Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Nu het nieuwe kabinet bijna rond lijkt te zijn komen de eerste details naar buiten. Zo staat bij een artikel van de NOS over hogere boetes voor verkeershufters het volgende:
Op het gebied van treinen hebben de christelijke partijen meer sprinters bedongen tussen Apeldoorn en Enschede en tussen Zwolle en Leeuwarden, schrijft het dagblad. 100 miljoen euro zou worden gereserveerd voor uitbreiding van het fietssnelwegennetwerk in Nederland.
Hoewel ik meer treinen op zich toejuich is dit van alle investeringen en verbeteringen die je kan doorvoeren wat mij betreft er eentje die onderaan bungelt qua prioriteit. :')
Betekent dit in de praktijk niet gewoon dat de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] weer "altijd" verlengd wordt naar Enschede en dat de [serie=Sprinter|2017|Leeuwarden - Meppel9000[/serie] 2x/uur gaat rijden, zodat de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] versneld kan worden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
De stoptrein Leeuwarden - Meppel gaat vanaf december al 2x per uur rijden. Doortrekken naar Zwolle is momenteel niet mogelijk door capaciteitsgebrek rond Zwolle.
Probleem van die [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] in Almelo en Hengelo nergens lekker op aansluit (alleen de RB61, die in Hengelo ook nergens lekker op aansluit), op zowel trein als bus niet, daarnaast is het inpassen van de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] tussen Almelo en Enschede lastig vanwege Berlijntreinen en goederentreinen. Daardoor is de kwartiersdienst per sprinter in Twente eigenlijk nooit goed van de grond gekomen, vanwege slechte aansluitingen en slechte inpasbaarheid. En daarnaast is een halfuursdienst in de daluren voor Enschede Drienerlo, Borne en Almelo de Riet ook nog niet echt problematisch, zeker omdat deze stations in de spits wel 4x/uur een trein hebben.
De uursdienst voor Wolvega, Akkrum en Grou-Jirnsum is wel vervelend, maar volgens mij wordt er al gewerkt aan een halfuursdienst op werkdagen, dus blijft alleen de vervelende uursdienst in de vroege avond (19-21 uur) en op zaterdag (10-18 uur) over.
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op vr 29 sep 2017, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
reisthijs schreef:Ehm, er zijn alleen nog maar een paar details bekend, rest van het artikel gaat niet over OV, waar moeten we hier anders over discussiëren?
Ontopic: Ik vind het knap dat partijen zaken kunnen bedingen terwijl daartoe allang besloten was (de extra treinen Zwolle-Leeuwarden).
Of de CDA/CU bedoeld extra treinen in de vroege avond (19-21 uur) en op zaterdag (10-18 uur) tussen Leeuwarden en Meppel en tussen Apeldoorn en Almelo, beiden dan van 1x/uur naar 2x/uur, dat kan natuurlijk ook. Dat zou voor de tussenliggende dorpen wel een echte verbetering zijn, meer dan zeg maar de 4x/uur tussen Wierden en Enschede buiten de spitsen.
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op vr 29 sep 2017, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Ik erger me nu al aan deze zelfverzonnen naam die je nu in twee achtereenvolgende posts hier hebt verkondigd. :X
Maar goed, zijn er weer verkiezingen op komst dat er beloofd wordt met geld te smijten? Zijn het beloftes die gemakkelijk waar gemaakt kunnen worden (omdat ze toch al eerder besloten zijn)?
Het is vooral heel erg dubieus dat een partij het weinige geld dat beschikbaar is voor het OV aan zijn eigen achterban ten goede laat komen. Ik kan wel wat drukkere trajecten noemen dan Apeldoorn - Enschede waar men écht zit te wachten op extra treinen.
En ook doordat de ochtendritten van de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] niet meer gingen stoppen in Rosmalen.
Maar extra ritten op de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie], weet niet wat ik daar van moet vinden. Grotendeels weggegooid geld denk ik. Ben er wel voor als de sprinter altijd gaat doorrijden naar Enschede zoals vroeger. Ik zie liever dat de provincies meer geld te besteden krijgen voor mobiliteit. Zeker Flevoland, Zeeland en Overijssel kunnen wel een extra zak geld gebruiken.
Aan de andere kant begrijp ik de keuzes van de christelijke partijen wel, hun kiezers zitten in Noord-Gelderland, Friesland en Overijssel. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
regenmaker schreef:
Aan de andere kant begrijp ik de keuzes van de christelijke partijen wel, hun kiezers zitten in Noord-Gelderland, Friesland en Overijssel. ;)
Vooral de CDA achterban zit aan deze trajecten, de ChristenUnie heeft zijn achterban meer aan de valleilijn liggen.
regenmaker schreef:En ook doordat de ochtendritten van de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] niet meer gingen stoppen in Rosmalen.
Maar extra ritten op de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie], weet niet wat ik daar van moet vinden. Grotendeels weggegooid geld denk ik. Ben er wel voor als de sprinter altijd gaat doorrijden naar Enschede zoals vroeger. Ik zie liever dat de provincies meer geld te besteden krijgen voor mobiliteit. Zeker Flevoland, Zeeland en Overijssel kunnen wel een extra zak geld gebruiken.
Aan de andere kant begrijp ik de keuzes van de christelijke partijen wel, hun kiezers zitten in Noord-Gelderland, Friesland en Overijssel. ;)
Juist het doorrijden naar Enschede was weinig winstgevend door de lastige inpasbaarheid en slechte aansluitingen op overige treinen en bussen. De [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] rijdt op werkdagen al 2x/uur, uitbreiding is niet mogelijk, dus de enige mogelijkheid is verhoging van de frequentie van 1 naar 2x/uur in de vroege avond en op zaterdag.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Voor een zinvolle discussie over de OV-plannen van Rutte-3 kun je denk ik beter wachten tot het regeerakkoord bekend is. Dan kan er ook t.b.v. dit topic een totaaloverzicht worden gemaakt van de voorgestelde plannen. Daar kun je wat meer mee denk ik. ;)
NS / Pro-Rail zullen toch ook wel hun 'wensen' lijstje ingestuurd hebben?
Misschien nog een keer op bezoek geweest bij één van die sidetafels tijdens de formatie..
Wellicht komt er ook nog wel wat beschikbaar voor de Randstad.
Als dat alles is... ben dan toch benieuwd wat voor plannen ze direct klaar hebben liggen qua asfalt, dan weten we meteen weer welke partij de bovenliggende is
Hopelijk kondigen ze dus nog meer aan voor het OV en dan vooral voor Brabant en de Randstad.
SLToilet schreef:Als dat alles is... ben dan toch benieuwd wat voor plannen ze direct klaar hebben liggen qua asfalt, (..)
Voor volgend jaar staat al 218 kilometer aan nieuw (1e aanleg) asfalt op de planning. *O*
Chauffeurs kunnen opgelucht ademhalen. Het snelwegennet in Nederland wordt komend jaar met 268 kilometer aan vers asfalt uitgebreid. Het moet de bereikbaarheid in ons land ten goede komen.
Dat staat te lezen in de begroting van het ministerie van Infrastructuur & Milieu. Die is in te zien op de website van de Rijksoverheid. De uitbreiding van het snelwegennet maakt deel uit van het Meerjarenprogramma, waarin staat dat er tot 2031 ongeveer duizend kilometer nieuw asfalt bijkomt.
Wat had je dan verwacht van een rechts-georiënteerd kabinet... Niet dat ik er niet blij om ben, als dagelijks asfaltforens. Maar de tijd van grootschalige nieuwe investeringen in infrastructuur (HSL Zuid, Hanzelijn) lijkt mij toch een beetje voorbij. Optimalisaties ihkv het PHS-programma liggen in het verschiet, en voor de rest zie je dat het lightrailvirus weer overal de kop begint op te steken. Zoals in het verleden, zal daar ook hier in de praktijk wel weer weinig van terecht komen.