Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

De kolibrie heeft toch geen vrijwilligers? Op misschien een enkele kolibrie rit van een buurtbus na?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

De kolibrie wordt voornamelijk gereden door studenten die een zakcentje bij willen verdienen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Uitstel andere route buslijn 70 in Soest
Buslijn 70 kan niet al dit najaar een nieuwe route volgen door Soest-Zuid. Dat komt door drie bezwaarschriften tegen het plan om een nieuwe bushalte aan te leggen aan de Ossendamweg. De bedoeling is dat de bussen straks in één richting over de Eikenlaan rijden naar het treinstation en vanaf Amersfoort de Ossendamweg nemen.
Omdat de bewoners naar de rechter kunnen, verwacht Soest uitstel van de maatregelen.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Jurre »

Rijden die versterkingsritten van lijn 70 naar Hilversum eigenlijk nog? Er startte altijd 's morgens twee keer een Besseling touringcar in Soest-Zuid op en reed vlak achter een reguliere rit aan naar Hilversum. Dacht dat hier een aantal maanden geleden een keer langskwam dat ze opgeheven waren, maar zag ze toevallig net nog wel in de reisplanner staan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Ze zitten gewoon in de dienstregeling ja. Vanaf december komt er gedurende een uur een kwartiersdienst Soest - Hilversum voor in de plaats.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ovstudent
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 12 dec 2016, 09:08

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ovstudent »

Ze staan in de dienstregeling, maar rijden al maanden niet meer.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Nog eens door het vervoersplan heen gebladerd..

Hierin staat als optie om lijn 381 en 59 aan elkaar te koppelen. Dit is een PU lijn met een BRU lijn en ook wetende dat de 59 aan de 58 gekoppeld zit in Hilversum.

Nu is het voor de chauffeurs van U-OV zo dat ze op Busstation in Zeist van 53/74 het rondje 59-58 (of andersom) maken en dan weer terug op 53/74.
Syntus en U-OV gaan komend jaar om de tafel zitten over Zeist, Amersfoort en Utrecht.

Nu zou je dan denken dat het 381-59-70-56 een redelijk rondje is. Alleen hoe waarschijnlijk is het dat er complete lijnen van de ene naar de andere vervoerder gaan? Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien ergens (behalve bij concessie wisseling :p)

Ook ben ik nog heel benieuwd of Syntus gaat plannen dat er bussen op de vertrekhalte staan voordat ze moeten vertrekken. Nu gebeurd het mij nog al te vaak dat er een bus precies op vertrekmoment aan komt rijden of zelfs te laat. Constateer die vaak op Utrecht CS met eigenlijk alle lijnen die Syntus daar start. Weet niet hoe het verder in de provincie is, al zal het vast zo zijn dat ze het bij de SVL wel gemonitord hebben.

Verder hoop ik dat ze goed kijken naar de 'randzaken' zoals het volledig aanpassen van de bussen, informatie/dataverkeer voor de apps (nachtbussen) bestemmingsfilms na 'via/via' eindbestemming tonen en DRIS-panelen die koppende tekst hebben.
Spoiler: show
Als je op Rijnsweerd Zuid staat, dan zie je bij de 2xx lijnen op de DRIS-panelen 'Utrecht Uithof/Rijnsw. (Als je bij halte Rijnsweerd-Zuid bent, dan ben je al De Uithof af) of bij Halte Het Rond:
50 Doorn via Zeist (je bent Zeist dan al bijna uit)
, communicatie wat vlotter/duidelijker en eigenlijk de halte informatie in de bus. Pas in de laatste halte voor het Station zie ik pas de vertrekinformatie van treinen. Deze zouden veel eerder al getoond mogen worden, evenals overstapinformatie bij de 'kruisingen' plaats vinden (zoals Oorsprongpark, Jordanlaan/Kroostweg, Busstation Zeist, Doorn Centrum etc)

Het gemaakte plan voor 2018 vind ik goed eruit zien. Ik hoop dat het in de praktijk ook net zo goed gaat!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Die koppeling in Zeist is er natuurlijk ook alleen omdat dat nu toevallig zo uitkomt en dus een handige manier is om de chauffeurs niet eeuwig 58/59 te hoeven laten rijden, maar ze kunnen ook gewoon uitstappen en na een pauze met een andere bus verder gaan natuurlijk.
Maar waarom verwacht je dat er complete lijnen naar een andere vervoerder gaan? Ik denk dat gemeenschappelijke exploitatie van lijnen waarschijnlijker is, waarbij de uitdaging er dan in zit dat zo'n koppeling er gelijk ook voor zorgt dat er eigenlijk veel te groot materieel op lijn 381 zou gaan rijden. Maar kennelijk weegt dat op tegen het efficiëncyvoordeel.

Dat rondje met 56 wat je noemt wordt lastig trouwens omdat je bus dan in Wijk bij Duurstede belandt, er zijn immers geen ritten tot Zeist in de periode dat 381 rijdt.
Ik zou eerder verwachten dat er een paar keer per dag een bus inclusief chauffeur uitgewisseld wordt tussen 381 en 70 via lijn 59 en dat U-OV dan de tussenliggende slag op 381 maakt met de bus die als 59 aankwam. Immers zal dan op een later moment Syntus weer als 59 aankomen die door de 381 op kan, zodat de U-OV bus terug de 59 op kan.
Maargoed, vooralsnog is dat alleen nog speculeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Tuurlijk is het speculeren. Ik zat er over na te denken hoe dat dan ongeveer gaat zijn.

Waarom ik verwacht dat er complete lijn(en) geruild worden? Omdat ik niet kan voorstellen dat er met koppeling van 59/58 een handig patroon te vinden is. Ik kan mij alleen dan voorstellen dat Syntus dus 58 en 59 doet en niet dat je opeens je U-OV bussen in Austerlitz ziet en Syntus bussen in Maartensdijk en De Bilt.

Ik ben gewoon heel erg benieuwd hoe ze het willen doen. Persoonlijk vind ik lijn 58 en 59 ook meer provincie lijnen dan BRU lijnen. En kijkend naar de bezetting in de amba's.. Die zijn vaak ook maar door max. 10 mensen gevuld op lijn 58. In ochtend spits vaak wel voller dan 10 naar Zeist en de 58 naar Hilversum van 7:40 (v. Busstation Zeist) zit ook voller dan 'normaal' door de leerlingen van het Groenhorst college. In theorie zou het met een Rosero te doen zijn dan.
(cijfers zijn op basis van spots)
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door MdJ »

De 58 kan prima met 20p-materieel, die zie ik thv Maartensdijk nog leger dan 5 personen erin. Inderdaad alleen die bepaalde rit A8:15 Maartensdijk kan dat niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

Alternatieve ideeën over lijn 58-59 verplaatst naar ideeën vervoersplan 2018
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

'Syntus bussen rolstoel vriendelijker na incident'
Syntus heeft maatregelen genomen om de bussen rolstoelvriendelijker te maken. Eind vorig jaar kwam de vervoersmaatschappij namelijk negatief in het nieuws.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670797 ... ident.html
Wat is er nu aangepast?

Dit incident gebeurde in december toch? Chauffeur zou ondertussen ook niet meer in Utrecht rijden..
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Iets met stopknop / lokatie validators toch?

De aanpassingen die bij de 2e bup's levering van Setra's, einde afgelopen voorjaar, af-fabriek gerealiseerd was maar dat nog bij de vloot uit december aangepast moest worden.

Verder zal iedere chauffeur wel de 'training' doorlopen hebben om nog dienstbaarder voor de mindervaliden op te treden.

Duss, gewoon een 'pr momentje' creëren om positieve aandacht te generen. (A)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

De valdiators moeten bij de tweede serie ook nog in hoogte versteld worden. :wink:
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Ja, dat dacht ik dus ook. Volgens mij is die stopknop in de tweede levering ook niet verplaatst. Dit is een aanname.
Ik heb overigens, al hoort dat thuis in het bus topic, het idee dat die klapstoeltjes niet meer gaan komen.

Ik heb zojuist in de bus gezeten. Ik heb nog niets op de schermen gezien. En in de praktijk is het voor een rolstoel gebruiker ook totaal niet handig om informatie op die schermen te tonen, maar je zit er met je rug heen.

Wel goed dat Syntus het belangrijk maakt, want OV moet beschikbaar zijn voor iedereen.
Als het dan ook echt PR is, dan heb ik de hoop dat dit weekend alles gefixt wordt dan!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Er is ook een animatie van:
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Wat is dat toch met dat niet passende onderste hartje? De perfectionist in mij kan er niet tegen.

Wel leuk filmpje! Goed dat er aandacht aan besteed wordt!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Ik zat onderin het scherm te kijken.. maar dat is niet wat je bedoeld zeker?

De uitlijning van het logo, rechtsboven in het scherm, kan beter inderdaad.

:)
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Dat ding rechts bovenin. Ze doen het express, want het zit met alles wat ze publiceren niet helemaal goed,
behalve op de bussen.

Zou haast gaan denken dat ze het express doen totdat ze het allemaal volledig op de rit hebben. :p
Spoiler: show
Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Flippylosaurus
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:39

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Flippylosaurus »

dnmw2705 schreef: Ik heb overigens, al hoort dat thuis in het bus topic, het idee dat die klapstoeltjes niet meer gaan komen.
Er zitten al klapstoeltjes in veel bussen. Ze zijn een beetje lastig te zien als je niet oplet, maar ze zitten onder de grijze plaat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Hoop gloort voor zondagse bus door het Soesterkwartier

Wethouder Hans Buijtelaar (VVD, Verkeer) moet opnieuw om tafel met vervoerder Syntus en de provincie, en daar proberen tóch op zondag een bus te laten rijden door het Soesterkwartier.
Dat is het resultaat van een politiek plan, dat zojuist in de gemeenteraad in meerderheid is aangenomen. Oppositiepartijen SP, Actief, CDA, Amersfoort2014, GroenLinks, Groep El-Messaoudi én coalitiefracties PvdA en VVD stemden vóór de aansporing. De tegenstanders van het plan (D66, ChristenUnie en BPA) vinden het onzinnig om een bus te laten rijden, als hij nauwelijks wordt gebruikt. Metingen wezen eerder uit dat de bus op zondag nauwelijks wordt gebruikt, en gemiddeld voor twee passagiers rijdt. De tegenstanders volgen de lijn van de wethouder, die om diezelfde reden ook niets ziet in een nader overleg.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door nvdw »

Oftewel, de wethouder moet achter Syntus aan om zondags een lege bus door de wijk te laten rijden.

Het zou toch een bak zijn als dat wel lukt, terwijl al die boze Leusdenaren hun bus na maanden protesteren nog steeds niet terug hebben :lol:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Ik heb niet de veronderstelling dat die wethouder heel erg z´n best gaat doen na een eerdere uitspraak van ´m die de krant al haalde, namelijk dat als al die Soesterkwartierders die nu klaagden in plaats daarvan de bus genomen hadden de lijn überhaupt niet was opgeheven op zondag :wink:
Daarmee drukte hij de wijkbewoners toch wel even mooi met de neus op de feiten.

Schoot laatst ook wel in de lach toen ik een reactie van de SP over deze kwestie las, die wilden de bus een maandje op proef op zondag laten doorrijden om te kijken of de bezetting echt slecht was. Ehm, alsof het afgelopen jaar daar geen info over gaf (net als oudere cijfers van Connexxion) :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zonnig »

Dat is nou typisch SP.
Ze komen op voor het milieu maar het rond laten van een lege bus zou dan gewoon moeten kunnen.
Ik snap dat niet.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Heeft iemand een idee wanneer de dienstregeling van 2018 bekend gemaakt wordt? Vervoersplan is klaar weten we, maar ben ontzettend benieuwd naar de tijden die gaan veranderen.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten