuperGhost schreef:Wellicht heeft het er ook deels mee te maken dat op die manier Usselo ook verbonden wordt met de Zuiderval?
Lijnen 73 en 74 stoppen immers niet in Usselo (want geen concessierechten) en zullen binnen 2 jaar ook niet meer door Usselo rijden.
Ze stoppen echter nog wel bij het crematorium in Usselo momenteel :P (nou ja, de afrit die er heen gaat)
BdRiet
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 17 feb 2010, 23:41

Re: Concessie Twente

Bericht door BdRiet »

Busreizigers hoeven vanaf maandag niet meer met een omweg van industrieterrein De Marssteden naar het centraal station en omgekeerd. Vervoersmaatschappij Syntus roept die dag buslijn 7 in het leven: een directe verbinding tussen De Marssteden en het busstation van Enschede.

Sinds december moesten reizigers richting het centraal station gebruik maken van buurtbus 506. De bus bood echter maar plek aan negen mensen, waardoor de chauffeur regelmatig reizigers letterlijk in de kou moest laten staan. Syntus besloot een directe verbinding op te zetten met een grotere bus. Die rijdt vanaf volgende week elk half uur, maar alleen op doordeweekse dagen. 

Buurtbus 506 rijdt vanaf maandag ook een gewijzigde route. De bus rijdt dan vanaf Boekelo via de Boekelosestraat naar Usselo en via Rijksweg N35 en de Zuiderval naar het MST, het Van Heekplein en het centraal station. Er komen twee nieuwe haltes bij: de Landsteinerlaan in Boekelo en de Usselerhofweg in Usselo. De haltes De Plooij en De Loerhazen vervallen.

http://www.tvenschedefm.nl/nieuwe-busli ... tem?988137

Verstuurd vanaf mijn VIE-L09 met Tapatalk
Buschauffeur Keolis Syntus Twente
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Zoals ik al wel verwachtte zit op de nieuwe lijn 7 in Enschede een Optare.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Lijn 45 »

Nu het over Optares gaat: is de 3312 weer in Twente?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Ik heb hem nog niet gezien, maar de Optares van Goor (4 stuks tegenwoordig dacht ik) kom ik eigenlijk nooit tegen (die zitten alleen op de 95 en 96).
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Ook in Twente kan er vanaf 1 januari alleen nog gepind worden in de bus (naast de ov-chipkaart uiteraard). Daarom is men begonnen met de inbouw van de apparatuur hiervoor. Vanmiddag zag ik de 3103 staan waar de apparatuur al ingebouwd in, maar zoals te zien nog niet in gebruik is. In de zwarte zak zal het pinapparaat wel verstopt zitten. Voor de liefhebber: het is deze tablet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Twente

Bericht door Durashift »

Nou, een hele installatie weer. Hopelijk staat het een beetje trillingsvrij tijdens de rit.. dat het niet zo gaat piepen en knarsen.

+ in januari volgt dan de operatie 'rode sticker verwijderen'. Toch? :wink: :)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door tsov »

Ik zou nog een kapje over dat aan-uit-knopje van die printer doen. Ik zie al bijdehante figuren dat ding uitzetten :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Vind het, zeker voor achteraf inbouw, een net systeem. Die printer staat er een beetje lomp los bij, maar ja...
Ben benieuwd hoe het gaat werken straks...
Floris
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 01:48
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Floris »

Worden de huidige papieren kaartjes dan vervangen door een kaartje uit de printer?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Suus »

Daar ga ik wel van uit. Bij Arriva in Limburg is dat al gebeurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Daarom zit er ook een printer ingebouwd ;)
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Twente

Bericht door Mdk »

In de consessie veluwe doen ze hetzelfde, in dat topic staan ook een aantal foto's, voor wie het nog niet gezien heeft.
Bij twijfel altijd klagen
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Klopt, en ook in Overijssel komen ze erin. Vond de foto van buitenaf niet zo heel duidelijk, dus vandaar deze foto's hier. Opmerkelijk verschil is wel de plaats van de printer: in Twente op het dashboard en op de Veluwe aan de paal naast het pinapparaat. Zal ook met het verschil Ambassador/Citea te maken hebben denk ik.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

Ik ben benieuwd waar al dat spul in de optares komt. Daar is niet heel veel ruimte over.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door cassie127 »

Mag toch hopen dat het papiertje wel dikker gaat worden dan het kassabonnetje uit de supermarkt.... :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Twente

Bericht door Stadsbus »

In Berlijn hebben ze wel een soort van supermarktkassabonnetjespapier, alleen ander formaat, anti namaak dingetjes en meerdere kleuren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Suus »

Waarschijnlijk het soort papier dat vroeger ook uit kaartautomaten van NS kwam: alustripje, grafische achtergrond die nadrukkelijk zichtbaar wordt bij kopiëren en gekleurde vezels in het papier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

Als iemand in de automatisering wens ik ze veel sterkte toe. Als er één apparaat vaak storingen veroorzaakt is het wel een printer :P

Don't get me wrong, ik ben absoluut tegen contant geld in het OV, maar ik hoop dat ze een goed testtraject met die printers hebben gehad (al is het puur gesimuleerd gebruik).
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Twente

Bericht door ovVeluwe »

Het pinnen in de bus is al wel getest op de Veluwelijn, maar nog niet met een printer.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door regenmaker »

Ach, in Duitsland gaat het printen ook prima. Dus verwacht niet zo grote problemen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Suus »

Bonnenprinters functioneren over het algemeen prima, vooral omdat ze thermisch zijn. Ja, af en toe een paper jam, maar wat wil je.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

Als dat alles is, dan zal het wel loslopen. Zolang men maar voldoende briefing krijgt hoe te handelen bij dergelijke problemen. Beetje lastig om daarvoor de service afdeling te moeten raadplegen onderweg :)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door Lijn 45 »

Lijn 45 schreef:Nu het over Optares gaat: is de 3312 weer in Twente?
De 3312 staat nog in Amersfoort. Ik heb hem daar vanmiddag gezien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten