OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Ik zou het zo opschrijven:
"Reizigers van en naar Arnemuiden en Kapelle-Biezelinge kunnen gebruik maken van vraagafhankelijk openbaar vervoer. Bel (telefoonnummer) voor het reserveren van een reis".
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Ik zou het dan wel gewoon een belbus noemen, hoeft niet onnodig moeilijk te zijn. :p
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Ik zou dit de reizigers niet aandoen en gewoon zorgen dat er een 8-persoonsbusje klaarstaat die rijdt als er mensen zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Chrysa schreef:Ik zou het dan wel gewoon een belbus noemen, hoeft niet onnodig moeilijk te zijn. :p
Reizigers kunnen op kosten van de NS met de taxi :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Om 7.48u in Bn het omroepbericht dat er door uitloop van werkzaamheden tot 9u geen treinen Amf-Ut rijden. Hoe je voor die tijd daar wil zijn is mij sowieso een raadsel, maar waarom er aan toegevoegd werd 'reizigers voor Gv reizen via Zl en Gvc' snap ik helemaal niet. :')
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door busfanNL »

Ik vind het maar niks dat je omdat de trein niet rijdt dan maar een belbus moet bellen. Ik vind dat 8 persoonsbusje een beter idee. Als er reizigers staan rijdt die wel en anders niet. Maar die belbus is echt achterlijk en lachwekkend. :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Soms vraag je je toch af of HC's nog logisch nadenken voordat ze iets omroepen, of dat ze maar wat roepen wat lijkt een oorzaak te zijn. In de 1759 werd bijvoorbeeld verkondigd dat we vertraging hadden opgelopen doordat er een vertraagde stoptrein voor ons zat. Logische gedachte als je net voor Bilthoven stilstaat, maar niet bepaald meer als je ook tussen Den Dolder en Amersfoort nog langzaam moet rijden. En de voorliggende 5657 was ook gewoon 7 minuten voor de geplande aankomst van de 1759 al op Amersfoort, daar kan 'ie bijna geen last van gehad hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ovVeluwe »

Dit kwam door een defecte goederentrein die stilstond op spoor 1 te Amersfoort. Was daar ook nogal een chaos. De 1600 was een halfuur vertraagd en de spits IC naar deventer zat daar weer vlak achter. Die spitstrein wouden ze voor de IC uit leeuwarden krijgen op spoor 2, maar uiteindelijk werden alle geplande treinen voor spoor 2 voorgelaten. Uiteindelijk is die 1600 met 20 minuten vertraging alsnog vertrokken van spoor 1, met de spitstrein er vlak achter.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Zojuist op Amersfoort door Tuffy: "Dit is een bericht voor reizigers tussen Amsterdam C en Utrecht C en tussen Gouda en Amsterdam C. Tussen Amsterdam Bijlmer en Amsterdam Centraal zijn de beperkingen voorbij. Gebruik de metro naar Breda"

Huh?! :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Dat klinkt als een gevalletje "Ome Mikos heeft weer werk te doen" :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Daniel schreef:Gebruik de metro naar Breda"
Gebruik de metro was niet helemaal de bedoeling (meer, de bedoeling was echter goed), maar men kan nergens in de logs de toevoeging "naar Breda" vinden. Weet je zeker dat dat is omgeroepen? Men zou dat dan terug moeten kunnen vinden.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door albertjan96 »

Gister heeft er een rit op lijn Lijn 27 Arnhem Centraal Station - Doetinchem Station met vertraging gereden, en in plaats van dit op de gewone manier in de reisinformatie te verwerken, is er een KV15 melding aangemaakt welke bij alle haltes van lijn 27 verschijnt. Deze melding staat nu nog steeds op de drissen, en lijkt er pas morgen weer af te gaan..... :?
Lijn 27 ri. Doetinchem v. 16.55 rijdt met vertraging. Houd rekening met extra reistijd.
Starttijd: 19-09-2017 17:22
Eindtijd: 22-09-2017 18:15
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:
Daniel schreef:Gebruik de metro naar Breda"
Gebruik de metro was niet helemaal de bedoeling (meer, de bedoeling was echter goed), maar men kan nergens in de logs de toevoeging "naar Breda" vinden. Weet je zeker dat dat is omgeroepen? Men zou dat dan terug moeten kunnen vinden.
Het leek er in elk geval zeer sterk op. Ik ben nog speciaal langzaam het station uit gelopen voor het geval er nog een herhaling zou komen, maar die heb ik van dat specifieke bericht niet meer gehoord.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Merkwaardig geval: als ik nu bij NS een reis van Amersfoort naar Ede-Wageningen via Utrecht plan dan krijg ik bij de adviezen die gebruik maken van de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] een melding dat het advies niet mogelijk is omdat de betreffende trein niet rijdt. Er zijn geen storingen, dus plande ik nog even de reis vanaf Utrecht Centraal: toen kwam er gewoon elk kwartier een advies uit (alleen dan met een 303000 wegens verstoring elders).
Treinen die in het advies vanaf Amersfoort niet zouden rijden bleken in het advies vanaf Utrecht Centraal opeens wel weer te rijden :roll:

Het toppunt kwam er nog wel in Rijden de Treinen uit met een advies waarin door een +3 de overstap van 12 minuten niet meer haalbaar zou zijn, huh?!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Goed, dat Tuffy op Ede-Wageningen een omreisadvies voor reizigers naar Kampen Zuid omriep wegens een defecte bovenleiding bij Barneveld Aansluiting is nog tot daar aan toe. Maar het meest opmerkelijke was toch wel dat het omreisadvies naar Groningen en Leeuwarden verschillend was: reizigers naar Groningen werden via Utrecht gestuurd en reizigers naar Leeuwarden via Arnhem.

In Amersfoort aangekomen viel het op dat er een trein op 4b aangekondigd stond als "Stoptrein Barneveld Zuid, rijdt niet verder dan Barneveld Centrum i.v.m. defecte bovenleiding". Klinkt wat apart als juist Amersfoort - Barneveld Noord hierdoor gestremd was, maar ik zie nu in OVtijden dat het een redelijk briljant alternatief was: het lijkt erop dat de omloop met diesel GTW's is blijven rijden tijdens de storing.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Hoe kan een trein vertraging hebben en tegelijkertijd niet rijden. De omroep vindt trouwens dat hij wel gaat rijden.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door OmniLezer »

Volgens mij een onkunde mix van NS en NMBS.
Kunnen het ook nooit eens worden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

De betreffende rit (9264) werd opgeheven vanwege materieelproblemen. Deze werden alleen nog voor vertrek verholpen, waarna de trein opnieuw ingelegd is (309264), maar door de problemen wel met +15.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Suus schreef:Hoe kan een trein vertraging hebben en tegelijkertijd niet rijden.
Ik heb met de Infoplus-data ook wel meegemaakt dat opgeheven treinen een vertraging hebben, ze komen dan vertraagd binnen en het vertrek is opgeheven. Staat ook specifiek in de NS-documentatie dat je dat niet zo moet weergeven (bij een opgeheven trein geen vertraging en spoornummers tonen).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

De trein heeft uiteindelijk wel gereden, als 309264.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Stond-ie al wel als zodanig op de TBP's toen je de foto maakte? Want dan zit er denk ik een bug in het treinsamenstellingen-bord?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Dat heb ik niet gezien. Ik stond op spoor 15a en de Benelux vertrekt van spoor 15b.

Dat die samenstellingsschermen soms wat vaag zijn was mij ondertussen wel duidelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

Samenstellingschermen hebben compleet andere leverancier/implementatie. Dus het is niet veel meer dan een lookalive/cover voor het Infoplus ontwerp/scherm.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ovVeluwe »

Vanmorgen in Apeldoorn riep Tuffy om dat de IC naar Amsterdam van 9.00 niet zou rijden. De volgende mogelijkheid ri. Amersfoprt was 9.14. Echter was ze vergeten te melden dat er een vervangende ic reed vanuit Bad Bentheim, die op dat moment binnen reed. Leverde een hoop verbaasde gezichten op. :P
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Tja, zo haal je ook de waarde van melden dat je op tijd bent onderuit... In de 1718 werd omgeroepen dat het nu 7.24 uur was en we dus geheel op tijd volgens dienstregeling Utrecht Centraal binnen reden, klein detail, we waren nog maar net Overvecht voorbij en als de trein op tijd was geweest had 'ie om 7.24 uur al stil moeten staan langs het perron :P

Die kleine vertraging had de trein trouwens al langer, dat was ook wat z'n roestrij-acties mogelijk maakte: zes wissels met één trein maarliefst. Eerst bij Blauwkapel Oost heen en weer over de overloopjes, daarna nog via spoor 3 door Overvecht om het wissel van de buurtsporen naar de IC-sporen mee te pakken. Dat ging ook alleen maar doordat de 5516 er nu al weg was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten