Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Geert »

Mikos schreef:Dat wordt reeds weergegeven, echter zitten er beperkingen aan de borden. Zo geven ze dat per fase aan en wanneer er geen fase is, dan tonen ze dat allemaal. In het genoemde voorbeeld geven alle borden dan dus aan "Vooraan instappen" in plaats van "Niet Instappen". In Den Haag gebruiken ze reeds een foefje, waardoor de borden aan de halzijde dat tonen bij een trein die gesplitst wordt, maar de overige borden dat niet doen. Hoe, wat of waar is me niet helemaal duidelijk.
Zullen wel virtuele fases zijn of iets wat daar op lijkt. Gaat ook niet altijd helemaal goed, soms staan alle borden op 'vooraan instappen' en soms (niet vaak) hebben ze het verkeerde bord op 'vooraan instappen' gezet (en staat het dus niet op het bord aan de halzijde).
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Doorgeefluik

Bericht door ovVeluwe »

De tussendeur in treinstel 4056 (deur 1 & 2) wil niet meer dicht.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Vandaag kwam er post binnen. Dankjewel Mikos! :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Zo snel, het lijkt Overtoom wel! 4056 geef ik door :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Treinstel 2657 heeft een airco / verwarmingsprobleem.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Het hele stel? Als ik het NS serviceforum goed volg, kan de temperatuur van bak tot bak verschillen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

In de ene bak is was het ijskoud en in de volgende bak was het lekker warm. In de koude bak waren de ramen ook beslagen.
qiribi
Berichten: 26
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 21:31

Re: Doorgeefluik

Bericht door qiribi »

De tractieinstallatie van ICM 4072 (nu in trein 1730) maakt bij deur 3 heel veel lawaai, zelfs in het zitgedeelte is er ruim 80 decibel hoorbaar. Normaal is het geluid (wasmachine-idee) wel goed hoorbaar, maar deze keer is het echt een stuk harder.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Genoteerd :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Misschien een rare vraag, maar die bakbordjes op spoor 7 van Utrecht Centraal, had dat nu echt niet anders gekund?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ze staan wel vaker op aparte plaatsen. Nu ken ik de precieze situatie op spoor 7 te Utrecht Centraal niet uit mijn hoofd, dus het kan betrekking hebben op de plaatsing langs het perron of op de manier waarop ze verstopt zijn. Het eerste is uitgedacht door ProRail om de reizigersspreiding zoveel mogelijk te bevorderen (daarover met mij in discussie gaan heeft geen zin, ik heb er niet voor gestudeerd, zij wel), het tweede is een algemeen feit: Hoe vreemder geplaatst, hoe beter. :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Ze staan op twee meter hoge palen een tegel verwijderd van de geleidelijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat voldoet inderdaad aan de stelregel. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Het valt mij op dat in de FLIRTs station Best wordt afgeroepen als station "Bes". De 't' wordt dus niet uitgesproken.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Text-to-speech van een buitenlandse automaat. Als je later groot bent, zal het systeem geüpdate worden. Er zitten wel meer apartheden in. :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Weet dat het text-to-speech is en dat het van Spaanse afkomst is, echter in het verleden werd er ook letterlijk Oisterwijk omgeroepen (dus met 'oi' en niet 'oo'). Vandaar dat ik het meld.
Mikos schreef:Over de reden waarom het van belang is dat er een duidelijke locatieomschrijving bij jullie meldingen staat:

Mikos zit te eten, gaat de telefoon. Ik neem op:
"Ja, met [naam] van [aannemersbedrijf], u heeft een melding gemaakt van bekladding in Tilburg?"
Oh ja? Dat zou best kunnen... Is vast al even geleden, want ik kan het me niet herinneren...
"Nee, de melding is van afgelopen vrijdag."
Euh... *kwartje valt* Dat is er natuurlijk een van het Doorgeefluik.
Ben net nog even langs gegaan bij paaltje C2, maar de vlek in het scherm zit er nog steeds op. Nu weet ik niet of er een nieuw schermpje is besteld, lijkt mij niet aangezien die aannemer het heeft over bekladding. Daarom geef ik het hier nogmaals door maar zet ik er nu voor de zekerheid toch maar een foto bij.
Spoiler: show
Afbeelding
De vlek zit dus IN het scherm, linksboven. Als het scherm in de zwarte 'ruststand' staat dan zie je de vlek dus niet zo goed. Overigens staat het paaltje bij spoor 2/3 t.h.v. de kaartautomaat, ik dacht dat die aannemers/technici vanuit NS wel een duidelijke locatiebeschrijving meekregen van zo'n paaltje. Dat valt dus wel wat tegen zo te lezen. Nu weet ik overigens niet of de paaltjes binnenkort verplaatst gaan worden, ze gaan het spoor bij dat eilandperron immers verleggen. Mochten de incheckpaaltjes een andere plek krijgen, dan kan het fixen van het scherm wat mij betreft ook t.z.t. meegenomen worden. Maar net wat men bij NS zelf wil.
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Doorgeefluik

Bericht door JWM »

Voor zoiets lullig waarbij de paal verder volledig functioneert wordt er speciaal een monteur op pad gestuurd :shock:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Ik denk dat mijn boodschap niet helemaal goed is overgekomen. Zoals ik het bericht van Mikos goed interpreteer werd er gedacht dat het paaltje besmeurd was met verf o.i.d., dat is natuurlijk wel wat dringender dan een defect in het schermpje zelf. Maar ja, dat is een beetje het risico als zo'n melding over zoveel schijven moet gaan. Had bewust nog gevraagd of hij de foto ter verduidelijking wilde, daar kreeg ik geen antwoord op, dus ja....
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Mikos schreef:Text-to-speech van een buitenlandse automaat. Als je later groot bent, zal het systeem geüpdate worden. Er zitten wel meer apartheden in. :)
Is er ook bekend wanneer die update komt? Of moet er gewacht worden tot sint juttemis?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Ben nu te lui om terug te bladeren in dit topic, maar er staat mij bij dat er tijdens de garantieperiode van die treinen niets door NS aangepast mag worden. Als ik mij niet vergis is dat twee jaar, wanneer je het exact wilt weten dan raad ik je aan even terug te bladeren in dit topic. ;)

Edit: Even een paar grammaticale foutjes eruit gehaald.
Laatst gewijzigd door Hainje op vr 29 sep 2017, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Bij de SLT was de garantieperiode wel langer dan twee jaar, eerder vijf jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mr-W »

De Roermondse trainingspakken jeugd (8 stuks) zat in 876 tot aan Weert en een deel tot Eindhoven (3)achterin de trein onderling stoer te doen, oa dat ze geen kaartje hadden en grof taalgebruik over vrouwen als lustobject.

Voor de rest van de coupe was het storend maar niet bedreigend richting medepassagiers.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Milco »

Gebeurt dit standaard in deze trein of was het eenmalig? Ik denk niet dat Mikos iets kan met eenmalig overlast...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mr-W »

Ik reis te weinig op dat traject om te zeggen of het eenmalig is, ik vermoed van wel. Een aantal bedrijven stemt de inzet van bijv. Ingangscontrole af op basis van computermodellen.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

Hainje schreef:Ik denk dat mijn boodschap niet helemaal goed is overgekomen. Zoals ik het bericht van Mikos goed interpreteer werd er gedacht dat het paaltje besmeurd was met verf o.i.d., dat is natuurlijk wel wat dringender dan een defect in het schermpje zelf. (..).
Eh, om eerlijk te zijn: zoals ik jouw oorspronkelijke bericht las, dacht ik ook aan een vlek van buiten op het scherm.
Als jij de letters o en p niet had gekozen maar wel de letters i en n, was er vermoedelijk geen graffiti schoonmaker gestuurd maar direct een servicemonteur van Thales.. :wink:
Hainje schreef:Cico C2 op station Tilburg Universiteit zit een vlek op het scherm (foto kan desgewenst volgen, moet even mijn chipkaart blurren :D)
Wat leren wij hiervan? Naast nummertjes en locatiebepalingen, óók letten op duidelijke en heldere woordkeuzen.

:)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten