Ik snap dit soort dingen nooit zo goed. Dit soort evenementen brengt volk op de been die normaal niet met het OV gaan. Juist die wil je op een redelijke manier vervoeren, want dan komen ze nog eens terug. Lever je slechte kwaliteit, zie je ze nooit meer terug. Maar kennelijk willen vervoerders (het is me vaker opgevallen) vooral winst maken op die ene avond in plaats van het grote plaatje te zien.MetroRET schreef:Wie niet betaalt (organisaties achter de events of de MRDH met het initiatief), gebeurt er ook niks.
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik snap je punt, maar we moeten wel realistisch zijn. Het rijden van metro's gebeurd voor 100% op reizigersinkomsten, dus er is niet veel financiële ruimte om te investeren in een beter aanbod. Heel jammer, want de RET laat daardoor bijna noodgedwongen kansen liggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Maar hóé kan een volle metro geen geld opleveren? Als je dat niet kan als vervoerder, dan ben je toch klaar om vervangen te worden?
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Die metro levert geld op, maar doet de metro van kwart over negen dat ook?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat ontkoppelen is ook niet gratis, in het verleden wel eens personeelsdiensten gezien waarbij een bestuurder met een lege metro van Binnenhof naar de remise moest, vervolgens met een pendelbusje naar Kralingse Zoom terug, vervolgens passagieren met een metro naar Nesselande om daar weer een metro te ontkoppelen, weer inrukken en wéér met het busje naar Kralingse Zoom terug voor nog een paar ritten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Uiteraard weet ik dat niet, maar langer rijden lijkt me geen personeel te kosten. Dat is één van de grootste kostenposten.Suus schreef:Die metro levert geld op, maar doet de metro van kwart over negen dat ook?
En verder rijdt lijn C volgens mij wel met lange voertuigen (iig zie ik dat wel eens), misschien een paar van die voertuigen gebruiken op D en de voertuigen van D dan gebruiken op C? Dat lijkt me gemakkelijker te doen, want op de Akkers heb je én lijn D én lijn C?
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ja, is maar net wat je leuk vindt.Bemined schreef:Dat ontkoppelen is ook niet gratis, in het verleden wel eens personeelsdiensten gezien waarbij een bestuurder met een lege metro van Binnenhof naar de remise moest, vervolgens met een pendelbusje naar Kralingse Zoom terug, vervolgens passagieren met een metro naar Nesselande om daar weer een metro te ontkoppelen, weer inrukken en wéér met het busje naar Kralingse Zoom terug voor nog een paar ritten.
En dat kon ook niet anders ofzo.
Zoals, iemand uit de spitsdienst met een avonddienst machinist laten meerijden en die dan laten ontkoppelen als laatste opdracht.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat deed men vroeger, nadeel was dat men dan al om 18:30 met enkeltjes zat want toen gingen die bestuurders uit de spits naar huis. Dat was toen al al niet echt een succes, tegenwoordig gaat dat helemaal niet meer lukken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik zag de waterstofbus op een testrit bij metrostation Slinge. Ik zal zo spoedig mogelijk een foto plaatsen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Het is weer vrijdag, dus de RET heeft weer nieuwe berichten naar de reisinformatiepanelen gepusht.
"Door werkzaamheden bij Koemarkt en Schiedamseweg wordt op tram 21 en 24 van 9 okt tot 22 okt, niet gereden Marconiplein / Schiedam Centrum gebruik metro A, B of C"
Voor uitval e.d heeft men een keurig standaard tekstje, maar bij werkzaamheden leeft iemand zich daar steeds uit met gewoon rommelige berichten als gevolg. Jammer.
"Door werkzaamheden bij Koemarkt en Schiedamseweg wordt op tram 21 en 24 van 9 okt tot 22 okt, niet gereden Marconiplein / Schiedam Centrum gebruik metro A, B of C"
Voor uitval e.d heeft men een keurig standaard tekstje, maar bij werkzaamheden leeft iemand zich daar steeds uit met gewoon rommelige berichten als gevolg. Jammer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Lekker kort door de bocht ook. Er zijn wel meerdere alternatieven naast de metro. Buslijnen 38, 51, 54 en 126 worden helemaal niet genoemd...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De twee lijnen komen tijdens de werkzaamheden ook helemaal niet op Marconiplein maar slaan rechtsaf naar Spangen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Heeft iemand al foto’s van de nieuwe waterstofbus die vandaag op lijn 70 rijdt?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Meteen na het lezen van bovenstaand bericht keek ik even of er eentje in de buurt was en toen dat het geval bleek te zijn, sprong ik op mijn fiets en kon ik de 406 bij de halte Paasweide op de foto zetten:
RET 406 Lijn 70 Paasweide 1 by Melvin Koote, on Flickr
RET 406 Lijn 70 Paasweide 2 by Melvin Koote, on Flickr
RET 406 Lijn 70 Paasweide 1 by Melvin Koote, on Flickr
RET 406 Lijn 70 Paasweide 2 by Melvin Koote, on Flickr
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Op de koplampen na, prachtig ding *bus*
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Weet iemand hoe ik een afbeelding kan delen zonder flickr aan te maken?
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Nu maar hopen dat er meer van die dingen komen. Want tot nu toe heeft de RET nooit een vervolg serie van de andere schonere bussen afgenomen/besteld...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
In de nieuwe concessie zijn ze verplicht naar Zero Emission te gaan, dus het zal de komende jaren zeker komen. Of dat een waterstofbus zal zijn is nog een open vraag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Bericht over nachtmetro afgesplitst naar een eigen topic
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Erg leuk dit: https://www.ad.nl/rotterdam/trambestuur ... ~a8847873/ :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De RET moet wel haast maken, want de eerste lading Citaro's (dec. 2006) moeten al eind 2018 eruit zijn. De rest van het hele wagenpark (dec. 2008) kan tot eind 2020 blijven zingen bij de RET.
Ik hoop voor ze dat ze al besloten hebben welk Zero emission busmerk ze gaan nemen om de gehele wagenpark te vervangen.
Ik hoop voor ze dat ze al besloten hebben welk Zero emission busmerk ze gaan nemen om de gehele wagenpark te vervangen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ja, soms bekijk ik ze ook wel en die van tram 23 en 25 zijn voor mij de leukste.Suus schreef:Erg leuk dit: https://www.ad.nl/rotterdam/trambestuur ... ~a8847873/ :D
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Lijn 23 komt toch ook van dezelfde sporen af? Als ik de berichten goed lees, gaat die wel naar Marconiplein. Waarom kunnen 21 en 24 dan niet daar eindigen? Dan breng je de reizigers in ieder geval naar een fatsoenlijk knooppunt, in plaats van de reizigers met nog meer ellende op te zadelen.Suus schreef:De twee lijnen komen tijdens de werkzaamheden ook helemaal niet op Marconiplein maar slaan rechtsaf naar Spangen :X
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ja, 23 gaat wel naar Marconiplein. Ik weet de exacte redenen voor de keuzes van de RET ook niet, maar ik vermoed dat de RET denkt dat twee sporen op Marconiplein voor vijf tramlijnen te druk is (23 keert op spoor B, 4 keert op spoor C, lijn 8 rijdt richting Kleiweg ook over spoor C). Dus sturen ze de 21/24 dan maar naar Spangen, waar ook een tweesporige keerlus ligt maar nu slechts één tram keert.
Ik vind dit echter heel slecht gecommuniceerd (ik heb alleen in een advertentie in De Havenloods een kaartje gevonden) en al helemaal geen klantvriendelijke oplossing.
Ik vind dit echter heel slecht gecommuniceerd (ik heb alleen in een advertentie in De Havenloods een kaartje gevonden) en al helemaal geen klantvriendelijke oplossing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 128 gasten